Stránka 3 z 3

Re: Když je den blbec a přetočí se motor - oprava

Napsal: 09 čer 2018, 19:55
od little_boy
Reaguji se spozdenim, tu svicku jsem znova premeroval (v ramci moznosti uz na motoru) a vypada to, ze to je stejne.... takze nic.
Vcera jsem delal kompresni test motoru a prekvapily me cisla - naposled jsem nameril 10,7 - 11 baru (pred krouzkama) a vcera to vsechno ukazovalo 11-12 baru. Jedina zmena byly ty krouzky, takze aspon trochu po ctvrt milionu ozuzlane byly :). Merak komprese je cina, ty cisla samotne nemaji velky vyznam (zda je to malo / hodne). Spotreba oleje asi neklesla, par tisic jsem najel a olej ubyva dal :(

Re: Když je den blbec a přetočí se motor - oprava

Napsal: 09 čer 2018, 22:52
od tatko Tom
"Spotřeba oleje 0,1 na 1000km je v pořádku, tam bych problém nehledal."

Tak já Ti tedy nevím - Karle...
Benzínové Punto - spotreba oleja od výmeny do výmeny = 0
Naftové Punto (1.9JTD 59kW) - spotreba oleja od výmeny do výmeny = 0
(Tretí olej pri výmene priehľadný - malinko vo farbe zmesi normálneho a horského medu)
Multipla 1.9JTD - olej po 8000 síce tmavý, no na mierke pokles = 0

Ku tomu:
Ak výrobca predpísal ŠPECIFIKÁCIU a VISKOZITNÚ triedu - treba ich dodržať.
Že sa svet nezrúti ako sa nedá predražená Selenia je jasné no ak má byť 10W40 - tak má byť 10W40.
Akékoľvek špekulácie typu: "Na leto by...na zimu by..." je koledácia o vytiahnutie peňaženky :)

Re: Když je den blbec a přetočí se motor - oprava

Napsal: 10 čer 2018, 13:17
od martin72
Zamysli se nad tím jak funguje spalovací motor a dojdeš k jednoduchému závěru, že spotřeba oleje = 0 - znamená průser někde jinde. A specifikace oleje není viskozita, to je jenom teplotní rozsah. Tak že tak ;)

Re: Když je den blbec a přetočí se motor - oprava

Napsal: 10 čer 2018, 15:01
od tatko Tom
"specifikace oleje není viskozita" - máš pravdu.
To, že motor nežerie olej je v čom problém?

Re: Když je den blbec a přetočí se motor - oprava

Napsal: 10 čer 2018, 16:47
od martin72
Jelikož u spalovacího motoru se mažou plochy, které se dostávají vně mazacího systému (dříky ventilů, válce) a dále tam je instalované zařízení, které se nazývá odvzdušnění (odvětrání) motorové skříně. Všechny výše jmenované prvky se starají o úbytek oleje jako takového. Prostě jsou to místa, kde se olej obětuje a položí své bytí za bezproblémový chod. Následně potom shoří ve spalovacím prostoru nebo ve výfuku. Dříve, když se používaly pístní kroužky s větším předpětím a oleje byly hustší. Tak si motor vystačil na 15 tisíc s rozsahem od max do min., tudíž se mezi výměnami nemuselo dolévat. Ale ani tento stav netrval věčně a v intervalu 150-200tisíc najetých kilometrů se začala i u těchto motorů objevovat potřeba dolévání oleje. Tam kde se projevuje spotřeba oleje = 0 , tam dochází k nahrazováním spotřebovaného oleje palivem, nejvíce na to trpěly ropáci, ale i u benzínu k tomu dochází, jenže ten má výhodu, že při delší jízdě se z oleje dovede odpařit, nafta nikoli. V obou případech olej degraduje. K tomuto jevu dochází hlavně v zimě nebo v režimu opakovaných krátkých jízd se studeným motorem. Další možnou příčinou jsou již poruchy jako takové, většinou u motorů, kde je vysokotlaké čerpadlo paliva umístěno tak, že při ztrátě těsnosti , může palivo unikat do motorové skříně, zde může i olej (zdánlivě olej) přibývat.

spotřeba oleje moderních motorů

přibývání motorového oleje

Re: Když je den blbec a přetočí se motor - oprava

Napsal: 10 čer 2018, 19:06
od little_boy
V tomhle vlakne je tolik uzitecnych informaci, ze je skoda ho plevelit timhle spamem... Olej resim proto, ze jsem vymenil vsechno myslitelne a ubyva porad dal. Ale jak rika martin, je to tak malo, ze neni potreba z toho delat takove drama. Mozna jsem jen dojebal gufera ventilu, asi trikrat jsem vyndaval ventily a oni ke guferum nedali ochranou sprcku :(.
Jen doplnim, ze na tjetu je jeste turbo a odvetrani kliky kudy ho muze mizet docela hodne.

Re: Když je den blbec a přetočí se motor - oprava

Napsal: 15 čer 2018, 07:10
od mr.brain
Turbo jsi dával taky nový? Zkusil bych koupit někde OCT (oil-catch-tank) - jeden dodavatel z Prahy (HPP) umí docela rozumný design. Anebo bych alespoň zkusil dočasně předělat odvzdušnění kliky a místo rovnou do sání, bych tam dal kus hadice a přehodil to do nádoby. Pak uvidíš, kolik oleje vlastně jde zpětně do sání a buď se nacpe na stěny sacího potrubí nebo pak shoří...