Nejde nastartovat
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: Nejde nastartovat
v zásadě ano
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
- Reklama
Re: Nejde nastartovat
Alespoň v něčěm mám jasno.Jinak beze změn.Diagnostika se nekonala,bo kámoš nedorazil,neozval se,telefon nebere.Člověk se má spoléhat jen sám na sebe.Objednám kabel,soft mám stažený a nšjak se s tím poperu sám.Máte někdo zkušennosti s aktivní diagnostikou s FES?
Re: Nejde nastartovat
Čaute.Jsem zde opět s dotazem.Proměřoval jsem odpor snímače polohy vačky a zjistil jsem tohle.Odpor mezi prostředním a krajním pinem (třípinový konektor) naměřen 814 ohmů ale mezi prostředním a druhým krajním pinem jsem naměřil nulu.Snímač otáček (též třípinový konektor) má při stejném způsobu měření,jako u snímače polohy vačky,shodný odpor 1156 ohmů.Dle mě je problém ve snímači polohy vačky.Je ale divné,že benzín to při tomto stavu dává,ale jiskra chybí.Snímač polohy by měl přece hlídat jak vstřikování,tak zapalování.Pletu se?Předem děkuju za upřesnění.
Re: Nejde nastartovat
možná jsem uvedl mylné informace, pátrám v manuále a snímač otáček a snímač polohy vačky je v manuále uváděn v souvislosti se vstřikováním, cituji: tento signál společně se signálem otáček a horní úvratí , umožní aby řídící jednotka identifikovala válce a stanovila bod vstřikování. logicky by teda měl zároven ovládat i zapalování . snímač otáček 1,2 8V (řemenice klikového hřídele) má mít odpor při 20stC 1134-1386 Ohm.
oproti tomu třeba snímač z HGT má +-570 Ohm. takže asi ty hodnoty čidel nebudou stejné
oproti tomu třeba snímač z HGT má +-570 Ohm. takže asi ty hodnoty čidel nebudou stejné
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 bře 2008, 18:04
- Bydliště: koule evropy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejde nastartovat
Zdravím pánové. Zkusím se vmíchat do debaty. Zkus mrknout tady http://eshop.autobenex.cz/cz/sortiment/ ... =12751.1.0" onclick="window.open(this.href);return false;
Nemám zkušenost s touhle motorizací a systémem řízení. Jestliže jsou čidla 3-pinové, jsou to induktivní senzory (klasický hallův snímač) tzn že jeden pin bude plus, druhý mínus a třetí bude impulz. Podle mne pokud teda jsou svíčky mokré (né cítit po benzínu ale mokré!!!!) tak bych řekl že jedno z těch čidel (tipnul bych to na vačce) bude dávat pokyny kdy má vstřikovat jednotka. K tomu mám dotaz-možná sem to přehlídl v textu,ale předpokládám, že to auto má 2 zapalovací cívky jedna pro 2 válce- to by v podstatě znamenalo že se vstříkne palivo a čeká až se otevře ventil a nasaje se, mno a druhý snímač řekl bych ten na klice bude zjišťovat otáčky motoru a podle těchto hodnot bude ř.j. řídit bod zážehu. Některý fiaty mají jedno čidlo a to když odejde tak to nehází jiskru a ani nevstřikuje palivo. Teď jsou 2 otázky 1. píšeš něco o tom, že nejde na primární vinutí cívek napětí. Hmm proč. Může to byt napájeno přímo někde z baterky přes spínací skříňku-pak bych prolezl všechny pojistky!!!!!! taky to napětí může spínat ř.j. ve spojitosti třeba s imobilizérem...
2. nedovedu posoudit, jestli když má jednotka napájení a dostává impulzy teoreticky od čidla,co řídí vstřik paliva, jestli ho vstříkne i když je teoreticky špatné čidlo na setrváku. Protože pokud je špatné čidlo na setrváku, tak jednotka ani neví, že chceš nastartovat, proto to nebude házet jiskru a teoreticky třeba ani jednotka nemusí pustit napětí na primár cívek. Pak bych si troufnul říct, že jednotka nemusí byt tak chytrá aby si zjistila, že jedno čidlo hlásí otáčení vaček,ale nemá signál od setrváku a tudíž vydedukovala vadné čidlo
Já tvrdím, že měření odporu čidel je hodně hodně nepřesné. V konečném důsledku z čidla může lézt malé napětí. No a pak je otázka, jestli jednotka nemá nějaký klopný obvod, který ovládá právě dostatečné napětí např. 5V. Z čidla může lézt např. 3V a tohle napětí nemusí byt dostačující.
Nemám zkušenost s touhle motorizací a systémem řízení. Jestliže jsou čidla 3-pinové, jsou to induktivní senzory (klasický hallův snímač) tzn že jeden pin bude plus, druhý mínus a třetí bude impulz. Podle mne pokud teda jsou svíčky mokré (né cítit po benzínu ale mokré!!!!) tak bych řekl že jedno z těch čidel (tipnul bych to na vačce) bude dávat pokyny kdy má vstřikovat jednotka. K tomu mám dotaz-možná sem to přehlídl v textu,ale předpokládám, že to auto má 2 zapalovací cívky jedna pro 2 válce- to by v podstatě znamenalo že se vstříkne palivo a čeká až se otevře ventil a nasaje se, mno a druhý snímač řekl bych ten na klice bude zjišťovat otáčky motoru a podle těchto hodnot bude ř.j. řídit bod zážehu. Některý fiaty mají jedno čidlo a to když odejde tak to nehází jiskru a ani nevstřikuje palivo. Teď jsou 2 otázky 1. píšeš něco o tom, že nejde na primární vinutí cívek napětí. Hmm proč. Může to byt napájeno přímo někde z baterky přes spínací skříňku-pak bych prolezl všechny pojistky!!!!!! taky to napětí může spínat ř.j. ve spojitosti třeba s imobilizérem...
