Stránka 2 z 3

Re: Vysoká spotřeba u Punta 1.2 16V r.2000 sporting, automat.

Napsal: 01 zář 2009, 10:40
od Yanni
n8w píše:
milosh píše:
n8w píše:punto 1.2 automat? vostry :lol: :lol: :lol:
no to jo celkem, ja mam 1.6 16V (astra g) a taky se mi to zda malo na automat
sem ani nevedel ze neco takovyho existuje...jako kdyz rekenes ze mas 1.2 v automatu?:DD no nevim...hlavne 1.2 sporting:D

Takový mám nejradši... Počítám že jste ho ani nevyzkoušel....
Je to super svižný auto a do města (na popojíždění) úplně ideální

Re: Vysoká spotřeba u Punta 1.2 16V r.2000 sporting, automat.

Napsal: 02 zář 2009, 16:48
od dan
klidek, nenech se nas*at ;-)
jeste jim rekni ze to ma 7stupnu a ze v rezimu manualu se da radit pod plnym plynem bez ztraty "zatahu" :-)
mmch co ta spotreba ted v teple? nejezdis treba stylem brzda-plyn? oleje v prevodovce mas dost? spravne nahusteny pneu?

Re: Vysoká spotřeba u Punta 1.2 16V r.2000 sporting, automat.

Napsal: 03 zář 2009, 12:31
od Yanni
dan píše:klidek, nenech se nas*at ;-)
jeste jim rekni ze to ma 7stupnu a ze v rezimu manualu se da radit pod plnym plynem bez ztraty "zatahu" :-)
mmch co ta spotreba ted v teple? nejezdis treba stylem brzda-plyn? oleje v prevodovce mas dost? spravne nahusteny pneu?
Díky :)
Teď jsem se dostala na 8,1! To je rekord! :)
Snažím se jezdit co nejlépe, tak snad brzda-plyn to není. Olej a pneu je OK. O všechno se mi stará servis - jezdím tam 2x ročně na prevenčku, takže snad něco nepřehlídli :( Jinak po zakoupení jsem tam nechala měnit co jsem se dočetla že se tam měnit mělo + i něco navíc :)

Re: Vysoká spotřeba u Punta 1.2 16V r.2000 sporting, automat.

Napsal: 03 zář 2009, 15:06
od Anduril
tak ja myslim, ze v pripade automatu to je jedine brzda a plyn, ne ? :mrgreen: :mrgreen:

Re: Vysoká spotřeba u Punta 1.2 16V r.2000 sporting, automat.

Napsal: 04 zář 2009, 21:24
od mimiHGT
Páni, treba asi vyskúšať, potom písať :D 1.2 16V je vo svojej triede dosť svižné auto, veď ktorý krpec má v sérii 80 koní? A ešte automat? Ideálna voľba, a to nehovorím pre ženu do mesta :D

Re: Vysoká spotřeba u Punta 1.2 16V r.2000 sporting, automat.

Napsal: 05 zář 2009, 10:22
od dan
kdyz uz tady resime offtopic ten automat, tak tady je par postrehu pokud by nekoho zajimalo punto v automatu.. jde o mkII

koupil jsem ho z nouze manzelce, protoze neni schopna ridit normalni auto :-/ vubec jsem netusil co kupuju, chtel jsem jen neco malyho s automatem.. autem jezdim minimalne, mam sluzebaka, bohuzel v manualu :-(

punto do mkIIb ma prevodovku E-CVT (speedgear najdete si na wiki pokud zajima), mkIIb ma uz dualogic, coz je roboticky razena mechanicka prevodovka doplnena vlastne jen o 3 serva ktery ovladaji spojku a pohyb paky dvema smery. komfort jizdy a spolehlivost se speedgearem je o nekolik trid lepsi nez s dualogicem a da se prirovnat spis ke klasickemu HDM automatu - po zarazeni D ma auto snahu jet do predu a v kopci stoji bez brzdy.

