RADA-Fiat Punto II Sporting nebo HGT
Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Včera jsem si zařádil proti Octavii 1.9TDI na okresce - hajzl mi i na rovině najížděl do pruhu, abych ho nemohl předjet... Při rozjezdu bylo moje Punto 1.2 16V 80 ELX 5kvalt rychlejší, stejně tak do kopce. Ve vysoké rychlosti to bylo rovnocenné z kopce bych řekl, že se karta mírně obracela ve prospěch Octavie. Samozřejmě v zatáčkách (a že jich bylo dost) mě ten kretén brzdil. Na krátké rovině z mírného kopce jsem to roztáhl na 190, na konci byla T křižovatka na silnici E50. Na brzdy jsem šel na poslední chvíli, a málem jsem za to zaplatil - brzdy nebyly schopny tu rychlost z kopce ubrzdit, a prostě uvadly - skoro jsem myslel, že mi chcípnul motor, že nemám posilovač. Pedál brzdy jsem skoro protlačil až na cestu, naštěstí jsem to jaksi ubrzdil. Pak jsem toho kokota předjel a zastavil ho. Po rozjezdu mě začal stíhat, ale v hustém provozu E50 jsem mu zmizel dopředu.
Z toho plyne:
- motor 1.2 16V je úžasný na svůj objem, ale označení Sporting se k němu nehodí - snad až 95-ti koňový 1.4 16V motor se zrychlením v Puntu pod 10s. Tak se párat s 1.9TDI Octavií - no oničom - v Unu Turbu nebo v Puntu GT bych si ani nevšiml, že se ten hoch o něco snaží ...
- jestli má Sporting taky tak slabé brzdy jako normální Punto (obyč kotouč vpředu a buben vzadu), tak je označení Sporting opět nemístné - na Unu turbu jsem měl dvojité kotouče v předu a normální vzadu a to bylo Uno lehčí o 100kg. Tam mne brzdy nikdy nezklamaly.
- jestli tu někdo chce sportovní Punto, tak Sporting nedoporučuji, naopak vím, že GT nezklame, HGT neznám, ale papírově je na tom jeho motor o dost hůř, podvozek asi bude OK.
Z toho plyne:
- motor 1.2 16V je úžasný na svůj objem, ale označení Sporting se k němu nehodí - snad až 95-ti koňový 1.4 16V motor se zrychlením v Puntu pod 10s. Tak se párat s 1.9TDI Octavií - no oničom - v Unu Turbu nebo v Puntu GT bych si ani nevšiml, že se ten hoch o něco snaží ...
- jestli má Sporting taky tak slabé brzdy jako normální Punto (obyč kotouč vpředu a buben vzadu), tak je označení Sporting opět nemístné - na Unu turbu jsem měl dvojité kotouče v předu a normální vzadu a to bylo Uno lehčí o 100kg. Tam mne brzdy nikdy nezklamaly.
- jestli tu někdo chce sportovní Punto, tak Sporting nedoporučuji, naopak vím, že GT nezklame, HGT neznám, ale papírově je na tom jeho motor o dost hůř, podvozek asi bude OK.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
- Reklama
No hele, s tema brzdama - mam zkusenosti, ze orig. brzdy na Fiatu sou dobry svym rychlym a ostrym nastupem, ale dost vadnou. Ja sem dal na svoje Punto kdyz sem ho koupil Fiatacky desky a fiatacky kotouce a stacilo se dotknout pedalu a lezl sem oknem ven... Ale jak sem na to parkrat skocil, tak uvadly neuveritelne... Ted mam kotouce Ferodo, desky taky, nejsou tak ostry na dotyk pedalu, ale jeste se mi nestalo, ze by uvadly - zrovna vcera sem brzdil ze 170ti az asi na 40 a brzdnej ucinek porad stejnej. S Fiatackyma bych brzdil jeste ted. Je fakt, ze mam jenom 55 koniku, takze s vasima 80ti se srovnavat nemuzu, ale lepsi smes na deskach a k tomu odpovidajici kotouce udelaji hodne.
