HELP: BOV punto GT

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Uživatelský avatar
straki
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 420
Registrován: 11 říj 2009, 23:14

Re: HELP: BOV punto GT

Příspěvek od straki »

Zdravím.
Nechci vytvářet další tému tak se zeptám zde....má být u TD punta slišet BOV či ne...neboť tam nějakej je ale nic to podle mne nedělá....vím že jsou dva tipy s ofukem nahlas a potichu ale chci se zeptat na ten seriovej zda je hlasitej či ne.
Nějak extra sem se na to nedíval jen jsem cosi viděl na turbu a po přečtení názvu tohoto tématu mne to celkem zaujalo neboť bych byl rád aby bylo slišet jak funí BOV :D
Fiat Punto MK1 SX 1,7 TD 52kw rv. 95 - Dosloužil :(
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Reklama
 

Invi
Začátečník
Příspěvky: 48
Registrován: 20 led 2012, 23:53

Re: HELP: BOV punto GT

Příspěvek od Invi »

PotkanGT píše::lol: tak toto je zaujimave. zda sa mi ze som to uz skusal zapojene aj takto,ale hned ako poskladam motor to len tak z haluze skusim. dam vedet co to robi.
Zadna haluz na tom neni, jen logika. BOV je rizeny situaci za klapkou, kdyz pustis plyn, zavres klapku, tak vznikne v sacim potrubi obrovsky podtlak a pred klapkou naopak pretlak. Takze BOV zachrani situaci a pretlak pred klapkou propusti NE do saciho potrubi za klapku, ale do saci casti pred kompresor. Jakmile mas plny plyn, klapka je otevrena a pred ni i za ni je stejna situace, tzn. ze pistek v BOV nevi co ma delat, nastupuje pruzina ve ventilu, ktera "spolehlive" ztlaci pistek tak, aby nepropoustel tlak do saci casti (do prostoru). Tu je ale treba doladit/zamenit za silnejsi, protoze tlak na spodek pistku je vetsi nez zepredu z hadicky. Tim ze ho zapojis naopak, tlak pusobi na bocni stranu pistku a tudis nema vliv na jeho funkci :-).

Zapomel jsem na to nejdulezitejsi :-D. Kdyz pridas plyn, tak se pred roztocenim turbiny otevre BOV vlivem podtlaku za klapkou a tim nasavas vzduch za vahou vzduchu, takze to chcipa.


PS: jestli uz pisu blbosti tak me varujte, vetsinou se nekoukam zpet :-D
Uživatelský avatar
PotkanGT
Všeználek
Příspěvky: 1606
Registrován: 17 říj 2009, 11:16
Bydliště: Piešťany SVK

Re: HELP: BOV punto GT

Příspěvek od PotkanGT »

Invi píše:
PotkanGT píše::lol: tak toto je zaujimave. zda sa mi ze som to uz skusal zapojene aj takto,ale hned ako poskladam motor to len tak z haluze skusim. dam vedet co to robi.
Zadna haluz na tom neni, jen logika. BOV je rizeny situaci za klapkou, kdyz pustis plyn, zavres klapku, tak vznikne v sacim potrubi obrovsky podtlak a pred klapkou naopak pretlak. Takze BOV zachrani situaci a pretlak pred klapkou propusti NE do saciho potrubi za klapku, ale do saci casti pred kompresor. Jakmile mas plny plyn, klapka je otevrena a pred ni i za ni je stejna situace, tzn. ze pistek v BOV nevi co ma delat, nastupuje pruzina ve ventilu, ktera "spolehlive" ztlaci pistek tak, aby nepropoustel tlak do saci casti (do prostoru). Tu je ale treba doladit/zamenit za silnejsi, protoze tlak na spodek pistku je vetsi nez zepredu z hadicky. Tim ze ho zapojis naopak, tlak pusobi na bocni stranu pistku a tudis nema vliv na jeho funkci :-).

