Palivové čerpadlo

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

punťas hgt
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 341
Registrován: 11 bře 2008, 18:04
Bydliště: koule evropy
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvek od punťas hgt »

Thor píše:Niesom automechanik ani zďaleka, takže neber to tak, že viem na 100% ako to funguje, skúsim ti ale napísať čo viem o tom zo servisnej príručky. Teda, je to príručka na Mareu, ty máš trochu iný motor, naviac variátor, inú RJ a nejaké blbosti, ale predpokladám, že dodávka paliva funguje úplne rovnako.
Takže v nádrži je sací koš, sú tam nejaké filtre, čerpadlo paliva, nejaké elektrické súčiastky, spätný ventil, regulátor tlaku...
V príručke je pri postupe ako merať tlak v palivovej sústave napísané, že palivová sústava je pod stálym tlakom 3.2 baru... čiže ak tebe klesá na 1 bar tak to OK nebude zrejme... A je tam tiež napísané, že keď sa napojí prístroj na meranie tlaku a otočí sa kľúčikom do prvej polohy, tak má tlak vybehnúť na 3.5 baru (vždy keď otočíš kľúčikom do prvej polohy tak je pekne počuť bzučanie v nádrži ako sa čerpadlo rozbehne) a po čase by sa mal tlak ustáliť na 3.2 baru. Toľko píšu o tom meraní.
No a niečo k tým regulátorom tlaku. Podľa toho čo viem, tak čerpadlo samotné má nejaký pretlakový ventil, ktorý ho odpojí pri prekročení 5 barov aby sa nepoškodilo. A je tam aj regulátor tlaku, ktorý má zabezpečiť aby bol tlak paliva konštantný a ten by mal fungovať tak, že je nastavený na 3,5 baru a pokiaľ čerpadlo začne dodávať viac ako 3.5baru tak sa otvorí a prepustí časť paliva naspäť do nádrže.

Z toho všetkého mi teda vychádza, že v palivovom systéme by si mal mať 3.2 - 3.5 baru, ak nie, tak je to zle. Teda ak je to u tvojho Punťa úplne rovnaké ako u mojej marušky :-)
Hej panáčku super. Díky ti za ty údaje a za ten popis a za ochotu, moc mi to pomohlo.Ono je docela možný, že se to nějak posralo, protože před tím, to moje auto skoro rok nejelo a pak po opravě, když jsme to zkoušeli tomu mechošovi došel benzin. Tak je možný, že pokud je tam někde nějaká třeba těsnící gumička, tak je možný, že je v háji.
Reklama
 

onc
Znalec
Příspěvky: 751
Registrován: 07 pro 2005, 11:52
Bydliště: okr.PV

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvek od onc »

2punťas hgt: pokud mas teda problem s tlakem a PP ukazuje spotrebu cca 11litru tak bude problem v gumovym tesneni mezi
samotnym cerpadlem a to pretlakovou nadrzkou ... jinak fitr je takova jemna sitka na spodu cerpadla ... takze aby ses na nu
mohl mrknout tak musi ven cerpadlo ... jinak k te spotrebe cerpadlo ma snimac mnozstvi dodaneho paliva na cerpadle a tim
prasklym tesnenim ti unika zpatky do nadrze ... tak to je muj nazor ...
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
punťas hgt
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 341
Registrován: 11 bře 2008, 18:04
Bydliště: koule evropy
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvek od punťas hgt »

l-cizek píše:punťas hgt jo, klidně to pošlu na dobírku...a cena? Tak 700+pošta? Snad to není příliš,já si pro to co tam mám ted jel 80km a za 1500 :wink: ale jak říkám, nic mu není, jedinej důvod proč jsem ho měnil je to bzučení...To nový ale bzučí taky, jen míň :D ale tak to je asi normální
Jo myslím, že jo. Cena se mi zdá byt OK.Jen prosím vydrž, zkusím se mrknout na to moje čerpadlo, jestli to třeba není jen nějaká hovadina a když tak bych ho od tebe vzal, kdyby jsi byl ochotnej mi ho poslat. Byl bych ti moc vděčný.
Uživatelský avatar
l-cizek
Znalec
Příspěvky: 740
Registrován: 26 kvě 2008, 18:11
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvek od l-cizek »

