Stránka 3 z 11
Napsal: 27 črc 2006, 12:58
od Patrik
Ta spojka je u Mk2 opravdu často problém. Ségra si koupila nové Punto v r. 2001 (model 2000), a měla přesně stejný průser. V horku vrzala, a pomalu se vracela. Reklamovala to ve Fiatu (Vencar) x-krát, pokaždé jí řekli, že tu závadu znají, že je častá, a že tentokrát oprava určitě zabere. Houby. Jen to prostříkali silikonovým olejem, kdysi měnili nějaké plastové pouzderko ... Vždy se to vrátilo, budˇ po týdnu, nebo v další letní sezóně. Ono se úspěch té opravy těžko posuzuje, když to dělá jenom v hicech ...
Pak s tím byl švagr u borce od Zlína, co se specializuje na Fiaty, nechal si měnit kotouče brzd a potřeboval zhasnout kontrolku airbagu (tu jsem rozsvitil já
), a zmínil se i o té spojce.
Tak se ten borec na to podival, a od té doby je svatý klid. Prej to bylo v hydraulice spojky, prej to musel rozebrat a odvzdušnit - ptal jsem se švagra, jestli mu na té spojce něco měnil, a říkal, že neví o ničem, z materiálu platil jen za ty brzdové kotouče.
Takže chlapi, řešení ten problém má ... Akorát je potřeba vědět jak to přesně udělat ... Až na to někdo přijdete, tak sem dejte podrobný popis ....
Mě to spojka nedělá (trochu teda vrže, ale jen někde v pedálu), ale zato mi jde docela ztuha (že by druhý, tady zmiňovaný problém ?). Já jsem si na ni zvykl, ale jde opravdu nezvykle ztuha (ne že by dřela nebo měla velký třecí odpor, spíš mi to připadá, že tam je strašně silná pružina) a kdo na ni necí zvyklý, tak má problém se rozjet. Já jsem se udělal spokojený tím, že si ji vysvětluji jako "sportovně laděná spojka" (mám 1.2 16V ....
. Takže mi to osobně příliš neva, horší moje žena ...
Napsal: 27 črc 2006, 13:10
od 5-ko
Petr UL:
Ser na to a čakaj až sa to pokadí úplne... Spravíš najlepšie... Keď ide spojka do preč ozve sa.. a inak...
Napsal: 30 črc 2006, 19:14
od sojer
to Petr UL: spojka se mi nevracela a zůstávala u podlahy, začalo to v těch horkách tak myslím že i to bude mí něco společný s tím, No ale vyměnil jsem ten válec pod baterkou a je to o trochu lepší, ale stejně se občas spojka zasekne dole.Tak zkusím vyměnit i ten váleček pod pedálem a uvidíme.Každopádně ten původní váleček origo byl z plastu a byl špatnej(ten novej je kovovej) no asi stejný problém bude u toho "pedálového".
Napsal: 30 črc 2006, 21:42
od Petr UL
To sojer: Tak to jsme na tom asi pořád podobně...jenže já začal od toho druhého válečku. Držím palce ať se ti to povede odstranit.
Já přemýšlím, že asi taky zkusím ten druhej váleček, ale před tím chci zkusit pořádně promáznout "to" co kouká z převodovky
Nevíte někdo prosím, jestli jde ta páka co kouká z převodovky normálně sundat a promazat.Mám strach abych jí tam pak zase nandal. Bojím se aby se mi ten druhý kus co hýbe spojkou neschoval dovnitř a já nemusel rozebírat převodovku....
Napsal: 31 črc 2006, 09:53
od Mosťa
Na mém Puntu GT jde spojka hezky ztuha, jak se na "sporťák" sluší a patří
. Aspoň mám pocit, že to auto musím ještě trochu řídit a ne se v něm jen vozit.
Napsal: 04 srp 2006, 15:00
od Petr UL
Opravdu nemáte nikdo zkušenost s tou "pákou" co kouká z převodovky a ovládá spojku. Opírá se do toho spojkový váleček, který s tím hýbe místo lanka / Punto I /.
Mě to vrzání jde právě odtud a chtěl bych to rozmontovat a pořádně promazat.
Mám ale strach, aby to nebyla moje poslední akce....Nedělal jste to už někdo? Když tu vrchní část povolím neschová se mi to co hýbe spojkou dovnitř...nechtěl bych pak vyndavat převodovku ven z auta
Jestli víte poraďte Díky
Napsal: 05 srp 2006, 06:09
od 5-ko
Petr UL píše:Opravdu nemáte nikdo zkušenost s tou "pákou" co kouká z převodovky a ovládá spojku. Opírá se do toho spojkový váleček, který s tím hýbe místo lanka / Punto I /.
Mě to vrzání jde právě odtud a chtěl bych to rozmontovat a pořádně promazat.
Mám ale strach, aby to nebyla moje poslední akce....Nedělal jste to už někdo? Když tu vrchní část povolím neschová se mi to co hýbe spojkou dovnitř...nechtěl bych pak vyndavat převodovku ven z auta
Jestli víte poraďte Díky
Keď chceš vedieť aspoň približne, pozri kaufik web... Má tam nejaké Photos... aj prevodovky...
Napsal: 15 srp 2006, 15:59
od 5-ko
Aj toto sme tu riešili.. Jedná sa o MKII
Napsal: 15 srp 2006, 18:18
od Petr UL
Díky
5-ko, začínáš být tady na webu nepostradatelný!
Když tu vrchní část "5" sundám / jen tu páku co kouká ven / - půjde to zase nasadit zpět? Nezapadne ta tyčka dovnitř?