CVT prevodovka je prevodovka s plynule menitelnym prevodem, ale RJ jednotka je nastavena tak, ze ma preddefinovanych 7 stupnu pri prepnuti do manualniho rezimu, kdy se daji rychlosti menit joystickem razeni.

vsichni vime, ze motor 1,2 16v s 80hp je pomerne povedeny, tocivy, usporny motor. ve spojeni s CVT prevodovkou v puntu je jizda velmi prijemna. zrychlovani pod plnym plynem vypada tak ze po seslapnuti plynu na podlahu v rezimu D vyleti otacky na 5000 (coz je temer vykonova spicka motoru) a auto zrychluje bez poklesu otacek az do uvolneni plynu, prevodovka plynule meni prevodovy pomer. v rucnim rezimu pri plnem plynu je to podobne, jen rychlosti musite sazet rucne, zabavne je, ze se meni bez preruseni prenosu krouticiho momentu na silnici. rozjezdy na krizovatkach i na ctvrt plynu jsou prekvapive dynamicke. dalsi velke plus teto prevodovky oproti manualu je razeni pri vyssich rychlostech, diky plynule menitelnemu prevodu se na kola dostava max vykon bez ohledu na rychlost kterou jedete. napr pri 120kmh s manualem pri potrebe zrychleni - 5 plny plyn=nic se nedeje, 4 plny plyn=skoro nic se nedeje, 3plny plyn=temer pretoceny motor. CVT toci pri 120kmh cca 2200ot, pri plnem seslapnuti plynu otacky vylitnou na 5000 a je zvolen prevod odpovidajici nejlepsimu prenosu vykonu na kola z pohledu zrychleni. subjektivne je minimalni rozdil mezi zrychlenim 80-100 a 120 -140.

takze to je tak nejak zhruba par praktickych zkusenosti pro ty, co neznaji punto v automatu. rada lidi nad tim ohrnuje nos, ale jezdeni v tom je navykove, presednuti zpet do manualu je pak za trest, zejmena pri jezdeni po meste. ty co tvrdi, ze jim chybi kvedlani pakou by si meli zkusit "zakvedlat" s joystickem ve speedgearu, rychlosti se radi pouze pohybem dopredu/dozadu, nahazet 7 rychlosti za sebou pod plnym plynem jako na sekvencni prevodovce by je presvedcilo ;-)

na zaver, snad jedina nevyhoda speedgearu, kdyz se to rozbije, tak se to vyhazuje, oprava vetsinou prevysuje 50% ceny auta. na druhou stranu je prevodovka japonska, tusim aisin s ridici jednotkou mitsubishi. na mem puntu je to jedina vec, ktera funguje spolehlive..

Re: Vysoká spotřeba u Punta 1.2 16V r.2000 sporting, automat.

Napsal: 05 zář 2009, 21:54
od Yanni
Anduril píše:tak ja myslim, ze v pripade automatu to je jedine brzda a plyn, ne ? :mrgreen: :mrgreen:
:D

Re: Vysoká spotřeba u Punta 1.2 16V r.2000 sporting, automat.

Napsal: 05 zář 2009, 22:01
od Yanni
dan píše:kdyz uz tady resime offtopic ten automat, tak tady je par postrehu pokud by nekoho zajimalo punto v automatu.. jde o mkII

koupil jsem ho z nouze manzelce, protoze neni schopna ridit normalni auto :-/ vubec jsem netusil co kupuju, chtel jsem jen neco malyho s automatem.. autem jezdim minimalne, mam sluzebaka, bohuzel v manualu :-(

punto do mkIIb ma prevodovku E-CVT (speedgear najdete si na wiki pokud zajima), mkIIb ma uz dualogic, coz je roboticky razena mechanicka prevodovka doplnena vlastne jen o 3 serva ktery ovladaji spojku a pohyb paky dvema smery. komfort jizdy a spolehlivost se speedgearem je o nekolik trid lepsi nez s dualogicem a da se prirovnat spis ke klasickemu HDM automatu - po zarazeni D ma auto snahu jet do predu a v kopci stoji bez brzdy.

