zavzdušněný chladící systém.
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: zavzdušněný chladící systém.
už mě to auto začíná maximálně vytáčet. sundal jsem hlavu. těsnění nebylo nikde proražený sice už tam asi nákej pátek bylo, ale celkem v cajku, hlavně spalovací prostory musely těsnit jak víno, minimum karbonu, absolutní sucho (voda nikde, olej nikde), hlava absolutně rovná. tim pádem sem brus vynechal, celkově mě přišlo že ta hlava v nedávný době prošla repasí. fouk tam nový těsnění a těšil se na uspěch. ten ale nepřišel. To že ted svítí kontrolka vstřikovací a zapalovací soustavy, nechce to jít do otáček, a trošku vibruje snad nějak vyřešim (asi některej konektor si nesed, nebo některej kabel nevydržel na tah). horší je že to žblunká dál. sice jsem to ani moc neohřál (nechtěl jsem to trápit když to nešlape), ale pochybuju že to sedne. těsněním to podle mě nebylo, prasklá hlava taky asi ne. voda nikde viditelně neuníká. brusem bych to asi nevyřešil ( tak rovnou a hladkou hlavu jsem dlouho neviděl) . nic už mě nenapádá.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
- Reklama
Re: zavzdušněný chladící systém.
už to běhá jak víno a kontrolka EOBD nesvítí. příčina- voda v konektoru lambda sondy za kat. už jenom to žblunkání. divný mě bylo že při nalejvání vody do chladiče po tom co začala voda vytejkat z toho odvz. otvoru byla hladina v nádobce strašně vysoko (3 cm pod hrdlem) a potom co přestala vytejkat voda z otvoro vždycky zhruba po 5s vyšla z otvoru bublina. to nikdy v minulosti nedělalo (při uspěšným odvzdušnění). vždycky byla hladina při nalejvání zhruba v polovině a z otvoru vytekla voda a konec, žádný bubliny. připadá mě jako by někde něco bylo ucpaný.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Re: zavzdušněný chladící systém.
žblunkání cca po 100km samovolně přestalo. je to zajímavý , ale je to tak.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Re: zavzdušněný chladící systém.
Zdravim,
Pročetl jsem celé toto téma a stejně jsem nenašel žádnou vhodnou radu, jak se zbavit mého pravděpodobně stejného problému. Nejsem automechanik ale zkusím vám popsat svůj problém:
Mám Fiat Punto MK1 1993 1.2 8V 44kW, je to auto po tetce co má nalítáno 88 tisíc km. Koupil jsem ho od ní za pár tisíc, takže sem počítal s tím, že budu muset investovat další peníze do oprav. Vyměnily se svíčky, těsnění pod víkem hlavy, klíňák, přední tlumiče, vana a nějaké další nesouvisející drobnosti, většinu z toho jsem si na základě rad od mých kamarádů automechaniků měnil sám, případně postupoval podle jedné knihy, ve které je kompletní popis jak co opravovat.
Už když sem poprvé nastartoval mi přišlo, že motor nešlape úplně na 100%, hlavně potom, co jsem seděl v Puntu 1.1 mého známého, které bylo podstatně hlučnější a i výkon mi u něj přišel lepší, když sem se zaposlouchal do motoru u výfuku, zdálo se, že neběží uplně pravidelně.
Před pár dny jsem jel 80km cestu, venku bylo kolem 30°C a tak mi nepřišlo nijak zvláštní, že teplota motoru naskočila lehce nad půlku už po prvních pár minutách jízdy městem. To že za dalších pár minut sem to uvařil už zarážející bylo. Okamžitě sem zastavil a zjistil, že sahara nespíná. Chvíli jsem jí zkoušel až sem nakonec natáhl kabely a nahodil jí ručně na spínač a vše bylo ok. Potom co motor vystydl jsem se rozjel ale po prvních cca 15km jízdy při 70km/h sem znova vařil. Tušil jsem, že bude potřeba voda, takže sem měl 8 litrů sebou a tak jsem tam asi 2 litry do vyrovnávací nádobky nalil. Počkal jsem až teplota slezla na polovinu a opět se rozjel, jenže za dalších 10km se to opakovalo. Když už sem takto postupně po 10ti km přestávkách dojel až na místo, jal jsem se rozebírat motor abych vyndal hlavu a vyměnil těsnění. Zkontroloval jsem před tím pochopitelně jak za studena tak při zahřátí, jestli voda nikde neteče a zjistil jsem pouze to, že chvílema to prostě zabublá a voda odkudsi záhadně přiteče, po chvíli však hladina ve vyrovnávací nádobě klesla až na dno.
