Stránka 3 z 8
Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...
Napsal: 24 bře 2012, 06:01
od Mr.Bean
Imobilizér není pro zloděje nějaká velká překážka
Re: Palivové čerpadlo - dráty
Napsal: 24 bře 2012, 08:33
od Japa
mr.bean píše:Dobře, počkám
Netuší někdo, kde v Pandě najít dráty k palivovému čerpadlu? Podle manuálu k němu pojistka není. Potřeboval bych je někde přerušit aby se zabránilo nastartování... Díky
Palivové čerpadlo je u nádrže pod zadním sedadlem, podívej se na barvy drátků a pak je hledej ve svazku u přístrojovky.
Anebo přivod paliva k motoru můžeš přerušit elektromagnetickým ventilem, který budeš ovládat skrytým vypínačem.
Re: Palivové čerpadlo - dráty
Napsal: 26 bře 2012, 12:44
od jiřík
Ventilem přerušovat palivo silně nedoporučuji... neboť čerpadlo bude tlačit do slepého uzavřeného místa a po chvilce se spálí..
Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...
Napsal: 26 bře 2012, 15:34
od Mr.Bean
Díky, zkusím se podívat na ty dráty...
A ještě dotaz.. Když zapnu zapalování tak slyším takové bzučení. To je to čerpadlo?
Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...
Napsal: 26 bře 2012, 16:51
od jiřík
pokud to slyšíš zezadu tak to je čerpadlo
pokud od motoru tak může bzučet víc věcí, od krokového motorku volnoběhu až po relé, nejlepší by bylo odpojovat napájecí relé pro ECM, v tom případě nepůjde ani čerpadlo prostě nic
Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...
Napsal: 26 bře 2012, 17:21
od Japa
Jiříku, k tomu ventilu - za normálního provozu by nikdy k uzavření ventilu nedošlo, jednalo by se čistě o zabezpečovací zařízení pro případ neopravněné manipulace.
Ale vidím, že tomu rozumíš, tedy můj dotaz: Po zapnutí klíčku se ihned sepne čerpadlo, které pár vteřin běží a pak se zastaví (pokud tedy nestartuji), tzn. někde je tlakový spínač, který čerpadlo po nárustu tlaku v potrubí vypne - je to tak? A kde je ten tlakový spínač, u čerpadla nebo někde v motorovém prostoru?
A co se týče odpojení napájení napájecího relé - nehlásila by v takovém případě řídící jednotka chybu?
Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...
Napsal: 28 bře 2012, 00:06
od sgy
jak to myslíte, že imobilizér není problém pro zloděje? znamená to jeho odkódování zlodějem nebo jak to je v dnešní době?
Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...
Napsal: 28 bře 2012, 06:33
od jiřík
sgy píše:jak to myslíte, že imobilizér není problém pro zloděje? znamená to jeho odkódování zlodějem nebo jak to je v dnešní době?
Ano, pokud si zloděj donese svou jednotku je to hned
Japa píše:Jiříku, k tomu ventilu
-1/ za normálního provozu by nikdy k uzavření ventilu nedošlo, jednalo by se čistě o zabezpečovací zařízení pro případ neopravněné manipulace.
Ale vidím, že tomu rozumíš, tedy můj dotaz:
2/ Po zapnutí klíčku se ihned sepne čerpadlo, které pár vteřin běží a pak se zastaví (pokud tedy nestartuji), tzn. někde je tlakový spínač, který čerpadlo po nárustu tlaku v potrubí vypne - je to tak? A kde je ten tlakový spínač, u čerpadla nebo někde v motorovém prostoru?
3/A co se týče odpojení napájení napájecího relé - nehlásila by v takovém případě řídící jednotka chybu?
1/nejde o to zda-li by došlo za jízdy ale když by to někdo zkoušel nastartovat
,
2/Čerpadlo se sepne přes relé které ovládá řídící jednotka která ho sepne na předem nastavenou dobu
po nastartování motoru ho spíná na stálo. žádné čidlo tlaku paliva v motoru není, pouze membránový ventil (na konci vstřikovací lišty) který po dosažení určitého tlaku pustí přebytek Z5 do nádrže, je to ovšem čistě mechanická záležitost bez elektriky.
3/nikoli, jednotka by se chovala jako když zapneš klíček s odpojenou baterií
EDIT: ještě k tomu tlaku paliva. Neměří se protože to je v podstatě neměnná hodnota která je nastavená tou membránou ve ventilu, na předem určenou hodnotu, se kterou motor počítá, pouze se krapet mění v závislosti na podtlaku v sacím traktu (zase mechanická záležitost, ovládá se tou hadičkou z ventilu do sání). S výše uvedeným motor počítá a tak je netřeba něco měřit
Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...
Napsal: 28 bře 2012, 07:30
od sgy
tzn, že si donese vlastní imobilizér a k němu nakódovanou řídící jednotku? pokud tomu tak je, tak v podstatě probíhá i klasické načtení klíče přes bodycomputer do řídící jednotky motoru... v tomto případě navrhuji udělat spínač na anténu imobilizéru, je to jen jeden drát a pokud zloděj nedostane signál svého klíče do elektronické podoby do systému, tak mu bude zbytečné tam dávat nové jednotky
Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...
Napsal: 28 bře 2012, 11:45
od jiřík
Kdepak, jednotka má úplně funkci immo, vypnutou. prostě ji ani nevyžaduje
Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...
Napsal: 28 bře 2012, 16:33
od Japa
Jiříku, díky za vysvětlení.
Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...
Napsal: 28 bře 2012, 20:45
od Mr.Bean
To je paskvil, co?
Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...
Napsal: 28 bře 2012, 22:02
od peta.smolik
Zajímavá... Studie?
Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...
Napsal: 29 bře 2012, 06:40
od Mr.Bean
Studie asi ne... Řekl bych, že si nějakej šikula hrál s Photoshopem... Čumák je sice z Bravy, ale na zadek není vůbec šáhnuto
Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...
Napsal: 30 bře 2012, 18:01
od fru
doufám že ti, co si koupí Pandu 3 nebudou svého rozhodnutí litovat. Mám tím na mysli především přesunutí výroby na jih slunné ale líné Italíe. Myslím že se dá udělat chyba i na jinak automatizované montážní lince s jasným technologickým postupem a nástrojem Poka-yoke. Já jsem chtěl měnit původně hned, ale takticky počkám a dvojka zůstane zatím doma.