Stránka 3 z 3
Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen
Napsal: 11 pro 2017, 10:31
od misan18
Díky za odpověď.
Ještě jsem zkoušel dělat menší pokus při stojícím autě. Když auto stojí, tak první zařezení na jedničku a dvojku jde hodne ztuha. Když ale zařadim jedničku nebo dvojku a pak hned zpátky na neutrál a zpátky na jedničku i dvojku, tak to jde krásně lehce, pak ale stačí chvíli počkat nebo dát třeba trojku a zas to jde ztuha, pak po opakovaným zařazení to jde zase vpohodě...
Ještě mi prosím upřesni, na té kulise to jde seřídit, popř. co konkrétně by se muselo seřídit/opravit? (nemám zkušenost)
Jinak s tím synchronem jsem smířenej, ale není to hlavní problém, ona ta rychlost tam jde a synchron se ozve jenom opravdu hodne lehce (přes zuby) když se tam rychlost zařadí hodně rychle, při teplým autě to funguje vpohodě.
Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen
Napsal: 11 pro 2017, 13:01
od martin72
Když auto stojí a motor se netočí, tak při řazení je to pouze o tom jak se srovnají náběhové zuby aretačního kroužku (spojky) rychlosti s ozubeným kolem. Tudíž mohou být lépe nebo hůře postavené , proto ty rozdíly při zařazení. Co se týká seřízení kulisy převodovky oproti šaltru, tak to ti nic přesného nepovím, jelikož ani netuším jak to tam vypadá (myslím to spřažení). U něčeho to lze seřídit u něčeho je to udělané na fix s tolerancí. Nejdříve by jsi se musel podívat na nějakou rozkreslenou převodovku, aby jsi pochopil co se tam při řazení vůbec děje. Ty táhly (lanky) ovládáš řadící palec, který se pohybuje buď do stran nebo dopředu a dozadu . Tento palec projíždí v drážce řadících tyčí, tudíž do stran si vybíráš konkrétní řadící tyč a dopředu nebo dozadu tou tyčí pohneš, ta pohne řadící vidličkou a vidlička spojkou, která najede na synchron a následně zapadne do bočních zubů převodového kola a zaaretuje rychost. Pokud by bylo špatné vychylování palce, tak by se jakoby snažil potom při zařazení ovládat dvě řadící tyče. Tyče jsou vůči sobě vzájemně blokované, tudíž nelze zařadit dvě rychlosti. To je takový hodně zjednodušený popis.
Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen
Napsal: 11 pro 2017, 13:01
od martin72
Když auto stojí a motor se netočí, tak při řazení je to pouze o tom jak se srovnají náběhové zuby aretačního kroužku (spojky) rychlosti s ozubeným kolem. Tudíž mohou být lépe nebo hůře postavené , proto ty rozdíly při zařazení. Co se týká seřízení kulisy převodovky oproti šaltru, tak to ti nic přesného nepovím, jelikož ani netuším jak to tam vypadá (myslím to spřažení). U něčeho to lze seřídit u něčeho je to udělané na fix s tolerancí. Nejdříve by jsi se musel podívat na nějakou rozkreslenou převodovku, aby jsi pochopil co se tam při řazení vůbec děje. Ty táhly (lanky) ovládáš řadící palec, který se pohybuje buď do stran nebo dopředu a dozadu . Tento palec projíždí v drážce řadících tyčí, tudíž do stran si vybíráš konkrétní řadící tyč a dopředu nebo dozadu tou tyčí pohneš, ta pohne řadící vidličkou a vidlička spojkou, která najede na synchron a následně zapadne do bočních zubů převodového kola a zaaretuje rychost. Pokud by bylo špatné vychylování palce, tak by se jakoby snažil potom při zařazení ovládat dvě řadící tyče. Tyče jsou vůči sobě vzájemně blokované, tudíž nelze zařadit dvě rychlosti. To je takový hodně zjednodušený popis.
Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen
Napsal: 12 pro 2017, 09:57
od rogi
ked sa menili lanka radenie, zakladom spravneho nastavenia je pri montaži nastavenie dlžky lanka, musi byt prevodovka v neutraly, paka zaaretovana, a vtedy sa zaistia lanka na stranach nastavenia, ak sa to tak neurobi nikdy rychlosti nepôjdu spravne! To platí pri vymene lank radenia. Ale ak tam bol ptoblem pred vymenou zradením tak problem môže byť v prevodovke, fiat prevodovky nemaju v laske olej od iních vyrobcov ako je Petronas Tutela, umieraju sycnchrony.
