Přehřívání
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
- Matess
- Fiaťák
- Příspěvky: 123
- Registrován: 26 zář 2008, 09:36
- Bydliště: Blasnko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání
A tady se řešíl přímo ten přípravek: http://fiatmareaclub.com/modules.php?na ... ot%E1%E8ek
Fiat MAREA Weekend - 100 16V ELX 76Kw *09/1999 (již tatínkova)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
- Reklama
- Alda
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 358
- Registrován: 07 srp 2006, 09:11
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání
Takže mám hotovo, i když auto ještě nemám. Bylo to zase těsnění pod hlavou, podfouklé na třech místech. Což mě slušně řečeno sere, neboť bylo před 1,5 rokem měněné.
Jo a začnu řešit teploměr, protože bez toho se tohle auto asi provozovat nedá.
Jo a začnu řešit teploměr, protože bez toho se tohle auto asi provozovat nedá.
1,6 16V BiPower
Re: Přehřívání
Tož, to mě bude zajímat, až bude pořešeno, dej vědět...Alda píše:Takže mám hotovo, i když auto ještě nemám. Bylo to zase těsnění pod hlavou, podfouklé na třech místech. Což mě slušně řečeno sere, neboť bylo před 1,5 rokem měněné.
Jo a začnu řešit teploměr, protože bez toho se tohle auto asi provozovat nedá.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
-
- Začátečník
- Příspěvky: 47
- Registrován: 12 zář 2008, 07:37
- Bydliště: Střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání
U mě vše při starem bublá ale nic nedělá méně topi ale je to multipla co nadělat. Ten teploměr to není špatný nápad ale jak to udělat aby to tam nebylo jak pěst na oko? A hlavně kde v motoru?
1,6 16V BiPower
Re: Přehřívání
Pár takových technických... Přehřívání motoru v horní části nemá pranic společného s absencí teploměru. Dělo se to a možná ještě i děje, ale jsou opatření, která tomu můžou zabránit. Je jasné, že nejvyšší teploty vznikají právě v hlavě válců. Úkolem hlavy a následně pak celého bloku je, toto teplo co nejdříve odvést. Pokud se odvádí pomalu, hlava se deformuje (prohne), protože má jinou teplotu než blok, ke kterému je přimontovaná. V lepším případě to odnese těsnění, v horším sama hlava. Náchylnější jsou na to CNG, protože tam je při spalování vyšší teplota. A teď opatření: Po delší jízdě ve vysokých otáčkách (stoupání, dálnice...) nevypínat hned motor, ale raději to dochladit na volnoběh. No a pak, většina z nás, kdo mají auto z Německa, benzin nebo Bipower a servisované u Fiata, tam nemají spodní kryt motoru. Hádejte proč. Pěkně tomu chlazení napomáhá cirkulující vzduch. Pokud bude teploměr přímo v hlavě, i bych věřil, že něco řekne. Jinak je to celkem k ničemu, stačí ta kontrolka, co tam je.
Multipla Bipower 1,6 /2000
- Mark L.
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 215
- Registrován: 15 lis 2006, 10:59
- Bydliště: Zastávka u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání
Reaguju na Misanuv prispevek. Nemuzu souhlasit s tvrzenim, ze chybejici spodni kryt motoru napomaha chlazeni. Tohle plati pouze u stojiciho, nebo pomalu jedouciho vozidla. Pri jizde je to prave naopak. Vzduch proudici pod vozem bez krytu strhava vzduch na vystupu z vymeniku pod auto a tak ten uz nemuze ochladit blok, hlavu, prevodovku. U vozu s krytem vzduch z motorprostoru odchazi kolem ramen a vyfuku pod vuz, ale uz jako vyuzity pro ochlazeni bloku. Tohle si necucam z prstu, ale takhle mluvi praxe proudeni vzduchu motorovym prostorem. Proc asi jinak maji vykonejsi (a tudiz pro chlazeni narocnejsi) motory spodni kryt, ktery slabsi motorizace nemaji?
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
Re: Přehřívání
Jo, teorií by na to bylo dost. Vždycky ale bude záležet na konkrétním provedení motorového prostoru, na spoustě detailů. Může i nemusí to být pravda. Jisté je, že kryty tam nechybí proto, že by upadly nebo je tam někdo zapomněl dát. Nejsou tam schválně a to i přesto, že alternátor z tohoto řešení příliš nadšen není. Dělá se to zejména u Bipowerů a běžně v Německu a v Itálii. U nás spíš řešíme, že když nemáš kryt, kde a za kolik ho sehnat...
Multipla Bipower 1,6 /2000