Stránka 18 z 43
Re: 1,4 T-Jet
Napsal: 29 srp 2018, 07:46
od martin72
To co píšeš je obecný problém všech nových motorů a přeplňovaných zvláště. Není to tak dlouho, co atmosferický diesel byl schopný bez problému jezdit na přefiltrovaný fritovací olej, sice to za ním smrdělo jako u mekáče, ale motor to zvládl. A tohoto vývoje jsme nyní svědky i u benzínových motorů, tudíž není se čemu moc divit.
Re: 1,4 T-Jet
Napsal: 29 srp 2018, 08:03
od jojo007
martin72 píše:To co píšeš je obecný problém všech nových motorů a přeplňovaných zvláště. Není to tak dlouho, co atmosferický diesel byl schopný bez problému jezdit na přefiltrovaný fritovací olej, sice to za ním smrdělo jako u mekáče, ale motor to zvládl. A tohoto vývoje jsme nyní svědky i u benzínových motorů, tudíž není se čemu moc divit.
Vývoj ktorý zaplatia ľudia? Šak vypustíme motor medzi ľudí a budeme sledovať čo sa stane...
Re: 1,4 T-Jet
Napsal: 29 srp 2018, 08:56
od martin72
To co jsi napsal ale není problém T-jetu, to byl problém koncernu a teď i Fordu a Oplu. T-jet je docela nezmar, jisté problémy se objevili u studených startů s mapováním, ale hlavní příčinou bylo palivo a jeho kvalita vs. emisní normy. Kdyby to bylo při startech bohatší, tak by jsi nic nemusel poznat (myslím tím, že jsi mu dal horší stravu). Ani nový SW pro Tipo nebude nějak extrémně změněn, pokud by tomu tak bylo, tak by se změnila spotřeba a emise a auto by muselo znova projít homologačními zkouškami. A další věc je ta , že T-jet není žádná rychlokvaška, konstrukčně je motor přes dvacet let starý a rodina FIRE z které pochází je stará přes 30let. Kvalitu paliva ale těžko ovlivníš, cisterna jednou veze benzín a podruhé naftu a když k tomu připočtu nějaké nekalé praktiky některých čerpacích stanic, tak o problém je postaráno. Další nezanedbatelný vliv je i jízdní styl a provozní prostředí. Když si přečteš něco o přeplňovaných motorech, nastavení turba atd. tak jenom rozdíl jestli auto jede někde u moře nebo v alpském průsmyku je enormní. Někde u moře bude turbo přeplňovat dvojnásobkem a v průsmyku bude pro stejný výkon potřebovat trojnásobek. A to máš nárůst o 50%. Prostě už to není tak jednoduché jako koňský povoz.
Re: 1,4 T-Jet
Napsal: 29 srp 2018, 09:38
od Vilda
martin72 : Hyundai i30ka 1.4 T - GDI taky řeší problémy s motorem. Kámoš ji má necelé dva měsíce a už s ní byl v servisu.
O kvalitě českého benzínu si nedělám iluze .... i když palivo od Benziny se mi osvědčilo a myslím, že to je to nejlepší, co tady do auta natankovat. 98 a 100 oktanového benzinu se docela bojím. Párkrát jsem ho natankoval do svého choppera a motorka kuckala až běda. Když jsem pak vyšrouboval odkalovák na plovákové komoře, s benzínem vyteklo i trochu vody.
Tyhle benzíny jsou dost drahý a moc lidí je netankuje .... díky malé výtoči, pak leží v tancích dlouhou dobu a to jim určitě na kvalitě nepřidá.
Před pár dny jsem byl u dcery v Mnichově a do Típka jsem natankoval přes čtyřicet litrů 95 naturalu od Aralky. Fiat letěl po dálnici na Norimberk jako raketa. Úplně jiná akcelerace a spotřeba minimálně o litr nižší.
Tady teprve člověk vidí ten diametrální rozdíl v kvalitě paliva u nás a u našich západních sousedů ......
