Stránka 3 z 12
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
Napsal: 30 říj 2010, 08:57
od punťas hgt
mad mike píše:funkci znám. ale jde mi to jestli někdo kuchal tu membránu. ten elektroventil je kosek od toho "hříbku" na straně rozvodů. akorát při zběžném pohledu se mi zdá dost blbě schovaný pod sáním
Jo to jo je tam dost blbě přístupný. Hříbek jsem nekuchal, ale bude vypadat následovně.2 kusy plastu-výlisky a mezi nimi je membrána. Ze spod je k ní přidělané táhlo a to je vyvedeno ven a spojeno s těmi klapkami a nad membránou bude pružinka, ktere v klidové poloze bude tlačit membránu dolů. Při vypnutým motoru zkus pohýbat s tím tahlem, jestli chodí volně a jestli nemáš zaseklý ty klapky no a pak si nastartuj, přidávej si plynu a dívej se, jestli za provozu ten hříbek reaguje a tahá s tím táhlem.Jestli jo nerýpal bych do toho:-D
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
Napsal: 30 říj 2010, 09:10
od punťas hgt
RadekHGT píše:Super,tesim sa ze mate nejake napady co by to mohlo byt chlapi ale idete na mna velmi odborne a vzhladom nato ze som v mojom motore robil len zakladne ukony (menil sviecky,dolieval olej,pripadne menil sportovy filter) by sa mi zislo popisat naco sa mam pozriet aj trosku jednoduchsie,ako amaterovy
Tak to je docela těžký, příčin může byt několik. Buď vyzkoušej ještě chvílu jezdit, jestli si to jednotka vyladí, nebo zkus sundat klapku, vyčistit ji. Blbý je, že tam není štelovatelný potenciometr škrtící klapky. Jeden problém může byt, že je klapka zasraná a při volnoběhu není správně dovřená a jednotka nepozná, že je klapka ve volnoběžné poloze a proto nereguluje motorkem volnoběhu volnoběh a začne ho regulovat v momentě, až jsou otáčky nízké, tak otevře přívod vzduchu, tím motor náhle ochudí a motor zdechne, nebo jak u mne se zasekával ten motorek. Další věc, může třeba šidit čidlo teploty vody. venku je 0 stupňů a čidlo hlásí, že voda má třeba 15 stupňů i při studeným motoru, který stál venku no a tím pádem ti špatně přidává jednotka benzín (jakoby špatně nadstaví sytič) nebo ve finále ti může dávat čerpadlo slabý tlak benzínu.Toť otázka. S diagnostikou by jsi viděl, co ti to všechno ukazuje za hodnoty..... když už jsme u diagnostiky, pořiď si kabel, stáhni si fiatecuscan a ten ti na to domácí žvýkání bohatě postačí
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
Napsal: 30 říj 2010, 10:37
od mad mike
diagnostice moc nevěřím,lepší je to proměřit vše solo. vrátím se k tomu ovládání, klapky chodí volně ale ovládání se nehýbe, když jsem odpojil hadičku a foukl do té membrány tak jsem ji volně profoukl,takže to vypadá že je prasklá, při tůrování z elektroventilu nešel žádný podtlak. otázka je jestli, to nespíná až při záběru. možná je odpojená nebo prasklá tubka od zásobníku vzduchu. což mě štve protože kvůli ní budu muset sundat celé sání. navíc ty klapky v té pozici jaké jsou(krátké sání) strašně klepou. další poznatek je že to auto je strašně zdechlé. což může být i tím sáním, ale připadá mi jako bych měl přicpaný výfuk. ohledně naší "odborné"debaty
doporučuju stáhnout manuál DTE, někde se tu potlouká a je to výborná věc. člověk se tam dozví o fungování auta víceméně všechno
2punťas: hoď pls nejaké bližší info o tom káblu a programu
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
Napsal: 30 říj 2010, 16:29
od punťas hgt
Ano ano manuál DTE vřele doporučuji, taky jsem si ho stáhl a děkuji člověkovi, který ho uploadnul
Mno pokud odpojíš ten hříbek a profoukneš ho, je něco špatně.Ještě zkus jakoby sát-vytvářet podtlak ústy, jestli tam náhodou není nějaký zabudovaný ventilek, který je při podtlaku uzavřený a přetlaku otevřený, pak zkoušet dál. U mne se ty klapky hýbou i když to na místě tůruju.