2. nedovedu posoudit, jestli když má jednotka napájení a dostává impulzy teoreticky od čidla,co řídí vstřik paliva, jestli ho vstříkne i když je teoreticky špatné čidlo na setrváku. Protože pokud je špatné čidlo na setrváku, tak jednotka ani neví, že chceš nastartovat, proto to nebude házet jiskru a teoreticky třeba ani jednotka nemusí pustit napětí na primár cívek. Pak bych si troufnul říct, že jednotka nemusí byt tak chytrá aby si zjistila, že jedno čidlo hlásí otáčení vaček,ale nemá signál od setrváku a tudíž vydedukovala vadné čidlo
Já tvrdím, že měření odporu čidel je hodně hodně nepřesné. V konečném důsledku z čidla může lézt malé napětí. No a pak je otázka, jestli jednotka nemá nějaký klopný obvod, který ovládá právě dostatečné napětí např. 5V. Z čidla může lézt např. 3V a tohle napětí nemusí byt dostačující.
Re: Nejde nastartovat
ano oba snímače jsou tzv. hallovy, takže by měly na základě elmagnetických impulsů generovat napětí, jaké, to nemůžu najít. nejspíš to bude výše uvedených 5V, ale otázka je jestli je to pokaždé 5V nebo se to mění jako třeba u váhy (0-5V). u snímače otáček je všude uvedena kontrola odporu, tak nevím
zkouším zjištovat zdehttp://www.elektroworld.info/modules.ph ... 534#380534
zkouším zjištovat zdehttp://www.elektroworld.info/modules.ph ... 534#380534
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: Nejde nastartovat
zatím se zdá že se potvrzují slova kolegy punťase, že vada bude spíš na snímači otáček na klice
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 bře 2008, 18:04
- Bydliště: koule evropy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejde nastartovat
Ano četl jsem tu debatu ale nesouhlasím s tím, že vadné čidlo poznáš podle toho, že nenaměříš odpor:-D několikrát jsem se takhle já osobně vytrestalmad mike píše:zatím se zdá že se potvrzují slova kolegy punťase, že vada bude spíš na snímači otáček na klice
Re: Nejde nastartovat
jo já taky
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 bře 2008, 18:04
- Bydliště: koule evropy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejde nastartovat
Takže s největší pravděpodobností platí to, co jsem psal a to, že + do primáru jde přes řídící jednotku. Je otázka jestli tyto vývody jsou jištěny společnou pojistkou, která chrání napájení jednotky, spíš si myslím že kvůli ochraně jednotky budou vyvedeny dráty z jednotky, pak pojistka a pak zapal. cívka.Zkus překontrolovat všechny pojistky v motorovým prostoru. Tak mě napadá jedna věc, zkoušel si, jestli nejde jiskra na všech válcích?????????? Protože myslím, že jsi v úvodu psal, že motor má jakoby snahu chytit. To by taky mohlo znamenat, že ti odešla jedna cívka a tudíž vyfluskly 2 válce. Zkus, jiskru na všech válcích!!!!!!!!!
Re: Nejde nastartovat
napájení jde přímo z baterie a mínus dává jednotka přes pin 9
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 bře 2008, 18:04
- Bydliště: koule evropy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejde nastartovat
já sem se dočetl tohle cituji : řídící jednotka řídí cívku ovládacími signály primárního vinutí. Sekundární vinutí posílá impuls svíčkám z vývodu ř.j. 38 pro 1a4 válec a z vývodu 10 pro 2a3 Tak nevím kde je krpa každopádně bych ještě zkoumal, jestli opravdu sepnou relátka, ale samozřejmě všechno postupně...
Re: Nejde nastartovat
já zas že: primární vinutí každé z cívek je připojeno k výkonovému spínači(asi teda relé?) je tedy napájeno přímo z baterie a k pinům ŘJ(ukostření)
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: Nejde nastartovat
každopádně bych martinovi doporučoval stáhnout si ten manuál DTE (nekde na foru) a mrknout do schémat
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: Nejde nastartovat
Čaute chlapi.Dostal jsem se konečně k netu a čtu si Vaše poznámky.Všechny pojistky v motorovém prostoru jsou v poho.Mám vyšroubovanou jednu svíčku od každé zapalovací cívky.Obě svíčky nejiskří.Ale já začínám. Manuál DTE (obě části) mám ztažené v počítači.Zkoušel jsem je sloučit a otevčít v Comanderu a ono nic.Jak se jim dostat na kobylku?Jsem počítačový samouk.Dle Vás a odkazu na jiné fórum je tedy problém ve snímači otáček klikového hřídele.