Stránka 3 z 6
Re: Nejde nastartovat
Napsal: 18 pro 2010, 11:11
od mad mike
v zásadě ano
Re: Nejde nastartovat
Napsal: 18 pro 2010, 19:08
od Martin
Alespoň v něčěm mám jasno.Jinak beze změn.Diagnostika se nekonala,bo kámoš nedorazil,neozval se,telefon nebere.Člověk se má spoléhat jen sám na sebe.Objednám kabel,soft mám stažený a nšjak se s tím poperu sám.Máte někdo zkušennosti s aktivní diagnostikou s FES?
Re: Nejde nastartovat
Napsal: 19 pro 2010, 14:42
od Martin
Čaute.Jsem zde opět s dotazem.Proměřoval jsem odpor snímače polohy vačky a zjistil jsem tohle.Odpor mezi prostředním a krajním pinem (třípinový konektor) naměřen 814 ohmů ale mezi prostředním a druhým krajním pinem jsem naměřil nulu.Snímač otáček (též třípinový konektor) má při stejném způsobu měření,jako u snímače polohy vačky,shodný odpor 1156 ohmů.Dle mě je problém ve snímači polohy vačky.Je ale divné,že benzín to při tomto stavu dává,ale jiskra chybí.Snímač polohy by měl přece hlídat jak vstřikování,tak zapalování.Pletu se?Předem děkuju za upřesnění.
Re: Nejde nastartovat
Napsal: 19 pro 2010, 18:01
od mad mike
možná jsem uvedl mylné informace, pátrám v manuále a snímač otáček a snímač polohy vačky je v manuále uváděn v souvislosti se vstřikováním, cituji: tento signál společně se signálem otáček a horní úvratí , umožní aby řídící jednotka identifikovala válce a stanovila bod vstřikování. logicky by teda měl zároven ovládat i zapalování . snímač otáček 1,2 8V (řemenice klikového hřídele) má mít odpor při 20stC 1134-1386 Ohm.
oproti tomu třeba snímač z HGT má +-570 Ohm. takže asi ty hodnoty čidel nebudou stejné
Re: Nejde nastartovat
Napsal: 19 pro 2010, 18:09
od punťas hgt
Zdravím pánové. Zkusím se vmíchat do debaty. Zkus mrknout tady
http://eshop.autobenex.cz/cz/sortiment/ ... =12751.1.0" onclick="window.open(this.href);return false;
Nemám zkušenost s touhle motorizací a systémem řízení. Jestliže jsou čidla 3-pinové, jsou to induktivní senzory (klasický hallův snímač) tzn že jeden pin bude plus, druhý mínus a třetí bude impulz. Podle mne pokud teda jsou svíčky mokré (né cítit po benzínu ale mokré!!!!) tak bych řekl že jedno z těch čidel (tipnul bych to na vačce) bude dávat pokyny kdy má vstřikovat jednotka. K tomu mám dotaz-možná sem to přehlídl v textu,ale předpokládám, že to auto má 2 zapalovací cívky jedna pro 2 válce- to by v podstatě znamenalo že se vstříkne palivo a čeká až se otevře ventil a nasaje se, mno a druhý snímač řekl bych ten na klice bude zjišťovat otáčky motoru a podle těchto hodnot bude ř.j. řídit bod zážehu. Některý fiaty mají jedno čidlo a to když odejde tak to nehází jiskru a ani nevstřikuje palivo. Teď jsou 2 otázky 1. píšeš něco o tom, že nejde na primární vinutí cívek napětí. Hmm proč. Může to byt napájeno přímo někde z baterky přes spínací skříňku-pak bych prolezl všechny pojistky!!!!!! taky to napětí může spínat ř.j. ve spojitosti třeba s imobilizérem...
2. nedovedu posoudit, jestli když má jednotka napájení a dostává impulzy teoreticky od čidla,co řídí vstřik paliva, jestli ho vstříkne i když je teoreticky špatné čidlo na setrváku. Protože pokud je špatné čidlo na setrváku, tak jednotka ani neví, že chceš nastartovat, proto to nebude házet jiskru a teoreticky třeba ani jednotka nemusí pustit napětí na primár cívek. Pak bych si troufnul říct, že jednotka nemusí byt tak chytrá aby si zjistila, že jedno čidlo hlásí otáčení vaček,ale nemá signál od setrváku a tudíž vydedukovala vadné čidlo
Já tvrdím, že měření odporu čidel je hodně hodně nepřesné. V konečném důsledku z čidla může lézt malé napětí. No a pak je otázka, jestli jednotka nemá nějaký klopný obvod, který ovládá právě dostatečné napětí např. 5V. Z čidla může lézt např. 3V a tohle napětí nemusí byt dostačující.
