Stránka 3 z 3
Re: zvlněné kotouče vs středící kolíky
Napsal: 02 srp 2016, 20:50
od Vitaml
Proč pořád chcete něco řezat ? Vždyť nemá pilku.
Re: zvlněné kotouče vs středící kolíky
Napsal: 02 srp 2016, 20:55
od Tommy.S
To je klasika. Každej říká něco jinýho. Jednomu to jede i bez těch kolíků, mně se to zase zvlní. Jsem se měl vykašlat na elektrony a jezdit na zimákách a měl bych možná klid.
Re: zvlněné kotouče vs středící kolíky
Napsal: 02 srp 2016, 21:17
od Vitaml
Říkáme, dát tam obyčejný šrouby, aby se to neodlepilo a talíř zůstával na náboji.
Re: zvlněné kotouče vs středící kolíky
Napsal: 03 srp 2016, 02:18
od martin72
Šroub nešroub, jeho přítomnost nebo nepřítomnost nezapříčiní zkroucení kotouče. Pokud by jsi měl nečistoty pod kotoučem, tak by jsi měl i křivě namontované kolo a to by jsi už poznal, jelikož by se s tím nedalo jet. Od 50km/h by ti to začalo vybrovalo a gradovalo by to okolo 80km/h. Co se mi jeví jako možná příčina, tak to bude (při vyloučení špatného kotouče) neplovoucí brzdový třmen, jak již tu bylo zmíněno. Já mám liťáky co mají souvislou dosedací plochu, tak já bych musel, nejdříve udělat zahloubení do kotouče a použít šrouby se zápustnou hlavou. A v homologačním protokolu je uvedeno "demontovat vodící trny."
Re: zvlněné kotouče vs středící kolíky
Napsal: 03 srp 2016, 09:50
od rossi
Imbus bych tam nedaval. Ma vysokou hlavu a muze tam eventeulne vadit. Nejlepsi reseni kdyz urezes ty spice nebo das ty sestihranne srouby.Kazdopadne tam neco byt musi at ten kotouc drzi k naboji, ono to tam neni jen tak pro srandu.
mam tam inbusi,ale mírně upravené jak jsem psal. ty štefty tam jsou taky proto že bez nich
se špatně nasazuje kolo,kotouč má pořad snahu se pootočit.
Re: zvlněné kotouče vs středící kolíky
Napsal: 03 srp 2016, 13:16
od Tommy.S
Tak jsem koupil ty šrouby. Zkusil jsem je tam našroubovat, všechno ok. Zkusil jsem nasadil elektron a nešlo to, protože tam stejně zavazí. Kotouče se krásně sjíždí z vnější strany, ale vnitří je orezlá. V servisu mají plno, jsem v háji. Holt budu na tom jezdit, dokavaď to neodejde úplně. Už se prostě nemůžu dočkat, až se tohodle auta zbavim.
Napsal: 03 srp 2016, 14:37
od panaman1
Len je vnútorná hrdzavá tak nemáš zaseknutý strmeň? Aj kedy bol kotoc krivý tak by sa zbrusoval, jediné že by bol ako paragraf. Stále to vidím že si niečo odfusoval.
Odoslané z H60-L04 pomocou Tapatalku
Re: zvlněné kotouče vs středící kolíky
Napsal: 03 srp 2016, 15:18
od Tommy.S
Já se v tom vůbec nevyznam. Prostě je to na obou kotoučích z vnitřní strany orezlý, ale vnějších strany jsou normálně obržděný. I na technický když jsem byl, tak mi to ten chlápek vyčetl, že prej se to musí nějak čistit každej rok, ale v tý době to brzdilo ještě normálně bez třesu volantu.
Re: zvlněné kotouče vs středící kolíky
Napsal: 03 srp 2016, 15:40
od rossi
Tak jsem koupil ty šrouby. Zkusil jsem je tam našroubovat, všechno ok. Zkusil jsem nasadil elektron a nešlo to
hlavy těch šroubů se musí stočit na průměru/nebo obrousit/ a snížít hlava.
taky záleží na tom jaký je v tom disku to vybrání/jestli tam vůbec je/.
Re: zvlněné kotouče vs středící kolíky
Napsal: 03 srp 2016, 16:01
od Tommy.S
Já už to řešit nebudu. Příští rok mi končí technická, dam to do šrotu a koupim si nějaký normální auto.
Re: zvlněné kotouče vs středící kolíky
Napsal: 03 srp 2016, 21:35
od martin72
S tebou je to těžký, naříkáš na auto, jaký je to krám a sám tomu nerozumíš. Pokud autu nedáš co potřebuje, tak se v této situaci octneš znova a je jedno z kterých končin světa bude pocházet.
Re: zvlněné kotouče vs středící kolíky
Napsal: 03 srp 2016, 21:45
od panaman1
vidim ze niesi absolutne technicky typ.. pretoze tie disky sa daju vyriesit v priebehu pol hodiny, a tie kotuce podla mna nebudu zvlnene, bude budu zle nasadene, alebo ked si ich daval si neocistil poriadne dosadaciu plochu na naboji.alebo mas zaseknutu platnicku....ale ti tu mozme radit kolko chcemem ked sa v tom nevyznas....
Re: zvlněné kotouče vs středící kolíky
Napsal: 04 srp 2016, 09:13
od martin72
Já bych si dovolil udělat závěr. Kdyby byly nečištoty mezi kotoučem a nábou, tak by kotouč šmajdal a s ním i kolo. Takto sestavené uchycení by kopalo do brzdy už po montáži a hlavně by kolo vybrovalo stejně jako kdyby bylo nevyvážené. Kotouč by potom vykazoval střídavé opotřebení po obvodu a to na obou stranách s protilehlou orientací. Popisovaný stav kotouče jasně signalizuje, že z plovoucího třmene se stal třmen neplovoucí (hodně přidřený v kluzných čepech). Při zabrždění se čelist stáhne, ale po uvolnění neodjede směrem ven od osy vozu, pístek zajede. Tím dochází k permanentnímu tření na vnější straně, kotouč začne chytat namodralé zbarvení v prostoru mezi pracovní plochou a osazením pro náboj. Pokud je přidření plovoucích čepů výraznější, tak může být i pracovní plocha zbarvená. Zadní strana kotouče bývá orezlá, jelikož na přibrždění stačí nízký tlak, který posune celý třmen, který se při odlehčení nevrátí a dobrzdí auto. Zároveň stoupá spotřeba a ničí se ložiska předního náboje. Po běžné jízdě i po městě nebude kolo teplé ale horké. Normálně se na něm dá udržet ruka (na disku), na kotouč nešahat, pokud nejste masochisté. A takto nestejnoměrně a hlavně stále zahřívaný kotouč vám pak pošle pozdrav: "pá, pá" a odchází do věčných lovišť.