Stránka 2 z 6

Napsal: 02 pro 2008, 19:19
od zubci
Pěkná reklama na benzín.Já mám benzí a jsem sním velice spokojen.Ale stále nechápu jak někdo může mít spotřebu pod osum litrů!To fakt nechápu!Snažím se jezdit do stovky a spotřeba je kolem 8/l.Napište mi recept na 6,7/l.Díky Dejv :idea:

Napsal: 02 pro 2008, 20:51
od Alda
zubci píše:Pěkná reklama na benzín.Já mám benzí a jsem sním velice spokojen.Ale stále nechápu jak někdo může mít spotřebu pod osum litrů!To fakt nechápu!Snažím se jezdit do stovky a spotřeba je kolem 8/l.Napište mi recept na 6,7/l.Díky Dejv :idea:
Hele Dejve asi je něco špatně. Buď mezi volantem a sedačkou nebo někde jinde. Víš, že spotřebu benzínu neřeším, protože jezdím z 99,9% na CNG, ale opravdu zpáteční cesta z Chorv. +- okolo 7l/100km. To že ty si jel za 12 je naprosto NEPOCHOPITELNÉ !

Napsal: 02 pro 2008, 21:45
od Poool
drží se to kolem 8 litrů... jo je možný se dostat níž (dovolená=dlouhý trasy´7 l), ale normálně při smíšeným provozu je to kolem 8 =ani divoch ani loudal

Napsal: 02 pro 2008, 22:03
od kubiii
No, já měl při posledním tankování spotřebu 7,53l a to byly 4 jízdy do 10km, 2x 30km a potom ještě nějaký popojížděčky (celkem 138km) - až mi to vyrazilo dech. Nevím, jestli to má nějakou souvislost, ale poslední 2000km jezdím výhradně na aditivovaný benzíny (V-Power, Carrera, Verva). Měl jsem problémy s prvním startem (auto chytalo napodruhé, napotřetí), poté, co tankuji do plné a tyto benzíny, nemám se starty problém. Je to tím, není, to vám neřeknu, ale rozhodl jsem se, že tu kačku na litr přidám. Mám lepší pocit a jsou tu i jakýsi objektivní efekti :wink:

Napsal: 02 pro 2008, 22:15
od darko
no,jo jenže "lepší" benzíny nedostaneš všude,a tak běžný smrtelník tam naleje Tesco.Kupodivo mě to na ukrajinský benzín (klasická 96ka) bralo o litr mín.

Napsal: 03 pro 2008, 01:36
od bikus
4 kubiii

No, já měl při posledním tankování spotřebu 7,53l a to byly 4 jízdy do 10km, 2x 30km a potom ještě nějaký popojížděčky (celkem 138km) - až mi to vyrazilo dech...........


Nic osobního, ale měřit spotřebu na 138mi kilometrech? Nic ve zlém, ale čím prosímtě? Podle rafičky a s kalkulačkou? Nebo snad palubním počítačem? To už se tady propíralo, že lže +/- litr.
(Např.: Kolik ti schválně ukazuje, když vyřadíš z kopce . . . . . . . . . že nula ?! . . . . . . divný, ale motor běží furt . . . . . . a na copak asi . . . .)
.
Já jen že se určitě dá jet s benzinem do Chorvatska za 7,něco, ale neznám nikoho, kdo jezdí celoročně dlouhodobě pod 8,něco. Spíš všichni tak 8,5.....

