Stránka 2 z 3

Napsal: 22 pro 2008, 21:09
od ilmekaniko
Tiež mám 1,9D Keď trhá môže byť zanesené sitko sacieho koša v palivovej nádrži. Rozobrať, vyčistiť a vyskúšať!

Poraďte prosím, puňta při akceleraci škube 1.1 MK1

Napsal: 16 led 2009, 10:56
od ynzaghy
Zdravím pánové,
potřebuju poradit s mým puňtou. Když to chci rozjet, tak se mu prostě moc nechce. Je jakoby línej a má tendenci škubat. Přijde mi, že když přidávám plyn, tak v jedný poloze ten plyn nereaguje. Zrychlovat při předjíždění na dálnici ze 110 na 130 je katastrofa nebo když se rozjíždím, tak se někdy stane, že to zase vynechá a motor se chytne až po chvilce. Měnil jsem pístní sadu, mám nový palivový a vzduchový filtr a dělá to stále. Nevíte někdo, co s tím? Nesetkal jste se s tím někdo. Poraďte pls. Díky moc

Re: Poraďte prosím, puňta při akceleraci škube 1.1 MK1

Napsal: 18 led 2009, 14:11
od Pepik
ynzaghy píše:Zdravím pánové,
potřebuju poradit s mým puňtou. Když to chci rozjet, tak se mu prostě moc nechce. Je jakoby línej a má tendenci škubat. Přijde mi, že když přidávám plyn, tak v jedný poloze ten plyn nereaguje. Zrychlovat při předjíždění na dálnici ze 110 na 130 je katastrofa nebo když se rozjíždím, tak se někdy stane, že to zase vynechá a motor se chytne až po chvilce. Měnil jsem pístní sadu, mám nový palivový a vzduchový filtr a dělá to stále. Nevíte někdo, co s tím? Nesetkal jste se s tím někdo. Poraďte pls. Díky moc
Tohle by se asi nejlépe poznalo na diagnostice pokud to dělá stále.Může to být vydřený potenciometr na škrtící klapce,lambda sonda.Pokud to umíš tak proměřit nejdříve průběh dráhy potenciometru.

Re: Poraďte prosím, puňta při akceleraci škube 1.1 MK1

Napsal: 18 led 2009, 15:46
od ynzaghy
Diky za tipy. Jen by me zajimalo, jak se ten potenciometr meri...

Re: Trhanie motora

Napsal: 18 led 2009, 20:05
od mattaxis
Auto mi nechce studene startovat.
Ked je v garazi naskoci asi po 5 sek tocenia..ale potom sa mi stane ze idem a asi po 1km alebo 5min jazdy mi to zacne trhat a zhasne..potom mi to dost dlho trva kym to natocim...
niekedy sa mi stane ze to uz ide (ale nie uplne 100% je tam lahke trhanie a nepravidelny chod) a inokedy to znova zhasne a zas mi dost dlho trva kym naskoci..
dnes som v noci parkoval vonku a rano hroza..naskocilo asi po 20-tom toceni..chvilu islo(nepravidelne)
a zhaslo..potom znova vela tocit..naskocilo a po chvile zhaslo..3x som ho natocil a uz islo...

SKUSTE MI PORADIT!!!

Mam novu baterku,zhavice,palivovy filter,vycistenu palivovu hadicu..

Re: Trhanie motora

Napsal: 18 led 2009, 22:23
od l-cizek
zkusil bych do nádrže nalejt nějaká aditiva...jestli si to teda už neudělal

Re: Trhanie motora

Napsal: 19 led 2009, 07:57
od mattaxis
aditivum som tam dal v piatok ked som precistil tu palivovu hadicu...
nejaky Castol TD zimný..
natakoval som plnu a bol som to vyjazdit aby sa vsade dostalo to aditivum..
dnes rano to naskocilo ako hodinky mal som v garazi +2 st..
ani to netrhalo ani nezhaslo po chvilke jazdy..
neviem co si mam myslieto tom...poobede uz isto pri robote nenastartujem... :(

Re: HELP - Punto MK2 16V - 2x cukne při 1800/ot.

Napsal: 21 led 2009, 14:48
od Punťa MK2 Sporting
Tak to ti nezávidím..ze začátku mi to dělalo taktéž Punto MK2 sporting 6 speed, ale při 2000 i na volnoběh...Pak to začalo cukat při jízdě, a po cuknutí ztratilo výkon..řeším to cca 1,5 roku, káble filtr, svíčky, rozvody, lambda, spojka...vše new..a stále cukání je.Na řj nic néjní..A teď už to suká neustále, a nejede..Tak šťastnou opravu, a kdyžtak dej vědět...

Re: Trhanie motora

Napsal: 21 led 2009, 21:53
od ilmekaniko
Neviem čo znamená vyčistenú palivovú hadicu ale určite treba vytiahnuť z palivovej nádrže celý sací kôš a ten vyčistiť. Ak je čistý a motor trhá znamená to že čerpadlo prisáva vzduch. Najskôr bude poškodené tesnenie na niektorej koncovke na hadičkách ktoré sa často odpájali a zase pripájali. Sú velmi háklivé a treba s nimi zaobchádzať šetrne a bezdôvodne ich neodpájať. Miesto netesnosti sa dá zistiť aj podla zatečených stôp po palive. Všetky spoje, ako aj ich najbližšie okolie musia byť suché!!!

Re: HELP - Punto MK2 16V - 2x cukne při 1800/ot.

