Stránka 3 z 3
Re: OLEJ PUNTO HGT
Napsal: 09 dub 2010, 17:01
od Beko2008
mad mike píše:hlavně si dej pozor at neztratíš ty jistící drátky na konektorech. na vyndání se mi osvědčily ploché kleště se zahnutou čelistí
No dufam ze to nedokaslem

a inak v pripade ze su spatne tak kde sa daju kupit??
Re: OLEJ PUNTO HGT
Napsal: 09 dub 2010, 18:20
od punťas hgt
No koupíš je třeba v pop-art, nebo dílyfiatov nebo tak nějak. Cenu neuším, když jsem kupoval já jeden, ta ve fiatu chtěli 6400 +- za jeden u pop-artu tenkrát 4tis a na tom dílyfiatov tuším 2500. Jinak to že cvakají vstřiky je normální. Nevím jaký odpor na vstřiku má za následek jeho hlučnost??????? Odpor by měl vliv na jízdní vlastnosti. No a co se týče cvakání hydroštelů né sice vždy, ale většinou na to má vliv ten variátor. No a hodně se na něm podepisuje i ty intervaly výměny toho oleje

jak tady někdo radí po 20tis km. To když potom dáš k tomu vypuštěnýmu oleju magnet, tak úplně vidíš jak ten magnet přitahuje ty kovový částečky z toho oleja.
Re: OLEJ PUNTO HGT
Napsal: 09 dub 2010, 22:45
od mad mike
14,5 ohmů je odpor který má vykazovat nepoškozený vstřik, jakékoli větší odchylky znamenají závadu. někdo tady nabízel lištu i se vstřikama z 1,2 8V(nejsem si jistý, ale vstřiky budou asi stejné) v řádu pár stovek
Re: OLEJ PUNTO HGT
Napsal: 10 dub 2010, 01:32
od Beko2008
punťas hgt píše:No koupíš je třeba v pop-art, nebo dílyfiatov nebo tak nějak. Cenu neuším, když jsem kupoval já jeden, ta ve fiatu chtěli 6400 +- za jeden u pop-artu tenkrát 4tis a na tom dílyfiatov tuším 2500. Jinak to že cvakají vstřiky je normální. Nevím jaký odpor na vstřiku má za následek jeho hlučnost??????? Odpor by měl vliv na jízdní vlastnosti. No a co se týče cvakání hydroštelů né sice vždy, ale většinou na to má vliv ten variátor. No a hodně se na něm podepisuje i ty intervaly výměny toho oleje

jak tady někdo radí po 20tis km. To když potom dáš k tomu vypuštěnýmu oleju magnet, tak úplně vidíš jak ten magnet přitahuje ty kovový částečky z toho oleja.
A ten variatok odchadza celi alebo staci vymenit tu pruzinku???
Re: OLEJ PUNTO HGT
Napsal: 10 dub 2010, 06:45
od Petr1968
Kovové částečky v oleji? Tak to už je hodně zlé

20000 a 2 roky píše výrobce. Samozřejmě čím častěji tím lépe.
Re: OLEJ PUNTO HGT
Napsal: 10 dub 2010, 11:43
od punťas hgt
Mad mike-ano odchylka by znamenala problém při jízdě, na volnoběh......... ale myslím si, že by to nemělo vliv na hlučnost.-nebudu ale za to strkat ruku do ohně

Jinak na vstřiky z 1.2 to 100% nepošlape, protože mě to nešlapalo ani na vstřik z 1.6 16V
Jinak někde se tu psalo o nějaké opravné sadě na variátor za "pár" korun. Nevím, nikdy jsem to nezkoušel, ale někde jsem četl, že už to nemá prej takovou životnost jako nový. Co je na tom pravdy netuším. Měl jsem ale možnost poslechnout stilo 1.8 před a po výměně variátoru a dost jsem hleděl, kolik hluků a pazvuků způsobil variátor. Po výměně se dost citelně ztišil.
No a co se týče oleje a jeho výměny zvláště u hgt to je asi věčná debata. Já měním po roce, nebo 10tis. Jezdím na ten BP Visco 5000 (je to v podstatě castrol) a nemám s ním zatím problémy. Předepsaný je ta selenia tuším že v podstatě 10W40. Ten BP je 5W40 a v pohodě. Někde jsem četl docela zajimavou debatu o problému hgt a jeho spotřeba oleje, kdy výrobce udává i 1litr na tis.km. Já sem s tím 5W40 teď po zimě kdy krátký studený jízdy a po naběhaných 8tis km dolíval tak 2dc, což si myslím dost slušný. Jeden frajer na motory mě i řekl, čím je hodně způsobená spotřeba toho oleje a to tím, že prej jsou nedokonale vyřešený odtokový kanálky, který odvádí olej od vaček zpět do vany. Tím se hromadí v okolí vaček a jejich otáčením se ten olej rozstřikuje. Nad něma je odvětrání a je zapojeno pod škrtící klapku no a vlivem podtlaku-zvlášť ve zvýšených otáčkách je tento olej přisáván do sání. nevím no zní to dost logicky a když si sundáte klapku a strčíte prst do toho sání, tak se možná budete aj divit.
Re: OLEJ PUNTO HGT
Napsal: 10 dub 2010, 13:01
od mad mike
no takže vstřiky z 1,2 nebrat