Napsal: 03 pro 2008, 05:26
od mkn
zubci píše:Pěkná reklama na benzín.Já mám benzí a jsem sním velice spokojen.Ale stále nechápu jak někdo může mít spotřebu pod osum litrů!To fakt nechápu!Snažím se jezdit do stovky a spotřeba je kolem 8/l.Napište mi recept na 6,7/l.Díky Dejv :idea:
Jak, jsem psal výše - dlouhodobá spotř. okolo 7,4. Těch 6,7 jsem dosáhnul přes léto na stále stejné trase 40 km do podkrkonoší na zahradu a totéž zpět. Jel jsem tam možná 40-50x. Je to úsek přes 8 vesnic, když nepočítám tu, kde bydlím + tu, kam jedu. Dost zatáček a kopečků. Po čase stereotypní jízdy, jsem se začal bavit tím, že jsem vysledoval, kde mám jet jakou rychlostí, abych maximálně využil sílu motoru. Takže jsem zjistil, že některé zatáčky se dají projet o 5-10km vyšší rychlostí, a tudíž na vyšší rychl.stupeň. Že když před určitým kopcem trochu přidám, vyjedu ho potom v pohodě na čtyřku namísto trojky a s podstatně míň sešlápnutým plynem. Samozřejmě dojíždím na neutrál atd. A při změně těchto jízdních návyků, proti počátečnímu nárustu spotřeby na cca 7,8l (začal jsem tam jezdit na jaře), mi spotř.klesla na uvedených 6,7l. Protože tuto trasu jedu asi 42 min. je prům.rychlost někde pod hranicí 60km/hod. Když jsem spěchal, a jel poměrně razantně, dokázal jsem ušetřit max. 4 minuty, ale spotř.šla výrazně nahoru. Mezitím byly samozřejmě běžné jízdy na nákupy, úřady apod.
Minulých 14 dní jsem hodně jezdil po městě a zatížen jinými starostmi jsem tolik nesledoval své chování za volantem, co se týče tzv.úsporné jízdy, a vyšla mi spotř. 8,51 :oops: .
Všiml jsem si i toho, že se zapnutým rádiem mám podvědomě sklon více vytáčet motor, protože ho neslyším, a tím jde samozřejmě spotř. také nahoru.
P.S.: Většinou čerpám u Makra HK nebo Čepro Cerekvice n.Bystř.

Napsal: 03 pro 2008, 10:41
od kubiii
bikus píše:4 kubiii

No, já měl při posledním tankování spotřebu 7,53l a to byly 4 jízdy do 10km, 2x 30km a potom ještě nějaký popojížděčky (celkem 138km) - až mi to vyrazilo dech...........


Nic osobního, ale měřit spotřebu na 138mi kilometrech? Nic ve zlém, ale čím prosímtě? Podle rafičky a s kalkulačkou? Nebo snad palubním počítačem? To už se tady propíralo, že lže +/- litr.
(Např.: Kolik ti schválně ukazuje, když vyřadíš z kopce . . . . . . . . . že nula ?! . . . . . . divný, ale motor běží furt . . . . . . a na copak asi . . . .)
.
Já jen že se určitě dá jet s benzinem do Chorvatska za 7,něco, ale neznám nikoho, kdo jezdí celoročně dlouhodobě pod 8,něco. Spíš všichni tak 8,5.....
Ale prd! Palubní počítač nemám, normálně jsem měl plnou a po těch 138km jsem zase tankoval do plné. Chyba může být maximálně v tom, že může jindy vypnout pistole, ale to je +- deci. Na výpočty spotřeby jsem si udělal v Excelu tabulku se vzorečkama, taky si tam zapisuju, v jakém režimu jsem to které tankování jel.

Napsal: 03 pro 2008, 13:03
od kubiii
(Např.: Kolik ti schválně ukazuje, když vyřadíš z kopce . . . . . . . . . že nula ?! . . . . . . divný, ale motor běží furt . . . . . . a na copak asi . . . .)[/i].
Já jen že se určitě dá jet s benzinem do Chorvatska za 7,něco, ale neznám nikoho, kdo jezdí celoročně dlouhodobě pod 8,něco. Spíš všichni tak 8,5.....
Ještě k té jízdě z kopce. Pokud máš zařazenou rychlost, tak je spotřeba samozřejmě nula, u stříkaček se uzavírá přívod paliva a motor je poháněn přes převodovku koly, ale to je tak známá věc, že to snad ani nemusím psát.

Napsal: 03 pro 2008, 22:30
od bikus
4 kubiii

K tomu běhu "naprázdno" z kopce....

Pokud máš zařazenou rychlost, tak je spotřeba samozřejmě nula, u stříkaček se uzavírá přívod paliva a motor je poháněn přes převodovku koly, ale to je tak známá věc, že to snad ani nemusím psát.


To si vážně myslíš, že ti z kopce vypíná motor, protože se (podle tebe) zavírá čerpadlo a tím (podle tebe asi) se tahají písty ve válcích na sucho....???
To snad ne!!! A co ti ukazuje otáčkoměr - nula....?
On totiž motor ve skutečnosti běží, palivo tam teče, benzin nebo ropa, to je fuk, ale tak nějak bokem, mimo počítač.... Schválně si to zítra zkus.

