Výroba vyhřívaných sedaček
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
Re: Výroba vyhřívaných sedaček
Nazdar kluci, problem može byť v tom že mam VISTU v tomto pripade napište tomu chlapikovi co som dal vyššie e-mail a on vam pošle cely planik montaže tak ako ho poslal mne, a je po probleme.
- Reklama
- Matess
- Fiaťák
- Příspěvky: 123
- Registrován: 26 zář 2008, 09:36
- Bydliště: Blasnko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výroba vyhřívaných sedaček
Díky, bude to stejný návod jaký jsem dnes dostal k sadě na instalaci. Tekže ani nebude potřeba to řešit.
Nemá někdo s přítomných v Multiple naistalováné, třeba i originání (jestli se vůbec dělalo) vyhřívání sedaček? Ptám se proto že si trošku lámu hlavu kam umístit vypínače výhřevu a odkud vzít zdroj napájení. Ideální by byla vlsatní pojistka a nejlépe na každé sedadlo zvlášť.
Díky
Nemá někdo s přítomných v Multiple naistalováné, třeba i originání (jestli se vůbec dělalo) vyhřívání sedaček? Ptám se proto že si trošku lámu hlavu kam umístit vypínače výhřevu a odkud vzít zdroj napájení. Ideální by byla vlsatní pojistka a nejlépe na každé sedadlo zvlášť.
Díky
Fiat MAREA Weekend - 100 16V ELX 76Kw *09/1999 (již tatínkova)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
- Matess
- Fiaťák
- Příspěvky: 123
- Registrován: 26 zář 2008, 09:36
- Bydliště: Blasnko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výroba vyhřívaných sedaček
Tak mám namontováno, byl to boj ale funguje to rychle a perfektně a k mé plné spokojenosti. Kdyby někdo potřeboval rady k montáži, rád je poskytnu.
Fiat MAREA Weekend - 100 16V ELX 76Kw *09/1999 (již tatínkova)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
Re: Výroba vyhřívaných sedaček
zdravim ta.tak dnes mi dosiel balicek.multu som este ani poriadne nepozeral-kde a ako to namontujem.s elektrikou problem nevidim skor by ma potesilo keby si mi poradil ako co najjednoduhsie odcalunit sedacky a na co si mam davat pozor napr.su tam decky na airbagy?........vypinace si dal do toho zelezneho sokla,alebo si vymysle nieco ine?dik,dikMatess píše:Tak mám namontováno, byl to boj ale funguje to rychle a perfektně a k mé plné spokojenosti. Kdyby někdo potřeboval rady k montáži, rád je poskytnu.
MULTIPLA 1,9JTD 110 2001
- Matess
- Fiaťák
- Příspěvky: 123
- Registrován: 26 zář 2008, 09:36
- Bydliště: Blasnko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výroba vyhřívaných sedaček
Ahoj, tak to trošku rozvedu, ale rychle..omluva ze překlepy.
Odpojil jsem baterku, vypojil airbagy pod sedadly, sedačky jsem vymontoval, 4x šroub na 16 ořech.
U spolujezdce - Vysunul šuplík, odmontoval plastový strop šuplíku. Klapku sklápění opěradla a pak její rámeček.
U řidiče - je pár plastů navíc, s těmi je trošku problém a elektrika zvedáku. Doporučuji před vypnutím ho zvednout úplně nahoru. Boční plasty drží na plastových kolíčkách které jsou zaříznuté v pružném plechu (já jeden urval tak pozor)
Odčalounění jde skoro samo, sedák je po obvodu zajištěný plastovým lemem naraženým na plechový okraj. Takže silou a mírným vyvrácením nahoru. Vzadu pod operadlem drží potak na plastové liště, opět zaháklé, takže zatáhnout a vyháknout. V prostředku sedáku drží potah na 3 ocelových kroužcích, rozehnout kleštěmi. Podsedák samotný, je molitanový odlitek a jde oddělat, neobasuhuje žádnou elektroniku!!! Potah opěradla drží jen dole mezi klouby na do sebe zacvaklých lištách. Já ho rozpojil a vyhrnul asi do poloviny, kam dosáhlo vyhřívání. Dál to jednoduše něšlo a opět tam byly ocelové kroužky. K airbagu ani jeho vedení se nedostanete, je dál a asi pod molitanem. Sedadlo i opěrák mají uvnitř mimo kroužků v místě kde jsou prošity ještě suché zipy které vyrýsují tvar sedadla. Ale ten byz z většiny již odlepený od molitanu.
Vyhřívací dečky Nalepil jsem vyhřívání pro opěradlo, je přesně od spodu po ty kroužky. Drát vyvedl okolo kloubu na sedák a začalounil zpět. Pak jsem nalepil na molitanový sedák vyhřívání, je přesně na celou délku. V míste kde je prostřední kroužek, jsem dečku tam kde nevede vyhřívání mírně prořízl, a krajní kroužky posunul asi o 1cm ke kraji aby to vyšlo, ale i tak hřející dečku mírně zahnul. V místě termostatu jsem vyzobl trošku molitanu aby mě netlačil do zadku. Drát jsem zavedl okolo zadní strany pod molitan a spojil s drátem od opěradla ( fungují jen společně). Pak jsem dráty protáhl čtveratou dírou v plechu pod molitanem dolů a následně zapojil k vypínači. Pak jsem obráceným postupem začalounil sedačku.
Vypínače jsem namontoval do plechových patek sedadla hned nad šroubem co drží sedadlo, ze přední a vnitřní strany sedadla (z venkovní je zásuvka airbagu a nemůžete je z místa řidiče ovládat) Vystříhl jsem papírek velikosti vypínače, obkreslil ho na patku (je velice těžko měřitelná, proto jsem ho umístil spíše opticky). Protože je to minimálně 2mm plech, tak jsem to odvrtal a pak vypiloval. Vypínač tam sedí skvěle, je relativně chráněný a dosáhnete na něj.
