Stránka 3 z 8

Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...

Napsal: 24 bře 2012, 06:01
od Mr.Bean
Imobilizér není pro zloděje nějaká velká překážka

Re: Palivové čerpadlo - dráty

Napsal: 24 bře 2012, 08:33
od Japa
mr.bean píše:Dobře, počkám :)

Netuší někdo, kde v Pandě najít dráty k palivovému čerpadlu? Podle manuálu k němu pojistka není. Potřeboval bych je někde přerušit aby se zabránilo nastartování... Díky
Palivové čerpadlo je u nádrže pod zadním sedadlem, podívej se na barvy drátků a pak je hledej ve svazku u přístrojovky.
Anebo přivod paliva k motoru můžeš přerušit elektromagnetickým ventilem, který budeš ovládat skrytým vypínačem.

Re: Palivové čerpadlo - dráty

Napsal: 26 bře 2012, 12:44
od jiřík
Ventilem přerušovat palivo silně nedoporučuji... neboť čerpadlo bude tlačit do slepého uzavřeného místa a po chvilce se spálí..

Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...

Napsal: 26 bře 2012, 15:34
od Mr.Bean
Díky, zkusím se podívat na ty dráty...
A ještě dotaz.. Když zapnu zapalování tak slyším takové bzučení. To je to čerpadlo?

Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...

Napsal: 26 bře 2012, 16:51
od jiřík
pokud to slyšíš zezadu tak to je čerpadlo ;-) pokud od motoru tak může bzučet víc věcí, od krokového motorku volnoběhu až po relé, nejlepší by bylo odpojovat napájecí relé pro ECM, v tom případě nepůjde ani čerpadlo prostě nic :-)

Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...

Napsal: 26 bře 2012, 17:21
od Japa
Jiříku, k tomu ventilu - za normálního provozu by nikdy k uzavření ventilu nedošlo, jednalo by se čistě o zabezpečovací zařízení pro případ neopravněné manipulace.
Ale vidím, že tomu rozumíš, tedy můj dotaz: Po zapnutí klíčku se ihned sepne čerpadlo, které pár vteřin běží a pak se zastaví (pokud tedy nestartuji), tzn. někde je tlakový spínač, který čerpadlo po nárustu tlaku v potrubí vypne - je to tak? A kde je ten tlakový spínač, u čerpadla nebo někde v motorovém prostoru?
A co se týče odpojení napájení napájecího relé - nehlásila by v takovém případě řídící jednotka chybu?

Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...

Napsal: 28 bře 2012, 00:06
od sgy
jak to myslíte, že imobilizér není problém pro zloděje? znamená to jeho odkódování zlodějem nebo jak to je v dnešní době?

Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...

Napsal: 28 bře 2012, 06:33
od jiřík
sgy píše:jak to myslíte, že imobilizér není problém pro zloděje? znamená to jeho odkódování zlodějem nebo jak to je v dnešní době?
Ano, pokud si zloděj donese svou jednotku je to hned ;-)
Japa píše:Jiříku, k tomu ventilu
-1/ za normálního provozu by nikdy k uzavření ventilu nedošlo, jednalo by se čistě o zabezpečovací zařízení pro případ neopravněné manipulace.
Ale vidím, že tomu rozumíš, tedy můj dotaz:
2/ Po zapnutí klíčku se ihned sepne čerpadlo, které pár vteřin běží a pak se zastaví (pokud tedy nestartuji), tzn. někde je tlakový spínač, který čerpadlo po nárustu tlaku v potrubí vypne - je to tak? A kde je ten tlakový spínač, u čerpadla nebo někde v motorovém prostoru?
3/A co se týče odpojení napájení napájecího relé - nehlásila by v takovém případě řídící jednotka chybu?
1/nejde o to zda-li by došlo za jízdy ale když by to někdo zkoušel nastartovat :-),

2/Čerpadlo se sepne přes relé které ovládá řídící jednotka která ho sepne na předem nastavenou dobu :-) po nastartování motoru ho spíná na stálo. žádné čidlo tlaku paliva v motoru není, pouze membránový ventil (na konci vstřikovací lišty) který po dosažení určitého tlaku pustí přebytek Z5 do nádrže, je to ovšem čistě mechanická záležitost bez elektriky. :-)

3/nikoli, jednotka by se chovala jako když zapneš klíček s odpojenou baterií ;-)

EDIT: ještě k tomu tlaku paliva. Neměří se protože to je v podstatě neměnná hodnota která je nastavená tou membránou ve ventilu, na předem určenou hodnotu, se kterou motor počítá, pouze se krapet mění v závislosti na podtlaku v sacím traktu (zase mechanická záležitost, ovládá se tou hadičkou z ventilu do sání). S výše uvedeným motor počítá a tak je netřeba něco měřit ;-)

Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...

Napsal: 28 bře 2012, 07:30
od sgy
tzn, že si donese vlastní imobilizér a k němu nakódovanou řídící jednotku? pokud tomu tak je, tak v podstatě probíhá i klasické načtení klíče přes bodycomputer do řídící jednotky motoru... v tomto případě navrhuji udělat spínač na anténu imobilizéru, je to jen jeden drát a pokud zloděj nedostane signál svého klíče do elektronické podoby do systému, tak mu bude zbytečné tam dávat nové jednotky :)

Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...

Napsal: 28 bře 2012, 11:45
od jiřík
Kdepak, jednotka má úplně funkci immo, vypnutou. prostě ji ani nevyžaduje :-)

Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...

Napsal: 28 bře 2012, 16:33
od Japa
Jiříku, díky za vysvětlení. :)

Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...

Napsal: 28 bře 2012, 20:45
od Mr.Bean
To je paskvil, co?
Obrázek

Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...

Napsal: 28 bře 2012, 22:02
od peta.smolik
Zajímavá... Studie?

Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...

Napsal: 29 bře 2012, 06:40
od Mr.Bean
Studie asi ne... Řekl bych, že si nějakej šikula hrál s Photoshopem... Čumák je sice z Bravy, ale na zadek není vůbec šáhnuto

Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...

Napsal: 30 bře 2012, 18:01
od fru
doufám že ti, co si koupí Pandu 3 nebudou svého rozhodnutí litovat. Mám tím na mysli především přesunutí výroby na jih slunné ale líné Italíe. Myslím že se dá udělat chyba i na jinak automatizované montážní lince s jasným technologickým postupem a nástrojem Poka-yoke. Já jsem chtěl měnit původně hned, ale takticky počkám a dvojka zůstane zatím doma.