Stránka 19 z 21
Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely
Napsal: 07 zář 2016, 18:19
od Vitaml
Už mi přišel měřák a udělal jsem měření tlaků a vyšly mi velice zajímavé výsledky.
Naměřený tlak byl mezi 225 až 235 PSI, což je 15,5 - 16,2 Bar.
V práci jsem si ještě otestoval měřič na kompresoru a dvěma různými manometry (jeden z nich s glicerinem) a ukazuje docela přesně.
Při měření jsem nechal motor asi 8x otočit, pak už tlak nestoupal. Měřič má zpětný ventil.
Z toho usuzuji, že mám ventily, kroužky i těsnění pod hlavou v pořádku.
Dalším krokem asi bude změření tlaku paliva.
Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely
Napsal: 07 zář 2016, 18:48
od liborko
Pěkný,kde si ho prosím koupil? taky bych potřeboval nový
Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely
Napsal: 07 zář 2016, 18:53
od Vitaml
Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely
Napsal: 07 zář 2016, 21:35
od martin72
Tohle by snad i na naftu jelo.
Mě se to teda zdá docela dost, ale podotýkám, že nejmladší motor kterému jsem měřil tlaky měl EuroI. Od té doby se dost změnilo časování ventilů a i kompresní poměry šly nahoru. Jsi si jistý, že teď máš ty rozvody dobře? 14 atm bych akceptoval (u nějaké ostřejší verze motoru), ale 16 atm je i na mě moc.
Edit: Tak co jsem se momentálně dočetl, tak Marea (Euro II) v 1.6 měla tlaky 15 atm. Felda HTP 15 + atm. Tak se zítra podívám do servisního manuálu, jestli tam něco není.
Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely
Napsal: 07 zář 2016, 22:06
od Vitaml
Kontrolováno podle servisního manuálu, ryska na kole rozvodů, na setrvačníku 0 , rozvody by měly být v pořádku, i na řemenici mi to sedí podle manuálu. Auto bylo z Rakouska od prvního majitele se servisní knížkou, neměl by tam být žádný zásah do motoru (třeba zarovnání a snížení hlavy). Myslím, že jakýkoliv posun by kompresi snížil.
Jinak se to zlepšuje, motor se opravdu učí, už to tolik nepocukává, zlepšuje se výkon, klesá i spotřeba, podle diagnostiky při rovnoměrné jízdě při 100 km rychlosti je lambda 2 v půlce - 0,58V, před tím po městě běhala kolem 0,1 - 0,15 V (grafy sleduju).
Momentálně spotřeba 7,5-8 město, 6,25 mimo město.
Ještě chci změřit palivo, ale musím vymyslet redukci na barometr. Použiju glicerinový.
Měříl jsem to správně, že jsem protočil 8x motor a nechal maximálně vystoupat měřič komprese?
Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely
Napsal: 07 zář 2016, 22:56
od slabostka
no uvidíš čo sa stane až príde zima, to zvykne ukázať chyby... tá spotreba je trošku vyššia nie? Tolko nemám ani s automatom a to jazdím jak hovedo... otec má 8v a určite stále pod 6.0
Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely
Napsal: 07 zář 2016, 23:14
od Vitaml
To je a proto už nevím, co bych mohl vyzkoušet. Zatím jsem zkusil snad vše, o čem se tu už psalo, ještě jsem si všiml, že po několika minutách je docela dost teplý altík a jde to od vinutí, zkusím sehnat jiný.
A z výfuku nejde žádný kouř.
Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely
Napsal: 08 zář 2016, 07:56
od liborko
Diky za odkaz. A tu spotrebu mas zmerenou presne?? Nespletl ses?
Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely
Napsal: 08 zář 2016, 09:23
od metamor
motor s takymi tlakmi by som chcel mat aj ja. Navyse je cistucky
je vidiet ze niekto sa on staral pred tebou a menil olej pravidelne. Bud len rad ze si kupil taky kusok a nesprtaj sa v nom kym nejde.
Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely
Napsal: 08 zář 2016, 10:52
od martin72
Kompresní tlaky jsi měřil správně. Zatím jsem prošel polovinu servisního manuálu (cca 1100 stránek) a kompresní tlaky jsem nenašel. Spotřeba po městě mi přijde docela hodně, s Puntem jezdím do šesti BA95 a Baravo si bere dle PP 7,7l/100km BA98. Čím ho momentálně krmíš, tím mixem nebo BA95?
Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely
Napsal: 08 zář 2016, 22:11
od Vitaml
Po spravení rozvodu jsem dal nádrž jen E95 a resetoval adaptabilitu teď minulou sobotu jsem dal E95 a 30 % E85 ethanolu, jediný rozdíl je, že s E85 to líp jede, spotřeba pomalu neustále klesá.
Před resetem adaptability to bylo také špatné, ale neustále se to zlepšuje.
Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely
Napsal: 08 zář 2016, 23:13
od Vitaml
Ještě mě tak napadlo, nemůže být třeba nějaký problém v katalyzátoru? Třeba ucpaný ?
Loni když mi měřili emise, byly 10x nižší hodnoty, než povoluje norma.
Dá se to nějak zjistit bez rozebrání potrubí ?
Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely
Napsal: 09 zář 2016, 00:12
od martin72
Bohatost směsi ovlivňuje lambda co je před katem, otázka je jak funguje? Já jsem jí po svých experimentech s E85 musel vyměnit. Netuším jestli to bylo mými pokusy nebo se odporoučela věkem. Auto mělo najeto 130000 km.
http://autoperiskop.cz/co-mozna-nevite- ... d-dovnitr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely
Napsal: 09 zář 2016, 00:31
od Vitaml
Tu mám novou. Sleduju grafy a funguje.
Ještě bych mohl prohodit vstupní a výstupní.
Od půlky po konec je rozjezd a stabilní rychlost 100 km
Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely
Napsal: 09 zář 2016, 18:26
od martin72
Nevypadá to špatně. Chudší při volnoběhu (nebo tam zbývá více kyslíku - to může být spojené se spalování příměsi E85).
Dnes jsem si udělal rozvody na puntu 1.2 8V, abych byl více v obrazu.
Sice se zadařilo až na druhý pokus, při výměně svíček, konkrétně druhého válce, jsem musel odpojit pár kabelů, abych se k ní vůbec dostal, a jak to tak chodí ten od klapky jsem nezapojil.
A teď k tomu podstatnému, mě nula na setrvačníku odpovídá této poloze na řemenici.
https://www.club-fiat.com/download/file.php?id=12617