už fakt nevim
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: už fakt nevim
Jak se Ti zahřívá motor, je to v pořádku? Pokud ne, tak termostat má také velký vliv na spotřebu (propouští teplou vodu do chladiče a motor nemá dostatečnou teplotu - ŘJ přidává více paliva - bohatá směs).
Jinak dle toho videa to vypadá, že vynechává některý z válců. Opravdu jsou ty indukční cívky v pořádku? Nemáš někoho, kdo by Ti půjčil obě a vyzkoušel si je? Navíc bych si ještě prošel ukostření, zda je v pořádku (změř si hodnoty odporu na motoru, na hlavě oproti minus polu na baterii). Indukční cívky také mají vliv na spotřebu a diagnostikou je neověříš.
Jinak dle toho videa to vypadá, že vynechává některý z válců. Opravdu jsou ty indukční cívky v pořádku? Nemáš někoho, kdo by Ti půjčil obě a vyzkoušel si je? Navíc bych si ještě prošel ukostření, zda je v pořádku (změř si hodnoty odporu na motoru, na hlavě oproti minus polu na baterii). Indukční cívky také mají vliv na spotřebu a diagnostikou je neověříš.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
- Reklama
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 bře 2008, 18:04
- Bydliště: koule evropy
- Kontaktovat uživatele:
Re: už fakt nevim
Dobře dobře ještě sem připísnu i reakci na mad mika a znovu zopakuju to,co se stalo mě.Váš postup měření čidla je určitě dobrý,ale já říkám, že mě se stalo, že při vašem postupu měření bylo čidlo taky OK-až na nějaké drobné hodnoty trochu mimo tolerance,ale považoval jsem to za dobré,ale při nastartovaném motoru, kdy okolo toho protékal nasávaný vzduch už OK nebylo a nevím proč.Proto tohle vždycky testuju takhle a nehledím zas až tak na odpor,ale hledím na diagnostice na stupně celsia.Pak se taky někdy ukáže, že třeba proměřuje.Já z vlastních zkušeností vím, že už i proměřování o 7 stupňů je u některých aut velký problém.Jo a taky nepleť te si (tušim mad mike) čidlo teploty nasávaného vzduchu o kterým tu mluvím s čidlem množství nasávaného vzduchu-někdy označováno jako váha vzduchu.Tlak čerpadla jde změřit i v domácích podmínkách.Máš na palivové liště pokud se nepletu regulátor tlaku paliva-může byt špatný a tudíž ti v systému neudrží potřebný tlak paliva a jednotka aby to potom dohnala tak nechává déle otevřený vstřik. Nevím jak u MkI ale MKII má mít nekompromisně 3.5 baru.Myslím, že MKI to bude mít taky.Já si to měřil obyč budíkem na tlak v pneu-jenom musíš zjistit, jestli ho máš přesný.Pak jsem si udělal měřič z budíku z avie-myslím že tam měřil tlak vzduchu v soustavě. Jinak v práci mám jedno bourané punto tuším že je to 1.2 (60) tak nějaké ND v podobě čidel,zapal.cívek atd bych měl,tak dej když tak vědět.Matto píše:tak konečne sa to tu trochu rozbehlo, takže, lambdu mám kupovanú podla katalogu ako náhradu za orig a áno 4 vývodovu, 2 biele(vyhrievanie) 1čierny 1 šedý, . a meral som medzi čiernym a šedým, ale u toho studeneho motora ,takže mám to ešte premerať aj pri teplom? ale aj tak ma napadá to čo spomínal aj snowfox a to že môže mať LS až taký velký vplyv na spotrebu(11l/100km) ?
čo sa týka čidlo nasávaného vzduchu,to som meral nasledovne: mám multimeter v ktorom je zabudovaný aj teplomer, teda som si zmeral teplotu v bode kde je ten termistor(snímač teploty vzduchu) nasledovne som zmeral U a porovnal podla tabulky z manualu na puntomysterii, potom som zobral fén na vlasy, a postupne som to čidlo nahrieval a porovnával s tabulkou, všetko vyzeralo byť v poriadku, to iste aj čidlo teploty chlad. kvap. (to som mal vymontované).
čo sa týka tlaku čerpadla, to som veru nemeral, v domácich podmienkach by to asi aj tak nešlo ale aj tak som nikde nenašiel hodnoty toho tlaku.
mne proste len nejde do hlavy ten markantný nárast spotreby, čo do ... môže spôsobovať skoro 2-násobnu spotrebu oproti normálu???
už mi asi fakt pomôže jedine skúsiť zbehnuť na diagnostiku a ak tam nič nenajdu tak asi otvoriť motor a hladať...
