Stránka 14 z 15

Re: DISKUZE - Motorové oleje

Napsal: 19 pro 2009, 16:24
od Reno
Tak ja som menil olej cca pred 3mesiacmi,mal som Valvoline durablend,bol celkom fajn a teraz som dal Valvoline max life 10W40 a som velmi spokojný 8) :)

Re: DISKUZE - Motorové oleje

Napsal: 20 pro 2009, 00:02
od onc
l-cizek píše:čus,dneska jsem měnil olej a po výměně mi teď příjde jako když to auto víc kouří. Byl tam nějakej Castrol TXT nebo tak nějak 5w-40, Castroly ale prej dělaj dost usazeniny, tak jsem tam dal Valvoline Synpower 5w-40. Je možný že ten novej olej ted rozpoští ty starý usazeniny? A proto to tak čudí?? Jinak bylo -10 stupňů takže to mohlo být ještě tím. nevim no...

... pokud mas -10 a neujedes aspon 20km v kuse, aby se prohral motor s prevodovkou, tak to koureni uplne normalni ...
... je to jen para co jde z vefuku ...

Re: DISKUZE - Motorové oleje

Napsal: 20 pro 2009, 00:11
od l-cizek
Petr1968 píše:čudí protože žere volej :mrgreen: Ten nový olej staré usazeniny nerozpouští protože je to stejná třída. To platí pouze při přechodu třeba z nějakého minerálu 15w40 na syntetiku třeba 5w40(což se samozřejmě nedoporučuje) Castrol je mýtus,Mogul je to samé s jinou nálepkou
Hmm, tak to by mě zajímalo proč by neměl olej stejný třídy rozpouštět usazeniny :idea: ... to je slušnej hlod. To by znamenalo že když si koupíš např Shell Helix Ultra 5w-40 a naleješ to do auta který jezdilo na tesco olej tak to bude to samý a v podstatě se nic nestane? A navíc tam jsou stejný aditiva jen je to přelepený jinou samolepkou tak proč by se vlastně mělo něco dít co? :lol:

Re: DISKUZE - Motorové oleje

Napsal: 20 pro 2009, 06:37
od Petr1968
Myslíš Tesco olej 5W40?? Jakej třeba.Při používání kvalitních olejů a dodržování výměnných lhůt máš v motoru prd a ne usazeniny.Olej stejné výkonnostní kategorie (API) ti v motoru rozpustí leda hovno.Aby ten připosraný Shell Helix Ultra 5w-40,nebyl přelepený Mogul :mrgreen: :mrgreen: Někdo jen slyší Shel, Castrol a je na vrcholu blaha ,úplná Nirvána :lol: A na úplný závěr: Pokud tzv. Tesco olej splňuje specifikaci výrobce daného motoru tak co?? Stejně je to standartní olej ,jen nalitý do jiného obalu.

Re: DISKUZE - Motorové oleje

Napsal: 20 pro 2009, 14:27
od l-cizek
Petr1968 píše:Myslíš Tesco olej 5W40?? Jakej třeba.Při používání kvalitních olejů a dodržování výměnných lhůt máš v motoru prd a ne usazeniny.Olej stejné výkonnostní kategorie (API) ti v motoru rozpustí leda hovno.Aby ten připosraný Shell Helix Ultra 5w-40,nebyl přelepený Mogul :mrgreen: :mrgreen: Někdo jen slyší Shel, Castrol a je na vrcholu blaha ,úplná Nirvána :lol: A na úplný závěr: Pokud tzv. Tesco olej splňuje specifikaci výrobce daného motoru tak co?? Stejně je to standartní olej ,jen nalitý do jiného obalu.
Ty tady vlastně tvrdíš že každej olej 5w-40 má stejný výkonnostní třídy API a jestli ne i ACEA a WV a bůh ví co ještě.

Re: DISKUZE - Motorové oleje

Napsal: 20 pro 2009, 14:34
od Petr1968
A to jsem řekl?? :roll: řekl jsem výkonnostní specifikace,ne vizkozita . Olej stejné výkonnostní kategorie (API) A ten Helix 5W40 je doporučený do MK2b 1.4 16V 70KW? Dal bych přednost Obrázek :wink:

Re: DISKUZE - Motorové oleje

Napsal: 20 pro 2009, 14:55
od l-cizek
já napsal:

Kód: Vybrat vše

 Byl tam nějakej Castrol TXT nebo tak nějak 5w-40, Castroly ale prej dělaj dost usazeniny, tak jsem tam dal Valvoline Synpower 5w-40
tys odepsal:

Kód: Vybrat vše

Ten nový olej staré usazeniny nerozpouští protože je to stejná třída
Z toho sem si odvodil že ačkoliv sem nenapsal nic o nějakým API/ACEA jen viskozitu tak si odepsal že je to stejná třída... :wink:

