Ja psal o tech jeho vehiclech, na kterych to delal.liborko píše:né že se může stat že to netopi,ono to netopí pokaždé při výměně chl.kapaliny,musí se to odvzdušnovat vždy a je to docela prdel odvzdušnitGraun píše:no prave, ze na Puntu je ta expanzka nize nez topeni a proto se muze stat, ze to pak spatne topi, coz se da poznat uz za nedlouho, jak se ochladistifmajstrABARTH píše:ha nahodou sem to menil...ne teda na puntu ale na Asii Rocste,Suzuki samurai2x,4kolce2x....a ja nic neodvzdusnoval co se veslo to sem nalil pak to probeh pak dolil hm? a zadnej problem
Nevim jak to je na tech autech cos "obsluhoval", ale pokud je expanzka vyse, neni to tak kriticke.
Btw to ze nebyl problem je otazka...topeni nemusi zcela topit
EDIT: Jo jeste pro upresneni...mluvim o 1.2 8V, kde je ta nadrzka na chladici, u ostatnich to bude jine.
MOTOR, CHLAZENÍ: Výměna kapaliny
Moderátor: peta.smolik
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
- Reklama
Tohle je odpověď z jiného fóra:stifmajstrABARTH píše:a neni levnejsi si takovou blbost jako vymena chladici kapaliny udelat sam? sundat hadici nechat vytect,pripojit nalejt protocit dolejt?
Z jakýho důvdu ji chceš měnit ? Sundat hadici ke chladiči, otevřít expanzku - na chladiči, povolit odvzdušňovák ( na hadici k topení ) vylít původní kapalinu. Dát zpátky hadici ke chladiči, nalít pro výplach samostatnou destilku, jak poteče odvzdušňovákem tak ho zavřít, nastartovat motor a dolívat při otevřený expanzce, mačkat hadice - vyhnat bubliny, kontrolovat teplotu motoru, pákrát prošlápnout a expanzku zavřít. Nechat prohřát, pak tu destilku vypustit a napustit nemrzkou s destilkou podle poměru co je napsanej na nemrzce -20°C bude stačit. Nejdůležitější je hlídat teplotu motoru po napuštění.
Fiat Panda 1.1. Active