CVT prevodovka je prevodovka s plynule menitelnym prevodem, ale RJ jednotka je nastavena tak, ze ma preddefinovanych 7 stupnu pri prepnuti do manualniho rezimu, kdy se daji rychlosti menit joystickem razeni.

vsichni vime, ze motor 1,2 16v s 80hp je pomerne povedeny, tocivy, usporny motor. ve spojeni s CVT prevodovkou v puntu je jizda velmi prijemna. zrychlovani pod plnym plynem vypada tak ze po seslapnuti plynu na podlahu v rezimu D vyleti otacky na 5000 (coz je temer vykonova spicka motoru) a auto zrychluje bez poklesu otacek az do uvolneni plynu, prevodovka plynule meni prevodovy pomer. v rucnim rezimu pri plnem plynu je to podobne, jen rychlosti musite sazet rucne, zabavne je, ze se meni bez preruseni prenosu krouticiho momentu na silnici. rozjezdy na krizovatkach i na ctvrt plynu jsou prekvapive dynamicke. dalsi velke plus teto prevodovky oproti manualu je razeni pri vyssich rychlostech, diky plynule menitelnemu prevodu se na kola dostava max vykon bez ohledu na rychlost kterou jedete. napr pri 120kmh s manualem pri potrebe zrychleni - 5 plny plyn=nic se nedeje, 4 plny plyn=skoro nic se nedeje, 3plny plyn=temer pretoceny motor. CVT toci pri 120kmh cca 2200ot, pri plnem seslapnuti plynu otacky vylitnou na 5000 a je zvolen prevod odpovidajici nejlepsimu prenosu vykonu na kola z pohledu zrychleni. subjektivne je minimalni rozdil mezi zrychlenim 80-100 a 120 -140.

takze to je tak nejak zhruba par praktickych zkusenosti pro ty, co neznaji punto v automatu. rada lidi nad tim ohrnuje nos, ale jezdeni v tom je navykove, presednuti zpet do manualu je pak za trest, zejmena pri jezdeni po meste. ty co tvrdi, ze jim chybi kvedlani pakou by si meli zkusit "zakvedlat" s joystickem ve speedgearu, rychlosti se radi pouze pohybem dopredu/dozadu, nahazet 7 rychlosti za sebou pod plnym plynem jako na sekvencni prevodovce by je presvedcilo ;-)

na zaver, snad jedina nevyhoda speedgearu, kdyz se to rozbije, tak se to vyhazuje, oprava vetsinou prevysuje 50% ceny auta. na druhou stranu je prevodovka japonska, tusim aisin s ridici jednotkou mitsubishi. na mem puntu je to jedina vec, ktera funguje spolehlive..

díky za "podporu" :)

Re: Vysoká spotřeba u Punta 1.2 16V r.2000 sporting, automat.

Napsal: 06 zář 2009, 13:43
od Alorovec
Ja mam k automatum hodne vrelej vztah, tata ma 607 2,2 hdi 125 kw v automatu a az na tom jednou budu financne tak dobre, abych si mohl dovolit novy (respektive treba rocni nebo dvourocni ojetinu) a velky auto s dieselovym motorem, urcite se po automatu poohlidnu. U nas prevlada nazor, ze kdo ma automat, tak neumi jezdit s autem, ale to je pitomost. Tyhle lidi automat nejspis nikdy nevyzkouseli. Automatu pribyva cim dal vic a lidi kvuli tomu kolikrat truchlej, ze uz to neni zadna poctiva mechanika, ale stejne by se mohlo nadavat pred sedesati lety na synchronizaci a kdyby sme se tim ridili, mame tady dodneska parni lokomotivy.. ..ale chapu ze nekoho zase bavi si "zakvedlat".. ..me zas treba nebavi kvedlat v mestskym provozu s rannim zatuhlym manualem..

..nicmene tohle zatim neni moje liga.. :D

Re: Vysoká spotřeba u Punta 1.2 16V r.2000 sporting, automat.

Napsal: 07 dub 2010, 15:45
od slabostka
a borcom ktorí napíšu 1.2 automat? Ja mám Astru ..... odporúčam prepočítať výkon astry k jej hmotnosti a to isté urobiť u punta a uvidíme aké číselko vyjde von....

Re: Vysoká spotřeba u Punta 1.2 16V r.2000 sporting, automat.

Napsal: 07 dub 2010, 16:12
od headquest
dan píše:
na zaver, snad jedina nevyhoda speedgearu, kdyz se to rozbije, tak se to vyhazuje, oprava vetsinou prevysuje 50% ceny auta. na druhou stranu je prevodovka japonska, tusim aisin s ridici jednotkou mitsubishi. na mem puntu je to jedina vec, ktera funguje spolehlive..

tohle je fakt skoda, protoze jinak bych to poridil. Ale riskovat, ze se to posere nebudu :(

Re: Vysoká spotřeba u Punta 1.2 16V r.2000 sporting, automat.