Hustokrutost
Proti Oktavce 1,9TDi sem zavodil taky Na Prazskym okruhu to bylo vesmes vyrovnany, ale na okreskach by si neskrt.Patrik píše:Včera jsem si zařádil proti Octavii 1.9TDI na okresce - hajzl mi i na rovině najížděl do pruhu, abych ho nemohl předjet... Při rozjezdu bylo moje Punto 1.2 16V 80 ELX 5kvalt rychlejší, stejně tak do kopce. Ve vysoké rychlosti to bylo rovnocenné z kopce bych řekl, že se karta mírně obracela ve prospěch Octavie. Samozřejmě v zatáčkách (a že jich bylo dost) mě ten kretén brzdil. Na krátké rovině z mírného kopce jsem to roztáhl na 190, na konci byla T křižovatka na silnici E50. Na brzdy jsem šel na poslední chvíli, a málem jsem za to zaplatil - brzdy nebyly schopny tu rychlost z kopce ubrzdit, a prostě uvadly - skoro jsem myslel, že mi chcípnul motor, že nemám posilovač. Pedál brzdy jsem skoro protlačil až na cestu, naštěstí jsem to jaksi ubrzdil. Pak jsem toho kokota předjel a zastavil ho. Po rozjezdu mě začal stíhat, ale v hustém provozu E50 jsem mu zmizel dopředu.
Z toho plyne:
- motor 1.2 16V je úžasný na svůj objem, ale označení Sporting se k němu nehodí - snad až 95-ti koňový 1.4 16V motor se zrychlením v Puntu pod 10s. Tak se párat s 1.9TDI Octavií - no oničom - v Unu Turbu nebo v Puntu GT bych si ani nevšiml, že se ten hoch o něco snaží ...
- jestli má Sporting taky tak slabé brzdy jako normální Punto (obyč kotouč vpředu a buben vzadu), tak je označení Sporting opět nemístné - na Unu turbu jsem měl dvojité kotouče v předu a normální vzadu a to bylo Uno lehčí o 100kg. Tam mne brzdy nikdy nezklamaly.
- jestli tu někdo chce sportovní Punto, tak Sporting nedoporučuji, naopak vím, že GT nezklame, HGT neznám, ale papírově je na tom jeho motor o dost hůř, podvozek asi bude OK.
U toho 1,2 16V je nejvetsi pruser, ze do 4000 je to hrozne líný. Clovek na to dupne a je to skoro jako by slap do hovna. Chce to proste vzdycky podradit, klidne i o 2 kvalty a drzet to pokud mozno neustale mezi 4500-5500.
Sporting ma vzadu taky bubny, musi se s tim holt pocitat a brzdit "dopredu". Ja sem je skousel zadupnout fest trebas z 80km/h a zastavil sem na par metrech (a bez pásů sem skoro zajel pod paulbovku ). Ale kdyz clovek brzdi intensivne a delsi dobu, tak opravdu vadnou. Nastup maji prehnane silnej, ale to je vlastnost FIATích brzd vseobecne (je to nejlip videt pokud presednete z jinyho auta - clovek se dotkne pedalu a malem udela s tim autem stojku).
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 151
- Registrován: 29 dub 2006, 02:39
- Bydliště: Trnava
No panove ) po precitani vasich prispevkov som isiel tiez skusit brzdy na mojom punte*1.2 16V Sporting Tiptronic. asi pri 120 som na to dupol a vysledok? brzdny ucinok podla mna skvely.nastup brzd okamzity,ABS chrumalo asfalt a auto v pohode ubrzdilo.len nejaka chybicka sa vludila pretoze ako som na to skocil tak ma drblo dopredu, na co zareagovali pasy, pyro slahlo, drblo ma do sedanky a teraz je zarobene, nehovoriac o tom, ze ked otvorim dvere tak sa mi vyvaly pas von ako zo skodovice. ale inak som spokojny. oproti maree weekend 1.8 co som mal to je 100:1 ta mala brzdy ako kybel sracek )
To je sice pěkné. Ale ve 120 km/h má Punto v sobě nastřádanou energii asi 555 kJ, zatímco ve 190 km/h je energie už 1394 kJ.Když bych pro zjednodušení uvažoval, že pro zastavení Punta budu rovnoměrně brzdit po dobu 10s, tak při počáteční rychlosti 120 km/h rvu do kotoučů (a bubnů) po tuto dobu 55 kW, zatímco při počáteční rychlosti 190 km/h si brzdové kotouče musí poradit s tepelným příkonem 140 kW, což je teda síla. To teplo jde do kotoučů, co mají hmotu pouze nějaké to kilo, takže jejich teplota vyletí i hodně nad 1000°C, což je pak třeba běžně vidět u rallye vozů u dooranžova rozpálených kotoučů (které navíc nejsou ocelové, ale tzv. "keramické").Sporting 1.2 píše:No panove ) po precitani vasich prispevkov som isiel tiez skusit brzdy na mojom punte*1.2 16V Sporting Tiptronic. asi pri 120 som na to dupol a vysledok? brzdny ucinok podla mna skvely.nastup brzd okamzity,ABS chrumalo asfalt a auto v pohode ubrzdilo.len nejaka chybicka sa vludila pretoze ako som na to skocil tak ma drblo dopredu, na co zareagovali pasy, pyro slahlo, drblo ma do sedanky a teraz je zarobene, nehovoriac o tom, ze ked otvorim dvere tak sa mi vyvaly pas von ako zo skodovice. ale inak som spokojny. oproti maree weekend 1.8 co som mal to je 100:1 ta mala brzdy ako kybel sracek )
Jo, a to ti fakt vystřelil bag ?
