Stránka 3 z 5
Napsal: 10 lis 2007, 14:18
od ygzo
FANDAK píše:ygzo píše:Bud sa ten predavac v servise zmylil alebo su velmi velke rozdiely medzi cenami v servisoch. Proste som sa pytal v servise v TN a tam mi povedali 600 a v PN mi povedali 370.
No za 600sk musej žrát v tom obchodě snad konský vejce nebo co?
Teraz som si vazne neni isty ci mi ten predavac povedal dobru cenu. Ci nahodou nemyslel cenu za dve flasky (2l), to by tak sedelo. (ked som pocul 600SK, tak som sa otocil a isiel prec a on mi tu cenu hovoril len tak byocko ze priblizne, tak asi sa kopol on, ked v inom servise je za 370)
@vsetci: Nestaci kupit 2L a doliat destilkou? Nechce sa mo kvoli 1dc kupovat tretiu flasku. A este k tym cervenym a zelenym kvapalinam. Neviem aku tam mam, ked sa pozriem do toho hrdla nalievacieho, je to skor bezfarebne alebo teda ked uz sa priklonit k farbam cervena/zelena, tak skor teda slabulinko zelene. Mozem tam dat aj cervenu? Alebo len zelenu? Ja mam rok vyroby 12/1999
Napsal: 10 lis 2007, 20:20
od FANDAK
Tak to se jed asi informovat do FIATA.
Ale si myslím že teda tou červenou nic nezkazíš.
No ale je fakt že myslet je hovno vědět.
A k vůli tý 1 deci se taky na to vyser a dolej to destilkou.
Napsal: 12 lis 2007, 10:20
od Don Pedro
Zdravim tak tady je navod na 1.2 8V jak vymenit chladici kapalinu:
primo ze servisniho prohramu od Fiatu:
Otevrete vicko expanzky
odpojite spodni hadici od chladice
otevrete vypustne otvory a to jeden nahore na chladici a druhy na spojce privodu do topeni.
Pridelate zpet hadici na chladic.
Nalivate do expanzky kapalinu.
Jakmile zacne z ni vystupovat kapalina, zasroubujete uzaver odvzdusnovaciho otvoru na chladici.
Doplnujete az do okamziku kdy kapalina zacne pretekat z otvoru na privodu do topeni.
Zasroubujete uzaver expanzky, nastartujete nechate motor prohrat, vypnete motor, pockate az trochu schladne a pak se podivate na expanzku a popripade dolijete.
Mel bych otazecku ohledne smesi co tam nalit doporucuje se Paraflu ale ja ma Sheron G48 modrou tak by me zajimal nazor jestli je to vhodny nebo ne....
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1140
Napsal: 12 lis 2007, 10:39
od ygzo
No, to by aj mna zaujimalo ze ci tam mozem dat namiesto tej povodnej Paraflu modrej, nejaku inu nemrznucu zmes. Neverim tomu ze by niektore ine neboli dobre. Jedine ze su lacnejsie
V podstate aj olej ja osobne nedavam tu Tutelu ci co to tam je predpisane (majitel predomnou tam uz mal nalepku Castrol, tak davam taky ako bol, neni dobre to menit ked uz je motor na to zvyknuty). Ale zase keby mi to ma sposobit nejake problemy ze sa zacnu uvolnovat nejake usadeniny ked dam inu chladiacu zmes nez paraflu alebo to zacne zrat testnenia alebo co, tak to radsej investujem 1-2x viac.
Toz to je dilema.
Napsal: 12 lis 2007, 12:37
od Pun-to
Chladící kapalinu můžeš dát jakoukoli jen musí bejt na hliníkový motory.