K tomu kabelu. Tady na fóru jsem narazil na klučinu, který ten kabel nabízel. Stál mne i s poštou něco kolem 500kč(můžu poslat SZ s kontaktem) a s pánem byla solidní domluva, všechno funguje,šlape a to jsem bral 2.Četl jsem sáhodlouhou debatu o tom co je lepší, jestli KKL nebo ELM a každý říkal něco jinýho. Já mám KKL a co potřebuji, to mi šlape.Je na něm vypínač, kterým přepínám komunikační drát na různý piny a tím diag, motor, nebo airbag, nebo abs. Nová verze programu nabízí už i el. posilovač a palubní desku. Víc o programu se dozvíš na
http://fiatecuscan.net/" onclick="window.open(this.href);return false; přelož si to přes googl do češtiny. Tento program podporuje i jednotky hitachi-náš případ.Jinak je free verze a placená verze rozdíly v jednotlivých verzích najdeš v tabulce na té stránce. Já osobně jsem byl překvapený, co všechno umí free verze
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
Napsal: 30 říj 2010, 16:47
od mad mike
ok díky za info, profukuje to i při podtlaku. kurnik jak já bych potřeboval garáž
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
Napsal: 31 říj 2010, 02:15
od RadekHGT
Fajn pani,takze skusim vycistit tu skrtiacu klapku.Ale Puntas ty pises ze ju mam vymontovat von a tak precistit.Ako to myslis?Nestaci pouzit sprej a striekat ho za behu motora?
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
Napsal: 31 říj 2010, 10:28
od mad mike
je jepší ji jednou za čas odmontovat a pořádně vyčistit, já jsem to zatím čistil jen sprejem ale ty kanály krokomotorku a motorek samotný byl zasraný fest a ty kanály se mi asi moc sprejem nevyčistily
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
Napsal: 31 říj 2010, 13:19
od punťas hgt
Tak tak je lepší to vymontovat.Odpojíš pár konektorů, lanko na plyn a 4 šroubky, teď si nejsem jistý jestli tam není i nějaká hadice od vody a pak je tam ještě odvětrání hlavy válců a vyndáš ji ven, já sem to takhle udělal, očistil jsem to toluenem a pomohlo to. Navíc uvidíš, jaký budeš mít sajrajt za tou klapkou v sacím potrubí. Já jsem měl kdysi i celý sání důle a proplachoval jsem to. No nestačil jsem se divit, co za bordel tam byl.
Jinak MAD MIKU budeš muset dát druhý ten hříbek s tou membránou. Jinak co se týká garáže, celkem ti fandím, taky ji nemám a dělám všechno ve vjezdu za hezkýho počasí
Zkoušel si ho už sehnat???? Zajímalo by mne, kolik tak může stát kousek plastu s membránou:-D
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
Napsal: 31 říj 2010, 13:29
od RadekHGT
toto je original skrtiaca klapka s HGTcka,nasiel som ten obrazok na jednom fore.To znamena puntas,ze mi ten sprej netreba,staci nejake riedidlo(toulen)
( ignorovat sipku)
http://i143.photobucket.com/albums/r153 ... 9Small.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
Napsal: 31 říj 2010, 13:36
od punťas hgt
RadekHGT píše:toto je original skrtiaca klapka s HGTcka,nasiel som ten obrazok na jednom fore.To znamena puntas,ze mi ten sprej netreba,staci nejake riedidlo(toulen)
( ignorovat sipku)
http://i143.photobucket.com/albums/r153 ... 9Small.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jo to je ta klapka o které se bavíme. Tuto klapku měly starší hgt. Tam, jak je ta šipka, tam je ten motorek, co reguluje volnoběh.Tam jsem měl problém já. Ten snímač, kterýmu trčí konektor nahoru je potenciometr škrtící klapky a snímač s konektorem na bok snímá teplotu a množství nasáveného vzduchu. No a na pravo jsou trubky na hadičky od vody a to odvětrání. Kde si našel tu klapku, prodává ji někdo?????
