Re: Pískavý zvuk za studena
Napsal: 04 úno 2010, 12:06
Tak, tak mohl. V zimě je to horší...
Tak přidávám pro úplnost pár info. Spojka je vyměněná a zároveň i spojkové lanko a přesto se to kvílení po nastartování, kdy auto přes noc stálo, občas stále ozývá. Zrovna včera mi to zase ráno chvíli kvílelo (stejný zvuk jako sem vložil turbom). Ten zvuk se ozývá hned po nastartování, trvá i po rozjetí a zhruba po půl minutě utichne. Včera poprvé pak byly uvnitř v autě a hlavně v motorovém prostoru u alternátoru, cítit jakoby připálené uhlíky (alespoň mě to uhlíky připomínalo, ale říkal mi známý, že to může být i jako připálená guma). Nicméně jsme trošku poštelovali řemen na alternátoru (byl možná až dost našponovaný) a uvidím co a jak bude dále, protože teď už s 90% jistotou tipuji že za ty zvuky může alternátor...leo69 píše:Podle mne Ti to bude spíše pískat něco na té spojce, jak tady někteří píší. Proč si to myslím? Mě to totiž dělá něco podobného a to tak, že když nasednu do auta, tak pozoruji toto: po zasunutí a pootočení klíčku zapalování do "žhavící" polohy zapne čerpadlo a to má takový slabounce hvízdavý zvuk. No, a po nastartování mi, sice jenom někdy, něco velice píská z motorové části a je to, pro porovnání, velmi podobné zvuku toho čerpadla, ale jakoby +/- desetkrát hlasitěji. Po vyjetí to za nějakou chvilku hvízdat přestane. Mám měněný řemen na alternátoru + správné vyšponování, mám nedávno (na vánoce) měněné rozvody (ložisko,řemen...) a přesto to stále občas píská. Koupil jsem teď ještě novou spojku (protože ta už je akutně také zralá na výměnu) a v příštím týdnu mi ji tam mechanik bude montovat, tak dám vědět, jestli to pískání zmizelo ( i když to sice nepíská pokaždé, tak počítám, že by se to po xy startech přesto mělo projevit)...
m,
leo69 píše:Tak přidávám pro úplnost pár info. Spojka je vyměněná a zároveň i spojkové lanko a přesto se to kvílení po nastartování, kdy auto přes noc stálo, občas stále ozývá. Zrovna včera mi to zase ráno chvíli kvílelo (stejný zvuk jako sem vložil turbom). Ten zvuk se ozývá hned po nastartování, trvá i po rozjetí a zhruba po půl minutě utichne. Včera poprvé pak byly uvnitř v autě a hlavně v motorovém prostoru u alternátoru, cítit jakoby připálené uhlíky (alespoň mě to uhlíky připomínalo, ale říkal mi známý, že to může být i jako připálená guma). Nicméně jsme trošku poštelovali řemen na alternátoru (byl možná až dost našponovaný) a uvidím co a jak bude dále, protože teď už s 90% jistotou tipuji že za ty zvuky může alternátor...leo69 píše:Podle mne Ti to bude spíše pískat něco na té spojce, jak tady někteří píší. Proč si to myslím? Mě to totiž dělá něco podobného a to tak, že když nasednu do auta, tak pozoruji toto: po zasunutí a pootočení klíčku zapalování do "žhavící" polohy zapne čerpadlo a to má takový slabounce hvízdavý zvuk. No, a po nastartování mi, sice jenom někdy, něco velice píská z motorové části a je to, pro porovnání, velmi podobné zvuku toho čerpadla, ale jakoby +/- desetkrát hlasitěji. Po vyjetí to za nějakou chvilku hvízdat přestane. Mám měněný řemen na alternátoru + správné vyšponování, mám nedávno (na vánoce) měněné rozvody (ložisko,řemen...) a přesto to stále občas píská. Koupil jsem teď ještě novou spojku (protože ta už je akutně také zralá na výměnu) a v příštím týdnu mi ji tam mechanik bude montovat, tak dám vědět, jestli to pískání zmizelo ( i když to sice nepíská pokaždé, tak počítám, že by se to po xy startech přesto mělo projevit)...
m,
m,
Ještě doplnující info hvízdá to jak kdy ale v podstatě všem a klínák netřeba měnit po výměně se to časem začne ozývat znovupeta.smolik píše:leo69 píše:Tak přidávám pro úplnost pár info. Spojka je vyměněná a zároveň i spojkové lanko a přesto se to kvílení po nastartování, kdy auto přes noc stálo, občas stále ozývá. Zrovna včera mi to zase ráno chvíli kvílelo (stejný zvuk jako sem vložil turbom). Ten zvuk se ozývá hned po nastartování, trvá i po rozjetí a zhruba po půl minutě utichne. Včera poprvé pak byly uvnitř v autě a hlavně v motorovém prostoru u alternátoru, cítit jakoby připálené uhlíky (alespoň mě to uhlíky připomínalo, ale říkal mi známý, že to může být i jako připálená guma). Nicméně jsme trošku poštelovali řemen na alternátoru (byl možná až dost našponovaný) a uvidím co a jak bude dále, protože teď už s 90% jistotou tipuji že za ty zvuky může alternátor...leo69 píše:Podle mne Ti to bude spíše pískat něco na té spojce, jak tady někteří píší. Proč si to myslím? Mě to totiž dělá něco podobného a to tak, že když nasednu do auta, tak pozoruji toto: po zasunutí a pootočení klíčku zapalování do "žhavící" polohy zapne čerpadlo a to má takový slabounce hvízdavý zvuk. No, a po nastartování mi, sice jenom někdy, něco velice píská z motorové části a je to, pro porovnání, velmi podobné zvuku toho čerpadla, ale jakoby +/- desetkrát hlasitěji. Po vyjetí to za nějakou chvilku hvízdat přestane. Mám měněný řemen na alternátoru + správné vyšponování, mám nedávno (na vánoce) měněné rozvody (ložisko,řemen...) a přesto to stále občas píská. Koupil jsem teď ještě novou spojku (protože ta už je akutně také zralá na výměnu) a v příštím týdnu mi ji tam mechanik bude montovat, tak dám vědět, jestli to pískání zmizelo ( i když to sice nepíská pokaždé, tak počítám, že by se to po xy startech přesto mělo projevit)...
m,
m,
Tak pánové Jste vedle jak ta jedle! Není to ani alternátor ani jakýkoliv ložisko kdekoliv jinde Ten hvízdavej zvuk je odjinud
Za odhalení tohodle hvizdu by mi tady měli dát aspon status Znalec
Taky mi to hvízdalo a jak kdy někdy v létě někdy v zimě a zas někdy vůbec ne ale už to dlouho vím a není to nic závažnýho
Na vnitřní straně klínovýho řemene jsou drážky že? To vědí asi všichni Klíňák není moc dobře krytej a při jízdě se do drážek v něm dostanou kamínky některý se zaseknou jiný vypadnou Ty co tam zůstanou když se řemen zahřeje tak se maličko roztáhne a ty kamínky nevaděj ale když je studenej (jdou ty kaminky i nahmatat) jsou víc vylezlý a ten řemen při styku s kladkama začne maličko vibrovat bo ty kamínky tam vaděj a tím vzniká to hvízdání
V roce 2001 sem byl Puntem na dovče v Regio di Calabria v Itálii Auto tejden stálo po nastartování to začlo takhle hvízdat pan domácí měl servis Fiat s učebnou pro mechaniky a měl tam stacionární motor Fire názorně mi to ukázal jak a čím tenhle hvizd vzniká