Benzín taky nekupuješ Italskej když je to Italský auto, no ne
Napsal: 12 lis 2007, 18:58
od b@fi
Skus tam dat POLAR od Elastiku...stoji cca. 70 SK/l a ponukaju ju aj vo FIATe - trnavskom TANEXe urcite...myslim si ze je menej agresivna ako "cervena" alebo modra PARAFLU....vlastna skusenost!!!
www.elastik.sk
Napsal: 11 bře 2008, 17:48
od havros
Dneska mi praskla spodní hadice od chladiče, tak jsem ji seřízl a tím závadu odstranil (byla prasklá hned za uchycením), ale horší je, že ta hadice nová stojí 1100Kč a skoro nikde není k sehnání
A ještě jedna blbost, co jsem si zavinil svojí nešikovností.. Povedlo se mi strhnout šroub odvzdušňovacího ventilu
Napsal: 08 dub 2008, 01:50
od Semo
Nikde to nie je zrozumiteľne napísané, tak sa pýtam tu.
Hladina chladiacej v nádržke má byť medzi max a min za prevádzkovej teploty motora alebo keď je motor studený? Teda otvárať nádžku a dolievať za tepla aby bol za studena v systéme podtlak alebo za studena aby vznikol za tepla pretlak?
Som z toho trochu out...
Napsal: 08 dub 2008, 07:35
od TV-Punto
Vyzera to tak, ze za studena dolejes na max. Za tepla ti ju scucne k min a je to OK
Napsal: 08 dub 2008, 18:31
od Pun-to
Zásadně za studena.
Napsal: 15 říj 2008, 19:33
od lucass81
Don Pedro píše:Zdravim tak tady je navod na 1.2 8V jak vymenit chladici kapalinu:
primo ze servisniho prohramu od Fiatu:
Otevrete vicko expanzky
odpojite spodni hadici od chladice
otevrete vypustne otvory a to jeden nahore na chladici a druhy na spojce privodu do topeni.
Pridelate zpet hadici na chladic.
Nalivate do expanzky kapalinu.
Jakmile zacne z ni vystupovat kapalina, zasroubujete uzaver odvzdusnovaciho otvoru na chladici.
Doplnujete az do okamziku kdy kapalina zacne pretekat z otvoru na privodu do topeni.
Zasroubujete uzaver expanzky, nastartujete nechate motor prohrat, vypnete motor, pockate az trochu schladne a pak se podivate na expanzku a popripade dolijete.
vdaka za navod. Dnes som tenkrat poprve menil chladiacu kvapalinu a dost mi to pomohlo, ked som nemusel len tak tapat na slepo. Kupil som Paraflu 11 zo stranky
http://olejposta.sk/r_2169.html.
Napsal: 28 říj 2008, 00:57
od Katy
oujeee... co to tady ctu?... tak ted se citim jako ňouma nejvetsi
jelikoz mi chladic trochu tekl.. teda tak nejak uz jen ucurava obcas... tak dolivam normalne destiůku a obcas i obyc.vodu (pry to tomu parkrat neuskodi).
No to se pak asi nemuzu divit, kdyz jsem dnes zjistila,ze se mi udelal ráfek takovej "rezavej" v te nadobce kam ta voda dosahovala a v te vode taky nejaky skraloup, co ?
stejne me ceka novy chladic,tak mam to resit nebo ne ? je to neco zavazneho ???
Napsal: 28 říj 2008, 07:55
od R.J.
ked ides menit chladič tak asi ani lebo predpokladam že budeš davat aj novu nemrznucu ale len modru nie ako som trošku vyssie čital že možeš zmiešat modru a červenu tak to nemožeš ale ak tam daš novú nemrznucu a davala si tam moc obyčajnej vody tak aby sa nahodou nestalo ze ti ta nova nemrzka rozpusti tie usadeniny z vody ale to skor nie ako ano
Napsal: 28 říj 2008, 12:08
od Katy
modrou ani cervenou jsem nikdy nevidela...
no a kdyby rozpustila ussazeniny ? ... asi by to nekde uskodilo motoru co?
a je teda spatne,ze tam ted mam ty rezave "veci" ?
Napsal: 28 říj 2008, 14:01
od Vasek176
Mno kdyby je to rozpustilo tak motoru to nebude vadit ale chladoči a topení velmy moc ublíži.já tam dávám to co máme v práci a je jedno jaký to je výrobce či barva ale hlavní je aby to bylo na hliníkový hlavy.