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 151
- Registrován: 29 dub 2006, 02:39
- Bydliště: Trnava
FIAT PUNTO GT
Nazdar. Resim koupi auta. Svym zpusobem se rozhoduji mezi Renault Clio 1.8 16V a Fiat Punto GT, samozrejme auto by bylo z dovozu. Zajimalo by me jak na tom GTcko je z hlediska podvozku a jizdnich vlastnosti a motoru, kdybychom treba srovnavali prave s Cliem 1.8 16V, popripade se Saxe VTS, 106GTi. Vzhledem k tomu, ze Punto GT zde neni moc rozsirene a moc jsem toho o nem neslysel, tak se bojim, aby to nebyla pouze premotorizovana nakupni taska, kde by nestihal podvozek a brzdy. Dal by me zajimalo, na co si dat u tohoto auta pozor, co se nejvic kazi a jake ma mouchy. Uz jsem se ptal na vice forech, ale odezva byla neuspokojujici. Pripadne jaky jiny vuz byste mi doporucili.
Kdybyste meli nekdo odkaz nebo oskenovany test tohoto auta, tak jej velmi rad uvitam.
Diky
Kdybyste meli nekdo odkaz nebo oskenovany test tohoto auta, tak jej velmi rad uvitam.
Diky
To franus:
Předpokládám, že tenhle odkaz znáš:
http://www.italiancars.org/fiat/
původně byly odkazované stránky založený pro Uno Turbo i.e., ale teď už je tam i hodně gétéčkářů. Koneckonců GT vycházi z Una Turba. Toho jsem měl 9 let, a mohu ho (a Punto GT) jen vřele doporučit. Je to šílená motokára, a to doslova. Miluje klikaté cesty a kopce, kde vynikne nejvíce. Je to totiž mrštná myšička, pěkně nadupaná. Punto má oproti Unu vylepšen podvozek (zadní nápravu).
Víc ti už neřeknu, mrkni na ten okaz, tam jsou kovaní turbaři. Auto je to velmi spolehlivé, až na turbo, které prostě potřebuje nejpozději po 120.000km GO. Nejlépe ověříš stav turba (mimo zkušební jízdu, kdy zkontroluješ zejména jeho nástup) na emisích. Jakékoliv jeho poškození dříve či později vede k průsaku oleje do sání skrz ložiska a emise jsou v háji.
Divil by ses, ale Turb a GT jezdí i po ČR dost, takže není problém ani s díly z vrakovišť. Jinak je Turbo/GT nesmírně oblíbené nejen po celé Evropě, většinou si ho kupují mlaďoši, jde dobře vytunit, vyhnat výkon výš, umí pak jezdit až 240km/h a zrychlit i za 6s na 100. Je to levný "supersport" - při klidné jízdě ani moc nežere a měl by ses dostat i k 6 l/100km.
Předpokládám, že tenhle odkaz znáš:
http://www.italiancars.org/fiat/
původně byly odkazované stránky založený pro Uno Turbo i.e., ale teď už je tam i hodně gétéčkářů. Koneckonců GT vycházi z Una Turba. Toho jsem měl 9 let, a mohu ho (a Punto GT) jen vřele doporučit. Je to šílená motokára, a to doslova. Miluje klikaté cesty a kopce, kde vynikne nejvíce. Je to totiž mrštná myšička, pěkně nadupaná. Punto má oproti Unu vylepšen podvozek (zadní nápravu).
Víc ti už neřeknu, mrkni na ten okaz, tam jsou kovaní turbaři. Auto je to velmi spolehlivé, až na turbo, které prostě potřebuje nejpozději po 120.000km GO. Nejlépe ověříš stav turba (mimo zkušební jízdu, kdy zkontroluješ zejména jeho nástup) na emisích. Jakékoliv jeho poškození dříve či později vede k průsaku oleje do sání skrz ložiska a emise jsou v háji.
