Stránka 3 z 3
Napsal: 17 pro 2007, 12:24
od Anduril
Nevim, jestli to sem patri, ale kdyz dam klicek do polohy MAR, tj zapnou se mi pristroje, tak ve skrtici klapce zacne divne bzucet, jak kdyby se otacela tam a zpet. Je to normalni? Je to slyset prave pri vypnutem motoru, jinak nevim.
Zaroven mam uz dlouho, po vycisteni skrtici klapky, problem s tim, ze pokud nastartuju a ihned se rozjedu, tak me zlobi volnobezne otacky..nejakou dobu zustavaji viset kolem 1500 a teprve pri uplnem zastaveni spadnou na ~700. Pokud nastartuju a chvili pockam, tak to pak nedela.. V servise rikali, ze to je ridici jednotkou, ktera neni zvykla na vycistenou klapku, ale dela mi to uz strasne dlouho a to jsem zkousel i reset RJ.
Napsal: 17 pro 2007, 13:12
od Thor
Neviem či to chápem správne, ale veď keď sa naštartuje studený motor, tak tie otáčky sú vždy cez 1000, ja som napríklad pri -10 mal na marejke voľnobeh po naštartovaní asi 1600 ot/min, keď nebol mráz, tak 1200 ale to je normálne, motor sa potrebuje zohriať, keď dosiahne potrebnú teplotu, tak to klesne zas na tých cca 700. Na starých autách sa ťahalo za lanko aby sa zapol sytič a tu to robí RJ
Treba vysledovať ako dlho mu trvá, kým ten voľnobeh klesne, alebo koľko treba prejsť.
Napsal: 17 pro 2007, 13:15
od Anduril
Nn, to je samozrejme jasne..jenze ony ty otacky takhle delaji i kdyz je motor teply, klidne takhle vydrzi i 100km, to uz musi byt motor zahraty
Proste pri volnobehu se drzi vysoko, at je motor teply nebo studeny, kdyz zastavim, tak pomalu postupne spadnou na 700ot. Ale kdyz popojizdim na volnobeh, tak proste drzi na 1500..takze treba na parkovistich u supermarketu muzu jezdit bez toho, abych drzel plyn...
Kdyz se pak v teto situaci casteji rozjizdim a dojizdim treba u krizovatek, tak se to po nejake dobe opravi. Ale po nastartovani je situace zase stejna.
Ale staci pred rozjezdem pockat minutku a neudela to.. Vypada to, jak kdyby si jednotka behem toho cekani "uvedomila" jak vypada volnobeh
Chtel jsem nechat udelat reset ve fiatu, ale technik me odrazoval, ze by to mohlo byt jeste horsi.
Napsal: 17 pro 2007, 13:25
od Thor
uf, tak to je potom problém, ono by to malo klesnúť pomerne rýchlo, nikdy som to extra nesledoval, ale aj keď je pod nulou, tak mám pocit, že keď zastavím na križovatke čo je nejaké 3 km od domu, tak už mám voľnobeh v norme. Netrúfam si naisto tipnúť čo to u teba spôsobuje, ak ti to robí od toho čistenia škrtiacej klapky, tak by som hľadal problém v tom. Inak ešte by tam mohlo mať vplyv aj snímač otáčok, ale to by ti asi blblo aj inak nielen s voľnobehom
Napsal: 17 pro 2007, 22:51
od Pun-to
Vypadá to na zadřenej motorek škrtící klapky (teda jestli to máš jednobod).
Napsal: 18 pro 2007, 06:12
od Anduril
Nevim, jestli je 1.2 16V jednobod
Ale jakto, ze to nedela, kdyz s tim chvilu stoji pred jizdou..nebo ze se to docasne opravi castejsim zastavovanim/rozjizdenim? Kdyby to bylo zadrene, tak to dela furt, ne?
Co s tim?
Re: HELP - Krokový motorek
Napsal: 24 čer 2009, 16:10
od trutan
tak dnes sem byl v mototechne, novy regulator volnobeznych otacek 83 eur, dufam ze vymena pojde lahko ked su tam dve skrutky, az vymenim napisem ci sa zlepsilo,
Re: HELP - Krokový motorek
Napsal: 01 črc 2009, 18:07
od Pepik
Prosím opravoval někdo krokový motorek u Punta 2, 8V.Motorek i potenciometr mi připadá,že je v hrdle sání nalisovaný a tudíž neopravitelný.
Re: HELP - Krokový motorek
Napsal: 06 črc 2009, 18:13
od Graun
Pepik píše:Prosím opravoval někdo krokový motorek u Punta 2, 8V.Motorek i potenciometr mi připadá,že je v hrdle sání nalisovaný a tudíž neopravitelný.
Krokomotor je nalisovany, ale potenciometr jde alespo sundat.
http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/krokowymk2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/dem ... n_mk2.html" onclick="window.open(this.href);return false;