Stránka 3 z 3

Re: Ložisko na předním kole

Napsal: 11 pro 2013, 12:51
od elvis.jarous
Minivůlička tam je a je hlavně suchý, v tom je problém, kdyby tak šlo namazat.....
když zatočíš s dobrým a tímhle, je to poznat, že jde jinak.
A začíná mě to pomalu víc a víc sr... a hučet.
Brzy půjde ven!

Re: Ložisko na předním kole

Napsal: 11 pro 2013, 15:01
od idefix
Kolega u Tipa to namazal injekční stříkačkou s jehlou (jehla s větší dírou) vazelínu drobet nahřál (v teplé vodě), aby byla tekutější. Stiší se to,ale je to krátkodobé cca za 1/2 roku měnil stejně.

Re: Ložisko na předním kole

Napsal: 01 úno 2014, 10:28
od elvis.jarous
Pánové,
mám možnost sehnat ložisko na zadek.
info o tom ložisku:
pro vozidla s ABS
zadní náprava
vnitřní průměr [mm] : 30
vnejsi prumer [mm] : 116,6

ale na auto kelly maj vnější průměr 117 a i 118.
To by snad vadit nemělo?

Re: Ložisko na předním kole

Napsal: 01 úno 2014, 18:14
od PRiPaDoVaK
Jelikož máš 103kW tak jsi ještě předface, a co jsem sálodlouze zjišťoval (autorizák samozdřejmě taky nevěděl) tak předface modely měli menší rozměry, tudíž to co píšeš :wink: ... nechápu doteď plně význam změny, ale soudruzi snad věděli co dělají :wink:

Re: Ložisko na předním kole

Napsal: 01 úno 2014, 22:19
od elvis.jarous
Dík.
objednáno.

Re: Ložisko na předním kole

Napsal: 07 úno 2014, 12:42
od elvis.jarous
čau,
měl jste někdo zadní ložidko v ruce? Jsou tm dvě za sebou nebo jedno široký?
Přišel mi dneska balík a tam náboj a v něm dvě ložiska za sebou, jak to tak vypadá.
Výrobce asi NTY, což je asi čína, co jinýho.
Tak přemejšlím, jestli to nemám fofrem poslat zpět..... :twisted:

EDIT: jsou i v e-peru 2 za sebou.
Prej je to plnohodnotná náhrada originálního dílu.
hmmm

Re: Ložisko na předním kole

Napsal: 08 úno 2014, 02:28
od PRiPaDoVaK
Musí tam být dvouřadé, a pokud si dobře pamatuji tak je kuželíkové... Axiálně-radiální jednořada by to nesnášela moc dobře, vím jaký síly nám působí na 300kg formuli (i s řidičem), a tam ta jednořada vydrží tak 2 sezony, 5000km, a nesmíme moc testovat jinak se musí dělat v průběhu, tak co natož pak v 1.5 tunovým autě... když si to tak počítám, dělal by jsi ložiska pomalu s mytím auta :-D

Edit.: Na značku náboje moc nekoukej, spíš ložisko... Já mám FAG a ložisko je beztak SNR jako orig... Dokonce už jsem v ruce měl náboj SKF na mergla C a ten měl taky SNR, takže si nevybereš :wink: ... Když ho pořádně namažeš poslouží stejně :wink:

Re: Ložisko na předním kole

Napsal: 20 úno 2014, 19:47
od elvis.jarous
hlásím, ložisko od opravy třmenu na zadku, dneska šustilo jak prase( bez kola)
Vyheverováno a podloženo velmi pracně, kolo dolů, brzdič dolu, kotouč důle, ložisko ven(made in france a vyběhaný jako prase) a nebylo rezatý, vazelina tam ještě byla, očištění, nasazení nového, dotlačení ještě vazelíny navíc, montáž podložky, matky, rozklepnout, zavíčkovat, nasazení kotouče, třmenu kola a tradá. 2 hoďky práce, protože jsem si blbec nevzal na dílnu hydraulickej hever a dřevo.

Re: Ložisko na předním kole

Napsal: 31 bře 2014, 21:14
od idefix
Původně jsem myslel že hučí nové letní gumy a musí se sjet hrany jak mi bylo řečeno v pneuservise. Pak jsem přišel při výměně na zimáky na špatné ložisko zadního kola ,opraveno viz. výše. Dnes jsem přezul na letní a mohu konstatovat i při 130Km/h šepot květin,houby hrany gum :mrgreen:

Re: Ložisko na předním kole

Napsal: 05 zář 2014, 13:10
od Jurisss
Chlapi,mám problém s povolením matky na levém předním ložisku.Měl jsem v plánu měnit kotouče i desky na celém předku a protože to ložisko je slyšet už delší dobu,tak jsem si výměnu ložiska naplánoval současně s tím. Dopadl jsem jak hubkař ! :-( Poctivě jsem to celé předtím (pro jistotu) prostříkal uvolňovačem závitů,pak napřed klasická ráčna,pak trubka na ni,tahem,pak kladivem,nic ... Mám tedy informaci,že je tam klasický pravý závit.Přiznám se,že jsem to pak zkusil i naopak.Nic. Abych nezapomněl,ty zajišťovací packy na matce jsem vyklepal zpátky hned na začátku ! :-) Měl by někdo nějaký fígl,jak na to ? Než se mně to nové ložisko na mrazáku nachladí ! :-) Předem díky za radu.

