Stránka 18 z 21

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 28 kvě 2019, 17:53
od martin72
to: little_boy

Podle mých poznatků, se to chová následovně. Když startuješ, tak jak se určitá místa zahřejí a projeví se přechodový odpor, možná se to vlivem zahřátí i trochu hne a to do stavu s horším přechodem a nižší napětí potom zafixluje s hodnotami čidel. ECU se to snaží doladit, ale nestíhá v čase, proto potřebuje několikanásobný start. Potom následně vše zchladne (stáhne se) a chová se to jako by se nic nestalo. Když je tepleji, tak zase baterka podá lepší výkon, tudíž se to nemusí projevit a když je chladněji, tak zase inkriminované místo přechodového odporu může být dostatečně staženo. Je to alchymie. Každopádně zatím mi vše funguje jak má a je jedno jestli prší nebo to dva dny stojí.

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 29 kvě 2019, 13:14
od little_boy
to nevim, je to hodne divoka teorie :) me spis prislo, ze kdyz to zdechne, ecu to na dalsi pokus obohati. jsem tam kdysi mel e85 v neupravenem aute a napoprvy to nestartovalo nikdy. Tenhle problem se me nikdy nepodarilo odhalit, uz to tam je cca 150000km a spis se to plizive zhorsuje. Maskuju to umyslne spatne nastelovanym LPG aby nutil ecu jit s korekcema do bohate smesi - cca 10% staci aby to bylo ok. Mel jsem rozhozeny cely motor a nikdy zadna zmena - tak mechaniku uz moc nepodezrivam (u tech svodu jeste hloda cervik pochybnosti)
Posledni plan byl zkusit jinou ecu zda neni problem tam - neco jako vysychani kondenzatoru a ztrata kapacit, ale taky moc neverim ze tam problem bude. Vali se me tu ecu z bravy, po nahrani binarky z punta v aute byla ochotna fungovat, ale zariznul to imobilizer - dal jsem neblbnul, protoze jsem potreboval mit auto pojizdny. Az zprovoznim druhe, tak to chci zkusit sparovat s klicema a snad to nezmrtvim :) jinak uz nevim kde muze byt zakopany pes. Dalsi varianta bude se na to vydlabnout a upravit mapy studeneho startu ktere jsem snad nasel kde by to tam melo byt (dokumentace je jen k podobne rade co pouzival koncern)
je iritujici ze se to nastartuje, par sekund to bezi a pak nic... dalsi pokus az za nekolik hodin :/

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 29 kvě 2019, 14:05
od martin72
Souhlasil bych s tebou, že je to divoká teorie, ale dříve jsem měl na Bravu ještě jinou závadu. Projevovalo se to tak, že jsi bez problémů nastartoval, ujel jsi tak 0,5-1km pak najednou všechno zhaslo (palubka, motor, rádio) na zlomek vteřiny (jako by jsi vypnul a zapnul klíčky) a pak už to fungovalo normálně. Po dojetí jsi normálně zamkl auto, ale pokud jsi tak minutu počkal, tak jsi ho nezamkl, jelikož nebyly volty, ty se vrátily tak po 5 minutách. Problém byl čistě na mínusové svorce baterky. Stačilo rozepnout rychloupínák , zakroutit svorkou a znova ji zacvaknout, takhle to vydrželo dalších 1500-2000km. Pak se to opakovalo. Když jsem připojil měřák po dojetí, tak se to tvářilo tak, že mezi plusem a minusovou svorkou bylo cca 13V, pak napětí kleslo až na 7V a pak zase stouplo zpět na 13V. Jediné co na to mohlo mít vliv, byla tepelná roztažnost. Odběr byl v tu chvíli konstantní jako u zaparkovaného auta.

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 03 čer 2019, 20:32
od Zdenál
Hotovo smrad jak svina jak se to vypaluje uvidime co starty rano mechoš se priklani k čidlu teploty vody

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 04 čer 2019, 14:12
od little_boy
smarja, to je to nejjednodusi - pred startem pustis torq na telefone a podivas se kolik to ukazuje... rano to bude mit +- venkovni teplotu. to by si z toho vyvaznul hodne jednoduse....

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 07 čer 2019, 07:00
od Zdenál
Tak děla ve fiatu tak asi ví co může dělat problémy já mam novy svody map má 5tis.najeto jezdím vervu a furt to samý takže sem si pomohl akorát od peněz

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 08 čer 2019, 18:36
od marcelkv
Mame tu zas leto,vysoke teploty a ja opat musim tankovat 100-oktanovy benzin aby ranne starty boli kultivovane.
martin72 -tebe to startuje v pohode na 95-oktanovy benzin ?