Napsal: 07 dub 2010, 16:32
od dan
headquest píše:
dan píše:
na zaver, snad jedina nevyhoda speedgearu, kdyz se to rozbije, tak se to vyhazuje, oprava vetsinou prevysuje 50% ceny auta. na druhou stranu je prevodovka japonska, tusim aisin s ridici jednotkou mitsubishi. na mem puntu je to jedina vec, ktera funguje spolehlive..

tohle je fakt skoda, protoze jinak bych to poridil. Ale riskovat, ze se to posere nebudu :(
ten tridverovej sporting s CVT (automat) je fakt zabavny auticko, moc to nezere, maly ruceni a jede to slusne - jak tu nekdo psal, ma to dobrej pomer hmotnost/vykon a diky 7stupnum bezvadny zprevodovani. stoji to dneska par korun a pokud sezenes neco zachovalyho z D, tak bych se toho nebal, ono se na tom nema moc co rozbit, v ty prevodovce dohromady nic neni (teda v porovnani s klasickym HDM automatem), nejchoulostivejsi je menic, da se to opravit. to spis budes resit standardni puntoproblemy nez tu prevodovku..

Re: Vysoká spotřeba u Punta 1.2 16V r.2000 sporting, automat.

Napsal: 07 dub 2010, 16:52
od slabostka
Kedže uvažujem na puntom 1.2 16V r.v. 1999-2001 tak sa opytam aké sú tie puntoproblemy? Nákladné alebo skor nepríjemné? Podstatné pre mňa je aby auto neostalo stať na ceste....

Re: Vysoká spotřeba u Punta 1.2 16V r.2000 sporting, automat.

Napsal: 07 dub 2010, 17:02
od dan
projdi si forum a budes mit jasno, ale to jsi asi slyset nechtel.. r.v.1999-2001 se ti prekrejvaj dva modely. ten starsi bych nebral ale je to o penezich.

me punto nikdy nevypeklo, ze by se zastavilo, ale neustale nejaky mouchy otravujici zivot. proste veci ktery se u normalnich aut nedejou - ted mozna nekoho naseru, ale auto je pro me spotrebak nic vic.

urcite se priprav na problemy s posilovacem, v nejlepsim pripade to uz nekdo resil pred tebou a problemy s nim mit nebudes. v druhym nejlepsim pripade to budou jen relatka za 500,-(cehunskych korun). je tu o tom velky tema.

pak se priprav na problemy s elektrikou, auto si zije svym zivotem, ale nic co by bylo fatalni, jen si proste nekdy dela co chce, na pristrojovce sviti co ho zrovna napadne atd..

obcas do nekterych tece a nikdo neumi presne rict kudy, coz ti zadela na problem viz vyse.

ale obecne jako prvni auto, abys zjistil co to obnasi vlastnit ojetinu to spatny neni. dost veci jsou prkotiny ktery si zvladnes udelat sam, pripadne se s nima smiris a neresis. tady ta komunita ti prispeje radou, dily na to nestojej moc, vetsinou to nehnije.

Re: Vysoká spotřeba u Punta 1.2 16V r.2000 sporting, automat.

Napsal: 07 dub 2010, 17:10
od slabostka
Moja prvá ojetina bola Felicia a to bolo... ked si spomeniem ako som zastal na kruháči v Novom Jičíne v sobotu pred poludním....alebo ešte lepšie keď mi počas predbiehania avie v kopci zhasol motor a za mnou sa valilo niekoľko ďalších áut.... Teraz mám hjudajíka a som spokojný ale potrebujem niečo pre manželku, niečo malé, živé, bezpečné,lacné... sranda nie?
Najlepší by bol automat ale chcel by som aj ESP ale to všetko za slušný peníz- ani eurá ani čehúnske nenájdem. Tak dumám manual 1.2 16V alebo automat-model II. Automatu sa len trošku obávam koľko vydrží.
Samozrejme nekúpim niečo aby žena ostavala niekde visieť počas jazdy.