Přes noc se mi povedlo hlavu vyndat dle podrobného a odborného návodu a sundat z ní těsnění. To sice nevypadalo nikterak zničeně ale svoje už taky mělo za sebou, takže jsem neváhal koupit nové. Kontrolu hlavy sem provést nemohl, takže jsem to prostě chtěl zkusit, zda li těsnění pomůže. Všiml jsem si také, že zatímco písty prvních tří válců byly zanesené trochou běžé nečistoty, 4tý píst byl docela čístý a také jeho válec měl jako jediný viditelné rezavé skvrnky.
Když jsem dal vše s novým těsněním zpátky a nastartoval, málem jsem to auto nepoznal. Motor zněl o poznání lépe a hlasitěji ale především pravidelně. Po chvilce sem se proto vydal na zkušební jízdu cca 10km, dolil jsem předtím do vyrovnávací nádržky kapalinu kousek pod MAX, chvíli počkal protože hladina dost klesla a pak znovu dolil a opět počkal. Když byla voda stabilní, vyrazil jsem ale opět jsem to málem uvařil. Když jsem zastavil a otevřel víčko, tak se z něj vyvalilo celkem dost vody, odhadem tak něco mezi 0,5-1 litr ale nebyla horká, spíš vlažná až mírně teplá. Po chvíli to zase zabublalo a horní trubka byla horká a spodní spíše teplá. Po chvíli jsem do vyrovnávací nádobky kouknul a vody tam bylo furt nad MAX.
Když jsem kouknul sem na foru, dočetl jsem se o odvzdušnění a že některá Punta MK1 mají ventilek kdesi za klapkou vedoucí k topení a pak ještě jeden za pravým předním světlem na chladiči. Zkusil jsem je za studena otevřít a nic se nedělo, dolil jsem vodu tak, aby začla téct z toho otvoru v chladiči a zkusil znova ale furt to bublá.
Pokud někdo ví o konkrétní radě, jak tento problém řešit, dejte prosím vědět potřebuji to auto odvézt zase 80km nazpátek a stavět každých 10km protože se to kvuli bublání vaří nechce, děkuji .
Pročetl jsem celé toto téma a stejně jsem nenašel žádnou vhodnou radu, jak se zbavit mého pravděpodobně stejného problému. Nejsem automechanik ale zkusím vám popsat svůj problém:
Mám Fiat Punto MK1 1993 1.2 8V 44kW, je to auto po tetce co má nalítáno 88 tisíc km. Koupil jsem ho od ní za pár tisíc, takže sem počítal s tím, že budu muset investovat další peníze do oprav. Vyměnily se svíčky, těsnění pod víkem hlavy, klíňák, přední tlumiče, vana a nějaké další nesouvisející drobnosti, většinu z toho jsem si na základě rad od mých kamarádů automechaniků měnil sám, případně postupoval podle jedné knihy, ve které je kompletní popis jak co opravovat.
Už když sem poprvé nastartoval mi přišlo, že motor nešlape úplně na 100%, hlavně potom, co jsem seděl v Puntu 1.1 mého známého, které bylo podstatně hlučnější a i výkon mi u něj přišel lepší, když sem se zaposlouchal do motoru u výfuku, zdálo se, že neběží uplně pravidelně.
Před pár dny jsem jel 80km cestu, venku bylo kolem 30°C a tak mi nepřišlo nijak zvláštní, že teplota motoru naskočila lehce nad půlku už po prvních pár minutách jízdy městem. To že za dalších pár minut sem to uvařil už zarážející bylo. Okamžitě sem zastavil a zjistil, že sahara nespíná. Chvíli jsem jí zkoušel až sem nakonec natáhl kabely a nahodil jí ručně na spínač a vše bylo ok. Potom co motor vystydl jsem se rozjel ale po prvních cca 15km jízdy při 70km/h sem znova vařil. Tušil jsem, že bude potřeba voda, takže sem měl 8 litrů sebou a tak jsem tam asi 2 litry do vyrovnávací nádobky nalil. Počkal jsem až teplota slezla na polovinu a opět se rozjel, jenže za dalších 10km se to opakovalo. Když už sem takto postupně po 10ti km přestávkách dojel až na místo, jal jsem se rozebírat motor abych vyndal hlavu a vyměnil těsnění. Zkontroloval jsem před tím pochopitelně jak za studena tak při zahřátí, jestli voda nikde neteče a zjistil jsem pouze to, že chvílema to prostě zabublá a voda odkudsi záhadně přiteče, po chvíli však hladina ve vyrovnávací nádobě klesla až na dno.