Oni jsou totiž dány faktory, se kterými nic neudělá ani Fiat, ani my jako zákazníci: Mlok má řekněme nějakých 1500 kilo s řidičem a plnou nádrží, čelní plochu skoro 2x2 metry a tý "jednašestce" pod haubnou je nejlíp někde mezi 4.000 a 6.000 ot/min., tedy mezi maximem momentu a výkonu. A i tak má s takovou kisnou co dělat. Jen blázen si myslí, že to bude jezdit po deseti letech a nějakých 150.000 najetých km líp, než výrobce píše, tedy 11.1 / 7.2 / 8.6 l./100 km. (město/mimo/kombi).

Jak říkám, zatím všichni (soudní) přiznali, že jezdí celoročně kolem 8.4 až 8.9, spořivější, nebo ti co byli u moře, změřili max. o litr míň.....
Za avizovaných 6.7/100 bude jezdit možná tak Punto, nebo Grande Punto s 1.4i, ale ani Marea s 1.6i už se k tomu asi nepřiblíží...

Rozum do hrsti, to není tvoje ostuda, že to jezdí nad osm, tys´ ten motor nenavrhoval, ani nestavěl. Jestli prostě projedeš nádrž teď, když skoro denně ráno a večer mrzne, na pojížďkách kolem 15 km s průměrem 7.6 a máš najeto 140.000, je to kousek zralej do muzea. Ten se prostě poved´.....
Myslel jsem, že se normálně bavíme o tom, jak to je. Zatím to vypadá, jako bysme si tu měřili penisy....

Napsal: 03 pro 2008, 23:00
od darko
já ted v zimě,co sem přezul na zimáky Dunlop Wintersport 2 195/15/70 se pod 9 L nepodívám.Většina trasy je dálnice Prostějov-Vyškov při 130km/h.Jsem zvědavý kolik si to veme až tam bude ta avizovaná devadesátka :lol:

Napsal: 03 pro 2008, 23:34
od kubiii
bikus píše:4 kubiii

K tomu běhu "naprázdno" z kopce....

Pokud máš zařazenou rychlost, tak je spotřeba samozřejmě nula, u stříkaček se uzavírá přívod paliva a motor je poháněn přes převodovku koly, ale to je tak známá věc, že to snad ani nemusím psát.


To si vážně myslíš, že ti z kopce vypíná motor, protože se (podle tebe) zavírá čerpadlo a tím (podle tebe asi) se tahají písty ve válcích na sucho....???
To snad ne!!! A co ti ukazuje otáčkoměr - nula....?
On totiž motor ve skutečnosti běží, palivo tam teče, benzin nebo ropa, to je fuk, ale tak nějak bokem, mimo počítač.... Schválně si to zítra zkus.

Oni jsou totiž dány faktory, se kterými nic neudělá ani Fiat, ani my jako zákazníci: Mlok má řekněme nějakých 1500 kilo s řidičem a plnou nádrží, čelní plochu skoro 2x2 metry a tý "jednašestce" pod haubnou je nejlíp někde mezi 4.000 a 6.000 ot/min., tedy mezi maximem momentu a výkonu. A i tak má s takovou kisnou co dělat. Jen blázen si myslí, že to bude jezdit po deseti letech a nějakých 150.000 najetých km líp, než výrobce píše, tedy 11.1 / 7.2 / 8.6 l./100 km. (město/mimo/kombi).

Jak říkám, zatím všichni (soudní) přiznali, že jezdí celoročně kolem 8.4 až 8.9, spořivější, nebo ti co byli u moře, změřili max. o litr míň.....
Za avizovaných 6.7/100 bude jezdit možná tak Punto, nebo Grande Punto s 1.4i, ale ani Marea s 1.6i už se k tomu asi nepřiblíží...

Rozum do hrsti, to není tvoje ostuda, že to jezdí nad osm, tys´ ten motor nenavrhoval, ani nestavěl. Jestli prostě projedeš nádrž teď, když skoro denně ráno a večer mrzne, na pojížďkách kolem 15 km s průměrem 7.6 a máš najeto 140.000, je to kousek zralej do muzea. Ten se prostě poved´.....
Myslel jsem, že se normálně bavíme o tom, jak to je. Zatím to vypadá, jako bysme si tu měřili penisy....
Nezlob se na mě, já sice nejsem mechanik, ale o auta se už dlouho tak trochu zajímám a tak nějak mě baví se tyhle věci učit.