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 09 čer 2019, 14:41
od martin72
Já jezdím jenom na vervu tak že na BA 98+. Na BA95 to moc nejede, hlavně v režimech co potřebuji nebo mě vyhovují. Když vezmu BA95 , většinou v Rakousku, tak to startuje stejně, jenom to nejede. Nyní na přelomu února a dubna ( teploty mezi 5-15°C) tak to mělo problém , hrál jsem si s možnými přechodovými odpory, něco se zlepšilo, ale stále to není stoprocentní. Budu pokračovat v hledání. Pár adeptů tu mám, teplotní čidlo motoru, odlučovač olejových par.

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 16 črc 2019, 19:41
od bart.08
Začalo se mi stávat to, že někdy při startu se motor nechce jakoby rozeběhnout.
Skoro jako nastartuje, ale pak začne skomírat a někdy se udrží a pak najednou vyletí otáčky nahoru vlivem "sytiče" a je všechno OK a nebo chcípne a musím startovat znovu (to už potom nastartuje hned bez problému).
Někdy se zase stane, že nastartuji normálně, ale třeba po 5s se začne auto klepat a z výfuku jdou zvuky jako z traktoru, jako kdyby běžel motor jenom na 3 nebo 2 válce. Po 5s vše ustane a pak už běží normálně.
Dělá to jak v zimě při např. 10 stupních a nebo klidně i při 30, ale je to jak kdy, není to pravidelně.
Tankuji pořád stejně, jediné, co se nedávno měnilo byla baterka.
Stává se někomu také ?

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 17 črc 2019, 15:10
od turbom
Pri zakoupení auta mě starty trápily, občas motor zhasnul. V nádrži bylo málo benzínu a kdo ví jaké kvality.


Nyní už rok startuju na palivo Efecta 95 bez problémů.

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 20 črc 2019, 15:24
od ToKr
little_boy píše:vem diagnostiku, obyc obd, ne ecuscan, treba torq na telefon. A podivej se na adaptace / long therm fuel trim zda je na 0. podle toho pak hledej dal.
zmen mechanika, ta svicka stoji 500 u fiatu a 250 normalne.
Ahoj, tak jsem se konecne dokopal k nejakym merenim. Je to log studeneho startu (dnes naskocil na 1. OK). Na prvni pohled tam nevidim nic nesmyslnyho. Potom jsem ale procital uprostred vlakna debatu okolo FRA a DTV a tady je DTV podle uvedeneho uplne mimo.

Mate ohledne toho nejake nove poznatky? Nezmenila se nejak interpretace s novou verzi MESu (toto je z 4.2)?
Pristi tyden budu mit trochu vic casu se v tom hrabat, na ktere senzory se pripadne zamerit?

Diky.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 21 črc 2019, 10:50
od little_boy
- naprd logovaci SW. Na ty dtv / fra faktory je lepsi obecna OBD diagnostika kde je to prepoctene na long therm fuel trim. Z logu nejde nic poznat, ten mul faktor musi byt >1, hodnota 0.95 je v podstate pruser. To na tech tvojich logach neni vubec citelne :)
To co je v logach spatne, je MAP po startu, vsimni si, ze na 'volnobeh' te vyleze na skoro 0.8 BAR, to v prekladu znamena plyn skoro v podlaze. A postupne sleze na 0.4 BAR a to je korektni podtlak pri volnobehu. Kdybys jeste zalogoval predstih, tak je videt, ze s tim jak po startu klesa podtlak, lezou s predstihem dolu na hranici behu motoru - ekonesmysl na ohravani katu. Staci strasne malo, starsi benzin co ma malo nizkovarnych frakci, lehke ujeti korekci a dusi se - motor chvilku po startu ECU drti na 'plny knedl' i kdyz to jako uzivatel nepoznas.

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 23 črc 2019, 21:08
od ToKr
Diky, pravda neni to moc citelny, FRA je ciselne 1.023. "Spark advance" jsem mel taky logovany, ale tam mi to celou dobu psalo jen 0°, tak sem to do grafu ani nedaval. Pokusim se behem tydne zalogovat nejaky start, kdy to blbne...

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 25 črc 2019, 11:13
od Zdenál
Takže jsem jednal z dvouma provozovnama fiat nechal jsem zkontrolovat SW a mám ten poslední chyby žádné tak říkám co dělat proti studeným prasečím startum map mám vyměněn ale o něm nebyla řeč říkaly origo svíčky NGK IKR9J8 ...mám .. teplotní čidlo ... mám .. mimochodem výměna je docela masakr jezdit na 98 a víc ..jezdím verva,mol 100 evo...
oficiální vyjádření servis 1/ to tak prostě je jeto uchlastaný
servis 2/ možná oxidace kabeláže
podávací čerpadlo

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Napsal: 25 črc 2019, 13:19
od TipoLPG
Koukám že máš stejné problémy jako já s tím svým křápem, koukni na sekci Tipo, tam sem vypsal co vše je vyměněno a stále vše špatný