HELP - nastavenie spojky MKII

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ygzo »

Paf píše:Tak jsem jeste nasel presny navod k tomu obrazku:

Zkontrolujte, dosahuje-li hladina spojkove a brzdove kapaliny mezi znacky MIN a MAX
1) Sejmete uzaver nadrzky brzdove-spojkove kapaliny a nasadte nastroj (1) na nadrzku.
2) Nadzvednete pero (2a) a oddalte trubku vedeni kapaliny (2b) az po prvni zarazku
tak aby se otevrel odvzdusnovaci ventil integrovany do valecku, pripojte trubicku
s nadobkou k odvzdusnovacimu ventilu (2c) na valecku.
3) Pomalu otevrete uzaver nadrzky.

Dbejte na to aby se soustava dokonale odvzdusnila.
Zatlacte trubku vedeni kapaliny proti valecku a zablokujte ji sponou (2a)
V pripade potreby doplnujte brzdovou kapalinu.

Jen doplnim nastroj (1) bude asi nejaka pumpa proto bude zapotrebi
spoluprace jeste jednoho cloveka (seslapnuti pedalu spojky).

Snad to pomuze nic jineho me uz nenapada.
Ty vole, diky! Lepsie si to uz ani nemohol napisat. Vazne mi to pomohlo, teraz uz su vsetky moje pochyby vyriesene, viem ako to funguje, mrknem sa na to. THX
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
Reklama
 

majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Příspěvek od majco »

Paf píše:Tak jsem jeste nasel presny navod k tomu obrazku:

Zkontrolujte, dosahuje-li hladina spojkove a brzdove kapaliny mezi znacky MIN a MAX
1) Sejmete uzaver nadrzky brzdove-spojkove kapaliny a nasadte nastroj (1) na nadrzku.
2) Nadzvednete pero (2a) a oddalte trubku vedeni kapaliny (2b) az po prvni zarazku
tak aby se otevrel odvzdusnovaci ventil integrovany do valecku, pripojte trubicku
s nadobkou k odvzdusnovacimu ventilu (2c) na valecku.
3) Pomalu otevrete uzaver nadrzky.

Dbejte na to aby se soustava dokonale odvzdusnila.
Zatlacte trubku vedeni kapaliny proti valecku a zablokujte ji sponou (2a)
V pripade potreby doplnujte brzdovou kapalinu.



Jen doplnim nastroj (1) bude asi nejaka pumpa proto bude zapotrebi
spoluprace jeste jednoho cloveka (seslapnuti pedalu spojky).

Snad to pomuze nic jineho me uz nenapada.

je to super!
kde si zohnal návod ??
robil som to vo dvojici takýmto spôsobom ale moje básnicke črevo je na nic!
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ygzo »

btw, ked uz sme pri tom navode, tak aj mna zaujima ze co to mas, ci je to nejaka knizka, alebo to mas v elektronickej podobe, ale kazdopadne nech uz to je co chce, chcem to aj ja :) Kde sa take da zohnat? :)
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
Paf
Začátečník
Příspěvky: 33
Registrován: 28 pro 2006, 19:28
Bydliště: Vysočina (ZR)

Příspěvek od Paf »

Je to servisni manual na FIAT PUNTO MK2 v asi 5 jazycich vcetne cestiny
i kdyz jeji preklad je trochu katastrofa ale da se to s toho pochopit.

Na vyber je z techto motoru: 1.2 8V, 1.2 16V, 1.8 16V, 1.9 DS, 1.9 JTD a 1.2 8V BIPOWER.

Odkaz na stazeni je tady na foru a ma to asi 250MB

viz tady: https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... c&start=45
Fiat Punto II 1,2 8V r.v.2000
ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ygzo »

Tak som si to stiahol a nainstaloval, ale je to brutal neprehladne a zatial som sa nedostal po to aby mi to pisalo po cesky. Neviem sa v tom poriadne orientovat, ale skusim sa s tym pohrat.

DOPLNENE> tak uz mi to ide v cestine, nastavil som to v konfiguracnom subore rucne.
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
Paf
Začátečník
Příspěvky: 33
Registrován: 28 pro 2006, 19:28
Bydliště: Vysočina (ZR)

Příspěvek od Paf »

Ovladani je trochu zvlastni a jak uz jsem psal preklad je katastrofa nektere znaky chybi nebo jsou misto nich divny symboly.

