Stránka 3 z 4
Napsal: 16 črc 2008, 20:59
od l-cizek
Petr UL píše:l-cizek píše:Jo a kolik by teda stála asi tak výměna v servise?? Nejlíp autorizovanej! protože když vidim, jak zacházej s autama kámoši mechanici u soukromníka tak bych si tam nedal ani kolo na seřízení přehazovačky.
Výměna ve Fiatu cca 6.000,- Kč.
To špatné vracení může dělat špatný spojkový válec - jsou tam dva. Nebo vymačkané drážky na boku spojkového ložiska.
Měl jsem podobné problémy - špatný spojkový váleček - dával jsem oba a nakonec když jsem dával novou spojku jsem zjistil proč se mi pedál vracel trhavě zpět - páka která tlačí na spojkové ložisko vymačkala do obalu ložiska drážku přes kterou se pak špatně vracela a to způsobovalo veškeré moje problémy - vrzání + špatné vracení pedálu.
když mě přijde to vrzání jakoby od pedálu, ale jednou od toho, jak tam je uložení toho pístku v pedále a jednou z toho válečku pod ním...jinak spojku budu asi muset vyměnit taky, ale až napodzim... páč mi zabírá strašně nahoře a jak se trhá, tak si připadám jako školáček z autoškoly, když se rozjíždí!!Plynulej rozjezd=čínská zahrada
Když ti to vrzalo, bylo jasně slyšet, že ti to šlo někde z tý hydrauliky nebo sis taky myslel že je to pedál??
Napsal: 17 črc 2008, 13:50
od Petr UL
Nejdříve jsem si myslel, že mi vrže pedál, ale když jsem otevřel motor a poslouchal odkud to vychází tak jsem zjistil, že to jde od té páky která je umístěna na převodovce a hýbe se spojkovým ložiskem.
Nech někoho šlapat na pedál spojky a poslechni si jestli ti to nejde taky z těch míst od ložiska. Podle mě to bude nějáká výrobní vada ...
Napsal: 17 črc 2008, 21:41
od l-cizek
a kdyby to bylo ono, myslíš, že to vydrží do podzima?? Teď nemám peníze na novou spojku...
Napsal: 17 črc 2008, 23:18
od Petr UL
l-cizek píše:a kdyby to bylo ono, myslíš, že to vydrží do podzima?? Teď nemám peníze na novou spojku...
Myslím si, že určitě...Já to až budu mít čas nafotím a pošlu fotku a až budeš někdy dělat spojku tak se mrkneš jestli to máš taky tak vymačkaný jako já...
Napsal: 20 črc 2008, 14:10
od l-cizek
Tak jsem nechal mladou šlapat na pedál spojky
a to vrzání jde nejspíš od pedálu, ale ve spojce tak trochu křupe...Takový myslim že 3 křupnutí těsně za sebou,normálně to neni slyšet, ale při vypnutym motoru a otevřený kapotě jo
Napsal: 20 črc 2008, 22:44
od Petr UL
Udělal jsem fotku té mé spojky. Ale nevím jestli sem budu umět vložit obrázek.
http://sweb.cz/P.UL/obrazky/Spojka%20Punto%20II..jpg
Udělal jsem šipky k místům, které způsobovaly pravděpodobně mé problémy - zvuky vrzání při sešlápnutí spojkového pedálu a jeho nepravidelný chod. Lamela spojky byla úplně perfektní, ale vyměnil jsem všechno když už jsme to měli rozebrané. Teď je to super. Spojka se vrací nádherně - je to úplně jiné auto
Napsal: 21 črc 2008, 12:30
od l-cizek
no já to asi vrazim do servisu....koupim si celou sadu a dám jim to ať mi to jen vyměněj... tam příjde ta s průměrem 180mm?? do 1.2 8V?
Napsal: 21 črc 2008, 12:35
od l-cizek
jo a ještě... taky jsem někde tady na foru četl, že někomu začalo pískat ložisko a za nějakej čas bylo KO a nešlo řadit. Jak moc to ložisko píská? já nic neslyšim, tak doufám že až začne pískat, že to bude opravdu znát.
Napsal: 27 črc 2008, 09:08
od 5-ko
Takže Punto MK2
Riešenie vŕzgania pedálu?
Môj problém. Stlačím spojkový pedál a on ostane dolu. Nevráti sa. Radím momentálne tak, že spojku nevytláčam, ale len do pedálu brnknem. Stlačím ho tak o centy a to ide preradiť bez rátania zubov.... Pedál ostáva dolu len ak ho stláčam na doraz
Prosím o rady, ceny dielov- hlavný spojkový stojí asi 1200Skk, pomocný som nenašiel v elitcatu. Čo s tým pedálom a vrzganím?
Napsal: 27 črc 2008, 10:50
od l-cizek
5-ko píše:Takže Punto MK2
Riešenie vŕzgania pedálu?