Zapomel jsem na to nejdulezitejsi :-D. Kdyz pridas plyn, tak se pred roztocenim turbiny otevre BOV vlivem podtlaku za klapkou a tim nasavas vzduch za vahou vzduchu, takze to chcipa.


PS: jestli uz pisu blbosti tak me varujte, vetsinou se nekoukam zpet :-D

Musim ta trosku poopravit.Kedze sa BOV riadi situaciou za klapkou,ta pruzinka v nom neni na to aby sa pri tlakovani neotvaral ale na to aby sa po odfuknuti zavrel.
To znamena: volnobeh- za klapkou je len podtlak,ktory keby tam neni ta strunky by drzal BOV stale otvoreny.
pridas plyn- za klapkou vznikne pretlak ktory tlaci na piestik spolu s pruzinkou a drzi ho zavrety.
uberes plyn- za klapkou vznikne podtlak a pred nou pretlak.kedze je pretlak silnejsi ako podtlak,piestik sa pootvori a odfukne az kym ho pruzinka svojou silou nezavre.

zalezi aj na tom ci po ubrati plynu nechas klapu zavretu alebo len preradis a pridas znovu. vtedy ten bov po odfuku nezavre pruzinka ale pretlak za klapkou.

GT ma uzavrety okruh-to znamena ze seriovy BOV odfukuje naspet do sania pred turbo. Vacsina ludi si bud kupi BOV Twin port, ktory ma dva vyvody,jeden fuka do sania a dalsi hned po nom von do atmosfery. Druhy si kupia hocijaky klasicky BOV z jednym vyvodom a stelovanim.
Tu dlhu hadicu aj zo serivovym BOVom sundas a ten vyvod pred turbom niecim zaslepis. Potom uz len zozenes kusok hadice a v predu na trubke odkial si sundal tu dlhu hadicu nahodis novy BOV. zapojis podtlak a ficis.

Pokial ti to po odfuku skapina,a mas stelovatelny BOV skus ho postelovat. Inak to ze ti to skapina je chyba ventilu.
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Uživatelský avatar
PotkanGT
Všeználek
Příspěvky: 1606
Registrován: 17 říj 2009, 11:16
Bydliště: Piešťany SVK

Re: HELP: BOV punto GT

Příspěvek od PotkanGT »

straki píše:Zdravím.
Nechci vytvářet další tému tak se zeptám zde....má být u TD punta slišet BOV či ne...neboť tam nějakej je ale nic to podle mne nedělá....vím že jsou dva tipy s ofukem nahlas a potichu ale chci se zeptat na ten seriovej zda je hlasitej či ne.
Nějak extra sem se na to nedíval jen jsem cosi viděl na turbu a po přečtení názvu tohoto tématu mne to celkem zaujalo neboť bych byl rád aby bylo slišet jak funí BOV :D
Punto TD nema ziadny BOV a ani sa tam ziadny neda namontovat. :idea:
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Invi
Začátečník
Příspěvky: 48
Registrován: 20 led 2012, 23:53

Re: HELP: BOV punto GT

Příspěvek od Invi »

No je mi stale zahadou proc mi tento ventil http://www.highperformanceparts.cz/blow ... loop.18857" onclick="window.open(this.href);return false; nespolupracuje s motorem jako seriovy BOSCH. Otevira se a zavira jak jsem psal podle tlaku nebo podtlaku za klapkou, to znamena ze na volnobeh je lehce pootevreny, coz ma za nasledech chcipani motoru, nefunkcnost pred zasahem plniciho tlaku. Ikdyz ho zapojim identicky jako original, tak se chova jinak.. Je to snad zpusobeno jinou tlacnou silou pruziny ve ventilu? V baleni byly 3 ruzne pruziny podle tuhosti..