SPOJKA PODRUHÉ
Napsal: 15 srp 2006, 20:42
od standor
Páčka ti nemá kde spadnout.Max 4mm kdyby si po ní něčím více klepnul.Ale sama vůbec, z druhé strany na ní tlačí spojkové ložisko a to tak že dost.Na druhe straně je taková vidlice která zvedá spojkové ložisko.Mezi ní je hřídel s tisícihranem který se strká do motoru.Nemá prostě kde spadnout.
Re: SPOJKA PODRUHÉ
Napsal: 15 srp 2006, 21:14
od Petr UL
standor píše:Páčka ti nemá kde spadnout.Max 4mm kdyby si po ní něčím více klepnul.Ale sama vůbec, z druhé strany na ní tlačí spojkové ložisko a to tak že dost.Na druhe straně je taková vidlice která zvedá spojkové ložisko.Mezi ní je hřídel s tisícihranem který se strká do motoru.Nemá prostě kde spadnout.
Díky. Chci to sundat a promazat - teda jestli tam je co.
Teď jak je chladněji tak to vrže trochu míň. Při prvních šlápnutích je to úplně zticha a pak to zase začne vrzat...
Napsal: 16 srp 2006, 05:42
od 5-ko
No tak ďakujem... Len mám v práci troštičku viacej času...
SPOJKA PODRUHÉ
Napsal: 16 srp 2006, 06:55
od standor
BYL JSEM SE NA TO PODÍVAT VE SKLEPĚ,HŘÍDEL JE ULOŽENÁ VE DVOU BRONZOVÝCH POUZDRECH.DO TOHO VRCHNÍHO NĚCO NASTŘÍKAT MŮŽEŠ,DO SPODNÍHO TO STEJNĚ NESTEČE.AŽ NĚKDY BUDEŠ MĚNIT SPOJKU TAK SI TO NAMAŽ NĚČÍM LEPŠÍM.TO TĚ STEJNĚ ASI NEMINE.TALIÁNI ŠETŘILI ASI NA HMOTNOSTI TAK TAM DALI SPOJKOVÉ LOŽISKO Z UMĚLÉ HMOTY.BRÁCHA UŽ JEDNOU ODNĚKUD DOJEL MYSLÍM ŽE NA DVOJKU.MÁ 1,2 16V SPORTING R.V.01 A LOŽISKO BYLO ZPEČENÉ A ROZSYPANÉ.DAL TAM NĚJAKÉ KOVOVÉ MYSLÍM ŽE Z NĚJAKÉHO UNA BYLO STEJNÉ.
Re: SPOJKA PODRUHÉ
Napsal: 16 srp 2006, 07:22
od Petr UL
standor píše:BYL JSEM SE NA TO PODÍVAT VE SKLEPĚ,HŘÍDEL JE ULOŽENÁ VE DVOU BRONZOVÝCH POUZDRECH.DO TOHO VRCHNÍHO NĚCO NASTŘÍKAT MŮŽEŠ,DO SPODNÍHO TO STEJNĚ NESTEČE.AŽ NĚKDY BUDEŠ MĚNIT SPOJKU TAK SI TO NAMAŽ NĚČÍM LEPŠÍM.TO TĚ STEJNĚ ASI NEMINE.TALIÁNI ŠETŘILI ASI NA HMOTNOSTI TAK TAM DALI SPOJKOVÉ LOŽISKO Z UMĚLÉ HMOTY.BRÁCHA UŽ JEDNOU ODNĚKUD DOJEL MYSLÍM ŽE NA DVOJKU.MÁ 1,2 16V SPORTING R.V.01 A LOŽISKO BYLO ZPEČENÉ A ROZSYPANÉ.DAL TAM NĚJAKÉ KOVOVÉ MYSLÍM ŽE Z NĚJAKÉHO UNA BYLO STEJNÉ.
Díky.
Oni Italové dávají spoustu věcí z umělé hmoty...Spojkový válečky jsou taky umělohmotný. Asi nám chtějí ty fára odlehčit...
Ale stejně mám Fiaty nejraději
Napsal: 28 zář 2006, 22:02
od Petr UL
Nedalo mi to pořád jsem měl pocit, že když vyměním i ten pomocný váleček / vypadal v pohodě / tak se ten chod spojky zlepší. Když jsem na ten píst pomocného válečku zatlačil a tím ho více schoval do pouzdra tak mi na pár prvních šlápnutí šel pedál tak jak asi správně má. Úplně zlehoučka a hlavně se i krásně a rychle vracel zpět bez vrzání. Zkoušel jsem promazat tu páku co kouká z převodovky, ale je k tomu špatný přístup když jsem jí sundal tak není kam ten olej nastříkat...
Tak jsem to risknul a koupil jsem ho.
Dneska jsem ho tam namontoval a je to úplně stejný - ten starý váleček byl v pořádku a problém bude někde jinde.
No alespoň mám jasno v hydraulice to není
Ale kde jinde hledat? Řazení všech rychlostí zlehka a v pohodě. Rozjezdy taky žádný divný zvuky teda kromě toho vrzaní při sešlápnutí pedálu.
Jen pro informaci cena origoš dílů pro hydrauliku spojky koupených přímo ve Fiatu: Hlavní spojkový válec 1.128,- Kč, pomocný spojkový válec 659 Kč.
Na ten pomocný válec mi dali ve Fiatu u nás v Ústí N/L 10 % slevu za to, že jsem musel čekat týden než ho sehnali. Docela mě mile překvapili. Ceny uvádím hlavně proto, že jde o originál díly a jsou vlastně levnější než třeba v Autokelly. Je pravda, že jsou plastové oproti replikám třeba z Elitu tam byl kovovej, ale nepasoval.