Stránka 3 z 6
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Napsal: 30 pro 2009, 10:35
od Paf
Ja ani nevim, jestli je normalni ze mi lehce problikavaj svetla kdyz tocim volantem na miste, jestli to je normalni. Nekdo mi zase rika, ze to auto je dimenzovany docela presne, takze by to melo bejt normalni, ale jak rikam, ja netusim a drive jsem to nesledoval... Zatim jezdi tak proc to resit
Miloš B.
Poblikavani svetel pri otaceni volantem na miste je normalni servo ma vyssi odber a s motorem na volnobeh nedava alternator max. vykon. V rezimu City je to znat i na chodu motoru.
Dobra baterie je v zime dulezita a proto jsem vymenil puvodni 44Ah za 56Ah a od ty doby mam klid.
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Napsal: 30 pro 2009, 13:38
od milos.biba
zorran píše:Teraz uz fakt neviem co si mam o tom myslet... Mechanik mi sam povedal, ze punto ma hodne chorob a hlavne ked dovrsi nejaky svoj vek.. Dokonca mi povedal, ze mal v servise punto, ktore malo 40 tisic a odysla mu spojka. Ja len dufam, ze ked teraz vymenim ten vyfuk, bude aspon rok s tym pokoj
Inak ten volnobeh mam aj ja stale vyssi, vcera som to spozoroval, takze asi lambda to nebude
Ono je taky otázka, jestli to má cenu řešit, když to nezvyšuje spotřebu a zas tak obtěžující to není, jenom si toho lze všimnout... Tak nevím, mě to přestalo a buď to bylo nedostatkem oleje (méně pravděpodobné), nebo slabou bateri a moc velkým odběrem elektřiny v zimě ->> alternátor potřeboval dobít více energie->> zvýšil si otáčky motoru...
Ale já tomu vůbec nerozumím, takže to nejspíš může bejt taky úplně jinak.
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Napsal: 30 pro 2009, 13:53
od milos.biba
Paf píše:
Poblikavani svetel pri otaceni volantem na miste je normalni servo ma vyssi odber a s motorem na volnobeh nedava alternator max. vykon. V rezimu City je to znat i na chodu motoru.
Dobra baterie je v zime dulezita a proto jsem vymenil puvodni 44Ah za 56Ah a od ty doby mam klid.
Děkuji za osvětlení problému. Zeptám se ještě na něco. řekněme, že sem dospěl k tomu, že nebudu nic riskovat a koupím novou baterku. Z vašeho příspěvku vyplývá, ž tam patří 44Ah, já tam doteď mám 36Ah, dokonce sem si myslel, že tam patří ta 36Ah leč asi se jedná o další překvapení od povedeného prodejce...Třeba to tedy je všechno tím, že to prostě neutáhne.
Ale to je jedno, ale chci se zeptat, já slyšel, že se tam zase nemá dávat moc silná baterka, aby alternátor stíhal kromě dobíjení i něco jiného. Je tohle pravda?
Já bych skoro řekl, že je to pěknej nesmysl, ale nejsem v tomto oboru zrovna přeborník
Taky bych totiž rád koupil nějakou 55Ah nebo tak, i když ještě nevím, jestli se tam vejde, budu si muset pohrát s metrem. Větší už se mi zdá zbytečná a zbytečně drahá.
Doporučíte mi tedy koupit spíš tu 55 nebo 44?
Díky
Miloš B.
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Napsal: 30 pro 2009, 14:01
od Petr1968
36Ah to utáhne. Tedy pokud tam nemáš aparaturu 2x2000W a jiné vychytávky. Ale je to obecně málo. Spíš než Ah je důležitý startovací proud.Kup si klidně 55Ah pokud máš ten větší kastlík na baterku. Já mám ten malý,takže 44Ah je pro mě maximum.
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Napsal: 30 pro 2009, 14:08
od milos.biba
zorran píše:Teraz uz fakt neviem co si mam o tom myslet... Mechanik mi sam povedal, ze punto ma hodne chorob a hlavne ked dovrsi nejaky svoj vek.. Dokonca mi povedal, ze mal v servise punto, ktore malo 40 tisic a odysla mu spojka. Ja len dufam, ze ked teraz vymenim ten vyfuk, bude aspon rok s tym pokoj
No oni totiž ti borci si ty servisní knížky dokážou sami vyrobit nebo sehnat, takže servisní knížka jako ukazatel serióznosti už je asi pasé, já ji taky mám, ale upřímně, podle toho jak vypadá, to znamená, že dejte do ruky neznalci (jako jsem já) německou knížečku on bude spokojený, razítka taky vyroběj na každým rohu, těch se tam taky dá napsat, pár německejch slovíček a servisní knížka je na světě
bohužel
Každý auto se sere, když má svůj věk, ale u punta to nebude hranice pod 100tkm, tahle hranice snad byla u škody 120 a podobných strojů, já jezdil s peugeotem co měl za sebou 400 tkm i znám lidi co mají punto po 200 tkm a to uvažte, že ty kilometry mohou být daleko větší a tachometr klidně několikrát upraven... Takže mi stav Vašeho punta přijde vemi podezřelý anebo spíš velmi připomínající auto kterému končí životnost po několika set tísícové službě. Ale může to být jinak, jen jsem napsal, co mi to připomíná.