Re: Ložisko na předním kole

Napsal: 05 zář 2014, 13:49
od Baltik
Předpokládám že to děláš 3/4'' trhákem. Je tam klasický pravý závit. Jak maš zajištěný náboj proti pootočení ? U nás jeden stal na brzdě, druhý držel ořech, třetí přes trubku povoloval. Třeba škubnout, ať se to netahá. Trubku podle libosti, ale vadí tam nárazník že ? My ho měli dole.

Re: Ložisko na předním kole

Napsal: 05 zář 2014, 15:05
od Jurisss
Tak měl jsem tam našroubovaný jeden šroub z kola nadoraz a jak říkáš ty,synek stál na brzdě.Nevadí tam nic,protože jsem to dělal s kolem vytočeným maximálně ven.Jen jsem si nebyl zcela jistý tím závitem.Takže zítra zkusím větší násilí ! :-) Možná tu matku zkusím preventivně nahřát horkovzdušnou pistolí,tím bych asi nic nepokazil.

Re: Ložisko na předním kole

Napsal: 05 zář 2014, 15:21
od Baltik
Jurisss píše:Nevadí tam nic,protože jsem to dělal s kolem vytočeným maximálně ven.
To mě nenapadlo :D
Trubku klidně i dvoumetrovou, jen bacha at ořech nesjede.

Re: Ložisko na předním kole

Napsal: 07 zář 2014, 09:19
od Jurisss
Takže provedeno.Preventivně jsou horkovzduškou nahřál náboj kolem matky ložiska a byl jsem ochoten použít brutálního násilí s trubkou na gole,abych zlomil odpor.Matka se však po nahřátí okolí povolila skoro sama :-) . Dál jsem musel nahřívat a uvolňovačem šroubů domlouvat dvou šroubům na tlumiči ale šlo to docela dobře. Brutální zásek nastal,když jsem ani za boha nemohl dostat ven čidlo ABS ! Docela frustrující pocit,když nelze jít dál kvůli takové ptákovině ... :-( Ztráta cca hodiny s nahříváním okolí (plast skrytý za kusem plechu) a prostříkání vším možným,vše marné. Samozřejmě asi jediné správné řešení člověka napadne až nakonec. Podložil jsem hranolkama zdemontovanou těhlici tak,aby se její váhou neurval ten káblík. Zajedno je k čidlu potom přístup ze všech stran (obřízl jsem zalamovákem čidlo po obvodu,co to šlo) a hlavně se člověk dostane z druhé strany k tomu vlastnímu snímači na ložisku.Nastříkal jsem do vedení trochu chemie,nechal chvilku působit a tak jsem opatrně vyrazil s použitím malého kladívka a tupé tyčky ten snímač konečně ven.Šlo to už docela dobře.Demontáž vlastního ložiska - zase jedině brutální násilí,vymáčknout ho ve svěráku ani náhodou.Rozpadlo se na 3 kusy,kuličky ven a nakonec jsem vnější kroužek vyrazil velkým kladivem.Vyčistit,přesmirkovat.Totéž s nábojem - vyraženo z vnitřního kroužku kladivem.Nové ložisko z mražáku,těhlice preventivně nahřátá.Šlo to ve svěráku složit ale jen o prsa !Tlak na ložisko pochopitelně na vnější kroužek.Jako podložka je asi nejlepší ten kroužek ze starého ložiska.To ložisko nelze zaměnit stranově ! Dával jsem bacha,jak je tam to staré a podle toho jsem se řídit.Z jedné strany má to ložisko černý kroužek,z druhé stříbrný.Ten černý musí být ve finále jako zadní,tzn.že ložisko tlačím do těhlice stříbrným kroužkem napřed.Pojistný kroužek jsem dal preventivně kvůli tomu čidlu ABS tak,aby v místě průchodu čidla ABS vznikl ten prázdný prostor.Nevím,jestli je to nutné,tohoto detailu jsem si při demontáži nevšiml.Dál náboj (zase je asi dobré ho před tím dát na 2 hodiny na mražák) naklepán do vnitřního kroužku - ten musí být pochopitelně podložený,zase jsem použil kroužek ze starého ložiska. Pak už to jen poskládat na autě zpátky - to už je práce na cca 3/4 hodiny.