Re: už fakt nevim
takže když se budeme bavit o snímači teploty a tlaku vzduchu u motoru mk2 1,2 8V tak čidlo teploty je tvořeno termistorem NTC jehož odpor klesá s rostoucí teplotou, čidlo tlaku je tvořeno Wheatstoneovým můstkem vytvořeným sítotiskem na keramické desce, během chodu motoru působí na stěnu keramické podložky podtlak a mění hodnotu el. odporu můstkového snímače.
měřič množství vzduchu neboli váha vzduchu -pouze motor 1,9 JTD- princip fungování je založen na jedné vyhřívané membráně která je vložena do měřícího kanálu kterým proudí nasávaný vzduch. topný odpor udržuje membránu na konstantní teplotě asi 120'C, hmota vzduchu proudícího kanálem má tendenci odebrat membráně teplo. aby se udržela konstantní teplota membrány, musí odporem protéct určitý proud, tento proud se měří Wheatstoneovým můstkem. uvnitř váhy se nachází i snímač teploty nas. vzduchu(opět temistor NTC)
takže z výše uvedených informací vyplývá že samotné čidlo teploty vzduchu je NTC termistor(odpor při 25'C/2.00kohm +-5%) a ne topný drátek. zdroj informací byl manuál DTE pro punto mk2
měřič množství vzduchu neboli váha vzduchu -pouze motor 1,9 JTD- princip fungování je založen na jedné vyhřívané membráně která je vložena do měřícího kanálu kterým proudí nasávaný vzduch. topný odpor udržuje membránu na konstantní teplotě asi 120'C, hmota vzduchu proudícího kanálem má tendenci odebrat membráně teplo. aby se udržela konstantní teplota membrány, musí odporem protéct určitý proud, tento proud se měří Wheatstoneovým můstkem. uvnitř váhy se nachází i snímač teploty nas. vzduchu(opět temistor NTC)
takže z výše uvedených informací vyplývá že samotné čidlo teploty vzduchu je NTC termistor(odpor při 25'C/2.00kohm +-5%) a ne topný drátek. zdroj informací byl manuál DTE pro punto mk2
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 bře 2008, 18:04
- Bydliště: koule evropy
- Kontaktovat uživatele:
Re: už fakt nevim
[quote="mad mike"]takže když se budeme bavit o snímači teploty a tlaku vzduchu u motoru mk2 1,2 8V tak čidlo teploty je tvořeno termistorem NTC jehož odpor klesá s rostoucí teplotou, čidlo tlaku je tvořeno Wheatstoneovým můstkem vytvořeným sítotiskem na keramické desce, během chodu motoru působí na stěnu keramické podložky podtlak a mění hodnotu el. odporu můstkového snímače.
měřič množství vzduchu neboli váha vzduchu -pouze motor 1,9 JTD- princip fungování je založen na jedné vyhřívané membráně která je vložena do měřícího kanálu kterým proudí nasávaný vzduch. topný odpor udržuje membránu na konstantní teplotě asi 120'C, hmota vzduchu proudícího kanálem má tendenci odebrat membráně teplo. aby se udržela konstantní teplota membrány, musí odporem protéct určitý proud, tento proud se měří Wheatstoneovým můstkem. uvnitř váhy se nachází i snímač teploty nas. vzduchu(opět temistor NTC)
takže z výše uvedených informací vyplývá že samotné čidlo teploty vzduchu je NTC termistor(odpor při 25'C/2.00kohm +-5%) a ne topný drátek. zdroj informací byl manuál DTE pro punto mk2[/quote
šupni sem pls obrázek,jak to vypadá u toho motoru, o kterým tady vedem debatu.Obrázek, nebo odkazy, jak u toho motoru vypadá čidlo(čidla) na teplotu chladící kapaliny, čidlo na teplotu nasávaného vzduchu a snímač množství nasávaného vzduchu. Díky
měřič množství vzduchu neboli váha vzduchu -pouze motor 1,9 JTD- princip fungování je založen na jedné vyhřívané membráně která je vložena do měřícího kanálu kterým proudí nasávaný vzduch. topný odpor udržuje membránu na konstantní teplotě asi 120'C, hmota vzduchu proudícího kanálem má tendenci odebrat membráně teplo. aby se udržela konstantní teplota membrány, musí odporem protéct určitý proud, tento proud se měří Wheatstoneovým můstkem. uvnitř váhy se nachází i snímač teploty nas. vzduchu(opět temistor NTC)
takže z výše uvedených informací vyplývá že samotné čidlo teploty vzduchu je NTC termistor(odpor při 25'C/2.00kohm +-5%) a ne topný drátek. zdroj informací byl manuál DTE pro punto mk2[/quote
šupni sem pls obrázek,jak to vypadá u toho motoru, o kterým tady vedem debatu.Obrázek, nebo odkazy, jak u toho motoru vypadá čidlo(čidla) na teplotu chladící kapaliny, čidlo na teplotu nasávaného vzduchu a snímač množství nasávaného vzduchu. Díky
Re: už fakt nevim
z toho manuálu bohužel nejdou stáhnout obrázky, doplním že měřič množství vzduchu pomocí vyhřívaného drátku je pouze u HGT, tos měl na mysli, ne?