Ale ono když to všechno vyměníš, tak už tam nebude mít co blbnout, takže to určitě bude jezdit vesele dál
Miloš B.
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Napsal: 30 pro 2009, 14:22
od milos.biba
Petr1968 píše:36Ah to utáhne. Tedy pokud tam nemáš aparaturu 2x2000W a jiné vychytávky. Ale je to obecně málo. Spíš než Ah je důležitý startovací proud.Kup si klidně 55Ah pokud máš ten větší kastlík na baterku. Já mám ten malý,takže 44Ah je pro mě maximum.
Díky, já tam mám jenom nějaké obyčejné rádio 4x50w a jedu to na ty hrozný bedny co tam jsou od fiatu
Můj box na baterku vypadá né jako celá nádobka ale bez přední a zadní strany (možná něčí úprava), mám rozměry požadovaných baterek, tak si to změřím a pokud možno tedy koupím tu 55Ah...
Pokud se mám koukat na proud, tak 36 má 330A, 44 má 390A a 55 potom 480A. Rozdíl mezi 44 a 55 mi tedy přijde dost významný, narozdím od 36/44.
Miloš B.
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Napsal: 30 pro 2009, 14:26
od Petr1968
Asi to někdo oddělal ,aby mu tam vlezl větší aku. Protože original kastlík na větší akumulátor je pěkně mastná cena. Do té malé nevleze víc jak ta čtvercová 44Ah. Větším akumulátorem samozřejmě nic nepokazíš,alespoň je tam rezerva. Ale 44Ah je dostačující na motor 1,2
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Napsal: 30 pro 2009, 18:46
od Paf
Jezdim hodne na kratke vzdalenosti a proto jsem pouzil baterii 56Ah. Navic nejaky odbornik co mel auto prede mnou "upravil"
kastlik na baterii tak ze by pri brzdeni opustila vozidlo. Bylo nutne to opravit a tak jsem to predelal na vetsi rozmer baterie.
Jeste info kdyby to nekoho zajimalo.
Baterie podle doporuceni vyrobce:
1242 8v - 40, 50(*), 40-44(*)(**)(Ah)
1242 16v - 40, 50(*), 40-44(*)(**)(Ah)
1747 16v - 50 (Ah)
1910 D - 48, 50(**)(Ah)
1910 JTD - 48, 50(**)
(*) Provedeni s klimatizaci
(**) Provedeni Euro 3
Alternator
1242 8v - Napeti: 14V, Jmenovity proud: 60, 85(*)(A)
1242 16v - Napeti: 14V, Jmenovity proud: 60, 85(*)(A)
1747 16v - Napeti: 14V, Jmenovity proud: 100 (A)
1910 D - Napeti: 14V, Jmenovity proud: 60, 85(*)(A)
1910 JTD - Napeti: 14V, Jmenovity proud: 85, 100(*)
(*) Provedeni s klimatizaci
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Napsal: 02 led 2010, 13:35
od zorran
Hmm inak spotreba vobec nestupla a ani zo startovanim niesu vobec ziadne problemy, tak podla toho usudzujem, ze zo syticom to nema nic spolocne, su to cisto len otacky. A inak mozno to bude tym zimnym pocasim, lebo v lete to vobec nerobilo. V podstate nemusim to vobec riesit, len ja som taky pedant
No neviem ako to bude s tymi kilometrami, ale kolko moze mat taky motor zivotnost? 1.2 benzin? Vazne nemyslim, ze by to bolo stiahnute, lebo ten motor vobec, ale vobec nepapa olej, ani len nezadymi pri studenom starte. Ide uplne tichucko, ziadne klepanie ani nic podobne a spotreba v lete okolo 5lit v zime 6 - 6.5L no proste myslim, ze keby taky maly motorcek mal nabehane 300 tis, tak by to bolo na nom znat... Aj ked mozne je vsetko, ale tak pozeram na to z tej technickej stranky
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Napsal: 02 led 2010, 14:59
od Snowfox
Já teda nevím jak vy ale mám Punto mk1 1.2 8V(bez serva bez klimy,pouze okna v elektrice a hudbu)a mám tam 54Ah (530A start.proud) baterku od Varty,Silver řadu,a všechno je jak má být..předtím jsem tam měl nejakou 44 a bože to stálo za hovno ......A to si fakt nedokážu představit s 36Ah a ještě mít servo a klimu...to bych se styděl to ubec někde říct....
