Re: HELP - Vybíjení autobaterie
Napsal: 29 led 2013, 13:16
Baterie. Nekonecne debaty
Nie je dolezita len znacka, ale aj styl pouzivania, nepouzivania a garazovania ci negarazovania.
Na manzelkinej Pande je aktualne velmi silna bateria (tusim 55 Ah, 400 A), hoci samotny FIAT pre motor 1.2 predpisuje len nieco okolo 42 Ah, 300 A.
A oplati sa. Studene starty, kartke jazdy do prace. Keby bola bateria presne podla odporucania, asi by som ju musel aspon 2x za zimu nabijat.
A kedze Murphyho zakony funguju, vzdy by to bolo v ten najnevhodnejsi okamih.
Na Brave mam este povodnu, auto ma 2.5 roka, zatial neriesim. Ale pre buducnost uvazujem, ze asi siahnem po znacke Banner.
Na Cinquecente sme mali bateriu podla odporucania FIAT. Pokial sa auto vyuzivalo nielen na jazdy po meste, ale aj mimo mesta, na dlhsie trasy,
bateria vydrzala 4-5 rokov. Ked CC zostalo len pre manzelku do prace, bateria vydrzala 3-4 roky. A bolo jedno ci bola bateria nemecka, ceska, alebo slovinska.
Podpisal sa pod to sposob NEjazdenia. Pocas letnych prazdnin, ked boli deti doma, alebo u starych rodicov, manzelka na CC nejazdila a vozil som ju ja, alebo vyuzivala MHD.
Samozrejme po 2-3 tyzdnoch som musel bateriu nabit, aby sa neodporucala. Aj tak sa jej skratila zivotnost.
No a pred cca 20 rokmi, na staruckej 500, bola bateria homemade. Mal som v rodine automechanika, ktory mi autobateriu vyrobil aj do zasoby a nemal som problem
Dnes nie je cena baterie horibilna polozka, naozaj sa oplati kupit predimenzovanu. Ci uz v kapacite, alebo startovacom prude.
Vyssi prud je fajn na zimne negarazovane starty, vyssia kapacita na vydrz.
Treba vsak davat pozor na rozmery. Aby sa zmestila na urcene miesto
Nie je dolezita len znacka, ale aj styl pouzivania, nepouzivania a garazovania ci negarazovania.
Na manzelkinej Pande je aktualne velmi silna bateria (tusim 55 Ah, 400 A), hoci samotny FIAT pre motor 1.2 predpisuje len nieco okolo 42 Ah, 300 A.
A oplati sa. Studene starty, kartke jazdy do prace. Keby bola bateria presne podla odporucania, asi by som ju musel aspon 2x za zimu nabijat.
A kedze Murphyho zakony funguju, vzdy by to bolo v ten najnevhodnejsi okamih.
Na Brave mam este povodnu, auto ma 2.5 roka, zatial neriesim. Ale pre buducnost uvazujem, ze asi siahnem po znacke Banner.
Na Cinquecente sme mali bateriu podla odporucania FIAT. Pokial sa auto vyuzivalo nielen na jazdy po meste, ale aj mimo mesta, na dlhsie trasy,
bateria vydrzala 4-5 rokov. Ked CC zostalo len pre manzelku do prace, bateria vydrzala 3-4 roky. A bolo jedno ci bola bateria nemecka, ceska, alebo slovinska.
Podpisal sa pod to sposob NEjazdenia. Pocas letnych prazdnin, ked boli deti doma, alebo u starych rodicov, manzelka na CC nejazdila a vozil som ju ja, alebo vyuzivala MHD.
Samozrejme po 2-3 tyzdnoch som musel bateriu nabit, aby sa neodporucala. Aj tak sa jej skratila zivotnost.
No a pred cca 20 rokmi, na staruckej 500, bola bateria homemade. Mal som v rodine automechanika, ktory mi autobateriu vyrobil aj do zasoby a nemal som problem
Dnes nie je cena baterie horibilna polozka, naozaj sa oplati kupit predimenzovanu. Ci uz v kapacite, alebo startovacom prude.
Vyssi prud je fajn na zimne negarazovane starty, vyssia kapacita na vydrz.
Treba vsak davat pozor na rozmery. Aby sa zmestila na urcene miesto