Tipo Hatchbag 1.4 70kw (vzadu bubny) 1/2
Stav dnes: cca 55k km
1500km - Prasklé zrcátko řidiče (samovolně) = vyměněno v servise za 1500 s reklamací mě poslali k čípku
Po první zimě - Začal pískat ventilátor topení v nízkých otáčkách = servis prohlásil že je to normální
( asi 2,5k km) - Už během první zimy náhodné roztřepané starty (kontrolka motoru bliká a motor jede na 3 válce) = servis prohlásil že špatnej benál. Auto to dělalo náhodně na jakýkoliv benál (i prémiovky) a po napíchnutí jsem přišel na to že špatně pálí 1 a 4. Následovalo vyměnění svíček (nepomohlo), výměna cívky 1 válce (nepomohlo), demontáž váhy vzduchu + vyčištění, protože byla zajebaná olejem (nevím proč) taky nepomohlo (ani výměna nic nezměnila). Kontrola všech štekrů + prostříkání sprejem na kontakty (nepomohlo), kontrola live dat v jednotce (nic divného) prakticky to díky náhodnosti nejde nasimulovat. Servis vždy poslal do řiti s tím že při garančce nebyl problém a dělá to benzín. Vše výše zmíněného děláno svépomocí. Přehození odvětrání skříně nemělo vliv, vráceno do původního stavu. Problém jsem měl s přestávkami až do cca
25k km kdy jsem se nasral rozkuchal palivovou soustavu vyčistil rail a vyměnil vstřiky + namontoval do motorového prostoru palivový filtr. Tenhle sráč, ale i jiné značky nemají palivák, protože kvalita benzínu je na vysoké úrovni a vůbec není problém nečistot v 30 let starých nádržích benzínových pump atd... Od dodělání této úpravy se zmíněný problém nikdy nevyskytl.
20k km - Výměna spojky svépomocí viz starší přízpěvky. V servise prohlásili že nemožnost se rozjet bez skákání jak kamzík a řazení 1 2 3 bez kopance jak hovado, kdy při pouštění spojky auto celé skočilo je normální. (otáčky či rychlost pouštění spojky neměly vliv) Spojka po vykuchání doma před domem byla v hajzlu. 1/3 přítlačáku bez dotyku a zbylé 2/3 poškubané jako když máte zkroucené brzdové disky. Nikdy jsem spojku nepálil a na lamele viditelné šupinky jako z měděnky. Po výměně za spojku LUK auto neskáče ale trhání při řazení nezmizelo jen se zmírnilo.
Od začátku houpání v tahu při plném plynu mezi 2 až 3,4k ot. na 2, 3 a občas i 4tý stupeň. To že motor pod kapotou lítá při puštění plynu a přidání tak 5 cm je taky prý normálka (zavěšení motoru je v pořádku) a klasika mlžení zadních světel taky normálka, protože se zase odmlžily tak reklamaci neuznají ani s fotkou.
3k km Začaly dveře řidiče náhodně dělat zvuky jako igelitka ve větru - po sundání tapce jsem nic uvolněného nenašel. Je zde jako parozábrana mirelon. Ten to nedělá takže nevím. Prakticky od novoty lupe třepe (vibruje něco v pásu spolujezce) = neřeším naučil jsem se jezdit s vyhuleným rádiem, protože to u tohodle auta jinak dělat nejde. A odmítám kuchat sloupek bo tam turek něco zapoměl nbco.
22k km To vzdaly obě kosti současně

v nižších rychlostech po nerovné silnici bubenické sólo. Po výměně klid.
Od cca 18k km Náhodně se objevující problém s tím že při startování naskočí motor na 2s a zdechne. Projevovalo se to tak jednou za měsíc a většinou chytl napodruhé bez problému. Vždy bylo horko a jednalo se o studený start. Tento problém se stupňoval v četnosti i počtech potřebných startů pro úspěšné nastartování, primárné v létě. V jednotce bez chyby a ani na palubovce nic neprobliklo. Tento rok po příchodu veder bez možnosti nastartovat. Nutnost startovat s plynem (stačilo brnknout o pedál). V live datech taky nic divného (očividně má auto vlastní hlavu).
Měsíc zpátky jsem měnil olej a jen tak z prdele zkontroloval štekr tlaku oleje (odpojil a připojil) + vyměnil čidlo otáček kliky (doma jsem ho měl od doby co jsem měl problémy s roztřepaným startem) a neměl jsem nervy na to lézt pod auto a měnit to jen tak, takže jsem to udělal když už jsem tam ležel, (čidla jsou obě bosch, ale nové má větší kus kovu odkrytý (na konci)) od té doby mám klid, a startuje normálně.
Dokonce motor začal reagovat na zátěž ve volnoběhu ( např. posunutí v koloně) tím že odpojuje spojku klimy což nikdy nedělal. Zajímavé. Po prošlápnutí spojky znova kompresor zapne.
25k km Kompresor klimy dělá zvuky jak mixér plný šroubů, přeřve motor v otáčkách nad 3,5k, stále funguje i chladí takže neřeším dle polských fór je to i u nových 50 na 50 jestli není v hajzlu. Toliko k fiatu, moparu a jejích kvalitě.
Nyní jediné co mě momentálně na autě sere je nemožnost plynulého rozjezdu a řazení mezi 1 2 někdy z mě neznámého důvodu škubne i na 3 což velice znepříjemňuje řízení. Prakticky není možné podřadit na dva aniž by vás motor vykopal ven z auta. Takže tahám kruháče na 3 od 1200 ot protože jak tam jebnu za dva tak skáču jak v utopenci na útěku.
Osobně jediné co mi brání od zbavení se tohodle krumplu je ztráta pro mne velkého množství financí a pro mne stále topový vzhled vozu.
Už jsem jezdil s hromadou aut ale i ty největší plečky se daly naučit (jak řadit atd..) u tohodle auta to je naprosto náhodné co funguje jeden den druhý ne. Nechápu.
Pokud má někdo zaříkávače a exorcistu na FIATY tak ať pošle kontakt klidně si udělám výlet i 1000km aby to dal někdo dohromady (přehrál soft nebo mapy nebo cokoliv) a vzal si pro to dovolenou. V žádném případě nejedu do autorizáku. (znova)
Kdybych mohl vrátit moje rozhodnutí vzal bych stejně asi tipo ale 1.6D s automatem. V té době stejně nebylo v té cenovce nic co by nevypadalo jak akvárko na kolech.
Nějaké drobnosti jako je lak z vodovek, čelní sklo z plastelíny a hnití podvozku atd.. jsou už pro mě jen srandičky.