Btw naježděno 170Tkm
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Napsal: 02 led 2010, 16:26
od milos.biba
zorran píše:Hmm inak spotreba vobec nestupla a ani zo startovanim niesu vobec ziadne problemy, tak podla toho usudzujem, ze zo syticom to nema nic spolocne, su to cisto len otacky. A inak mozno to bude tym zimnym pocasim, lebo v lete to vobec nerobilo. V podstate nemusim to vobec riesit, len ja som taky pedant
No neviem ako to bude s tymi kilometrami, ale kolko moze mat taky motor zivotnost? 1.2 benzin? Vazne nemyslim, ze by to bolo stiahnute, lebo ten motor vobec, ale vobec nepapa olej, ani len nezadymi pri studenom starte. Ide uplne tichucko, ziadne klepanie ani nic podobne a spotreba v lete okolo 5lit v zime 6 - 6.5L no proste myslim, ze keby taky maly motorcek mal nabehane 300 tis, tak by to bolo na nom znat... Aj ked mozne je vsetko, ale tak pozeram na to z tej technickej stranky
A co když, tam motor máte jiný a zrovna je perfektní a na tachometru bylo stočeno aby to vypadalo, celkem , je to asi stejně neprůkazná hypotéza jako to, že to bylo úplně jinak... Já to mám obráceně mě drží celý auto kromě motoru
Ten žere na dlouhé vzdálenosti tak litr na 200 km a po studeném startu čadí jako traktor
typických 90 tkm
Takže k tomu volnoběhu, olejem to nebude, jakl jste právě napsal, takže zbývá už jenom baterka, tu jsem zatím nedokázal spolehlivě vyvrátit ale jak píšu mě to teď přestalo, už je to měsíc OK, budu muset tu novou nějak v dohledný době koupit...
Miloš B.
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Napsal: 02 led 2010, 16:27
od milos.biba
Snowfox píše:Já teda nevím jak vy ale mám Punto mk1 1.2 8V(bez serva bez klimy,pouze okna v elektrice a hudbu)a mám tam 54Ah (530A start.proud) baterku od Varty,Silver řadu,a všechno je jak má být..předtím jsem tam měl nejakou 44 a bože to stálo za hovno ......A to si fakt nedokážu představit s 36Ah a ještě mít servo a klimu...to bych se styděl to ubec někde říct....
Btw naježděno 170Tkm
Jak to stálo za hovno? Můžu poprosit o specifikaci problémů, jak se to projevovalo?
Já nemám nic v elektrice ani klimu, jinak tak nějak všechno stejný...
Díky
Miloš B.
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Napsal: 02 led 2010, 19:55
od Petr1968
Punto by klidně mohlo mít i 36Ah baterku. Pokud by tím člověk pravidelně jezdil delší trasy,tak nevidím problém. 44Ah je pro 1,2 akorát. Ale je věcí každého soudruha dát si tam cokoliv. Třeba 100Ah když tam vleze.Já mám 44Ah EXIDE
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Napsal: 03 led 2010, 02:30
od Snowfox
Co si hlavně pamatuju tak to hrozně líně startovalo a moc se nechtělo oknům...jestli se to nějak podepsalo na volnoběhu si nepamatuju už je to nějaká doba...každopádně si myslím že 36Ah je hodně málo..ale tje muj nazor..
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Napsal: 03 led 2010, 10:53
od wladam
teda ja mel spis jeste na starym Hyundai problem spis opacny, kdyz jsem treba zapnul vyhrejvani okynka nebo pustil dalkovy tak mi otacky spis poklesly a motor se jakoby malinko dusil nez ze by sli otacky na nahoru. V puntovi sem si rovnou koupil 45AH i za cenu upravy kasliku na baterii, protoze jsem planoval pridat zesik atd. a nemam stim jediny problem. Staci to 1-2X do roka baterku vyndat dolit destilkou a dobit spis preventivne a nemam problem nastartovat ani za nejvetsich mrazu.