Tak pánové a dámy, dnes jsme se s kámošem pustili do repase uložení zadních ramen, jelikož jsem měl klasicky "Áčka" a musím říct, že tuhle sviňskou práci nepřeju ani svýmu největšímu nepříteli ...
Šílená voprcávka ... Nejdřív jsme si najivně mysleli, že bysme to mohli zmáknout přímo na autě, bez vyndání ramena ven (ušetřit si tak odvzdušňování brzd, lanovod k ručce, čidlo ABSka, stabilizátor atd.) ... No a výsledek ? Ani náhodou, rameno musí bezpodmínečně ven a to z jednoho velmi podstatnýho důvodu. Vylisování a opětovný nalisování ložisek se na autě opravdu nedá zmáknout, resp. my bychom na to ale nervy neměli !
Takže se do toho pustíme ... Pružina, tlumič, stabík ven dále brzdová trubka na rameni odpojit z prasátka, buben dolů, vyndat pakny + čidlo ABS (porod !) a ve finále hlavní šroub skrz rameno. No ... po pár desítkách minut je venku, pak to teprve přijde.
Asi takhle viz. foto ... btw. říkat, že nešlo povolit skoro nic, hlavně brzdový vedení, asi ani nemusím, většina šroubů zaoxidovanejch, strženejch nebo ožvejkanejch.

Prostě práce na celej den ! Díky bohu jsme měli alespoň možnost nahřátí, což nám velice pomohlo.
Dnes jsme stihli jen levou stranu, jelikož bylo fakt strašný množství "zádrhelů" a vymr*ávek, který jsme museli za pochodu řešit.
Repas sada Febi-bilstein.
PS: Doporučený nářadí ? Velký kladivo/palice a kovadlina ...

'98 Fiat Punto ELX cabrio - 1.2 16V DOHC Fire (63 kW) "black widow" ...
ex '94 Fiat Punto S 55 ...