turbom píše:tktomas: Jelikoz je turbo nachylne na teplote oleje, tak bych ho moc netrapil za studena(nedavat plny plyn apod). A po dojezdu nechat aspon 30s motor bezet na volnobeh.
Tento motor me zaujal uz od doby sveho uvedeni.
Rikal jsem si,ze to bude nejlepsi a nejsporivejsi diesel v kombinaci z nizkym rucenim. Tim padem "nekdy" moje dalsi auto.
Ale podle prispevku, podle grafu spotreb na
http://www.spritmonitor.de" onclick="window.open(this.href);return false; to nevypada jako nej... diesel.
Cekal jsem o trosicku nizsi spotreby. Doufal jsem alespon ve 3 misto za Audi A2 1.2 tdi a Lupo 3l.
Jestli muzete, napiste dalsi zkusenosti uzivani tohoto vozu-motoru.
Na netu jich je poskrovnu, ojetych se take moc nenabizi. (ze by draha motorizace?)
Pro majitele s palubniho pc. Muzete mi napsat, jakou vam ukazuje spotrebu pri 90km/h pri ustalene rychlosti (tempomat)?
diky
Ahoj - diesly vlastním tak 20 let, sem tam i nějaký benzín, ale naftu prostě preferuju. 1,3 jTD používá ještě Suzuki a Opel. Je fakt, že vyhrál cenu maloobjemových dieslů někdy v roce 2005, svojí konstrukcí je poměrně unikátní - v daném objemu do hlavy umístit 16V+ vstřikovač+žhavička je docela umění, navíc "bezúdržbový" rozvod řetězem. Jelikož sem tam na servis přijede nějaká 1,3, tahámm taky z lidí zkušenosti a poznatky. pokud mohu říci osobně - byť jsem 1,3 dlouho sháněl - je to celkem v tak malém autě jako je Panda, Punto nesmysl. tyto auta se používají převážně na městský a příměstský provoz a rentabilita tohoto používání - dlouhý ohřev - někdy takřka nemožný (zaplať bůh, že auto nemá DPF jako třeba IDEA - tam snad v tomto provozu nikdy nedojde k regeneraci filtru pevných částic, navíc pak ta spotřeba při snaze neustále regenerovat), dále pak provozní náklady - velikost aku, složitost a náročnost servisu v případě poruchy common railu - dále pořizovací cena samotného auta - to vše hovoří proti této motorizaci. Pokud někdo používá auto na větší vzdálenost, popř. částečně dálniční provoz - tam pak lze o smyslu tét motorizace uvažovat s pohledem na příznivou spotřebu. I když zase - vzhledem k objemu 1248ccm, 51kW a velikosti auta to není až takový zázrak. Mám 1,9 TDi 110kW, HDi 103kW v poměrně těžkém kombíku a pokud si vezmu spotřebu na stejné trase , tak 1,3JTD mi vychází někde kolem 4,8 litru, TDI někde kolem 5,7 litru, HDI si vezme ještě cca o 1,2 litru víc. Je to ale zcela jiná kategorie auta, komfortu, výkonu, svezení. Z tohoto pohledu se mi spotřeba 1,3 JTD nejeví nijak zázračná, je fakt že nejezdím na spotřebu, věřím že někdo dokáže udělat spotřebu dalece lepší. Jak už někdo psal, je třeba si zvyknout, že pod 2000 ot je to mrtvola a krouticí moment ve srovnání s 1,9 vás taky do sedačky moc nezatlačí. Nechci ale říci, že je to motor špatný, když se rozjede, není problém s ním udržovat i vysoké jízdní průměry, ale prostě podle mne i jiných názorů jsou v této objemové kategorii prostě více preferovány benzíny - a myslím že nakonec i provozními náklady i zvítězí. Vědom se všech těchto + i - jsem si tuto motorizaci přesto pořídil, vědom si možných zimních problémů, zvýšených nákladů údržby atd. Ale myslím, že statistiky prodaných 1,3 JTD v osobácích u nás hovoří za vše - Suzuki je zde pro nezájem a cenu neprodává, takže něco v Corse a Puntech, jinak možná převážně dovozy, kde už ta cena tak nebolí.
Jinak nevím co bych k motoru ještě napsal - možná že KIA/Hyundai 1,1 CRDi s 55 kW taky nemusí být špatný motor, byť ten 3-válec asi bude mít trochu jiný chod - vibrace atd