Aniž bych se tě chtěl nějak dotknout, tak v prvním odstavci jsi prokázal naprostou neznalost úplně základních věcí. Motor se pochopitelně nevypíná, ale točí podle toho, jakou rychlostí jedeš a jakou máš zařazenou rychlost. (U benzínových motorů však jednotka nenechá otáčky klesnou zhruba pod 1500, v takovém případě automaticky přidá trochu plynu a už nejede "za nula".)

Písty pohybuje klikový hřídel, pohyb na něj přenáší skrz spojku převodovka, která je poháněna koly, které roztáčí a)setrvačnost (rozjedeš se a sundáš nohu z plynu) / b)zemská přitažlivost (jízda z kopce). Veškeré pumpy (chlazení, mazání) jsou poháněny normálně přes hřídele, takže tady problém není, navíc se pohání také altík a dobíjí se nám zdarma baterie, že?

Při úsporné jízdě je třeba správně vyhodnotit, jestli se vyplatí nechat zařazeno a brzdit motorem ("za nula") nebo vyřadit na neutrál (auto se tak nebrzdí a zachovává kinetickou energii, ale spotřeba je - u dobře seřízeného motoru - cca 3l/hod).

Jiné to je u karburátorových motorů, kde je karburátor trochu otevřený i při zařazené rychlosti. Tam se vyplatí vyřadit a jet na neutrál. Uchová se tak kinetická energie.

Tak, tolik k "nule s rychlostí" a už se o tomto se mnou nehádej, protože mám fakt pravdu :D

Pokusím se ti k tomu nají nějaký odborný článek na netu, až budu mít čas.

Dál jsi psal pár věcí, které nejsou moc releveantní, takže nevím, co na to říct, ale rozhodně nejezdím na papírovým výkonovým vrcholu nebo na nějakým průsečíku výkonu a krouťáku. Řadím kolem 3000, na rovince i při méně, do kopce pochopitelně při více (ale nemám otáčkoměr, takže je to hrubý odhad podle zvuku srdíčka). 1,6 má poněkud kratší převody právě proto, že je mlok těžká piksla. Vzhledem k tomu, že téměř nejezdím po dálnici, tak mi to vůbec nevadí, naopak se dá jezdit po rovince 50km/h na čtverku, aniž bych podtáčel (řekněme pod 2000), což jsem měl s předchozí temprou 1,6 už podtočený (cca 1700 - 1800).

Já jsem nikdy netvrdil, že jsem jel za 6,7, ale nechápu proč by si to někdo vymýšlel. Toto téma jsem založil, protože jsem byl velmi překvapený z dosahovaných spotřeb. V nejrůznějších článcích jsem se dočítal, jak je mlok s 1,6 žravý a hlučný, a když jsem toho svýho v bazáru koupil, byl jsem s tím smířený. No, a já teď při tankování z plné do plné dosahuju lepších spotřeb, než s o 200kg lehčí temprou. Jsem tedy vděčný za každou zkušenost (a předpokládám, že si nikdo nevymýšlí). Moje údaje vychází z naprosto objektivních údajů, které si vedu hlavně kvůli sobě a sám sobě bych si nerad lhal!

Jinak, péra si změřit můžeme, ale možná by bylo lepší, kdyby si o tom popovídaly naše partnerky :lol:

Mlokům ZDAR :!:

Napsal: 04 pro 2008, 06:54
od Mark L.
Musim se zastat Kubiii-ho, nejen proto ze je ze stejneho regionu jako ja, ale protoze evidentne o autech neco vi. Bikus - ty promin, tvoje rozcileni je mozna opravnene, ale asi do jine diskuse, o technice toho vis evidentne pramalo.