Re: DISKUZE - Motorové oleje

Napsal: 20 pro 2009, 15:02
od Petr1968
Jdu do práce. Pro palivo :-) Jak do krbu,tak do motoru,tak do ostřikovačů. :mrgreen: :mrgreen: Oleje se všeobecně přeceňují,ale Fiat ,Lancia, a kupodivu i HTP škoda to koupit potřebují velmi specifické a kvalitní oleje. Nic ve zlém,pojede to v pohodě :mrgreen: Ale trocha diskuse musí být.Jinak je tu nuda :lol:

Re: DISKUZE - Motorové oleje

Napsal: 20 pro 2009, 16:09
od l-cizek
to asi jo, fiati se prý dost hřejou, ale myslim si že to vydrží i na jiných olejích než jen Selenia. Když se bude měnit po 10-12 tk tak si myslim že to bude v poho. A o tom HTP jsem taky někde četl, že to má nějakou konstrukční vadu někde...snad ohledně katíku?

Re: DISKUZE - Motorové oleje

Napsal: 20 pro 2009, 20:22
od corleone
l-cizek píše:fiati se prý dost hřejou
...povídala tudle stará Blažková před Penny Marketem... :roll:

Re: DISKUZE - Motorové oleje

Napsal: 20 pro 2009, 21:15
od l-cizek
corleone píše:
l-cizek píše:fiati se prý dost hřejou
...povídala tudle stará Blažková před Penny Marketem... :roll:
tobě to možná povídala Blažková u Pennáče... já to četl ve světě motorů :wink:

Re: DISKUZE - Motorové oleje

Napsal: 20 pro 2009, 21:30
od Buchtič
l-cizek píše:tobě to možná povídala Blažková u Pennáče... já to četl ve světě motorů :wink:
Jo tak SM je hodně důvěrohynej zdroj informací :D Tam nadržujou šáde a celkově koncernovejm autům a fiat je podli nich shit.

Re: DISKUZE - Motorové oleje

Napsal: 20 pro 2009, 21:51
od Toti
Prečo by sa mali práve fiaty moc hriať ??? a vobec čo to znamená že sa moc hreju, lebo povedať fiat je široký pojem si myslím.

Re: DISKUZE - Motorové oleje

Napsal: 21 pro 2009, 14:22
od l-cizek
Buchtič píše:
l-cizek píše:tobě to možná povídala Blažková u Pennáče... já to četl ve světě motorů :wink:
Jo tak SM je hodně důvěrohynej zdroj informací :D Tam nadržujou šáde a celkově koncernovejm autům a fiat je podli nich shit.
jo to máš zase pravdu, škodovky jsou tam nejlepší auta světa, taky mě to někdy sere...ale nikde jsem se nedočetl něco o tom že by fiati byly shity...

:arrow: :arrow: :arrow: jinak, oskenoval jsem ten článek... o fiatech tam teda moc nemluvěj :lol: , ale spíš o alfách...i tak si myslim to bude dost z vás zajímat
Stažení: http://www.edisk.cz/stahni/66874/Motoro ... .63MB.html" onclick="window.open(this.href);return false; nebo http://uloz.to/3380836/motorova-drina.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: DISKUZE - Motorové oleje

Napsal: 21 pro 2009, 20:12
od Graun
l-cizek píše:A o tom HTP jsem taky někde četl, že to má nějakou konstrukční vadu někde...snad ohledně katíku?
Přidám trochu OT, ale k uvedenému příspěvku.

Tak nějak, konstrukční vada to je (viz více http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=25059" onclick="window.open(this.href);return false; ).

Jinak podle toho popisu vypadají naše prdlá těsnění pod hlavou, vrzající plasty uvnitř auta, bouchání na nápravách jako prkotinky.
Tady máte jeden příspěvek: "Škoda řeší zvýšený počet reklamací na motor fabia 1.2HTP 40kw. V závislosti na čase motory které mají najeto od 25.000km---90.000km od roku 2001-2006,zničeho nic ztratí výkon, začnou víc žrát,většinou se rozsvítí symbol motoru na palubce,motor potom nedrží volnoběh,a ztrácí se olej. Když se potom změří tlaky je diagnoza u všech bez vyjímky stejná:závada hlavy,přidřená SEDLA ventilů. Oprava stojí v autor. servisu 32.000kč, bohužel se nejedná o ventily,(ty se dají vyměnit samostatně) ale o jejich sedla, t.j.komplet osazená hlava nová, proto ta děsná cena. Ve škodovce to ví,a došlo to tak daleko,že jsou ochotni
VE VŠÍ TICHOSTI opravu zaplatit v rámci záruky, i když je vozidlo už po záruce.(platí cca1rok po záruce). Pokud je vozidlo dva roky po záruce,dělají alespon 50% spoluúčast. Má to jen jednu podmínku:VOZIDLO MUSÍ BÝT SERVISOVÁNO JEN U AUTOR. SERVISU."

Proto si myslím, že každé auto má to svoje. Své pozitiva a také své negativa. Otázkou je co převládá, každý to chápe po svém.