Stránka 2 z 2
Napsal: 07 zář 2008, 09:58
od Graun
THornych píše:To Graun: Zdá se mi, že každému vnucuješ něco, co ti nakecal 1 mechanik. Rozhodně se nejedná o obecně rozšířený problém těchto motorů. Informoval jsem se u člověka, který se Fiaty zabývá přes 15 let a podle informací s jedná o nejspolehlivější motor, který se kdy do Punta dával. Asi jsi holt koupil špatný kousek, no. Budeš se s tím muset smířit, nebo auto prodat...
Ne ne, ja nikomu nic nevnucuji. Ja take nemluvil zcela o jednom konkretnim motoru (MK2 - 1,2 8V), ale obecne o motorech s Punta.
Ja jsem s tim Puntem zatim nadmiru spokojen (a zena take), jede pekne kultivovane, takze neni duvod jej davat pryc. Jedine co mne trosku udivilo, byl podvozek, ktery mel hodne mist rezavych (odpryskaval nastrik), oproti o rok a pul starsi marejce vyrazny rozdil (auto je/bylo provozovane pouze v CZ). Ale jinak jsem nadmiru spokojen (predtim jsem mel jeste tipo)
Update: Kdyz nechces verit memu tvrzeni tak si precti co pise Rybizek o
uvarenych motorech
Re: Punto MK2 1.2 8V - seřizování ventilů
Napsal: 31 led 2009, 11:36
od THornych
Nevíte někdo, jaká je tloušťka podložek u nového motoru z továrny ???
Re: Punto MK2 1.2 8V - seřizování ventilů
Napsal: 07 bře 2009, 12:42
od lacin
Sorry za obnovení témata, každá hlava a každý sedlo je vyrobený jinak a proto ve fabrice nastavují vůle úplně stejně jako my, když je kontrolujeme. Tloušťky jsou tedy individuální. Ale většinou jsou kolem 4 mm.
Jinak vůle kontrolujte, určitě to má smysl. Standartně při každé výměně oleje.
Ikdyž není potřeba kontrolovat to tak často. Ale jistota je jistota.
Re:
Napsal: 07 bře 2009, 13:11
od l-cizek
Vencapunto píše:Myslíš seřízení?To netušim já si je seřizoval sám.Jinak ty podložky je docela sranda sehnat,aspoň u nás protože ani Autokelly ani Elit to nedokázaly sehnat.Až v takovim malim servise mi dokázali pomoct.Jedna podložka kolem 80kč.
Podložky nemá cenu kupovat...zrovna teď ve středu jsem se ptal ve fiatu v Jihlavě...tak vymezení vent. vůle stojí kolem 500. To si myslim že zase není tak vysoká cena.
Re: Punto MK2 1.2 8V - seřizování ventilů
Napsal: 07 bře 2009, 13:17
od Vencapunto
500+ podložky který se budou muset vyměnit?
Re: Punto MK2 1.2 8V - seřizování ventilů
Napsal: 11 črc 2009, 06:02
od THornych
Ahoj, v knížce JAK NA TO ? píší o nástroji pro seřízení ventilové vůle 1.860.443.000 a 1.860.747.000 . Nevíte někdo, kde by se daly sehnat ? Měly by sloužit pro vyndávání starých podložek. Moc díky !
Re: Punto MK2 1.2 8V - seřizování ventilů
Napsal: 14 črc 2009, 12:28
od l-cizek
THornych píše:Ahoj, v knížce JAK NA TO ? píší o nástroji pro seřízení ventilové vůle 1.860.443.000 a 1.860.747.000 . Nevíte někdo, kde by se daly sehnat ? Měly by sloužit pro vyndávání starých podložek. Moc díky !
než ho někde shánět,tak to tě vyjde levněji už ten servis.
Re: Punto MK2 1.2 8V - seřizování ventilů
Napsal: 14 črc 2009, 18:28
od THornych
Je mi jasné, že v servisu by to vyšlo levněji. Bohužel když jsem si je prověřoval (vč. značkových), tak to nikde nedělali. Dokonce i v autorizovaných servisech se divili, že se to musí dělat, nemají na výměnu nářadí, říkají že je to zbytečné ...
Mít jistotu, že to v servisu udělají, tak neváhám ani vteřinu a jedu tam.
Re: Punto MK2 1.2 8V - seřizování ventilů
Napsal: 15 črc 2009, 05:11
od l-cizek
co je to za blbost? já se ptal ve fiatu v Jihlavě a bylo mi řečeno že to dělaj za cca 500
Re: Punto MK2 1.2 8V - seřizování ventilů
Napsal: 15 črc 2009, 07:45
od THornych
Možná to blbost je. Možná Tě skásnou o 500 a neudělají nic... A právě o to mi jde. Klidně zaplatím 1000, ale chci mít jistotu, že se na to nevykašlou. Ono je to docela dost práce, musí se nechat vystydnout motor a musí se dát nové těsnění a za to mají pouze 500 Kc ?
Re: Punto MK2 1.2 8V - seřizování ventilů
Napsal: 15 črc 2009, 17:37
od l-cizek
tak to si ale můžeš říct u všeho
Re: Punto MK2 1.2 8V - seřizování ventilů
Napsal: 16 črc 2009, 16:31
od THornych
Jojo, právě proto si co nejvíce věcí snažím vyměnit a opravit sám...
Re: Punto MK2 1.2 8V - seřizování ventilů
Napsal: 19 črc 2009, 20:48
od l-cizek
tak si prostě změř ty vůle a když ti to nebude sedět a budeš jí potřebovat vyměnit, tak jednoduše sundej vačku...na kleště se vyprdni
ted taky přemejšlim že to tak udělám.
Re: Punto MK2 1.2 8V - seřizování ventilů
Napsal: 12 srp 2009, 16:56
od jahnny
Ja som to tiez robil doma na Mk1 mrkni foto
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=75&t=11503
Premerali sa vole a ked som risiel valec za valcoma poprehadzoval podlozky nakoniec som musel kupi iba 1dnu za 2€. Vacku som nezhadzoval ale z plechu sa spravil taky pripravok co mi pridrzal to dvihadlo ktore sa da slacit i upravenym srobovakom. Zabil som s tym cely den a par dni som spekuloval ako to poriesit ale lepsie ako servis. To co clovek pocuva tak mi je do placu.. A tesnenie po vicko som nemenil iba jemne zabrusil tie cupliky na ktorych to sedi (u som tu kdesi o tom cital, ale ja som to az tak radikal nezbrusil) dal silikon a 3tis no problem.