Napsal: 04 pro 2008, 08:31
od bikus
.....já se nerozčiluju. Ale stojím si za tím, že ať už jedeš z kopce na neutrál, nebo se zařazenou rychlostí a brzdíš motorem, teče tam furt palivo. Jen si zkuste při brždění motorem vypnout klíček, jaká to bude změna.
Proto nebude - ani v jednom z případů sjíždění kopce - reálná spotřeba nikdy 0 na 100. Čerpadlo se rozběhne hned, jak otočíš klíčkem na 1. polohu a od té doby běží pořád a pořád a pořád..... Jenže se nespotřebované palivo vrací do nádrže, ikdyž už proteklo počítačem.
A proto počítač spotřeby nikdy neukazuje pravdu....

Napsal: 04 pro 2008, 11:00
od kubiii
bikus píše:.....já se nerozčiluju. Ale stojím si za tím, že ať už jedeš z kopce na neutrál, nebo se zařazenou rychlostí a brzdíš motorem, teče tam furt palivo. Jen si zkuste při brždění motorem vypnout klíček, jaká to bude změna.
Proto nebude - ani v jednom z případů sjíždění kopce - reálná spotřeba nikdy 0 na 100. Čerpadlo se rozběhne hned, jak otočíš klíčkem na 1. polohu a od té doby běží pořád a pořád a pořád..... Jenže se nespotřebované palivo vrací do nádrže, ikdyž už proteklo počítačem.
A proto počítač spotřeby nikdy neukazuje pravdu....
Já jsem si tedy dal tu práci a našel na netu něco od odborníků, jinak jsem napsal menší renonc - na volnoběh dobře seřízené auto spotřebuje do 1l/hod (1,6 točí +- 750ot), špatně seřízené až 3l/hod.

Já tady ocituji část jednoho celkem srozumitelně napsaného článku na http://www.dfens-cz.com:

...

Vstřikování ("nová" auta)

Novější motory mají vstřikování paliva. Řidič dál ovládá polohu škrtící klapky lankem, ale v určitém okamžiku je lanko od klapky odpojeno a nastavování klapky převezme servomotorek. Ten je ovládán řídící jednotkou motoru. Takto fungují všechna auta s EURO2 a dokonce podnes i některá úplně nová auta s EURO4, například korejské vozy. Rozšířenější je systém drive-by-wire, kdy mezi pedálem plynu a škrtící klapkou je pouze elektrické spojení. Řidič dál šlape na plynový pedál, signál z pedálu putuje do řídící jednotky, která signál vyhodnotí a podle něho nastaví škrtící klapku do patřičné polohy. Řídící jednotka má u obou systémů údaj o tom, jak je nastavena škrtící klapka a kolik vzduchu do motoru proudí, a podle toho ovládá palivové vstřikovací ventily, aby dosáhla požadovaného poměru benzínu a vzduchu. Řídící jednotka má dále údaj o otáčkách motoru, který získává ze snímače na klikové hřídeli.

Při brzdění motorem vyhodnotí řízení motoru, že motor má určité otáčky, ale pedál plynu je ve volnoběhu. Dojde k uzavření přívodu paliva, respektive odpojení signálu pro otevření vstřikovacích ventilů. Je to celkem logické, protože přáním řidiče je decelerovat a tak je zbytečné přidávat do motoru palivo a jednat proti tomuto přání. Když otáčky motoru klesnou pod nějakých 1.800 rpm, řídící jednotka začne opět palivo dávkovat. Z pohledu řidiče se to projeví jako malé trhnutí. To se děje proto, aby se nezablokovala hnaná kola např. na kluzkém povrchu. Pokud tedy otáčky během decelerace neklesnou pod uvedených 1.800 rpm, pak jedeme "zadarmo" (což je pochopitelně nesmysl, kinetickou energii jsme předtím museli někde získat).

Obecné doporučení tedy může znít:

U starých aut s karburátorem se vyplácí vyřazovat, protože auto by spotřebovávalo "volnoběžné" množství paliva tak jako tak, ale na neutrál dojede dále.

U novějších aut se vstřikováním se vyplácí jezdit se zařazeným vyšším rychlostním stupněm a brzdit motorem, protože pak nespotřebovávají palivo. Než otáčky klesnou pod hranici, kdy řízení motoru začne opět dávkovat palivo, má význam podřadit například ze šestky na pětku nebo z pětky na čtyřku. Pro nižší stupně to už nemá význam, jedině pokud hodláme zcela zastavit a motorem si pomáháme brzdit.

...

Tož, snad tak.