Re: 1,4 T-Jet
Napsal: 29 srp 2018, 09:48
od jojo007
martin72 píše:To co jsi napsal ale není problém T-jetu, to byl problém koncernu a teď i Fordu a Oplu. T-jet je docela nezmar, jisté problémy se objevili u studených startů s mapováním, ale hlavní příčinou bylo palivo a jeho kvalita vs. emisní normy. Kdyby to bylo při startech bohatší, tak by jsi nic nemusel poznat (myslím tím, že jsi mu dal horší stravu). Ani nový SW pro Tipo nebude nějak extrémně změněn, pokud by tomu tak bylo, tak by se změnila spotřeba a emise a auto by muselo znova projít homologačními zkouškami. A další věc je ta , že T-jet není žádná rychlokvaška, konstrukčně je motor přes dvacet let starý a rodina FIRE z které pochází je stará přes 30let. Kvalitu paliva ale těžko ovlivníš, cisterna jednou veze benzín a podruhé naftu a když k tomu připočtu nějaké nekalé praktiky některých čerpacích stanic, tak o problém je postaráno. Další nezanedbatelný vliv je i jízdní styl a provozní prostředí. Když si přečteš něco o přeplňovaných motorech, nastavení turba atd. tak jenom rozdíl jestli auto jede někde u moře nebo v alpském průsmyku je enormní. Někde u moře bude turbo přeplňovat dvojnásobkem a v průsmyku bude pro stejný výkon potřebovat trojnásobek. A to máš nárůst o 50%. Prostě už to není tak jednoduché jako koňský povoz.
Ja som s motorom nadmieru spokojný...
Mali nás upozorniť nato pred kúpou že tento motor je háklivý na benzín na kvalitu benzínu.
Aj na Nemeckom fóre som čítal sťažnosti a tam aj tankovali 100 oktánový benzín a že to bolo horšie ( takú istú skúsenosť mám aj ja. Ale ten 100 oktán som skúšal len na Shell ) ako keď tankoval klasiku.
Keby Fiat dostal zelenú a mohli zasiahnuť do mapy motora všetko by sa vyriešilo.
Re: 1,4 T-Jet
Napsal: 29 srp 2018, 10:09
od Vitaml
Změnu SW dělají firmy oficiálně i se zápisem do TP.
Re: 1,4 T-Jet
Napsal: 29 srp 2018, 11:18
od martin72
to: Vitaml
Jenže tato úprava se týká navýšení výkonu, tudíž jde o horní polovinu mapového spektra, tady je problém v režimu studeného motoru a do toho nezasahují, jelikož to má vliv na emise jako takové.
to:jojo007
Že foukaný benzín potřebuje jistou kvalitu benzínu je jasné, na to nemusí nikoho upozorňovat. Dávno jsou pryč doby, kdy se čerpal benzín na dvoře JZD. Já beru benzín na určitých benzínkách, kde mám vyzkoušenou kvalitu, ale ani to nemusí být záruka úspěchu.
to:Vilda
Souhlasím s tebou, není to o ničem jiném, než o kvalitě benzínu, ať už za tím stojí jakýkoli fenomén. V zimě jsem byl na lyžích v Korutanech, tak že jsem musel brát benzín i tam a to BA95. Jediné co jsem zaznamenal, že to bylo trochu tupější na rozjezd, ale na dálnici to bylo srovnatelné.
Pro jízdní projev by jste museli porovnávat mezi BA95 a BA98+ ve stejné kvalitě, což bude problém najít. Chápu informace toho ražení, že někdo zkusil někde vzít BA98+ a že s projevem nebyl spokojen. Já u svého auta poznám rozdíl mezi BA95 a BA98+, kdybych to měl k něčemu přirovnat, tak je asi stejný jako když střídám 16" a 17" kola. Letos o prázdninách jsem dotankovával někde za Hradcem Vervu (18litrů do plné nádrže) a také se mi to potom nezdálo úplně ono. Ještě že se to mělo s čím naředit.