EDIT: Rozebral jsem ho a je tam cervena pruzina, podle neru na tlak 30psi, coz je + - 2 bary. Nevim jak ostatnim, me to vetsinou vyleti tak na 1,4-1.5 a klesne zhruba na 1.2-1.3 konstant. Pruzina je tudiz vice nez dostacujici..
Uživatelský avatar
straki
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 420
Registrován: 11 říj 2009, 23:14

Re: HELP: BOV punto GT

Příspěvek od straki »

PotkanGT píše:
straki píše:Zdravím.
Nechci vytvářet další tému tak se zeptám zde....má být u TD punta slišet BOV či ne...neboť tam nějakej je ale nic to podle mne nedělá....vím že jsou dva tipy s ofukem nahlas a potichu ale chci se zeptat na ten seriovej zda je hlasitej či ne.
Nějak extra sem se na to nedíval jen jsem cosi viděl na turbu a po přečtení názvu tohoto tématu mne to celkem zaujalo neboť bych byl rád aby bylo slišet jak funí BOV :D
Punto TD nema ziadny BOV a ani sa tam ziadny neda namontovat. :idea:
Jj taky jsem si toho všiml bohužel až dnes...resp. borec co mne to říkal že bych to tam měl mít mě ani neřekl kde to vypadá ale našel jsem toto...to by tam nešlo dat??? jedná se mne spíše jen o ten zvuk odfuku :D
(sry jestli melu kraviny ale automechanik nejsem a a o auta se zajimam pouze okrajově :(
Fiat Punto MK1 SX 1,7 TD 52kw rv. 95 - Dosloužil :(
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Uživatelský avatar
PotkanGT
Všeználek
Příspěvky: 1606
Registrován: 17 říj 2009, 11:16
Bydliště: Piešťany SVK

Re: HELP: BOV punto GT

Příspěvek od PotkanGT »

Invi píše:No je mi stale zahadou proc mi tento ventil http://www.highperformanceparts.cz/blow ... loop.18857" onclick="window.open(this.href);return false; nespolupracuje s motorem jako seriovy BOSCH. Otevira se a zavira jak jsem psal podle tlaku nebo podtlaku za klapkou, to znamena ze na volnobeh je lehce pootevreny, coz ma za nasledech chcipani motoru, nefunkcnost pred zasahem plniciho tlaku. Ikdyz ho zapojim identicky jako original, tak se chova jinak.. Je to snad zpusobeno jinou tlacnou silou pruziny ve ventilu? V baleni byly 3 ruzne pruziny podle tuhosti..

EDIT: Rozebral jsem ho a je tam cervena pruzina, podle neru na tlak 30psi, coz je + - 2 bary. Nevim jak ostatnim, me to vetsinou vyleti tak na 1,4-1.5 a klesne zhruba na 1.2-1.3 konstant. Pruzina je tudiz vice nez dostacujici..
pootvoreny je preto lebo je ta pruzinka slaba. ako som uz vyssie pisal ta pruzinka tam vobec neni na to aby ho drzala zavrety ked tlacis 2bary. zavrety bude aj bez nej,lebo pri tie 2bary tlacia na piestik z oboch stran aj cez sanie aj cez tu podtlakovu hadicku.
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Uživatelský avatar
PotkanGT
Všeználek
Příspěvky: 1606
Registrován: 17 říj 2009, 11:16
Bydliště: Piešťany SVK

Re: HELP: BOV punto GT

Příspěvek od PotkanGT »

straki píše:
PotkanGT píše:
straki píše:Zdravím.
Nechci vytvářet další tému tak se zeptám zde....má být u TD punta slišet BOV či ne...neboť tam nějakej je ale nic to podle mne nedělá....vím že jsou dva tipy s ofukem nahlas a potichu ale chci se zeptat na ten seriovej zda je hlasitej či ne.
Nějak extra sem se na to nedíval jen jsem cosi viděl na turbu a po přečtení názvu tohoto tématu mne to celkem zaujalo neboť bych byl rád aby bylo slišet jak funí BOV :D
Punto TD nema ziadny BOV a ani sa tam ziadny neda namontovat. :idea:
Jj taky jsem si toho všiml bohužel až dnes...resp. borec co mne to říkal že bych to tam měl mít mě ani neřekl kde to vypadá ale našel jsem toto...to by tam nešlo dat??? jedná se mne spíše jen o ten zvuk odfuku :D
(sry jestli melu kraviny ale automechanik nejsem a a o auta se zajimam pouze okrajově :(