Zmena jazyka se provede klepnutim na ikonu zemekoule (vpravo dole).

Nekdy je rychlejsi hledat primo ve slozkach s obrazky (nakresy nebo el. schemata).

Jinak je tam spousta uzitecnych informaci a to je hlavni. :D
Fiat Punto II 1,2 8V r.v.2000
dedo.miki
Fiaťák
Příspěvky: 197
Registrován: 04 led 2007, 16:35
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dedo.miki »

To sa odvzdušní samospádom.Netreba šlapať na pedál spojky.Kapalina v nádobke je vyššie ako valček .Po otvorení nádobky dostane možnosť kapalina tiecť von sama.Ja v takýchto prípadoch to urýchlujem kompresorom ,tak že vzduch tlačím do nádobky cez malinký otvor vo víku.Tým rýchlejšie tlačí kapalinu cez hadičku a valček von.Ak už tečie kapalina bez bubliniek tak zastrč tú hadičku späť do valčeka a ž sa zaistí.Obrázek
majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Příspěvek od majco »

dedo.miki píše:To sa odvzdušní samospádom.Netreba šlapať na pedál spojky.Kapalina v nádobke je vyššie ako valček .Po otvorení nádobky dostane možnosť kapalina tiecť von sama.Ja v takýchto prípadoch to urýchlujem kompresorom ,tak že vzduch tlačím do nádobky cez malinký otvor vo víku.Tým rýchlejšie tlačí kapalinu cez hadičku a valček von.Ak už tečie kapalina bez bubliniek tak zastrč tú hadičku späť do valčeka a ž sa zaistí.Obrázek
Tak sa to robí ked máš kompresor!! :P :P :P :P :P :P
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ygzo »

dedo.miki píše:To sa odvzdušní samospádom.Netreba šlapať na pedál spojky.Kapalina v nádobke je vyššie ako valček .Po otvorení nádobky dostane možnosť kapalina tiecť von sama.Ja v takýchto prípadoch to urýchlujem kompresorom ,tak že vzduch tlačím do nádobky cez malinký otvor vo víku.Tým rýchlejšie tlačí kapalinu cez hadičku a valček von.Ak už tečie kapalina bez bubliniek tak zastrč tú hadičku späť do valčeka a ž sa zaistí.Obrázek
Ta drotova zapadka ktora isti tu hadicku sa ma celkom vytiahnut alebo len povytiahnut?


Jo a este ma napada - cital som na inych zahranicnych forach o problemoch s tazkym chodom spojkoveho pedalu a zleho vypinania spojky a docital som sa ze puntacke spokjy su neni nic moc, ze to malo vydrzi a ze treba skoro vzdy vymenit spojku, ak sa nejake taketo problemy objavia. Ale ako prve ludia doporucuju odvzdusnit spojku resp. vyemenit brzdovu/spojkovu kvapalinu.
Ma vyznam menit komplet kvapalinu? Podla mna sa nemenia nejak extremne vlastnosti tej kvapaliny ze by mala sposobovat spominane problemy.
Asi to skusim odvzdusnit, ale podla vsetkeho to ma moja spojka uz pomaly za sebou a nevyhnem sa jej vymene.
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
Paf
Začátečník
Příspěvky: 33
Registrován: 28 pro 2006, 19:28
Bydliště: Vysočina (ZR)

Příspěvek od Paf »

ygzo píše: Ta drotova zapadka ktora isti tu hadicku sa ma celkom vytiahnut alebo len povytiahnut?
Dratovou sponu uplne vytahnout a pak povytahnout hadici aby se otevrel
odvzdusnovaci ventil.
Fiat Punto II 1,2 8V r.v.2000
ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ygzo »

Tak som to dnes odzvusnil. Ide to lahko. Vytiahol drotenu poistku hadice, povytiahol hadicu von, stlacil pedal, hadicu zastrcil naspat, pedal vytiahol naspat. A toto som opakoval niekolkokrat a medzitym som dolial kvapalinu.

Momentalne sa mi zda ze spojka ide lepsie, ako keby lepsie vypinala, rychlosti tam idu trosku lahsie nez predtym. Takze to zavzdusnene snad trochu aj bolo. (nevidel som ci ide vzduch, lebo som to robil sam a ked kvapalina vytekala, bol som za volantom)
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“