Stránka 3 z 3

Napsal: 23 pro 2006, 13:19
od Dufi
Prosim o radu,mam Punto 1,7 td a rucicka teplomeru mi vyleze max 2mm nad nulu.Kdyz tomu davam fakt kotel,tak i na ctvrtinu,ale to je maximum.Ale nedavno sem mel prasklej chladic a vylezlo to az do cerveneho pole,tak nevim.Nemuze to byt zavzdusnenej chladic??

Napsal: 23 pro 2006, 18:18
od Jogurt
Čauky podle mě termostat mě to děla něco podobneho ale pokud ti to topi tak bych to neřešil termostat stoji 1700.A jinač zkus to odvzdušnit za motorem na hadici co vede na radiator je šrub tak to zkus a taky zaleží na směsi teda myslim fridex jestli ho tam máš hodně tak to zvýší bod varu.

Napsal: 24 pro 2006, 09:06
od 5-ko
Dovolím si prispieť... Pikačovina!!!

Neodvzdušňuj na tých šrôboch, lebo to nestačí. Tomu ver. Na chladiči je odvzdušňovací šrôb. Nešlo mi to cez to odvzdušniť, tak som motor nechal vypnutý, hrdlo na nalievanie kvalaliny som si strčil do úst a fúkol. Ako sa začala vaiť voda cez ten odvzdušňovák, kamoš ho ihneď pritiahol. Dolial som vodu, naštartoval a až potom som odvzdušnoval tým šrôbikom.

Zavzdušnená sústava sa mi ale prejavovala tak, že slabo kúrilo, chladič do polovice vrelí, ale pri čidle studený, to znamenalo, že nespúštala vrtula... A teplota na ručičke liezla ako na mrakodrap. Tak teraz neviem. Ale môže to byť ten vzduch.

BTW: teplota hadíc? Prívodná do chladiču:
Odvod z chladiču:
Na zohriaty motor....

Peter

Napsal: 05 led 2007, 13:45
od Keff
A kde se da najit ventil na odzvdusneni a jak by se to melo delat? Jsem ho hledal a nenasel... :-/

Napsal: 05 led 2007, 15:30
od 5-ko
Spravým kompletné foto, len to chce čas... Teraz som fotil komplet podvozok, lebo mi seklo výfuk... ale bude tu o tom topic... Len si počkaj a ja ti to pofotím. Peťo

Napsal: 06 led 2007, 09:47
od lacin
Dufi: pokuds mel prasklej chladic a uvarilo se ti to, tak mas uvarenej termostat. Dej novej.

A odvzdusnovaci sroubky? Jak rikal 5ko. Idealni postup, kdyz se dava nova kapalina je takovej: vysroubovat odvzdusnovaci sroubek na chladicu (na vrchni strane chladice na opacne strane, nez je expanzka) a pak nalivat kapalinu do te doby, nez zacne vytikat pres povolenej odvzdusnovacek. Odvzdusnovacek zavrit a tim mame plnej chladic bez bublin. Pak dolit kapalinu uplne na maxx az po hrdlo a povolit odvzdusnovaci sroubek na hadici, co vede k topeni. Ja to delam podobne jako 5ko, foukam do expanzky, tim vytlacim vzduch z topeni, jakmile zacne tyct kapalina z odvzdusnovacku, tak zavrit. A hotovo. Dorovnat hladinu kapaliny v expanzce a je to. Je to nejrychlejsi a nejspolehlivejsi.