Jinak já jsem s motorovým projevem spokojený a to i se spotřebou,můžete se podívat.
Re: 1,4 T-Jet
Napsal: 29 srp 2018, 16:41
od tatko Tom
VIF - kľudne dvoj-trojnísobok. Osobná skúsenosť na dvoch JTD a dvoch benzínoch výborná.
Samozrejme netankovať na malých pumpách s malým obratom.
Re: 1,4 T-Jet
Napsal: 29 srp 2018, 18:39
od Vilda
Možná, že se mnou nebude někdo souhlasit, ale já to tak vidím ......
Naše motory jsou v naprostém pořádku, jen jsou nastavené na emisní normu šest .... a té běžné palivo, které tady tankujeme, prostě nevyhovuje
Protože byrokratům z Bruselu tak trochu uniklo, že potažmo se snižováním emisních limitů u našich motorů, je jaksi potřeba zvýšit kvalitu tankovaného paliva !!
Re: 1,4 T-Jet
Napsal: 29 srp 2018, 21:55
od Vitaml
Souhlasím.
Re: 1,4 T-Jet
Napsal: 30 srp 2018, 09:27
od Andy350
Nasiel som chlapika, ktory chipoval nase tipo
http://www.rls-chiptuning.sk/sk/referen ... t-88kw/588" onclick="window.open(this.href);return false;
pre chip je nutne vybrat riadiacu jednotku Bosch.
vsimnite si prosím v grafe zakolisanie priebehu krutiaceho momentu a vykonu v rozpati 2000-3000 (pred chipom). Po chipe je priebeh linearny.
Co sa tyka problemu s nasim motorom, som presvedceny ze problem spociva v mape na EURO6, zmes je chudobna a chyba predvstrek pre dosiahnutie malej dymivosti.
Chcel by som upriamit pozornost aj na to, ze kvoli EURO6 fiat vyvinul uplne nove motory z rady Firefly, ktore sa zacnu montovat do modernizovanej Fiat500x. Su velmi lahke - hlinikove a budu v 2 veriach - 1,0 a 1,3
Motory FIRE su tak minulostou. Motor 1,4 T-jet v Tipe musel byt nastaveny na hranu aby splnil EURO6.
Posielam linky
https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000606 ... Podkapotou" onclick="window.open(this.href);return false;
https://auto.pravda.sk/novinky/clanok/4 ... k-odspodu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 1,4 T-Jet
Napsal: 30 srp 2018, 10:33
od martin72
Mezi emisními normami Euro 4 až Euro 6 u benzínových motorů není tak velký rozdíl a většina benzínových motorů je nemá problém plnit s prstem v nose a to se týká i T-jetu. Problém je na druhém konci ekoterorismu a tím jsou limity - flotilové CO2. Čím nižší spotřeba, tím méně CO2 a tady už T-jet nejspíše vyčerpal své možnosti.
Re: 1,4 T-Jet
Napsal: 30 srp 2018, 13:03
od TipoLPG
Dnes provedena výměna svíček a cukání mezi 2-3 tis ot je pryč. Najeto cca 11 tis km
Tak auto nyní už jezdí tak jak má, ranní starty výborné a cukaní je také pryč.
Ať si tady na fóru místní "odborníci" říkají co chtějí, že to není možné atd, ale skutečnost je taká, že ty problémy co sem měl s autem, už nemám.
jen pro info, ve Fiat chtějí za svíčku skoro 700 Kč za kus, na netu stojí 220
Re: 1,4 T-Jet
Napsal: 30 srp 2018, 14:24
od martin72
Laik se diví, odborník žasne.
Re: 1,4 T-Jet
Napsal: 30 srp 2018, 14:56
od Martin.nz
Jak jsem už psal, já na lpg měnil svíčky tak po 8-10000km. Budeš si to muset hlídat a měnit je taky tak. LPG provoz má svá specifika. Další kapitola jsou filtry plynné a kapalné fáze, stačí párkrát vzít někde znečištěný plyn rzí a zacpe to ten vstupní filtr kapalné fáze.