ten manuál jsem stáhl někde z fora
nemusíš při dotazu na předchozí příspěvek, celý citovat
čidla jsou i tady 1,2 http://katalog.mjauto.cz/index.phtml?kat=38&
1,9-http://katalog.mjauto.cz/index.phtml?kat=40&
ten manuál jsem stáhl někde z fora
nemusíš při dotazu na předchozí příspěvek, celý citovat
čidla jsou i tady 1,2 http://katalog.mjauto.cz/index.phtml?kat=38&
1,9-http://katalog.mjauto.cz/index.phtml?kat=40&
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 bře 2008, 18:04
- Bydliště: koule evropy
- Kontaktovat uživatele:
Re: už fakt nevim
No jo více méně jo,proto jsem chtěl vědět jak to vypadá u těch motorů.Bral jsem to podle toho hgt, protože takhle to má řešený i spousta jiných motorů a jiných automobilek.Tak že za milné info se omluvuju
Re: už fakt nevim
v pohodě , akorát ty popsané čidla jsou u mk2 a téma je o mk1, ale myslím že to bude víceméně stejné
jo ten manuál se jmenuje Workshopmanualpuntomk2
jo ten manuál se jmenuje Workshopmanualpuntomk2
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: už fakt nevim
Zo zahrievaním som mal problémy, teplota sa mi nechcela pohnuť na viac ako 1/4 stupnice, pôvodne som myslel že je to termostat, ale nakoniec sa zistilo že termostat bol ok(ale pre istotu sa aj tak vymenil za nový) ale chyba bola v snímači teploty čo je vľavo dole na motore vedla mierky oleja,( tu mám otázku, nieje mi totiž jasné na čo je tento snímač a načo ten čo je vpravo pod/vedľa škrtiacou klapkou) po jeho výmene vyzerá byť teplota v poriadku, pri vonkajšej teplote 10 ºC sa mi motor úplne ( tesne pod polovicu stupnice) zahreje po 7 km, ale je normalne aby sa v kolone teplota vyšplhala až na 3/4 stupnice( ventilátor mi ide, snímač jeho spínania je tiež nový)Graun píše:Jak se Ti zahřívá motor, je to v pořádku? Pokud ne, tak termostat má také velký vliv na spotřebu (propouští teplou vodu do chladiče a motor nemá dostatečnou teplotu - ŘJ přidává více paliva - bohatá směs).
Jinak dle toho videa to vypadá, že vynechává některý z válců. Opravdu jsou ty indukční cívky v pořádku? Nemáš někoho, kdo by Ti půjčil obě a vyzkoušel si je? Navíc bych si ještě prošel ukostření, zda je v pořádku (změř si hodnoty odporu na motoru, na hlavě oproti minus polu na baterii). Indukční cívky také mají vliv na spotřebu a diagnostikou je neověříš.
