Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Moderátor: peta.smolik
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
To že se používá malý předstih pro roztočení turba máš pravdu, ono to má dokonce svůj název. Teda pokud myslíme to samé, jinak vnější projev je tzv. střílení do výfuku, které není způsobené chybou programátora, ale je záměrné. Ale jedná se o krátkodobý akt. Jinak pro dlouhodobý režim se používají delší vačky, prostě výfukový ventil dříve otvírá. Jinak u těch našich motorů bych spíše předpokládal nastavení předstihu na režim využití tlaku spalin na práci, což zpožděný předstih snižuje. Otázkou je , v kterém místě je ideální kompromis.
Ono asi záleží jak a kde jsou svody prasklé a na každém autě se to bude určitě chovat jinak, proto jsem psal, že ty projevy byl u každého typu motoru jiné. Také bych řekl, že zapomínáme na fakt, že je to všechno na elektriku, tudíž nějaký úbytek napětí , kondenzátor co už něco pamatuje atd. dovede ovlivnit měřené hodnoty. (zrovna minulý týden jsem měnil kondenzátory na napájecí desce monitoru, měním je pravidelně co 3 roky, na měřáku se tváří že jsou v toleranci, ale deska je nechce, dají se nové a vše chodí)
Aby za to mohla vyloženě ECU bych bral, kdyby se ten problém nedal eliminovat třeba tím, že po otočení klíčků počkáš než se načte aktuální stav. Mě to trochu připomíná, jako by u auta někdo přes noc smázl data. A ráno auto startuje ze základního nastavení. A jelikož si už naše potvory pamatují nastavení i po odpojení baterky, tak tam někde musí být úložiště, kterému to nevadí. Otázkou je jestli k zachování informací potřebuje záložní zdroj (a ten může být integrovaný na desce).
Ono asi záleží jak a kde jsou svody prasklé a na každém autě se to bude určitě chovat jinak, proto jsem psal, že ty projevy byl u každého typu motoru jiné. Také bych řekl, že zapomínáme na fakt, že je to všechno na elektriku, tudíž nějaký úbytek napětí , kondenzátor co už něco pamatuje atd. dovede ovlivnit měřené hodnoty. (zrovna minulý týden jsem měnil kondenzátory na napájecí desce monitoru, měním je pravidelně co 3 roky, na měřáku se tváří že jsou v toleranci, ale deska je nechce, dají se nové a vše chodí)
Aby za to mohla vyloženě ECU bych bral, kdyby se ten problém nedal eliminovat třeba tím, že po otočení klíčků počkáš než se načte aktuální stav. Mě to trochu připomíná, jako by u auta někdo přes noc smázl data. A ráno auto startuje ze základního nastavení. A jelikož si už naše potvory pamatují nastavení i po odpojení baterky, tak tam někde musí být úložiště, kterému to nevadí. Otázkou je jestli k zachování informací potřebuje záložní zdroj (a ten může být integrovaný na desce).
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
- Reklama
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Vyměnil jsem Map senzor a nic prasečí start dejme tomu ráno 4 stupně druhej den 2 stupně a ok třetí den 4 stupně a start až na podruhý někdy odpoledne kolem dvaceti stupnu 2 špatné starty z 10ti je možný že ten novej map je špatnej mám zkusit jinej jinak jsem zkoušel příčiny ohledně prasklých svodu a žádný nemám jako smrad samovolné přidání při ubrání plynu u akcelerace atd.
T-jet 110kw sport
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Na kontrolu svodů je nejlepší zrcátko.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Tak jsem si to zrcátko ted vzal a ejhle prasklý stejně jako na fotkách ted kde sehnat z euro5 ty svody to se snad nikde neprodává nebo to někdo zkoušel svařit třeba Tigem
T-jet 110kw sport
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
no starej design nesezenes, protoze se proste nedela, byly blbe navrzeny - praskaly. Novy koupis u fiatu nebo to prodavaj i v autokely, nejakej ten origo program. Svarec nejsem, ale mam pocit ze litina se tigem nevari. Vzhledem k tomu kolik je s tim prace to vyndat a protoze svarenim se design nezmeni a da se cekat ze to rupne zase, bych to delal az ve stadiu nejvetsiho zoufalstvi.
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Tady je někdo prodává
https://auto.bazos.cz/inzerat/102669266 ... -dalsi.php" onclick="window.open(this.href);return false;
https://auto.bazos.cz/inzerat/102669266 ... -dalsi.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet LPG 2018
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
já nechci ty starý ale spíš ty 55217497 tady ty z inzerátu jsou na multiair to nevím jestli má stejné uchycení
T-jet 110kw sport
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Jsou stejný, jediné v čem je rozdíl, je přichycení šustplechu u přírub k motoru, z fotek je to poznat.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
ve fiatu mě nabízí svody 55213777 jsou prej stejný jako puvodní otázka je jestli taky neprasknou a hlavně se bojím abych je nevyměnil a nebylo to furt stejný opravdu na ten nepovedenej start má vliv ta prasklina?
T-jet 110kw sport
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
no predtim nez zacnes menit svody, je dobre povymenovat nejdriv spotrebku - svicky, civky, MAP, jinej benzin. Test komprese, muze byt foukle tesneni, kontrola rozvodu. Nemas v tom nahodou LPG? Duvodu na spatne starty je asi milion... Na druhou stranu pokud jsou stare svody ruplne, novyma se nic nezkazi a neni duvod je tam nevymanit pokud se toho auta nechces zbavovat
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
lpg nemám svíčky nové,rozvody taky,map taky dělalo to před tím i po výměně jen chci vědět jestli opravdu ta prasklina muže mít vliv na start první má tendenci chytnout ale nechytne druhej dobrý a když jsou vedra odpoledne tak je vše ok ale i při 20 stupních se to někdy nepovede jezdím na vervu
T-jet 110kw sport
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
mě by hlavně zajímalo jestli někdo měl špatný starty kvuly ruplejm svodum a po výměně bylo vše ok nechci vyhazovat tisíce za něco co nepomuže
T-jet 110kw sport
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Mě to po mé pologenerálce, kterou jsem dělal, jelikož jsem byl šikovný a přetočil jsem motor , dělat přestalo. Když už by jsi kupoval svody ve Fiatu, tak vem pro Euro 5 (OEM je 55217497), ty už tento problém nemají.
Tady to máš všechno popsané
Tady to máš všechno popsané
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
no ja se na vymenu svodu uz asi dva roky chystam, uz to skoro klaplo, jsem to dotach na maila do fiatu kde me neodpovedeli starty mam taky nic moc a svody jsou hlavni podezrely - egr je udelane natvrdo a motor si hodne prisava zpet spaliny a v pripade praskliny vzduch.
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
EGR je něco jiného, ale je pravda, že jsem měl hadičku od separátoru v nevalné kvalitě, ale děravá nebyla. Každopádně by to musel přisávat pod klapkou, kdekoli před nebude mít na start vliv.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil