Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje

Příspěvek od Petr1968 »

Už jsem se lekl. :mrgreen: Mě žere 7,5 průměr(Ovšem asi tak E 55 až E 60) Benzín je pro Fiat škoda. :lol: :lol: :lol: Takže asi tak 3,5-4 litry benzínu na 100
Reklama
 

milos.biba
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje

Příspěvek od milos.biba »

Petr1968 píše:Punto 1,2 44kw ,žere při 150 a jedné osobě minimálně 12 litrů.A totéž Fabia HTP
Omlouvám, se že jsem všechny uvedl v omyl, já ten udaj braljako ze, kdyz budu jezdit po dalnici jako prase, budu mit spotrebu 7,7. Nemyslel jsem tim, ze jezdim jenom po dalnici 150 celou dobu jizdy. Me i tak, ta spotreba po tom, co jsem slyšel co se za tu jizdu delo prijde moc nizka, ale zase kdyz normalne je kombinovana 6, tak by to prumerem na tech necelejch 8 vypadalo ze to kolem tech 12 bere pri takovym zadupavani plynu do podlahy...
Naposledy upravil(a) milos.biba dne 14 kvě 2009, 08:55, celkem upraveno 1 x.
Puntík dvojka 1,2 -8V
milos.biba
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje

Příspěvek od milos.biba »

Petr1968 píše:Už jsem se lekl. :mrgreen: Mě žere 7,5 průměr(Ovšem asi tak E 55 až E 60) Benzín je pro Fiat škoda. :lol: :lol: :lol: Takže asi tak 3,5-4 litry benzínu na 100
omlouvám se, ale nějak tomu nerozumím co to znamená :-)
Naposledy upravil(a) milos.biba dne 14 kvě 2009, 08:56, celkem upraveno 1 x.
Puntík dvojka 1,2 -8V
Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje

Příspěvek od Petr1968 »

E 55 = 55% etylakoholu +45% benzínu. oč asi 101 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
milos.biba
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje

Příspěvek od milos.biba »

Petr1968 píše:E 55 = 55% etylakoholu +45% benzínu. oč asi 101 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hezky pekne. Tak to ja nemam pristup k líhu palivu, nebo o nem aspon nevim, že by se to dalo někde tankovat. Ale to může jet hezky :-)
Puntík dvojka 1,2 -8V
Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje

Příspěvek od Petr1968 »

E85 se někde tankovat dá :mrgreen: Musíš něco udělat pro planetu :lol: Ale na E 85 už to nastartuješ tak na podesáté a ještě to bude studené zdechat. :wink:
milos.biba
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje

Příspěvek od milos.biba »

Petr1968 píše:E85 se někde tankovat dá :mrgreen: Musíš něco udělat pro planetu :lol: Ale na E 85 už to nastartuješ tak na podesáté a ještě to bude studené zdechat. :wink:
A co to pak stoji ta sranda? Treba by se i vyplatilo natankovat pul benzinu a dolejt to líhem. A co pak na to katalyzátor?
Puntík dvojka 1,2 -8V
Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje

Příspěvek od Petr1968 »

Katalyzátor nic. Ale motoru to mírně škodí :mrgreen: Na líh je potřeba tvrdší sedla ventilů, materiál hadic,a hodně jiného(předehřívání sání v zimě) Emise jsou ovšem super. Projdeš i bez katu http://www.rostlinnyolej.cz/cs/prestavb ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
milos.biba
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje

Příspěvek od milos.biba »

Stejně už na to asi jezdíme všichni, nějak se to snad už povinně přidává do benzínu, ale asi jen pod 5%...
Puntík dvojka 1,2 -8V
Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje

Příspěvek od Petr1968 »

Do 5% . Víc stejně nepovoluje norma pro benzín.(kyslíkaté látky). možnost přídavku kyslíkatých sloučenin a také lihu do benzinu existuje podle podmínek jakostní normy ČSN EN 228 již delší dobu, ale z důvodu vyšší ceny etanolu nebyla tato možnost využívána. Do benzinu podle uvedené normy s oktanovým číslem 95 (BA 95 super) lze přidat maximálně 5 % obj. etanolu. Tento přídavek je schválen výrobci automobilů a neměl by motoristům způsobovat žádné závažné provozní problémy, pouze benzin s obsahem etanolu může mít ve srovnání s benzinem bez etanolu vyšší tlak par a v letním počasí by mohlo u některých starších vozidel způsobit tvorbu parních polštářů.

