Baterie. Nekonecne debaty
Nie je dolezita len znacka, ale aj styl pouzivania, nepouzivania a garazovania ci negarazovania.
Na manzelkinej Pande je aktualne velmi silna bateria (tusim 55 Ah, 400 A), hoci samotny FIAT pre motor 1.2 predpisuje len nieco okolo 42 Ah, 300 A.
A oplati sa. Studene starty, kartke jazdy do prace. Keby bola bateria presne podla odporucania, asi by som ju musel aspon 2x za zimu nabijat.
A kedze Murphyho zakony funguju, vzdy by to bolo v ten najnevhodnejsi okamih.
Na Brave mam este povodnu, auto ma 2.5 roka, zatial neriesim. Ale pre buducnost uvazujem, ze asi siahnem po znacke Banner.
Na Cinquecente sme mali bateriu podla odporucania FIAT. Pokial sa auto vyuzivalo nielen na jazdy po meste, ale aj mimo mesta, na dlhsie trasy,
bateria vydrzala 4-5 rokov. Ked CC zostalo len pre manzelku do prace, bateria vydrzala 3-4 roky. A bolo jedno ci bola bateria nemecka, ceska, alebo slovinska.
Podpisal sa pod to sposob NEjazdenia. Pocas letnych prazdnin, ked boli deti doma, alebo u starych rodicov, manzelka na CC nejazdila a vozil som ju ja, alebo vyuzivala MHD.
Samozrejme po 2-3 tyzdnoch som musel bateriu nabit, aby sa neodporucala. Aj tak sa jej skratila zivotnost.
No a pred cca 20 rokmi, na staruckej 500, bola bateria homemade. Mal som v rodine automechanika, ktory mi autobateriu vyrobil aj do zasoby a nemal som problem
Dnes nie je cena baterie horibilna polozka, naozaj sa oplati kupit predimenzovanu. Ci uz v kapacite, alebo startovacom prude.
Vyssi prud je fajn na zimne negarazovane starty, vyssia kapacita na vydrz.
Treba vsak davat pozor na rozmery. Aby sa zmestila na urcene miesto
HELP - Vybíjení autobaterie
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: HELP - Vybíjení autobaterie
Škoda Olctavia III 1,6 TDI Ambition; rv 2017
Bravo (II) Plus 1,4 66kW; rv 2010
minulosť s FIATom:
Panda Dynamic 1,2; rv 2006
Cinquecento Primavera 900i; rv 1996
500F; rv 1971
Bravo (II) Plus 1,4 66kW; rv 2010
minulosť s FIATom:
Panda Dynamic 1,2; rv 2006
Cinquecento Primavera 900i; rv 1996
500F; rv 1971
- Reklama
Re: HELP - Vybíjení autobaterie
zdravim vas chlapi, chcem si ujasnit par veci, tykajucich sa merania odberu naprazdno... ked som sa pokusal merat tento odber, pripojil som multimeter medzi - pol baterky a svorku, ktora na tento pol patri... multimeter mi ukazal hodnotu 0,4A, no po asi 2s to spadlo na nulu. ma sa to takto spravat, alebo robim nieco zle?
meral som to na zaklade toho ze v zimnych mesiacoch auto odmietalo natocit po par dnoch statia. bateria nova (znacku neviem), 44Ah. motor 1.2 8V.
vdaka za kazdu radu
meral som to na zaklade toho ze v zimnych mesiacoch auto odmietalo natocit po par dnoch statia. bateria nova (znacku neviem), 44Ah. motor 1.2 8V.
vdaka za kazdu radu
Re: HELP - Vybíjení autobaterie
Multimetr máš správně nastavený a připojený? Vyzkoušej ho na nějakym jinym obvodu, jestli je funkční. Na autoaku připoj třeba nějakou žárovku, podle výkonu co je na ní napsanej vypočteš odběr (výkon děleno 12V), jestli ti to cca ukáže i ten mulťák.
Jinak hned po připojení toho mulťáku k autu může být zezačátku odběr vyšší, pak by měl spadnout (já mám 0,02A), nulový asi ani být nemůže.
Jinak hned po připojení toho mulťáku k autu může být zezačátku odběr vyšší, pak by měl spadnout (já mám 0,02A), nulový asi ani být nemůže.
Fiat Punto II, 1.2 8V, 44kW, r.v. 11/2001
-
- Začátečník
- Příspěvky: 4
- Registrován: 22 led 2013, 01:13
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: HELP - Vybíjení autobaterie
- add. Topfield - měříš to dobře, takhle se to chovat má. Ale nech si tam připojenej měřák a jdi se na něj podívat v noci, když je mráz - u mě odběr ukazoval i kolem jednoho ampéru , ale jak se měřák odpojí a znovu připojí, zas to bude zase nějakou dobu v pořádku.... - řešení jsem tu popisoval na předchozí stránce - .. vada je v budíkách.
Po opravě se mi to tuhle zimu už ani jednou nestalo. Ale snad konečně začne jaro, tak budeš mít zase půl roku klid. Zdar
Po opravě se mi to tuhle zimu už ani jednou nestalo. Ale snad konečně začne jaro, tak budeš mít zase půl roku klid. Zdar
Fiat Marea 1,8/83 kW, Fiat Punto 1,2/44kW, BMW Z-3 1,9/103kW