tazko povedat. este som sa nestreto s tymto BOV u diesla. viem ze s tym u nas par ludi jazdy ale vsetko su to auta nove (seat leon, BMW 330d, ..) a myslim si ze ani jedno z nich nema plynove lanko ale potenciometer. a kedze pisu ze ten BOV je ovladany plynovim pedalom,sudim ze to na klasickeho diesla z lankom nedas.
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Invi
Začátečník
Příspěvky: 48
Registrován: 20 led 2012, 23:53

Re: HELP: BOV punto GT

Příspěvek od Invi »

PotkanGT píše:
Invi píše:No je mi stale zahadou proc mi tento ventil http://www.highperformanceparts.cz/blow ... loop.18857" onclick="window.open(this.href);return false; nespolupracuje s motorem jako seriovy BOSCH. Otevira se a zavira jak jsem psal podle tlaku nebo podtlaku za klapkou, to znamena ze na volnobeh je lehce pootevreny, coz ma za nasledech chcipani motoru, nefunkcnost pred zasahem plniciho tlaku. Ikdyz ho zapojim identicky jako original, tak se chova jinak.. Je to snad zpusobeno jinou tlacnou silou pruziny ve ventilu? V baleni byly 3 ruzne pruziny podle tuhosti..

EDIT: Rozebral jsem ho a je tam cervena pruzina, podle neru na tlak 30psi, coz je + - 2 bary. Nevim jak ostatnim, me to vetsinou vyleti tak na 1,4-1.5 a klesne zhruba na 1.2-1.3 konstant. Pruzina je tudiz vice nez dostacujici..
pootvoreny je preto lebo je ta pruzinka slaba. ako som uz vyssie pisal ta pruzinka tam vobec neni na to aby ho drzala zavrety ked tlacis 2bary. zavrety bude aj bez nej,lebo pri tie 2bary tlacia na piestik z oboch stran aj cez sanie aj cez tu podtlakovu hadicku.
To ja vim, ani jsem nikde nenapsal ze by mela drzet nejaky tlak :) . Jinak dnes mi to docvaklo kdyz jsem sedel na zachode, mozna je pravda ze tam je clovek nejchytrejsi. Pruzina urcite slaba neni, presne naopak.. Je to tim ze jsem nechal vystup otevreny, vsechno se musi dit za vahou vzduchu, to mi nejprve nedoslo. Takze timto je problem pro me vyresen :)

Zaujal me prispevek jednoho clena odsud, jak popisoval jakousi "vykonovou injekci", kdy na druhy r. stupen vyleti na vterinu tlak turba na 1.6bar., je to zpusobeno elektromagnetickym ventilem, ktery prerusuje hadici vedouci do wastegatu? Pokud ano, normalne ho vyrusim a necham turbinu v klidu tlacit svych nastavenych 1.2, myslim ze to bude mit zasadni vliv na zivotnost turba.

U lancie to funguje trochu jinak, v hadici do wastegatu je udelana odbocka do elektro. ventilu, ktery se pri seslapnuti podlahy naopak otevre a snizi tlak do wastegatu.
Uživatelský avatar
PotkanGT
Všeználek
Příspěvky: 1606
Registrován: 17 říj 2009, 11:16
Bydliště: Piešťany SVK

Re: HELP: BOV punto GT

Příspěvek od PotkanGT »

ta vec ktora reguluje tlak turba u GTcka aj delty sa vola pierburg. ked ten pierburg odpojis a nechas to prepojene mimo neho, turbo ti bude tlacit len tolko kolko udrzi wastegate.mne napriklad len pol budika.
ked z pierburgu odpojis hadicky a nechas ich len tak navolno, bud turbo bude tlacit domrtva,alebo ti to RJ usekne a auto ti bude len trhat jak mne.
najjednoduchsie je tam dat MBC namiesto pierburgu a sam si nastavis max tlak turba.
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“