Stránka 2 z 2

Napsal: 02 dub 2008, 18:19
od Intercooler
Jo ja sem ho taky menil a byl to urcite zavit M16

Napsal: 02 dub 2008, 20:58
od Plecháč Tony
liborko píše:
Plecháč Tony píše:Měl bych dotaz k tomu teplotnímu čidlu, jaký tam patří, abych nekoupil zase jen to, co rozsvěcí tu kontrolku. Našel jsem jich několik v cenách od 150,- do asi 500,- a ještě se liší velikostí závitu. Jedny mají 12 a jedny 16ku, ale to snad změřim. Ale stejně nevim jaký vybrat, když to budu kupovat přes net třeba tady http://www.autodilykrc.cz/eshop/fiat/pu ... 4&pocet=36 nebo tady http://www.elitecat.cz/ArticleSelection.aspx?B=0...[/quot
to čidlo musí mít proměnnou hodnotu odporu a poznáš to podle tohoto obrazku v tom červeném zakroužkování - šipka přes odpor znamená proměnnou hodnotu odporu čidla,jinak závit je asi těch M16 ,ale nejsem si jistý na 100% sice jsem ho nedavno měnil ale už si to nepamatuju Obrázek
Díky za vysvětlení. Ten obrázek proměnnýho odporu chápu, jen jsem nevěděl, jestli i ten druhej typ nemá proměnej odpor, jen třeba s jinou charakteristikou ;) Mimochodem myslim, že jsem si někde všiml, že je to NTC termistor - negativní termistor, což znamená, že s teplotou odpor klesá, jestli se nepletu ;)
A jinak ta výměna je teda bezproblémová? Jen ho vyšroubovat a vyměnit a pak dolejt ten drobet vody co vyteče?

Napsal: 02 dub 2008, 21:20
od liborko
ten druhý typ je jen spínací čidlo-termospínač,při dosažení urč.teploty sepne a tím pádem rozsvítí kontrolku, ja když jsem měnil čidlo tak jsem to po vyšroubování jen v mžiku přehodil,tak mi neuteklo skoro nic a nic jsem nedolíval :D

Napsal: 09 dub 2008, 22:35
od Plecháč Tony
Napadl mě ještě jeden takovej šťouravej dotaz. Nezkoušel někdo připojit to čidlo s proměnným odporem k přístrojovce, kde je jen ta kontrolka? Jde mi o to, jestli a kdy se v tom případě rozsvítí. Někde jsem viděl čidlo, které mělo 2 kontakty a plnilo obě funkce, jeden kontakt jako spínač a jeden jako odpor, akorát že stálo 400,- Ten spínač to myslím sepne proti zemi a ten odpor je taky proti zemi, takže když se odpor sníží pod nějakou mez, mohlo by to začít svítit, co? :)

Napsal: 10 dub 2008, 09:14
od Intercooler
To uz se tady taky nekde resilo. Udela to jenom to,ze se ti ta kontrolka behem jizdy zacne pomalu rozsvecet takze mozna poznas to ze se motor ohral ale uz bys nepoznal ze se prehral...

Napsal: 10 dub 2008, 09:57
od Plecháč Tony
Takže by se tam musel dodělat ještě nějakej ten obvůdek.Třeba zjistit odpor toho NTC při teplotě, kdy je to přehřátý a dát tam ještě jeden takovej odpor paralelně a za ně připojit nějakou porovnávačku...No,ale to tu nebudu rozebírat :)