Stránka 3 z 5

odvzdusnovanie

Napsal: 11 črc 2007, 16:50
od Robin82
Mozes mi napisat ako sa to presne robi ma byt nastartovane alebo nie. A robi sa to za studeneho motora? Alebo ako presne. Ja som mal predtym 120 tam stacilo vrazit srobovak a bolo. Tu sa radsej opytam aby som nieco viac nepokazil ako opravil.
Dakujeeeeeem

Napsal: 11 črc 2007, 18:36
od Vencapunto
Můj postup.Nastartuješ,necháš běžet.zvýšíš otáčky cca 2000 a povolíš vzdušák za motorem.po asi 15 sekundách uzavřeš vzdušák a necháš běžet auto na volnoběh.Ale pořád kontroluj kapalinu v nádobce.Tohle opakuj několikrát až ti ze vzdušáku poteče jen voda tez vzduchu.Jo bacha je fakt horká.
Kam strčíš šroubovák jak píšeš???

Napsal: 11 črc 2007, 20:41
od dedo.miki
Ale páčku na kúrení daj do polohy teplý vzduch-aby bol okruh kúrenia otvorený.

Napsal: 18 črc 2007, 12:54
od majco
dedo.miki píše:Ale páčku na kúrení daj do polohy teplý vzduch-aby bol okruh kúrenia otvorený.
Punto nemá kohut kurenia! tak to máš jedno :lol: ale nezaškodí si v aute zakúriť ved vonku je len myzerných 38celzia :P :P

pára z výfuku

Napsal: 12 pro 2007, 20:01
od Petr UL
Zdravím, potřeboval bych poradit:

Před týdnem mi začal neustále spínat větrák na chladiči. Začal jsem hledat příčinu a zjistil jsem, že větrák se spustí, ale hadice z motoru k chladiči i chladič jsou studený. Jakmile jsem motor vypnul tak se hadice ohřály. Napadl mě termostat tak jsem ho vyměnil, ale zjistil jsem, že jsem neměl v bloku motoru skoro žádnou vodu i když v nádobce u chladiče byla kapalina u spodní risky. Pravděpodobně se kapalina z bloku odpařila a tím se hadice zavzdušnily a voda už nemohla obíhat...

To vše jsem už vyřešil výměnou termostatu a dolitím kapaliny / včetně odvzdušnění /. Motor chladí jak má hadice, jsou měkké a chladící kapalina je čistá.
Auto dobře startuje i pěkně jede, ale hrozně se mi páří od výfuku. Když se motor zahřeje tak jsem jak "parní stroj" Nevíte někdo v čem je zakopanej pes?
Mám dát nové těsnění pod hlavu? / hadice netlakujou /
Poraďte kde začít hledat příčinu toho páření od výfuku - kouř nesmrdí je to fakt asi jen pára. Ale připadá mi, že je z chladiče trochu cítit benzín - paraflu je, ale úplně čistá.
Koukal jsem na olej a ten vypadá taky v pohodě jen jsem našel trochu bílého bordelu po olejovým víčkem, ale to je prý normální - dříve jsem si toho nevšiml.
Máte nějáké návrhy kde začít hledat ... :x

Napsal: 13 pro 2007, 00:48
od Vencapunto
To páření bych vůbec neřešil.Pokud se ti neztrácí voda tak se na to vyprdni.Taky mi auto pořád hulí,ale je mi to jedno.Kámoš u Brava to řešil tak že nic nevyřešil :lol:

Napsal: 13 pro 2007, 07:18
od Petr UL
Dneska jsem raději opět kontroloval chladící a kapalinu a musel jsem tak decku dolít, tak to asi vypadá, že se něco málo ztrácí...

Ale našel jsem trochu vlhko kolem sponky u spodní hadice tak to musím utěsnit a snad už se příště kapalina neztratí.

