Re: Problém se starty
Napsal: 21 úno 2021, 18:25
Zdravím všechny,
reaguji sice na 2,5 roku staré vlákno, ale pro někoho může být tento problém stále aktuální a třeba mu i pomůže.
měl jsem na Pandě 1.1 Benzin + LPG stejné problémy jako jsou popisované v předchozích příspěvcích - asi půl roku. Auto nešlo nastartovat, čerpadlo podle zvuku pracovalo, startér točil jako o život, ale motor chytil až po 3 - 5 pokusu. Poté bylo potřeba chvíli počkat, popř. průběžně poklepávat plynový pedál aby motor nechcípnul.
Vyměnil jsem svíčky, vzduchový filtr, zkontroloval a vyčistil jsem MAP sezor, klapku, resetoval řídící jednotku a znovu provedl "učení pulzního kola" (nastavení snímače klikovky). Všechno bez jakéhokoliv zlepšení situace. Diagnostika neukazovala žádný problém. Na případné pročištění vstřikovačů jsem začal tankovat Vervu100. Zase nic.
Napadaly mne už jenom 2 možnosti - buď vstřikovače nebo palivové čerpadlo. Už jsem měl vybrané a skoro objednané nové čerpadlo, když jsem spíše ze zvědavosti zkusil porovnat množství benzínu dodávaného na lištu Pandy a Multiply, kterou mám jako druhé auto. Při otočení klíčku a během tlakování jsem obyčejným šroubovákem zmáčkl ventilek na výstupu lišty, kde se připojuje tlakoměr pro ověření tlaku paliva a porovnal množství benzínu, které vyprskne. Toto asi 2-3x. Kontrola je jen subjektivní, Multipla vypadala lépe - je to taky větší motor a čerpadlo by také mělo být výkonější.
Nicméně po této proceduře už celý týden startuju bez jakýchkoliv problému na první šup. (teploty od -17 až do +8)
Moje vysvětlení je takové, že buď byl systém zavzdušněný nebo tam byla nějaká nečistota, která se při otevření ventilku dostala ven.
Ušetřil jsem za nové čerpadlo, případně náklady v servise.
Třeba někomu toto zjištění taky pomůže, nic to nestojí, jen 5min času.
Mějte se Petr
reaguji sice na 2,5 roku staré vlákno, ale pro někoho může být tento problém stále aktuální a třeba mu i pomůže.
měl jsem na Pandě 1.1 Benzin + LPG stejné problémy jako jsou popisované v předchozích příspěvcích - asi půl roku. Auto nešlo nastartovat, čerpadlo podle zvuku pracovalo, startér točil jako o život, ale motor chytil až po 3 - 5 pokusu. Poté bylo potřeba chvíli počkat, popř. průběžně poklepávat plynový pedál aby motor nechcípnul.
Vyměnil jsem svíčky, vzduchový filtr, zkontroloval a vyčistil jsem MAP sezor, klapku, resetoval řídící jednotku a znovu provedl "učení pulzního kola" (nastavení snímače klikovky). Všechno bez jakéhokoliv zlepšení situace. Diagnostika neukazovala žádný problém. Na případné pročištění vstřikovačů jsem začal tankovat Vervu100. Zase nic.
Napadaly mne už jenom 2 možnosti - buď vstřikovače nebo palivové čerpadlo. Už jsem měl vybrané a skoro objednané nové čerpadlo, když jsem spíše ze zvědavosti zkusil porovnat množství benzínu dodávaného na lištu Pandy a Multiply, kterou mám jako druhé auto. Při otočení klíčku a během tlakování jsem obyčejným šroubovákem zmáčkl ventilek na výstupu lišty, kde se připojuje tlakoměr pro ověření tlaku paliva a porovnal množství benzínu, které vyprskne. Toto asi 2-3x. Kontrola je jen subjektivní, Multipla vypadala lépe - je to taky větší motor a čerpadlo by také mělo být výkonější.
Nicméně po této proceduře už celý týden startuju bez jakýchkoliv problému na první šup. (teploty od -17 až do +8)
Moje vysvětlení je takové, že buď byl systém zavzdušněný nebo tam byla nějaká nečistota, která se při otevření ventilku dostala ven.
Ušetřil jsem za nové čerpadlo, případně náklady v servise.
Třeba někomu toto zjištění taky pomůže, nic to nestojí, jen 5min času.
Mějte se Petr