punťas hgt jasně, v pohodě si to všechno projdi a ještě vyzkoušej :wink: kdyžtak mi pak dej vědět třeba soukromou zprávou, ale stačí i sem, chodim na forum tak 5 x za den :D
punťas hgt
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 341
Registrován: 11 bře 2008, 18:04
Bydliště: koule evropy
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvek od punťas hgt »

onc píše:2punťas hgt: pokud mas teda problem s tlakem a PP ukazuje spotrebu cca 11litru tak bude problem v gumovym tesneni mezi
samotnym cerpadlem a to pretlakovou nadrzkou ... jinak fitr je takova jemna sitka na spodu cerpadla ... takze aby ses na nu
mohl mrknout tak musi ven cerpadlo ... jinak k te spotrebe cerpadlo ma snimac mnozstvi dodaneho paliva na cerpadle a tim
prasklym tesnenim ti unika zpatky do nadrze ... tak to je muj nazor ...
Ahááááá tak se věci mají. Díky za info, zítra ho zkusím vymontovat a mrknout se na to.
Modeler
Fiaťák
Příspěvky: 83
Registrován: 06 bře 2008, 10:09
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvek od Modeler »

Ahoj, cerpadla pro MPI motory by mely davat kolem 3 bar. Pokud ne, je to problem.. spatny starty, je to liny a spotreba jde nahoru, protoze se neotevira vratnej ventil do nadrze. Ted jsme to resili na MK1 1.6.
Uživatelský avatar
l-cizek
Znalec
Příspěvky: 740
Registrován: 26 kvě 2008, 18:11
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvek od l-cizek »

3,5... by mě zajímalo kolik lidí to ještě napíše, když už to je tady X krát :roll:
punťas hgt
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 341
Registrován: 11 bře 2008, 18:04
Bydliště: koule evropy
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvek od punťas hgt »

Takže děkuji Vám všem za rady, za informace, za ochotu. Vypadá to, že problém je vyřešený. Problém byl v palivovém potrubí. Nevím, jestli je to tak normálně, nebo tam někdo něco dělal ale kus potrubí byl spojený gumovu hadičkou a ta hadička byla ve vnitř jakoby rozpadlá-zteřelá. Problém byl v tom, že když sem foukal do hadičky v motorové části tak to šlo hezky profouknout, ale ze strany od nádrže se to přicpávalo. Motor hned líp jede, ale zdá se mi, že to pořád není ono. Zítra, nebo pozítřku si ještě půjčím ten měřák a překontroluju ten tlak a uvidím. Každopádně vám Všem moc děkuju za rady.
Thor
Fiaťák
Příspěvky: 103
Registrován: 05 lis 2007, 12:19
Bydliště: Slovensko

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvek od Thor »

:) Gratulujem k úspešnej oprave, snáď to už bude v poriadku
náš miláčik: Marea Weekend 1.8 ELX Verde Scuro Met
otec: Punto 1.1 55S Bleu Capri
toreto
Začátečník
Příspěvky: 43
Registrován: 15 čer 2009, 14:14

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvek od toreto »

zkus ještě napojit na čerpalo přímo baterku na tvrdo je možný že ti čerpadlo jde normálně ale řídícíjednotka dává špatnej povel !
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvek od kubiii »

Zdarec, mě auto blbě startuje a čerpadlo hodně hučí (už jsem to popisoval na různých vláknech fiat fóra a trochu se opakuju :) ), děje se to jen při vyšších vnějších teplotách, mám podezření, že se hadička mezi čerpadlem a motorem teplem nějak roztáhne (možná je vevnitř zteřelá) a čerpadlo pak nemůže dát správný tlak, více se namáhá, a proto i píská.

Nemáte s tímto někdo zkušenost, či jak náročná a drahá je případná oprava???

Díky.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“