Přes noc se mi povedlo hlavu vyndat dle podrobného a odborného návodu a sundat z ní těsnění. To sice nevypadalo nikterak zničeně ale svoje už taky mělo za sebou, takže jsem neváhal koupit nové. Kontrolu hlavy sem provést nemohl, takže jsem to prostě chtěl zkusit, zda li těsnění pomůže. Všiml jsem si také, že zatímco písty prvních tří válců byly zanesené trochou běžé nečistoty, 4tý píst byl docela čístý a také jeho válec měl jako jediný viditelné rezavé skvrnky.
Když jsem dal vše s novým těsněním zpátky a nastartoval, málem jsem to auto nepoznal. Motor zněl o poznání lépe a hlasitěji ale především pravidelně. Po chvilce sem se proto vydal na zkušební jízdu cca 10km, dolil jsem předtím do vyrovnávací nádržky kapalinu kousek pod MAX, chvíli počkal protože hladina dost klesla a pak znovu dolil a opět počkal. Když byla voda stabilní, vyrazil jsem ale opět jsem to málem uvařil. Když jsem zastavil a otevřel víčko, tak se z něj vyvalilo celkem dost vody, odhadem tak něco mezi 0,5-1 litr ale nebyla horká, spíš vlažná až mírně teplá. Po chvíli to zase zabublalo a horní trubka byla horká a spodní spíše teplá. Po chvíli jsem do vyrovnávací nádobky kouknul a vody tam bylo furt nad MAX.
Když jsem kouknul sem na foru, dočetl jsem se o odvzdušnění a že některá Punta MK1 mají ventilek kdesi za klapkou vedoucí k topení a pak ještě jeden za pravým předním světlem na chladiči. Zkusil jsem je za studena otevřít a nic se nedělo, dolil jsem vodu tak, aby začla téct z toho otvoru v chladiči a zkusil znova ale furt to bublá.
Pokud někdo ví o konkrétní radě, jak tento problém řešit, dejte prosím vědět potřebuji to auto odvézt zase 80km nazpátek a stavět každých 10km protože se to kvuli bublání vaří nechce, děkuji .
Punto Mk1 Fire 60 1.2 ['93] 8v 44kW 3-door
Re: zavzdušněný chladící systém.
Dneska sem se s tim byl projet a zase se to za chvíli přehřálo, tak sem vymontoval termostat a stejně, při jízdě se to chladilo vzduchem ale jakmile sem zastavil tak se to do pár minut uvařilo. Ten termostat sem vytahoval, když bylo auto uplně horký a při šroubování akorát trochu zasyčela pára, jinak v motoru žádná voda nebyla, čím to?
Punto Mk1 Fire 60 1.2 ['93] 8v 44kW 3-door
Re: zavzdušněný chladící systém.
jestli jsem to dobře pochopil, tak si zatím odvzdušnil pouze chladič. je tam ještě jeden šroub mezi motorem a topením. u mk2 v pořadí chladič, topení. u mk 1 je to myslim naopak (nevim), ono je to stejně jedno. poznáš to podle toho kde začne týct nejdřív. odvzdušnění pouze za studena. Pro příštrě u ohřátého motoru nad 90° neotevírat jakýmkoliv způsobem chladící okruh (např. víčko, termostat). Zkus to ještě jednou odvzdušnit oběma šrouby (pouze za studena). Jestli si to už odvzdušnil správným postupem a furt se to přehřívá i s vyndaným termostatem, tak ti bud netěsní těsnění nebo prasklá hlava. předpoklad pro uspěšný přetěsnění je kromě těsnění dát i nový šrouby, jestli se ti to předtím opakovaně přehřálo, tak je na 100% zkroucená hlava. závěr: udělat znovu, nechat přetlakovat a srovnat a opravit co nejdřív ventilátor.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Re: zavzdušněný chladící systém.
2racer: Díky za rady ale asi to vyřeším uplně jinak Podařilo se mi sehnat jinej motor, tak uvidíme jestli tam půjde.
Punto Mk1 Fire 60 1.2 ['93] 8v 44kW 3-door