Divil by ses, ale Turb a GT jezdí i po ČR dost, takže není problém ani s díly z vrakovišť. Jinak je Turbo/GT nesmírně oblíbené nejen po celé Evropě, většinou si ho kupují mlaďoši, jde dobře vytunit, vyhnat výkon výš, umí pak jezdit až 240km/h a zrychlit i za 6s na 100. Je to levný "supersport" - při klidné jízdě ani moc nežere a měl by ses dostat i k 6 l/100km.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
Tak sem projizdel nejaky zahranicni diskuze a recenze Punta HGT a docet sem se o nem velice zajimavy veci.
Skusenosti s HTG (kroutak, akcelerace atd.):
The throttle response is immediate, and the variable inlet and variable valve timing contribute to a large and flat torque curve (at 164Nm max and never less than 144Nm between 1800 & 6500rpm!). It's this flat tabletop torque peak that makes driving easy, without the need to continually seek a lower gear for better results. This partly explains why the HGT feels quicker than the 130bhp max power quoted for the engine. It demands to be revved - like all its sporting ancestors. For me, all the car lacks is another 30bhp! The HGT is VERY underrated. One of the most under-rated cars around.
To je super, ze ma HGT plochou krivku kroutaku a jeho maximum je tak k dispozici uz od 1800rpm a neklesa az do 6500rpm (u toho Sportingu je maximum kroutaku k dispozici pouze mezi 4500-5700rpm - proto je to v nizkych otackach tak líný a po prekroceni 5500rpm citelne "zvadne"). Neni tak treba pro divoky predjizdeci manevry podrazovat, ale staci proste jenom seslapnout plyn s prave zarazenou rychlosti. Spousta lidi se taky shoduje na tom, ze je to auto na papiru silne podhodnoceny a ve skutecnosti je mnohem dravejsi. Papirovych 0-100 za 8,6s je prej kravina, ze s nim namerily 7,01s (z 0-170 namerily 18,21s).
No, sem zvedav az se s tim projedu, jaky to bude.
Skusenosti s HTG (kroutak, akcelerace atd.):
The throttle response is immediate, and the variable inlet and variable valve timing contribute to a large and flat torque curve (at 164Nm max and never less than 144Nm between 1800 & 6500rpm!). It's this flat tabletop torque peak that makes driving easy, without the need to continually seek a lower gear for better results. This partly explains why the HGT feels quicker than the 130bhp max power quoted for the engine. It demands to be revved - like all its sporting ancestors. For me, all the car lacks is another 30bhp! The HGT is VERY underrated. One of the most under-rated cars around.
To je super, ze ma HGT plochou krivku kroutaku a jeho maximum je tak k dispozici uz od 1800rpm a neklesa az do 6500rpm (u toho Sportingu je maximum kroutaku k dispozici pouze mezi 4500-5700rpm - proto je to v nizkych otackach tak líný a po prekroceni 5500rpm citelne "zvadne"). Neni tak treba pro divoky predjizdeci manevry podrazovat, ale staci proste jenom seslapnout plyn s prave zarazenou rychlosti. Spousta lidi se taky shoduje na tom, ze je to auto na papiru silne podhodnoceny a ve skutecnosti je mnohem dravejsi. Papirovych 0-100 za 8,6s je prej kravina, ze s nim namerily 7,01s (z 0-170 namerily 18,21s).
No, sem zvedav az se s tim projedu, jaky to bude.
Naposledy upravil(a) KUFI dne 27 čer 2006, 14:52, celkem upraveno 1 x.
Akorát, že zrychleni 0-100km se měří za "přesně" definovaných podmínek, takže to že někdo naměřil pro HGT 7s nic neznamená. Teď nemyslím na to, že je tam vliv okolí (teplota, vlhkost, tlak vzduchu, náklon, vítr). Píšu uvozovky proto, že tyto podmínky si definuje každý výrobce sám, není v tom jednota. Týká se to totiž hmotnosti, která zrychlení ovlivňuje logicky velmi moc. Někteří výrobci měří se zátěží 250kg (2 cestující + zavazadla), někteří zase při jiné hmotnosti. Taky záleží na rozložení hmotnosti (zátěž může být na sedačkách - vpředu, vzadu, v kufru), někteří měří zrychlení s plnou výbavou, někteří se základní výbavou (rozdíl pohotovostní hmotnosti může být klidně, typicky 100kg, což je určitě poznat ...).lacin píše:No myslim, ze s tim kompresorem pod 6 asi ne. Asi bude problem ten vykon prenest na silnici. Ikdyz kdoviiiii????
To, že třeba Polo by mělo předapsané zrychlení 12s a Punto 13s, neznamená, že to Polo řidič s Puntem v pohodě nezškubne, a naopak.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2