Stránka 14 z 15
Re: DISKUZE - Motorové oleje
Napsal: 19 pro 2009, 16:24
od Reno
Tak ja som menil olej cca pred 3mesiacmi,mal som Valvoline durablend,bol celkom fajn a teraz som dal Valvoline max life 10W40 a som velmi spokojný
Re: DISKUZE - Motorové oleje
Napsal: 20 pro 2009, 00:02
od onc
l-cizek píše:čus,dneska jsem měnil olej a po výměně mi teď příjde jako když to auto víc kouří. Byl tam nějakej Castrol TXT nebo tak nějak 5w-40, Castroly ale prej dělaj dost usazeniny, tak jsem tam dal Valvoline Synpower 5w-40. Je možný že ten novej olej ted rozpoští ty starý usazeniny? A proto to tak čudí?? Jinak bylo -10 stupňů takže to mohlo být ještě tím. nevim no...
... pokud mas -10 a neujedes aspon 20km v kuse, aby se prohral motor s prevodovkou, tak to koureni uplne normalni ...
... je to jen para co jde z vefuku ...
Re: DISKUZE - Motorové oleje
Napsal: 20 pro 2009, 00:11
od l-cizek
Petr1968 píše:čudí protože žere volej
Ten nový olej staré usazeniny nerozpouští protože je to stejná třída. To platí pouze při přechodu třeba z nějakého minerálu 15w40 na syntetiku třeba 5w40(což se samozřejmě nedoporučuje) Castrol je mýtus,Mogul je to samé s jinou nálepkou
Hmm, tak to by mě zajímalo proč by neměl olej stejný třídy rozpouštět usazeniny
... to je slušnej hlod. To by znamenalo že když si koupíš např Shell Helix Ultra 5w-40 a naleješ to do auta který jezdilo na tesco olej tak to bude to samý a v podstatě se nic nestane? A navíc tam jsou stejný aditiva jen je to přelepený jinou samolepkou tak proč by se vlastně mělo něco dít co?
Re: DISKUZE - Motorové oleje
Napsal: 20 pro 2009, 06:37
od Petr1968
Myslíš Tesco olej 5W40?? Jakej třeba.Při používání kvalitních olejů a dodržování výměnných lhůt máš v motoru prd a ne usazeniny.Olej stejné výkonnostní kategorie (API) ti v motoru rozpustí leda hovno.Aby ten připosraný Shell Helix Ultra 5w-40,nebyl přelepený Mogul
Někdo jen slyší Shel, Castrol a je na vrcholu blaha ,úplná Nirvána
A na úplný závěr: Pokud tzv. Tesco olej splňuje specifikaci výrobce daného motoru tak co?? Stejně je to standartní olej ,jen nalitý do jiného obalu.
Re: DISKUZE - Motorové oleje
Napsal: 20 pro 2009, 14:27
od l-cizek
Petr1968 píše:Myslíš Tesco olej 5W40?? Jakej třeba.Při používání kvalitních olejů a dodržování výměnných lhůt máš v motoru prd a ne usazeniny.Olej stejné výkonnostní kategorie (API) ti v motoru rozpustí leda hovno.Aby ten připosraný Shell Helix Ultra 5w-40,nebyl přelepený Mogul
Někdo jen slyší Shel, Castrol a je na vrcholu blaha ,úplná Nirvána
A na úplný závěr: Pokud tzv. Tesco olej splňuje specifikaci výrobce daného motoru tak co?? Stejně je to standartní olej ,jen nalitý do jiného obalu.
Ty tady vlastně tvrdíš že každej olej 5w-40 má stejný výkonnostní třídy API a jestli ne i ACEA a WV a bůh ví co ještě.
Re: DISKUZE - Motorové oleje
Napsal: 20 pro 2009, 14:34
od Petr1968
A to jsem řekl??
řekl jsem výkonnostní specifikace,ne vizkozita .
Olej stejné výkonnostní kategorie (API) A ten Helix 5W40 je doporučený do MK2b 1.4 16V 70KW? Dal bych přednost
Re: DISKUZE - Motorové oleje
Napsal: 20 pro 2009, 14:55
od l-cizek
já napsal:
Kód: Vybrat vše
Byl tam nějakej Castrol TXT nebo tak nějak 5w-40, Castroly ale prej dělaj dost usazeniny, tak jsem tam dal Valvoline Synpower 5w-40
tys odepsal:
Kód: Vybrat vše
Ten nový olej staré usazeniny nerozpouští protože je to stejná třída
Z toho sem si odvodil že ačkoliv sem nenapsal nic o nějakým API/ACEA jen viskozitu tak si odepsal že je to stejná třída...
Re: DISKUZE - Motorové oleje
Napsal: 20 pro 2009, 15:02
od Petr1968
Jdu do práce. Pro palivo
Jak do krbu,tak do motoru,tak do ostřikovačů.
