bikus píše:4 kubiii
K tomu běhu "naprázdno" z kopce....
Pokud máš zařazenou rychlost, tak je spotřeba samozřejmě nula, u stříkaček se uzavírá přívod paliva a motor je poháněn přes převodovku koly, ale to je tak známá věc, že to snad ani nemusím psát.
To si vážně myslíš, že ti z kopce vypíná motor, protože se
(podle tebe) zavírá čerpadlo a tím
(podle tebe asi) se tahají písty ve válcích na sucho....???
To snad ne!!! A co ti ukazuje otáčkoměr - nula....?
On totiž motor ve skutečnosti běží, palivo tam teče, benzin nebo ropa, to je fuk, ale tak nějak bokem, mimo počítač.... Schválně si to zítra zkus.
Oni jsou totiž dány faktory, se kterými nic neudělá ani Fiat, ani my jako zákazníci: Mlok má řekněme nějakých 1500 kilo s řidičem a plnou nádrží, čelní plochu skoro 2x2 metry a tý "jednašestce" pod haubnou je nejlíp někde mezi 4.000 a 6.000 ot/min., tedy mezi maximem momentu a výkonu. A i tak má s takovou kisnou co dělat. Jen blázen si myslí, že to bude jezdit po deseti letech a nějakých 150.000 najetých km líp, než výrobce píše, tedy 11.1 / 7.2 / 8.6 l./100 km. (město/mimo/kombi).
Jak říkám, zatím všichni (soudní) přiznali, že jezdí celoročně kolem 8.4 až 8.9, spořivější, nebo ti co byli u moře, změřili max. o litr míň.....
Za avizovaných 6.7/100 bude jezdit možná tak Punto, nebo Grande Punto s 1.4i, ale ani Marea s 1.6i už se k tomu asi nepřiblíží...
Rozum do hrsti, to není tvoje ostuda, že to jezdí nad osm, tys´ ten motor nenavrhoval, ani nestavěl. Jestli prostě projedeš nádrž teď, když skoro denně ráno a večer mrzne, na pojížďkách kolem 15 km s průměrem 7.6 a máš najeto 140.000, je to kousek zralej do muzea. Ten se prostě poved´.....
Myslel jsem, že se normálně bavíme o tom, jak to je. Zatím to vypadá, jako bysme si tu měřili penisy....
Nezlob se na mě, já sice nejsem mechanik, ale o auta se už dlouho tak trochu zajímám a tak nějak mě baví se tyhle věci učit.
Aniž bych se tě chtěl nějak dotknout, tak v prvním odstavci jsi prokázal naprostou neznalost úplně základních věcí. Motor se pochopitelně nevypíná, ale točí podle toho, jakou rychlostí jedeš a jakou máš zařazenou rychlost. (U benzínových motorů však jednotka nenechá otáčky klesnou zhruba pod 1500, v takovém případě automaticky přidá trochu plynu a už nejede "za nula".)
Písty pohybuje klikový hřídel, pohyb na něj přenáší skrz spojku převodovka, která je poháněna koly, které roztáčí a)setrvačnost (rozjedeš se a sundáš nohu z plynu) / b)zemská přitažlivost (jízda z kopce). Veškeré pumpy (chlazení, mazání) jsou poháněny normálně přes hřídele, takže tady problém není, navíc se pohání také altík a dobíjí se nám zdarma baterie, že?
Při úsporné jízdě je třeba správně vyhodnotit, jestli se vyplatí nechat zařazeno a brzdit motorem ("za nula") nebo vyřadit na neutrál (auto se tak nebrzdí a zachovává kinetickou energii, ale spotřeba je - u dobře seřízeného motoru - cca 3l/hod).
Jiné to je u karburátorových motorů, kde je karburátor trochu otevřený i při zařazené rychlosti. Tam se vyplatí vyřadit a jet na neutrál. Uchová se tak kinetická energie.
Tak, tolik k "nule s rychlostí" a už se o tomto se mnou nehádej, protože mám fakt pravdu
Pokusím se ti k tomu nají nějaký odborný článek na netu, až budu mít čas.
Dál jsi psal pár věcí, které nejsou moc releveantní, takže nevím, co na to říct, ale rozhodně nejezdím na papírovým výkonovým vrcholu nebo na nějakým průsečíku výkonu a krouťáku. Řadím kolem 3000, na rovince i při méně, do kopce pochopitelně při více (ale nemám otáčkoměr, takže je to hrubý odhad podle zvuku srdíčka). 1,6 má poněkud kratší převody právě proto, že je mlok těžká piksla. Vzhledem k tomu, že téměř nejezdím po dálnici, tak mi to vůbec nevadí, naopak se dá jezdit po rovince 50km/h na čtverku, aniž bych podtáčel (řekněme pod 2000), což jsem měl s předchozí temprou 1,6 už podtočený (cca 1700 - 1800).
Já jsem nikdy netvrdil, že jsem jel za 6,7, ale nechápu proč by si to někdo vymýšlel. Toto téma jsem založil, protože jsem byl velmi překvapený z dosahovaných spotřeb. V nejrůznějších článcích jsem se dočítal, jak je mlok s 1,6 žravý a hlučný, a když jsem toho svýho v bazáru koupil, byl jsem s tím smířený. No, a já teď při tankování z plné do plné dosahuju lepších spotřeb, než s o 200kg lehčí temprou. Jsem tedy vděčný za každou zkušenost (a předpokládám, že si nikdo nevymýšlí). Moje údaje vychází z naprosto objektivních údajů, které si vedu hlavně kvůli sobě a sám sobě bych si nerad lhal!
Jinak, péra si změřit můžeme, ale možná by bylo lepší, kdyby si o tom popovídaly naše partnerky
Mlokům ZDAR