Stránka 2 z 2

Napsal: 10 lis 2008, 12:43
od majco
Smety píše:Snowfox: tak to si koupil nějaký prošlý ležák nebo jednu z možných náhražek EPYX ... :D

Předepsaný Tutela ZC 80S, 80W, EP, se dnes nevyrábí - tečka.
Jako náhražka zbývají dva oleje Tutela, ZC 75 Synth 75W80 API GL 5 nebo Tutela EPYX 80W90 API GL 4+. Důležité asi je, že se jedná o oleje třídy EP (pro nejvyšší zatížení), oba jsou polosyntetické.
Co jsem zatím vysledoval, doporučuje se spíš ten 75W80, údajně se s ním snáz řadí.
A ve Fiatu mi řekli, že dávají tu 75W.
To že Fiat zanevrel na olej 80w GL4 lebo do nových aut taký nejde nikam neznamená že tam nemôžeš dať inú značku Shell Castrol Delphi Campion atd...
Vyrába sa stále a problem v objednaní nie je .

Napsal: 10 lis 2008, 23:15
od Smety
majco : nauč se číst, psal jsem předepsaný olej...
Shell není od fiatu předepsaný, ale nalij si tam třeba fritovací olej, to je tvoje věc... :wink:
Já nikomu Tutelu nevnucuju

Napsal: 11 lis 2008, 20:39
od standor
No já jezdím už asi čtvrtý rok na olej do automatických převodovek.Mechanik co opravuje pouze fiat převodovky radil ,že převodovky z 1,2 jsou dost háklivé ,a že čim řidší tím lepší.Takže tam mám já i brácha TITAN ATF 6000sl. Plná syntetika, řídký jak voda a jakési nejlepší paramety apod.No káždý chválí svoje. Litr stojí kolem 500kč.
Dneska jsem dolil po čtyřech letech asi 0,4l,trochu se tlačí kolem kineťáku.
punto MKI 16V 6speed