Napsal: 21 led 2009, 23:04
od l-cizek
RomanP píše:Mám cca 4 měsíce dovezené Punto 1,2 MK2 16V, rv 2000, najeto 73 tis. km. Jakmile se motor zahřeje, tak pravidelně při akceleraci při dvojce dochází při cca 1800 ot. ke krátkému dvojímu cuknutí. To samé pak dělá i na 3 u 2800 ot. Když je motor studený nedělá to. Potkal jste se s tím někdo? Není to nějaká vada řídící jednotky nebo něčeho jiného?
začal bych výměnou svíček

Re: HELP - Punto MK2 16V - 2x cukne při 1800/ot.

Napsal: 22 led 2009, 16:55
od punťas hgt
No mě dělalo auto něco podobnýho, ale s tím, že to cukalo při jakých koliv otáčkách.Někdy nic, nekdy při 2000, nědky při 4000 a tak různě. Já měl problém v kostře.Nevím jak na 1.2 ale na mojem hgt je jakoby zezadu za vstřikama vedle sání na levé straně kostra-kabely vedly do svazku ke vstřikům a zapal.civ. tam jsem měl problém já.Došel jsem na to úplnou náhodou, tak projděte pozorně tu kabeláž a třeba to pomůže.

Re: Trhanie motora

Napsal: 22 led 2009, 20:52
od alibaba
Ráno asi pred dvoma týždňami si idem do auta (mam ho vonku), vonku -15°C sadnem naštartujem na 2x, a po 3 sec. motor zdochol.
Čuduj sa svete zamrznutá nafta. inak deň dva pred tým my tiež poskakovalo auto.
natankoval som tatiž nejaký SHIT. (nutná výmena palivového filtra cca. 22 EUR)
Dotankoval som OMV Alpin Diesel drbol aditívum dvojitú dávku a prnďo išlo ako nové.

Re: Trhanie motora

Napsal: 23 led 2009, 09:35
od mattaxis
ilmekaniko píše:Neviem čo znamená vyčistenú palivovú hadicu ale určite treba vytiahnuť z palivovej nádrže celý sací kôš a ten vyčistiť. Ak je čistý a motor trhá znamená to že čerpadlo prisáva vzduch. Najskôr bude poškodené tesnenie na niektorej koncovke na hadičkách ktoré sa často odpájali a zase pripájali. Sú velmi háklivé a treba s nimi zaobchádzať šetrne a bezdôvodne ich neodpájať. Miesto netesnosti sa dá zistiť aj podla zatečených stôp po palive. Všetky spoje, ako aj ich najbližšie okolie musia byť suché!!!

ked nemam ani sajnu ako vycistit resp.vybrat ten saci kos..
zatecene mam trosku ako keby na bloku motora zozadu pod triskami...(dufam ze to neni tesnenie pod hlavou..)

Re: Trhanie motora

Napsal: 23 led 2009, 21:53
od ilmekaniko
Sací kôš najdeš lahko. Odklopíš spodnú časť zadných sedadiel a najdeš tam v strede plastovú krytku ktorú odskrutkuješ. Pod ňou najdeš sací kôš. Je zastrčený v nádrži. Odpojíš elektrickú zásuvku, obidve hadičky opatrne a potom ta čaká tá velká plastová matica. Keď tú maticu odskrutkuješ opatrne vytiahni celý sací kôš a dávaj pozor je na ňom plavák. Tak ho neodlom alebo neohni vyťahuj to s citom. Keď to budeš mať vonku už budeš vydieť problém. Už to len vyčistíš. Držím palce.

A čo sa týka zatečenia mal som na mysli palivové potrubie ktoré vedie ku čerpadlu. Pretože v telese vstrekovacieho čerpadla je zaradené aj dopravné čerpadlo ktoré ťahá palivo podtlakom až z nádrže. To znamená že keď ti netesní nejaká koncovka (trebárs na palivovom filtri) tak to čerpadlo prisáva aj vzduch.

Najprv ale skontroluj ten sací kôš pretože ten sa po nejakom čase môže pripchať a potom má auto presne príznaky ktoré si popísal.

Re: Trhanie motora

Napsal: 28 led 2009, 12:30
od mattaxis
bol som na sluzobke tak to citam az teraz..
no dnes sa do toho pustim...
nevyzera to zlozito ale pri mojom stasti.. :? potom dam vediet...

Problem cislo 2: dal som aditivum a zacal som ho v aute dost citit..hlavne ked stojim na mieste, a potom som si vsimol ze mam pod autom skvrnu od nafty..
vyzera to ako keby to tieklo pod triskami lebo ked mam nastartovane a pozeram do motora, vidim ako sa z toho priestoru odparuje.. :?: .
aka by mohla byt pricina??


ilmekaniko píše:Sací kôš najdeš lahko. Odklopíš spodnú časť zadných sedadiel a najdeš tam v strede plastovú krytku ktorú odskrutkuješ. Pod ňou najdeš sací kôš. Je zastrčený v nádrži. Odpojíš elektrickú zásuvku, obidve hadičky opatrne a potom ta čaká tá velká plastová matica. Keď tú maticu odskrutkuješ opatrne vytiahni celý sací kôš a dávaj pozor je na ňom plavák. Tak ho neodlom alebo neohni vyťahuj to s citom. Keď to budeš mať vonku už budeš vydieť problém. Už to len vyčistíš. Držím palce.

A čo sa týka zatečenia mal som na mysli palivové potrubie ktoré vedie ku čerpadlu. Pretože v telese vstrekovacieho čerpadla je zaradené aj dopravné čerpadlo ktoré ťahá palivo podtlakom až z nádrže. To znamená že keď ti netesní nejaká koncovka (trebárs na palivovom filtri) tak to čerpadlo prisáva aj vzduch.

Najprv ale skontroluj ten sací kôš pretože ten sa po nejakom čase môže pripchať a potom má auto presne príznaky ktoré si popísal.