. ty vstřiky normálně vydávají zvuk jak šicí stroj, při závadě bude hlučnější a samozřejmě budou problémy se samotným chodem motoru. s tím odvětráním - divil jsem se proč mám tak zezadu zasviněné sání od oleje a furt jsem nemohl najít to odvětrání, no už jsem chytřejší

. se spotřebou oleje je to tak i u mě, já jsem za cca 12 tisíc km dolil litr oleje a to jen pro jistotu, protože mám ulomenou měrku oleje takže je problém s kontrolou. ohledně pružiny variátoru mám relativně důvěryhodné informace, že jde vyměnit pouze u některých typů variátorů( je jich víc typů), prý jsou nějak barevně označené. jinak hodila by se nahrávka zvuku motoru
Re: OLEJ PUNTO HGT
Napsal: 11 dub 2010, 02:27
od Beko2008
mad mike píše:no takže vstřiky z 1,2 nebrat

. ty vstřiky normálně vydávají zvuk jak šicí stroj, při závadě bude hlučnější a samozřejmě budou problémy se samotným chodem motoru. s tím odvětráním - divil jsem se proč mám tak zezadu zasviněné sání od oleje a furt jsem nemohl najít to odvětrání, no už jsem chytřejší

. se spotřebou oleje je to tak i u mě, já jsem za cca 12 tisíc km dolil litr oleje a to jen pro jistotu, protože mám ulomenou měrku oleje takže je problém s kontrolou. ohledně pružiny variátoru mám relativně důvěryhodné informace, že jde vyměnit pouze u některých typů variátorů( je jich víc typů), prý jsou nějak barevně označené. jinak hodila by se nahrávka zvuku motoru
nahram to a v najblizsej dobe to sem hodim..
Re: OLEJ PUNTO HGT
Napsal: 11 dub 2010, 10:43
od punťas hgt
mad mike píše:no takže vstřiky z 1,2 nebrat

. ty vstřiky normálně vydávají zvuk jak šicí stroj, při závadě bude hlučnější a samozřejmě budou problémy se samotným chodem motoru. s tím odvětráním - divil jsem se proč mám tak zezadu zasviněné sání od oleje a furt jsem nemohl najít to odvětrání, no už jsem chytřejší

. se spotřebou oleje je to tak i u mě, já jsem za cca 12 tisíc km dolil litr oleje a to jen pro jistotu, protože mám ulomenou měrku oleje takže je problém s kontrolou. ohledně pružiny variátoru mám relativně důvěryhodné informace, že jde vyměnit pouze u některých typů variátorů( je jich víc typů), prý jsou nějak barevně označené. jinak hodila by se nahrávka zvuku motoru
Hm čoveče vysvětli to s těma variátorama, pokud k tomu víš něco víc. Jak barevně odlišený??? To se dávalo i do hgt víc druhů variátoru????. Jinak když se ještě vrátím k těm vstřikům. Mechoš mi jeden vstřik jaksi do ku.... a nic mi neřekl. Mě pak motor haproval a nevěděl jsem proč. Vstřiky na první pohled úplně stejný až na jednu drobnost. Ze spod normálně 4 vstřikovací dírky jak na hgt, ale na obvodu jsou 2-nevím na co, možná na nějaký přípravek na rozebrání nevím, ale na tom jednom byla jenom jedna ta dírka. Tak jsem po tom pátral a zjistil že je to z té 1.6.
Re: OLEJ PUNTO HGT
Napsal: 11 dub 2010, 16:13
od mad mike
prý je těch variátorů v hgt víc druhů, a jsou označeny nějakým puntíkem(růžová, černá atd.) a některá barva nejde výměnou pružiny opravit. nevím jestli jsou variátory i v barchetách, bravech a stilech. zkusím pozjištovat víc
Re: OLEJ PUNTO HGT
Napsal: 11 dub 2010, 20:31
od punťas hgt
Hm zajimavý neslyšel jsem o tom nikdy.Teď otázka, jde tedy jednotlivé barvy mezi sebou zaměnit????
Re: OLEJ PUNTO HGT
Napsal: 11 dub 2010, 23:07
od Beko2008
A vnutorne casti motora zo stila 1,8 alebo ineho nepasuju do motora punto HGT?
Re: OLEJ PUNTO HGT
Napsal: 12 dub 2010, 05:47
od punťas hgt
Beko2008 píše:A vnutorne casti motora zo stila 1,8 alebo ineho nepasuju do motora punto HGT?
Mno to netuším. Ten motor na první pohled vypadal stejně, ale vnitřnosti nevím. Co vím tak po mírném přebroušení pasuje klika a ojnice z Alfy 147 t.s.
Re: OLEJ PUNTO HGT
Napsal: 12 dub 2010, 17:43
od mad mike
punťas hgt píše:Hm zajimavý neslyšel jsem o tom nikdy.Teď otázka, jde tedy jednotlivé barvy mezi sebou zaměnit????
jednotlivé barvy těžko, bo variátor je jako celek. řeší se výměna unavené pružiny s těsněním(či čím?) a je to tak, že, dejme tomu u variátoru s černým puntíkem výměna nepomůže, ale s růžovým ano. víc o tom bohužel nevím