Re: Nejde nastartovat
Napsal: 19 pro 2010, 18:22
od mad mike
ano oba snímače jsou tzv. hallovy, takže by měly na základě elmagnetických impulsů generovat napětí, jaké, to nemůžu najít. nejspíš to bude výše uvedených 5V, ale otázka je jestli je to pokaždé 5V nebo se to mění jako třeba u váhy (0-5V). u snímače otáček je všude uvedena kontrola odporu, tak nevím
zkouším zjištovat zde
http://www.elektroworld.info/modules.ph ... 534#380534
Re: Nejde nastartovat
Napsal: 19 pro 2010, 18:28
od mad mike
zatím se zdá že se potvrzují slova kolegy punťase, že vada bude spíš na snímači otáček na klice
Re: Nejde nastartovat
Napsal: 19 pro 2010, 18:41
od punťas hgt
mad mike píše:zatím se zdá že se potvrzují slova kolegy punťase, že vada bude spíš na snímači otáček na klice
Ano četl jsem tu debatu
ale nesouhlasím s tím, že vadné čidlo poznáš podle toho, že nenaměříš odpor:-D několikrát jsem se takhle já osobně vytrestal
Re: Nejde nastartovat
Napsal: 19 pro 2010, 18:46
od mad mike
jo já taky
Re: Nejde nastartovat
Napsal: 19 pro 2010, 19:07
od punťas hgt
Takže s největší pravděpodobností platí to, co jsem psal a to, že + do primáru jde přes řídící jednotku. Je otázka jestli tyto vývody jsou jištěny společnou pojistkou, která chrání napájení jednotky, spíš si myslím že kvůli ochraně jednotky budou vyvedeny dráty z jednotky, pak pojistka a pak zapal. cívka.Zkus překontrolovat všechny pojistky v motorovým prostoru. Tak mě napadá jedna věc, zkoušel si, jestli nejde jiskra na všech válcích?????????? Protože myslím, že jsi v úvodu psal, že motor má jakoby snahu chytit. To by taky mohlo znamenat, že ti odešla jedna cívka a tudíž vyfluskly 2 válce. Zkus, jiskru na všech válcích!!!!!!!!!
Re: Nejde nastartovat
Napsal: 19 pro 2010, 19:22
od mad mike
napájení jde přímo z baterie a mínus dává jednotka přes pin 9
Re: Nejde nastartovat
Napsal: 19 pro 2010, 19:29
od punťas hgt
já sem se dočetl tohle cituji : řídící jednotka řídí cívku ovládacími signály primárního vinutí. Sekundární vinutí posílá impuls svíčkám z vývodu ř.j. 38 pro 1a4 válec a z vývodu 10 pro 2a3 Tak nevím kde je krpa každopádně bych ještě zkoumal, jestli opravdu sepnou relátka, ale samozřejmě všechno postupně...
Re: Nejde nastartovat
Napsal: 19 pro 2010, 19:36
od mad mike
já zas že: primární vinutí každé z cívek je připojeno k výkonovému spínači(asi teda relé?) je tedy napájeno přímo z baterie a k pinům ŘJ(ukostření)
Re: Nejde nastartovat
Napsal: 19 pro 2010, 19:48
od mad mike
každopádně bych martinovi doporučoval stáhnout si ten manuál DTE (nekde na foru) a mrknout do schémat
Re: Nejde nastartovat
Napsal: 20 pro 2010, 00:24
od Martin
Čaute chlapi.Dostal jsem se konečně k netu a čtu si Vaše poznámky.Všechny pojistky v motorovém prostoru jsou v poho.Mám vyšroubovanou jednu svíčku od každé zapalovací cívky.Obě svíčky nejiskří.Ale já začínám.
Manuál DTE (obě části) mám ztažené v počítači.Zkoušel jsem je sloučit a otevčít v Comanderu a ono nic.Jak se jim dostat na kobylku?Jsem počítačový samouk.Dle Vás a odkazu na jiné fórum je tedy problém ve snímači otáček klikového hřídele.