Stránka 2 z 2

Re: Odhlucnenie podvozku

Napsal: 01 črc 2009, 19:15
od Plecháč Tony
Souhlasim s tím, co je tu všude výše psáno, 100% to neodhlučníš a stále to bude slyšet. Ale u nějakých aut se dává za ten plastový podběh předních kol stejnej materiál, jako je za motorem (ta tkanina). Trošku to ten hluk jdoucí od kol do kabiny stlumí. Ale nevim, jestli už to na puntu je, nebo ne. Ale myslim si, že to tam není... Zamozřejmě pokud by chtěl někdo dělat pokusy, tak může vytlumit celý ty plastový podběhy z horní strany, tak to u nějakých aut je... No a nakonec by samozřejmě možná trošku pomohly zástěrky a tlumení do dveří, ale to si myslim, že moc znatelnej rozdíl nebude....

Re: Odhlucnenie podvozku

Napsal: 31 srp 2012, 08:49
od Karol
mk1

Mal som rozobraty interier kvoli vymene kurenia, takze mam prehlad kde je tam aka hmota. Cela stena medzi kabinou a motorom vratane podbehov a podlahy pod vodicom je oblozena hrubou izolacnou vrstvou ktoru tvori lisovany filc a cca 2 mm bitumenu. Je to poriadne tazky material a mal by teda dobre odhlucnovat. Jediny problem podla mna je v tom, ze nejaky mudrlant ho navrhol opacne. Takto je to hlavne vaha navyse. Podla mna keby ta hmota co tam je, a to je jej tam pozehnane, bola opacne, teda bitumenom nalepena na plech a ku kobercu by trcal ten filc, tak hluk by bol podla mna neporovnatelne mensi.

Kedze som mal dole pristrojovku a mal som dole aj kurenie, tak som tu hmotu odchlipol a pozrel sa pod nu. Prepazka a podbehy su z rozne hrubych plechov. Zatial co samotna prepazka je z tenkeho plechu miestami prehnuteho do spevnujucich zahybov a miestami rovneho, tak podbehy su z dost hrubeho materialu a su asi nosnymi castami celej karoserie. Samotna podlaha pod vodicom kade sa moze sirit hluk je pod tym bitumen-filcovym cudom este sama polepena v kabine takmer v celej ploche bitumenovou hmotou (nieco ako vibraflex) a nastriekana farbou auta. Podlaha zo spodu je nastriekana v celej ploche gumopolymernym nastrekom ako ochrana proti korozii.

Kupil som bitumenovy pas 3 mm hruby, z jednej strany samolepiaci a z druhej strany ma netkanu textiliu aby sa onho nic neprilepilo. Podla mojho nazoru splna tu istu funkciu ako znackovy vibraflex, len stoji cca 10x menej. nalepil som to na prepazku od motora a nie v celkom suvislej ploche, pokryl som hlavne vacsie plochy tenkeho plechu tam kde neboli spevnocacie prelisy. Podbehy som zatial netlmil, tam je dobry pristup aj ked je pristrojovka hore. Mam subjektivny dojem, ze motor je menej pocut. Este je nutne podla mna vytlmit dvere. Zneju dost plechovo oproti inym autam, teda zjavne v nich nic tlmiace nieje. Mohla by to byt cesta hluku od kolies, prave cez nevytlmene dvere. Predslen podbeh ma na sebe to hrube cudo, ale opacnym smerom namontovane. Dvere nemaju nic.

Vytlmil by som (aj vytlmim ked budem mat chvilu casu) vsetky dvere, dalej mozno tie podbehy a v kufri a vzadu vsade kde su rovne kusy tenkeho plechu. Podla mna sa nemusi pokryt cela plocha. funguje to tak, ze to vlastnou vahou meni vlastnosti plechu a ta vaha je pri vibracii nejakeho plechu nejefektivnejsie vyuzita, ked sa nachadza v kmitni, teda v mieste amplitudy pri rezonancii. Pochopitelne, tam kde je nejaky prelis alebo kde sa dva plechy stykaju je uzol a tam teda tlmit nema moc zmysel. Len to prida na vahe auta.

Mam teraz pozicane jedno ine dost tiche auto, tiche napriek velkemu motoru, tak mi to neda a pozrem sa kde je aka izolacia :twisted: Viem uz, ze su tam uzasne vytlmene dvere.