Mě to nikdy takhle od výfuku nepářilo a tak je mi to podezřelý... :cry:

Napsal: 13 pro 2007, 09:42
od Vencapunto
Tak pokud se ztrácí kapalina tak někde problém je.Mě se taky ztrácela a auto hulilo,ale všim sem si že když se auto ohřeje na provozní teplotu,začne se mi kouřit i z chladiče.Tak sem koupil novej chladič a voda se neztrácí,ale auto hulí pořád

Napsal: 15 pro 2007, 22:17
od Petr UL
Sponku jsem utěsnil a zdá se, že kapalina zatím drží. Auto samozřejmně hulí dál.
Ale mám dotaz. Když doplním kapalinu pod maximum a auto projedu tak mi kapalina klesne pod hranici minima. Tam už zůstane a když otevřu víčku chladiče - i u auta které stálo celou noc - tak to zasyčí a kapalina vyskočí zpět až pod hranici maxima. Tohle mi předtím auto nedělalo. Takovej pohyb kapalina není přece normální. Jakmile nastartuju tak kapalina zase klesne pod minimum. Je mi divný, že hadice jsou měkký a auto normálně topí - vzduch by tam být neměl.

Neměl někdo podobný problém?

Nechci do toho rvát zbytečně peníze. Myslíte, že tohle může dělat těsnění pod hlavou?

Napsal: 16 pro 2007, 11:26
od onc
Petr UL píše:Sponku jsem utěsnil a zdá se, že kapalina zatím drží. Auto samozřejmně hulí dál.
Ale mám dotaz. Když doplním kapalinu pod maximum a auto projedu tak mi kapalina klesne pod hranici minima. Tam už zůstane a když otevřu víčku chladiče - i u auta které stálo celou noc - tak to zasyčí a kapalina vyskočí zpět až pod hranici maxima. Tohle mi předtím auto nedělalo. Takovej pohyb kapalina není přece normální. Jakmile nastartuju tak kapalina zase klesne pod minimum. Je mi divný, že hadice jsou měkký a auto normálně topí - vzduch by tam být neměl.

Neměl někdo podobný problém?

Nechci do toho rvát zbytečně peníze. Myslíte, že tohle může dělat těsnění pod hlavou?
... mas to zavzdusneny ... delalo mi to kdysi taky a po odvzdusneni OK ...

Napsal: 16 pro 2007, 12:38
od Petr UL
To právě nevím. Vždyť jsem to už 2 x odvzdušňoval podle návodu zde z fóra.
Kapalinu doleju a natočím motor. Až se motor ohřeje tak otevřu odvzdušňovák na hadici u motoru a počkám až začne utíkat horká voda. Párkrát šlápnu na plyn a šroub zavřu. Auto topí a nepřehřívá se. Já už nevím co to chce. Zkusím to ještě jednou odvzdušnit.

Díky

Napsal: 17 pro 2007, 09:53
od Petr UL
Tak špatně odvzdušněný to nebude... :cry:

Včera teplota venku klesla pod nulu a já sice nastartoval na první otočení, ale motor běžel hrozně "ztěžka" i když pravidelně. No a když jsem se chtěl rozjet tak se auto dusilo a prvních pár minut se s tím nedalo skoro jet. Auto zpomalovalo a přidávalo i když jsem držel pořád stejně plynu - vždycky se jakoby přiddusilo a pak vyrazilo dopředu. Jakmile se motor ohřál vše se vrátilo do normálu - výkon i komfort jízdy úplně normální.
Auto topí, jde za plynem a vůbec necuká jen se páří od výfuku.

Dneska ráno byla zase zima a tak se vše opakovalo úplně stejně. Když je však venku nad nulou tak auto sice kouří / až když se motor ohřeje / , ale necuká.
Máte někdo radu? Je to těsněním pod hlavou nebo něčím kolem lambda sondy a katalyzátoru? Neměl jste někdo podobný problém?

Napsal: 18 pro 2007, 10:09
od venep
MAm MK2 mal som ten isty problem ovdusnil som to a je to v poriadku su tam ale dve ovzdusnovaky jeden hned pri chladici a druh na hadici za motorom ovzdusnit treba najprv jeden a potom druhy :lol:

Napsal: 14 led 2008, 20:23
od Petr UL
Tak u mě už je vyřešeno. Bylo to prasklé těsnění pod hlavou.

Napsal: 31 led 2008, 19:11
od Bamower
Ahoj, nevis na kolik to cely prijde a muzes mi poslat nejaky link na to tesneni, nevim presne jake to je, diky..