Stránka 2 z 2
Re: Přehřívání
Napsal: 23 led 2009, 10:32
od Matess
Re: Přehřívání
Napsal: 06 úno 2009, 07:53
od Alda
Takže mám hotovo, i když auto ještě nemám. Bylo to zase těsnění pod hlavou, podfouklé na třech místech. Což mě slušně řečeno sere, neboť bylo před 1,5 rokem měněné.
Jo a začnu řešit teploměr, protože bez toho se tohle auto asi provozovat nedá.
Re: Přehřívání
Napsal: 06 úno 2009, 09:20
od kubiii
Alda píše:Takže mám hotovo, i když auto ještě nemám. Bylo to zase těsnění pod hlavou, podfouklé na třech místech. Což mě slušně řečeno sere, neboť bylo před 1,5 rokem měněné.
Jo a začnu řešit teploměr, protože bez toho se tohle auto asi provozovat nedá.
Tož, to mě bude zajímat, až bude pořešeno, dej vědět...
Re: Přehřívání
Napsal: 06 úno 2009, 21:42
od cervenydrak
U mě vše při starem bublá ale nic nedělá méně topi ale je to multipla co nadělat. Ten teploměr to není špatný nápad ale jak to udělat aby to tam nebylo jak pěst na oko? A hlavně kde v motoru?
Re: Přehřívání
Napsal: 19 úno 2009, 22:40
od Mišan
Pár takových technických... Přehřívání motoru v horní části nemá pranic společného s absencí teploměru. Dělo se to a možná ještě i děje, ale jsou opatření, která tomu můžou zabránit. Je jasné, že nejvyšší teploty vznikají právě v hlavě válců. Úkolem hlavy a následně pak celého bloku je, toto teplo co nejdříve odvést. Pokud se odvádí pomalu, hlava se deformuje (prohne), protože má jinou teplotu než blok, ke kterému je přimontovaná. V lepším případě to odnese těsnění, v horším sama hlava. Náchylnější jsou na to CNG, protože tam je při spalování vyšší teplota. A teď opatření: Po delší jízdě ve vysokých otáčkách (stoupání, dálnice...) nevypínat hned motor, ale raději to dochladit na volnoběh. No a pak, většina z nás, kdo mají auto z Německa, benzin nebo Bipower a servisované u Fiata, tam nemají spodní kryt motoru. Hádejte proč. Pěkně tomu chlazení napomáhá cirkulující vzduch. Pokud bude teploměr přímo v hlavě, i bych věřil, že něco řekne. Jinak je to celkem k ničemu, stačí ta kontrolka, co tam je.
Re: Přehřívání
Napsal: 20 úno 2009, 08:39
od Mark L.
Reaguju na Misanuv prispevek. Nemuzu souhlasit s tvrzenim, ze chybejici spodni kryt motoru napomaha chlazeni. Tohle plati pouze u stojiciho, nebo pomalu jedouciho vozidla. Pri jizde je to prave naopak. Vzduch proudici pod vozem bez krytu strhava vzduch na vystupu z vymeniku pod auto a tak ten uz nemuze ochladit blok, hlavu, prevodovku. U vozu s krytem vzduch z motorprostoru odchazi kolem ramen a vyfuku pod vuz, ale uz jako vyuzity pro ochlazeni bloku. Tohle si necucam z prstu, ale takhle mluvi praxe proudeni vzduchu motorovym prostorem. Proc asi jinak maji vykonejsi (a tudiz pro chlazeni narocnejsi) motory spodni kryt, ktery slabsi motorizace nemaji?
Re: Přehřívání
Napsal: 21 úno 2009, 11:20
od Mišan
Jo, teorií by na to bylo dost. Vždycky ale bude záležet na konkrétním provedení motorového prostoru, na spoustě detailů. Může i nemusí to být pravda. Jisté je, že kryty tam nechybí proto, že by upadly nebo je tam někdo zapomněl dát. Nejsou tam schválně a to i přesto, že alternátor z tohoto řešení příliš nadšen není. Dělá se to zejména u Bipowerů a běžně v Německu a v Itálii. U nás spíš řešíme, že když nemáš kryt, kde a za kolik ho sehnat...