Čo sa týka cievok, nemám ich veru od koho požičiať, jedine ich kúpiť bud na vrakovisku alebo nové, to ukostrenie skontrolujem
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
Re: už fakt nevim
ešte ma napadla taká blbosť, zdá sa mi že ked natankujem tak mám pocit ako keby ručička palivomeru najprv klesala normalne a potom zrazu po pár dnoch vyzerá jak keby klesala 2-násobnou rýchlostou
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
Re: už fakt nevim
To je normální stav vzhledem ke konstrukci nádrže a umístění snímače v nádrži.Matto píše:ešte ma napadla taká blbosť, zdá sa mi že ked natankujem tak mám pocit ako keby ručička palivomeru najprv klesala normalne a potom zrazu po pár dnoch vyzerá jak keby klesala 2-násobnou rýchlostou
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 bře 2008, 18:04
- Bydliště: koule evropy
- Kontaktovat uživatele:
Re: už fakt nevim
Nechci kecat,ale mám pocit,že jeden snímač je pro teploměr na palubovce a jeden-myslím,že ten zadní u klapky udává hodnoty pro řídící jednotku-někde jsem to tuším četl a pokud je vadný,tak jednotka neví teplotu vody.Kdysi to kamoši řešili,bylo to čidlo vadný a auto hodně blbě startovalo a když už chytlo,tak jelo dost divně.Matto píše:Zo zahrievaním som mal problémy, teplota sa mi nechcela pohnuť na viac ako 1/4 stupnice, pôvodne som myslel že je to termostat, ale nakoniec sa zistilo že termostat bol ok(ale pre istotu sa aj tak vymenil za nový) ale chyba bola v snímači teploty čo je vľavo dole na motore vedla mierky oleja,( tu mám otázku, nieje mi totiž jasné na čo je tento snímač a načo ten čo je vpravo pod/vedľa škrtiacou klapkou) po jeho výmene vyzerá byť teplota v poriadku, pri vonkajšej teplote 10 ºC sa mi motor úplne ( tesne pod polovicu stupnice) zahreje po 7 km, ale je normalne aby sa v kolone teplota vyšplhala až na 3/4 stupnice( ventilátor mi ide, snímač jeho spínania je tiež nový)Graun píše:Jak se Ti zahřívá motor, je to v pořádku? Pokud ne, tak termostat má také velký vliv na spotřebu (propouští teplou vodu do chladiče a motor nemá dostatečnou teplotu - ŘJ přidává více paliva - bohatá směs).
Jinak dle toho videa to vypadá, že vynechává některý z válců. Opravdu jsou ty indukční cívky v pořádku? Nemáš někoho, kdo by Ti půjčil obě a vyzkoušel si je? Navíc bych si ještě prošel ukostření, zda je v pořádku (změř si hodnoty odporu na motoru, na hlavě oproti minus polu na baterii). Indukční cívky také mají vliv na spotřebu a diagnostikou je neověříš.
Čo sa týka cievok, nemám ich veru od koho požičiať, jedine ich kúpiť bud na vrakovisku alebo nové, to ukostrenie skontrolujem
Re: už fakt nevim
jeden snímač co je na bloku motoru zepředu je pro teploměr.Čidlopro ŘJ je na termostatu.Ale je to na motoru1.6.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Re: už fakt nevim
trochu som hladal a malo byť veru takto :
-ten snínač čo je pri mierke oleja(jednopinový) by mal byť na budík
-ten druhý 2-pinový snímač čo je vedla/pod škrtiacou klapkou by mal byť pre RJ
-a potom už len tretí čo je na chladiči, ten je na spínanie vetráka
všetky 3 mám nové a vyzerá že funkčné, zajtra chcem vyskúšať vymeniť sviečky, príp. zistiť či nevynecháva nejaký z valcou (ako písal graun) a pozrieť sa na tie rozvody, tak uvidíme...
-ten snínač čo je pri mierke oleja(jednopinový) by mal byť na budík
-ten druhý 2-pinový snímač čo je vedla/pod škrtiacou klapkou by mal byť pre RJ
-a potom už len tretí čo je na chladiči, ten je na spínanie vetráka
všetky 3 mám nové a vyzerá že funkčné, zajtra chcem vyskúšať vymeniť sviečky, príp. zistiť či nevynecháva nejaký z valcou (ako písal graun) a pozrieť sa na tie rozvody, tak uvidíme...
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
Re: už fakt nevim
takže nakoniec to vyzerá, že problém bol vo sviečkach , síce som tam mal relatívne nové NGK(5 000km) ale zrejme bola niektorá z nich zlá ( aj ked všetky boli čierne),dal som tam teraz Bosch-ky a vyzerá byť po probléme, volnobeh super( ani neviem že mám naštartované ), cukanie v nižších otáčkach tiež zmizlo, spotrebu zatial neviem, ešte som vela na nich nanajazdil, ale zatial vyzerá že aj tá išla rapídne dole, tak dúfam bude zas na chvílu pokoj
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
Re: už fakt nevim
njn Ty si taky nepsal o tom jaké svíčky si tam měl. Jde mi o přesný typ. Předpokládalo se tady, že svíčky máš dle manuálu (je rozdíl v teplotě svíček - jsou teplé a studené).Matto píše:takže nakoniec to vyzerá, že problém bol vo sviečkach , síce som tam mal relatívne nové NGK(5 000km) ale zrejme bola niektorá z nich zlá ( aj ked všetky boli čierne),dal som tam teraz Bosch-ky a vyzerá byť po probléme, volnobeh super( ani neviem že mám naštartované ), cukanie v nižších otáčkach tiež zmizlo, spotrebu zatial neviem, ešte som vela na nich nanajazdil, ale zatial vyzerá že aj tá išla rapídne dole, tak dúfam bude zas na chvílu pokoj
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)