NAJVIAC MA UDIVUJE AKO SI VŠETCI MYSLIA ŽE DOKAŽU PODLA NETU OPRAVIT SVOJU PLECHOVICU A TAK SA VYHLI SERVISU, NIEKEDY TOHO VIAC DO..BU AKO BY SI MYSLELI
OBRAZKY PLATIA PRE 1,4 ATMOSFERU, NEMIENIM SEM DAVAT PRE VšETKY PREVODOVKY.
Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen
Napsal: 04 led 2018, 00:39
od Dendo
Ahojte neviem ci to môžem napísať aj sem ale začínam byť čím ďalej nešťastný stoho mojho fiatu mam 1.4 tjet 88kW rok 2012 a mam problem s radenim teraz v zimnom období rano kym sa auto neohreje mi idu ťažKo rýchlosti ale nie len stuha ale akoby cez zuby chrupne tam 1,2,3 styrka uz ide lepsie ibcas to spravy slabo aj na 5 rychlosti keď sa auto zobreje idu rychlosti ľahšie ale stale to neni ono sranda je ze ked auto ide po meste zahreje sa tak sa radi lahko ako nahle idem mimo mesto rýchlejšie je to akoby sa olej v prevodvke schladil a pri prvom semafore alebo krizovatke mi prevodovka da najavo ze nieco nieje v poriadku raz cez leto ked boli horucavi cca 37 stupňov tak mi prevodovka išla uplne lahunko bez skrtnutia akoby bola nova . Pocul som uz ak nazory ze tam treba dat iny olej od tutela s inou vyskozitou ako uvadza vyrobca ja som zatial dal vymenit original aky tam ma byt no bez zmeny podotykam predtym na zaruku mi vymenili 1,2 synchron a nic nepomohlo bolo to robene v fiat servise potom som bol par servisoch vsade som obstal bez mozneho riešenia dokonca mi jeden povedal pribeh o pomalych synchronoch vraj sa pomaly radia a ked potlacim salpaku tak preto chrupne lebo ho tam zarazim
Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen
Napsal: 04 led 2018, 11:22
od Bravomv
To, co popisuješ, skutečně vypadá jako špatný-nesprávný olej v převodovce. No pokud jsi to měl ve značkovém servisu, tak snad tam při výměně oleje nalili skutečně to, co měli. Těžko něco radit. Pokud jedeš se studeným autem a špatně řadí, tak zkus alespoň řadit jako za starých časů tzv. s meziplynem, kdy zřejmě postačí dvojí vyšlapávání spojky při řazení. Takto možná nebudou tolik trpět synchrony při řazení.
Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen
Napsal: 20 úno 2018, 07:43
od tatko Tom
Vymeň (daj si vymeniť) olej v prevodovke a môžeš doň pridať Metabond.
Mám vlastnú skúsenosť s jednotkovým Puntom na ktorom bol des za mrazu preradiť z trojky na dvojku a prevodovka (diferák?) hučala podstatne viac, než všetko ostatné - pomohlo.
Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen
Napsal: 20 úno 2018, 08:29
od tatko Tom
Okrem toho napísaného vyššie je ešte možné, že spojka nevypína úplne, teda ostane trocha v zábere.
Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen
Napsal: 03 bře 2018, 01:10
od jurincek
Zdravim vsetkych,
moje bravo uz nejaky cas stoji v servise - rozletela sa mi prevodovka. Mam uz pol roka nove Auto, ale fiat chcem predat. Potrebujem vsak zohnat jazdenu prevodovku. Jedna sa o fiat bravo 2, motor 1.9 jtd, 150kw, 6 rychlostna, Mechanik hovoril ze by tam malo byj aj hydraulicke lozisko.
Zhanam ju uz poriadne dlho. Ak viete o niekom kto predava resp. moze zohnat budem vdacny za akykolvek kontakt.
Diky
Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen
Napsal: 05 bře 2018, 11:01
od martin72
Tam je skříň M32 ne? Tak v čem je problém, je to stavebnicová skříň. Montovala se do opla, fiatů, atd.. Jinak se podívej na auto medik, tam ji najdeš i novou.