Toto palivo by mělo prakticky stejnou spotřebu jako benzin bez etanolu. S rostoucím přídavkem etanolu klesá energetická hodnota paliva, uvažované palivo s 10 % obj. etanolu už by způsobovalo vyšší spotřebu. Z hlediska emisí by neměl nastat žádný závažný problém.

Zásadně odlišným typem paliva je palivo E-85, obsahující podle ročního období cca 70-85 % obj. etanolu. Na toto palivo jezdí jen upravená vozidla označovaná "flexi fuel vehicles", jejich zavedení v ČR je podmíněno daňovou podporou tohoto typu paliva. Spotřeba tohoto paliva je vyšší cca o 20 až 25 %
milos.biba
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje

Příspěvek od milos.biba »

takže já zkusím najít někoho kdo mi změří ten tlak ve válcích aby mě to nestálo nějaký velký prachy. Já to vidělještě na své škodovce byla to taková tyč co se dala místo svíčky za behu motoru tusim. Pak snad budu vědět dřív. A sliz teda asi nemá cenu řešit, jestli mi nemizí ani nepřibejvá voda, nevím, třeba když budu dělat jedno mechanik pak pozná jestli je to problém nebo ne... Nevím.
Puntík dvojka 1,2 -8V
Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje

Příspěvek od Petr1968 »

Tlak ve válcích není problém změřit. To bych udělal první. Ještě může být prasklý pístní kroužek,nebo zakarbonovaný ,zalepený. Spotřeba 7 l na 10000km je strašná. Favorit(můj bývalý ,najeto 200tis.) Spotřeba oleje asi tak 0,2-0,5 l na 10000.Vůbec jsem to nemusel kontrolovat. A jel po dálnici i 180 tacho. Ale ten rozdíl tam je :mrgreen: Favo při 5000ot. randál,vibrace všeho co může jen trochu vibrovat :lol: :lol: A Fiat při 5000 prakticky ticho :wink:
Naposledy upravil(a) Petr1968 dne 14 kvě 2009, 09:36, celkem upraveno 1 x.
milos.biba
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje

Příspěvek od milos.biba »

ale abych zjistil jak vypadaji kroužky, tak by už musela hlava dolu, jestli tomu dobře rozumím. Takže pokud bude tlak v pořádku, znamenáto, že kroužky také anebo naopak, když bude dobrý tlak, musí být problém v tom kroužku?
Puntík dvojka 1,2 -8V
milos.biba
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje

Příspěvek od milos.biba »

Petr1968 píše:Tlak ve válcích není problém změřit. To bych udělal první. Ještě může být prasklý pístní kroužek,nebo zakarbonovaný ,zalepený. Spotřeba 7 l na 10000km je strašná.
No strašný, já ale už nikdy nepojedu 150 po dalnici, takze tolik to zrat nebude. Pokud se nejak zasadne nezvedne s opotrebenim oleje jeho spotreba, budu za 10k dolejvat litry max 3 jako minuly cyklus.
Puntík dvojka 1,2 -8V
Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje

Příspěvek od Petr1968 »

Pokud bude kompresní tlak menší než má být,tak buď je motor opotřebený,nebo pokud to bude třeba pouze 1 válec,tak asi kroužek(kroužky) Ovšem v tom válci také může být rýha a výbrusy motorů se už asi nedělají :mrgreen: (U Fiatu)
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“