Môj problém. Stlačím spojkový pedál a on ostane dolu. Nevráti sa. Radím momentálne tak, že spojku nevytláčam, ale len do pedálu brnknem. Stlačím ho tak o centy a to ide preradiť bez rátania zubov.... Pedál ostáva dolu len ak ho stláčam na doraz
Prosím o rady, ceny dielov- hlavný spojkový stojí asi 1200Skk, pomocný som nenašiel v elitcatu. Čo s tým pedálom a vrzganím?
tak to vrzání to je klasika u MK2...neznám tu snad nikoho, kdo by to neřešil... já se s tim zatim smířil, i když mě to už někdy pěkně ser- ! Jinak to špatný vracení může být zapříčiněno zavzdušněním. Zkus odvzdušnit spojikovou hydrauliku. pozn. ta kapalina je brzdovka, takže mají stejnou nádobku na dolévání
Napsal: 27 črc 2008, 20:46
od Petr UL
l-cizek píše:5-ko píše:Takže Punto MK2
Riešenie vŕzgania pedálu?
Môj problém. Stlačím spojkový pedál a on ostane dolu. Nevráti sa. Radím momentálne tak, že spojku nevytláčam, ale len do pedálu brnknem. Stlačím ho tak o centy a to ide preradiť bez rátania zubov.... Pedál ostáva dolu len ak ho stláčam na doraz
Prosím o rady, ceny dielov- hlavný spojkový stojí asi 1200Skk, pomocný som nenašiel v elitcatu. Čo s tým pedálom a vrzganím?
tak to vrzání to je klasika u MK2...neznám tu snad nikoho, kdo by to neřešil... já se s tim zatim smířil, i když mě to už někdy pěkně ser- ! Jinak to špatný vracení může být zapříčiněno zavzdušněním. Zkus odvzdušnit spojikovou hydrauliku. pozn. ta kapalina je brzdovka, takže mají stejnou nádobku na dolévání
...mě pedál už nevrže a krásně se vrací. Ale je pravda, že jsem vyzkoušel a vyměnil snad úplně všechno. Zkus to nejdříve odvzdušnit a pak mrkni na oba spojkový válečky. Mě to vrzání a špatné vracení dělalo více věcí. To hlavní byl špatný spojkový válec a to vrzání dělalo spojkové ložisko a přítlačák, ale to už jsem tady psal.
Napsal: 28 črc 2008, 15:42
od 5-ko
Páni:
Vŕzga pedál. Keďže som po výmene spojky, ostatné špekulácie zamietam. Niekto tam dával taký silonový medzikus, ako náprstok... Hmmm??? Akoby nejaké uloženie.
Add 2:
Neriešim odvzdušnenie. Samozrejme som vymenil brzdovku a odvzdušnil. Stalo sa to tak nečakane, takže to budú valčeky. Zistím či sú valeo, lebo sa podľa katalógu sa montovalo do toho ešte niečo.... Cena za hlavný +-1500Skk a za pomocný 1200Skk. Foto a pod dodám ak spravím.
Poriešim ale výmenou valčekov to vŕzganie pedálu?
Napsal: 28 črc 2008, 16:13
od mafi
mal som tento isty problem ako mas aj ty 5-tko ,je to iba v hlavnom spojkovom valceku co je pod pedalom ,su dva typy valcekov bud plastovy -ktory sa tam dava od vyroby ,alebo kovovy ktory prezije aj tvoje auto a je navyse lacnejsi ako ten plastovy ,ten plastovy vzdy po case odchadza ,lebo su vnutry kovove casti ktore ten plast vonkajsi deformuju zvnutra -samozrejme ze to vsetko casom ..........ja som ho kupil -ten kovovy -v predajni route 66 pri merkuri v TT ,vysiel ma okolo 1200sk
pomocny valcek nemusis menit
Napsal: 13 srp 2008, 14:44
od ygzo
Ako spoznam ze uz by som mal vymenit spojku? Totiz ked som kupil pred 2 rokmi punto tak v servise mi servisak povedal po tom co sa na nom odviezol, ze spojka uz bude zodrata lebo ide tazko pedal. Ale ze mi to este moze ist chvilu. Nemenil som to a najazdil na tom vyse 20.000km. Stale ide, sice pedal chodi stale tazko, oproti inym autam total brutal, ale nesmyka spojka, zabera myslim stale na tom istom mieste. Neni to sice moc komfortne ked ide tak tazko, ale zvykol som si.
Mam to uz menit? Alebo je to normalne? Menit az ked smyka? Zvykne sa to pokazit zo dna na den? Idem totiz do chorvatska a neviem ci to mam rychlo menit predtym alebo kaslat na to.
Napsal: 13 srp 2008, 14:56
od Anduril
A nedrnci ti ta spojka?
Mne sla tezko a hrkala pri volnobehu - pridrene lozisko. Spojka imho nemusi zacit prokluzovat, muze se taky zaseknout.