No já sem to čistil toluenem, protože to svinstvo rozpouštěl lépe, jak ředidlo-to je prostě na ředění barev. Technický benzín byl taky docela dobrý, ale toluenem to šlo krásně očistit.
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
Napsal: 31 říj 2010, 13:40
od RadekHGT
nie nie,je to s aglickeho fora.Celkom uzitocna stranka,len treba vediet jazyk,alebo pouzi preklad v googli
http://forums.puntomk2.co.uk/forumdispl ... 5-HGT-Area" onclick="window.open(this.href);return false;
Ok,takze ja sa do toho pustim,dufam ze nic nedoserem
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
Napsal: 31 říj 2010, 13:45
od punťas hgt
RadekHGT píše:nie nie,je to s aglickeho fora.Celkom uzitocna stranka,len treba vediet jazyk,ale pouzi preklad v googli
http://forums.puntomk2.co.uk/forumdispl ... 5-HGT-Area" onclick="window.open(this.href);return false;
Ok,takze ja sa do toho pustim,dufam ze nic nedoserem
Dík za odkaz při chvilce prostuduji
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
Napsal: 31 říj 2010, 15:48
od mad mike
tuhle klapku mám taky. dneska jsem vyměnil chl. kapalinu a získal pár poznatků.
čidla teploty ukazují správné hodnoty, jenže za
1: po nastartování při přidání plynu se to za studena znovu nejprv zadusilo a pak teprve přidalo plyn.
2: na volnoběh motor lehce v intervalech pocukává - nekde jsem četl že by to mohlo mít na svědomí netěsné výfukové potrubí
3: podtlakový ventil funguje a saje. jenže nehýbe s membránou. na spodu hříbku jsou 3 šroubky, takže nejspíš půjde rozebrat, jenže přístup jak k penězům
takže co teď v bodech 1a2 ?
vzduchový filtr je nový, svíčky nové, lambda cca rok stará, klapka s krokomotorkem víceméně čistá
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
Napsal: 31 říj 2010, 16:11
od punťas hgt
Hm zajimavé.....zkoušel si se za studena rozjet??? Není motor takový jakoby přidušený a pak se z ničeho nic chytne?? Přivádí mne to na myšlenku, jestli ti tam jde dobrý tlak paliva. Už jsme to řešili i jinde.Nebo taky otázka, jestli to u tebe nemá spíš souvislost s tím pokaženým ventilem.Protože logicky, jestli je ta membrána v čoudu, tak za 1. nenastavuje klapky, což by možná nemusel byt zas až takový problém, i když jestli se ty klapky vlivem proudícího vzduchu chvějí.... ale za 2. logicky když otevře el.mag ventil a membrána propustí vzduch, tak do sání přivedeš vzduch - sice asi malé množství,ale přeci jen to něco je. Zvlašť když tento proniknutý vzduch je až za čidlem.Mno zkus minimálně tu hadičku ucpat,aby se tam nepřisával vzduch. Mrknu se ti, jak je nastavený ten hříbek při studeným volnoběhu. Zkusil bych ještě rukou podržet to táhlo, aby se klapky netřepaly a uvidíš, jestli bude nějaká změna.
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
Napsal: 31 říj 2010, 16:35
od mad mike
no za studena se jakoby přidusí a pak teprv rozjede.ale po cca 100metrech jede víceméně normálně. ten přisátý vzduch by i mohl mít vliv na ten volnoběh, ale když jsem tu hadičku přicpal tak se nic nestalo. do 2000 a nad 5400 ot. jde vzduch krátkým vedením - membrána jde nahoru. 2000-5400 saje dlouhým a ovládání je dole. zkoušel jsem přidat plyn a řekl bych,že mi to saje i když by měl být el. ventil právě od 2000 zavřený. to klepání jsem vyřešil tím že jsem to ovládání malinko přizvedl a přivázal drátem, změna opět žádná. zítra zkusím odpojit konektor od ventilu a změřit kdy tam jde napětí.