Na dodělání filtru mě nic 4 k nestálo, cena je myšlená se vstřiky, ty mě stály 4k... Co se týká písku v nádrži nebo něco podobného netuším, ale nedivil bych se, přeci jen výše zmíněná minimální kontrola kvality zde chybí..
Problém byl v tom že v roce 2018 stále bylo po netu na českých webech naprosté kulo co se týká tipa... Skoro nikdo ho u nás nekupoval.
Až okolo 19-20, když jsem začal prolézat polská fóra kvůli nekončícím průserům auta a kopání spojky jsem dohledal spoustu věcí které jsem ani nehledal a došlo mi jakou srandu jsem si koupil.
Minimální prodeje byly očividně i v anglicky mluvících zemích, protože v době koupě nebyly recenze jiné než typické ódy na nový vůz... a možná to někoho překvapí ovšem polsky neumím, proto jsem v době koupě koukal spíš po webech které nemusím překládat překladačem, a anglicky umím naopak velmi dobře.
Na PL fórech už co se týká závad toho bylo hodně a v podstatě je těžší najít díl který by neměl problém...
Na to že auto bylo (jasně v sedanu) venku od roku 2015 je zde spousta nedořešených věcí na které fiat hází bobek.
V době koupě nebylo na trhu v této ceně nic co by nevypadalo jako akvárko nebo nebylo ve stejné výbavě o 50až 100k dražší... ovšem při pohledu zpětně jsem měl spíš koupit nějakou ojetinu za 150 a asi bych na tom byl lépe. Už jen kvůli toho že ve svém okolí mám spoustu lidí s auty ve věku 10let+ a nečekaně pod ním a v motorovém prostoru strávili méně času jak já s novým ITALEM. MOJE CHYBA BYLA I NAPROSTÉ ODMÍTÁNÍ 3HRNKU S FUKAREM když jsem auto vybíral, což vyloučilo už v roce 2018 velkou část konkurence. Při pohledu zpět a na ojeté 3hrnky v mém okolí (i v rodině) to jsou nakonec ve srovnání s mou 1.4atmo spolehlivější motory, které není problém startovat v horku a kterým neřinčí hydroštely po 60kkm. Po výměně je zatím ticho takže to nebyla pumpa, ale skutečně ty hydra...
Sranda na kterou jsem si zrovna vzpomněl je že cca půl roku po koupi, když jsem byl u auta se vedle mě zastavil starší pán a ptal se jestli mám problémy se starty. Prý má stejné auto syn a že to furt dělá bordel a že se servis odvolal na nekvalitní benzín (klasika). Když se nad tím zamyslím, tak v okolí byly tuším 3 tipa (v té době) 2x atmosféry co se sraly a 1 diesel (asi ok) jednalo se respektive o roky 2018-2019. Tomu říkám dobrá kvalitka

K tomu Audi přirovnání: upřímně mám paradoxně větší povědomí o průserech snad všech vag motorů než u fiata (protože se toho k fiatu nedá moc najít a nikdo se o tom moc nebaví). Pokud si někdo kupuje tyhle auta jako nové tak je mu asi buřt že za 150kkm klekne motor, protože se bavíme o sféře lidí co nemají hluboko do kapsy... (na podobné auto jako nové (RS6) bych šetřil víc jak 20let a musel bych se jó uskromnit).