Oleje se všeobecně přeceňují,ale Fiat ,Lancia, a kupodivu i HTP škoda to koupit potřebují velmi specifické a kvalitní oleje. Nic ve zlém,pojede to v pohodě
Ale trocha diskuse musí být.Jinak je tu nuda
Re: DISKUZE - Motorové oleje
Napsal: 20 pro 2009, 16:09
od l-cizek
to asi jo, fiati se prý dost hřejou, ale myslim si že to vydrží i na jiných olejích než jen Selenia. Když se bude měnit po 10-12 tk tak si myslim že to bude v poho. A o tom HTP jsem taky někde četl, že to má nějakou konstrukční vadu někde...snad ohledně katíku?
Re: DISKUZE - Motorové oleje
Napsal: 20 pro 2009, 20:22
od corleone
l-cizek píše:fiati se prý dost hřejou
...povídala tudle stará Blažková před Penny Marketem...
Re: DISKUZE - Motorové oleje
Napsal: 20 pro 2009, 21:15
od l-cizek
corleone píše:l-cizek píše:fiati se prý dost hřejou
...povídala tudle stará Blažková před Penny Marketem...
tobě to možná povídala Blažková u Pennáče... já to četl ve světě motorů
Re: DISKUZE - Motorové oleje
Napsal: 20 pro 2009, 21:30
od Buchtič
l-cizek píše:tobě to možná povídala Blažková u Pennáče... já to četl ve světě motorů
Jo tak SM je hodně důvěrohynej zdroj informací
Tam nadržujou šáde a celkově koncernovejm autům a fiat je podli nich shit.
Re: DISKUZE - Motorové oleje
Napsal: 20 pro 2009, 21:51
od Toti
Prečo by sa mali práve fiaty moc hriať ??? a vobec čo to znamená že sa moc hreju, lebo povedať fiat je široký pojem si myslím.
Re: DISKUZE - Motorové oleje
Napsal: 21 pro 2009, 14:22
od l-cizek
Buchtič píše:l-cizek píše:tobě to možná povídala Blažková u Pennáče... já to četl ve světě motorů
Jo tak SM je hodně důvěrohynej zdroj informací
Tam nadržujou šáde a celkově koncernovejm autům a fiat je podli nich shit.
jo to máš zase pravdu, škodovky jsou tam nejlepší auta světa, taky mě to někdy sere...ale nikde jsem se nedočetl něco o tom že by fiati byly shity...
jinak, oskenoval jsem ten článek... o fiatech tam teda moc nemluvěj
, ale spíš o alfách...i tak si myslim to bude dost z vás zajímat
Stažení:
http://www.edisk.cz/stahni/66874/Motoro ... .63MB.html" onclick="window.open(this.href);return false; nebo
http://uloz.to/3380836/motorova-drina.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: DISKUZE - Motorové oleje
Napsal: 21 pro 2009, 20:12
od Graun
l-cizek píše:A o tom HTP jsem taky někde četl, že to má nějakou konstrukční vadu někde...snad ohledně katíku?
Přidám trochu OT, ale k uvedenému příspěvku.
Tak nějak, konstrukční vada to je (viz více
http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=25059" onclick="window.open(this.href);return false; ).
Jinak podle toho popisu vypadají naše prdlá těsnění pod hlavou, vrzající plasty uvnitř auta, bouchání na nápravách jako prkotinky.
Tady máte jeden příspěvek: "Škoda řeší zvýšený počet reklamací na motor fabia 1.2HTP 40kw. V závislosti na čase motory které mají najeto od 25.000km---90.000km od roku 2001-2006,zničeho nic ztratí výkon, začnou víc žrát,většinou se rozsvítí symbol motoru na palubce,motor potom nedrží volnoběh,a ztrácí se olej. Když se potom změří tlaky je diagnoza u všech bez vyjímky stejná:závada hlavy,přidřená SEDLA ventilů. Oprava stojí v autor. servisu 32.000kč, bohužel se nejedná o ventily,(ty se dají vyměnit samostatně) ale o jejich sedla, t.j.komplet osazená hlava nová, proto ta děsná cena. Ve škodovce to ví,a došlo to tak daleko,že jsou ochotni
VE VŠÍ TICHOSTI opravu zaplatit v rámci záruky, i když je vozidlo už po záruce.(platí cca1rok po záruce). Pokud je vozidlo dva roky po záruce,dělají alespon 50% spoluúčast. Má to jen jednu podmínku:VOZIDLO MUSÍ BÝT SERVISOVÁNO JEN U AUTOR. SERVISU."
Proto si myslím, že každé auto má to svoje. Své pozitiva a také své negativa. Otázkou je co převládá, každý to chápe po svém.