Elektrika Kostru jsem chytil ze šroubů který drží sedadlo v místě vypínače. Dráty na plus jsem pod kobercem provlékl k prahové liště řidiče. Tam jsem nařízl kryt vedení, našel a napojil se na modrý drát s jasně červeným pruhem, který vede do zásuvky v kufru a chrání ho společně se zásuvkou na palubce 25A pojistka. Zásuvka by měla snést 150W, dečka si podle měření 3-4A při zapnutí kdy jede naplno. Takže s rezervou 2x5Ax12V=120W...
Osobně jsem dal ještě před každý vypínač 15A pojistku, ale dle mého názoru je to zybtečné..
Nejhorší bylo asi napájení kontaktů vypínače, rychlospojky jdou špatně nasadit a mají nejistý kontakt. Takže jsem zvolil pájení, pakárna....
No ale funguje to parádně, rychlostí se to nedá srovnat s vyhřívacími podsedáky do autozásuvky. Navíc to má příjemnou setrvačnost....
P.S: Pro rýpaly: už děti mám, takže si to snad mohu dovolit
Odpojil jsem baterku, vypojil airbagy pod sedadly, sedačky jsem vymontoval, 4x šroub na 16 ořech.
U spolujezdce - Vysunul šuplík, odmontoval plastový strop šuplíku. Klapku sklápění opěradla a pak její rámeček.
U řidiče - je pár plastů navíc, s těmi je trošku problém a elektrika zvedáku. Doporučuji před vypnutím ho zvednout úplně nahoru. Boční plasty drží na plastových kolíčkách které jsou zaříznuté v pružném plechu (já jeden urval tak pozor)
Odčalounění jde skoro samo, sedák je po obvodu zajištěný plastovým lemem naraženým na plechový okraj. Takže silou a mírným vyvrácením nahoru. Vzadu pod operadlem drží potak na plastové liště, opět zaháklé, takže zatáhnout a vyháknout. V prostředku sedáku drží potah na 3 ocelových kroužcích, rozehnout kleštěmi. Podsedák samotný, je molitanový odlitek a jde oddělat, neobasuhuje žádnou elektroniku!!! Potah opěradla drží jen dole mezi klouby na do sebe zacvaklých lištách. Já ho rozpojil a vyhrnul asi do poloviny, kam dosáhlo vyhřívání. Dál to jednoduše něšlo a opět tam byly ocelové kroužky. K airbagu ani jeho vedení se nedostanete, je dál a asi pod molitanem. Sedadlo i opěrák mají uvnitř mimo kroužků v místě kde jsou prošity ještě suché zipy které vyrýsují tvar sedadla. Ale ten byz z většiny již odlepený od molitanu.
Vyhřívací dečky Nalepil jsem vyhřívání pro opěradlo, je přesně od spodu po ty kroužky. Drát vyvedl okolo kloubu na sedák a začalounil zpět. Pak jsem nalepil na molitanový sedák vyhřívání, je přesně na celou délku. V míste kde je prostřední kroužek, jsem dečku tam kde nevede vyhřívání mírně prořízl, a krajní kroužky posunul asi o 1cm ke kraji aby to vyšlo, ale i tak hřející dečku mírně zahnul. V místě termostatu jsem vyzobl trošku molitanu aby mě netlačil do zadku. Drát jsem zavedl okolo zadní strany pod molitan a spojil s drátem od opěradla ( fungují jen společně). Pak jsem dráty protáhl čtveratou dírou v plechu pod molitanem dolů a následně zapojil k vypínači. Pak jsem obráceným postupem začalounil sedačku.
Vypínače jsem namontoval do plechových patek sedadla hned nad šroubem co drží sedadlo, ze přední a vnitřní strany sedadla (z venkovní je zásuvka airbagu a nemůžete je z místa řidiče ovládat) Vystříhl jsem papírek velikosti vypínače, obkreslil ho na patku (je velice těžko měřitelná, proto jsem ho umístil spíše opticky). Protože je to minimálně 2mm plech, tak jsem to odvrtal a pak vypiloval. Vypínač tam sedí skvěle, je relativně chráněný a dosáhnete na něj.
Elektrika Kostru jsem chytil ze šroubů který drží sedadlo v místě vypínače. Dráty na plus jsem pod kobercem provlékl k prahové liště řidiče. Tam jsem nařízl kryt vedení, našel a napojil se na modrý drát s jasně červeným pruhem, který vede do zásuvky v kufru a chrání ho společně se zásuvkou na palubce 25A pojistka. Zásuvka by měla snést 150W, dečka si podle měření 3-4A při zapnutí kdy jede naplno. Takže s rezervou 2x5Ax12V=120W...
Osobně jsem dal ještě před každý vypínač 15A pojistku, ale dle mého názoru je to zybtečné..
Nejhorší bylo asi napájení kontaktů vypínače, rychlospojky jdou špatně nasadit a mají nejistý kontakt. Takže jsem zvolil pájení, pakárna....
No ale funguje to parádně, rychlostí se to nedá srovnat s vyhřívacími podsedáky do autozásuvky. Navíc to má příjemnou setrvačnost....
P.S: Pro rýpaly: už děti mám, takže si to snad mohu dovolit
Fiat MAREA Weekend - 100 16V ELX 76Kw *09/1999 (již tatínkova)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
Re: Výroba vyhřívaných sedaček
DIKY MOC.tak podrobny navod som necakal,ale super.uz len sa do toho pustit.