Stránka 2 z 3

Napsal: 19 čer 2008, 19:40
od stifmajstrABARTH
Lidi si ale drtivou vetsinou cipujou auta proto ze chteji ten vykon vyuzivat(zrychleni,max.rychlost)...myslim ze lidi budou jezdit uplne stejne jak to maj zazity tozn. ze proste budou tocit stejne jen pojedou rychleji...ne kazdy ne vzdycky.....priklad hezkej ale myslis ze kdyz nahrajes novej programek do RJ tak se ti zvedne vykon? :roll: logicky to proste nejde ten programek posila vic paliva nebo bohatsi smes...vzdycky je to vykoupeny necim jinym, treba mensi pocet cyklu ale vetsi teploty vetsi tlaky... Kazdej prodejce si umi obhajit svoje zbozi...ale staci trochu premejslet...tohle sem vymyslel sam na zaklade myho studia a logicke uvahy :wink:

Napsal: 19 čer 2008, 19:54
od Minimaxa
já tady ale neřeším důvody, proč bude mít motor větší výkon, to vím, ani důvody, proč si auta čipují. já tu řeším to, že pokud bude za volantem auta sedět tentýž člověk po načipování, a bude toho výkonu využívat právě tak, jak je popsáno ve článku výše, bude mít nižží spotřebu. Např. pojedu li BEZ CHIPU v ideálních podmínkách trasu vrchlabí - praha, rychlostí dle předpisů, a potom stejnou trasu, stejnými rychlostmi S CHIPEM, budu mít nižší spotřebu. (ne budu - ale už mám nižší :wink: ) - stačí trochu přemejšlet.

Napsal: 19 čer 2008, 20:10
od stifmajstrABARTH
Dobre treba je to mozny...pokud clovek opravdu pojede na spotrebu :roll: ...ale moc tomu neverim :wink: ...a prijde mi ze si muj prispevek necetl....myslis ze kdyz nahrajes novej programek do RJ tak se ti zvedne vykon? to byla recnicka otazka..logicky to proste nejde ten programek posila vic paliva nebo bohatsi smes...to byla moje odpoved...proste ten program prenastavi vstrikovani paliva at uz mnozstvi nebo dobu..jestli chces vyssi vykon musis tomu motoru dat neco navic(treba palivo...) a pises ze neresis duvody proc ma vetsi vykon...mozna bych se zeptal tech panu u ciptuningu kde vezmou tu enegrii :idea: a ne neupsal sem se :arrow:

Napsal: 20 čer 2008, 00:52
od Kadla
Len si dovolim upozornit, ze hlavny dovod chipovania moze byt bezpecnost pri predbiehani. Moje MJT bolo nad dvetisic otacok uplne mrtve (subjektivny pocit, pri nalozenom aute). Teraz predbieham s usmevom na tvari. A spotreba na dlhych trasach sa mi urcite nezvysila.

To kouzlo se jmenuje ÚČINNOST TEPELNÉHO STROJE

Napsal: 21 čer 2008, 22:39
od jindřich
Jen tak na okraj pro ty, kdo se ohánějí logikou a příliš nemyslí na fakta: to přeprogramování řídidla motoru prostě pozmění podmínky jeho práce a zvýší účinnost jeho tepelného cyklu (je to koneckonců pořád jen obyčejný tepelný stroj).

Běžně se účinnost u přeplňovaných dieslů pohybuje kolem pouhých 35 %, takže prostoru pro zlepšování je dost a dost. A má-li mi spotřeba klesnout z těch mých 7.5 na 7.0 litrů, vyžaduje to narůst účinnosti necelých 7 %, tj. dejme tomu z těch 35 % na 37.3 %. To vypadá docela realisticky, ne? Kromě toho asi dojde k tomu, že motor má po přečipování výhodnější momentovou charakteristiku a po větší část doby pracuje v oblastech s vyšším momentem a nižší měrnou spotřebou (tj. opět v režimu vyšší účinnosti).

Jak prosté.

Napsal: 22 čer 2008, 11:15
od stifmajstrABARTH
JA nemam duvod Vam vsem neverit ze mate mensi spotrebu...jestli to opravdu vyuzivate tak jak popisujete tak dobry....ale kdyz uz se tady ohnanite tepelnou ucinosti to jen jedna z mnoha ucinosti ve spal. motoru...a ja si nedokazu predstavit jak zmeni podminky jeho prace a zvysi ucinost tepelneho cyklu...(prosim muzete mi vysvetlit mebo definovat co je to tepelny cyklus?)...a me jenom neni jasny...kdyz automobilka vynalozi obrovsky naklady na vyvoj motoru dela na tom mraky lidi a ten motor stavi z niceho a ladiho tak aby mel nejvyssi ucinost a optimalni prubeh a najedou s tim miliony km a kdo ten motor muze lip naladit nez ti kdo ho zkonstruovali? kdo jinej muze liip vyzdimat vsechen potencial toho motoru nez jeho konstrukter....proto mi neni jasny ze pak nejaka ciptuningova firma jen tak vymysli program kterej motoru vnukne vyssi ucinost a lepsi prubeh a lepsi spotrebu...to mam tenhle nazor jedinej? :lol:

Napsal: 22 čer 2008, 23:15
od bikus
...strašný téma na diskuzi - tohle nemůže mít konec....

Můj názor je ten, že za

1.) nikdo z lidí, kdo má např. Multiplu a najeto 100 nebo 150 tis. km, jí nemá čipnutou, a zároveň

2.) nikdo z lidí, kdo si nechal ropáka čipnout, s ním dosud nenajezdil 100, nebo 150 tis. km.

Takže jsou to jen úvahy, žádná zkušenost. Jen předpoklady a slogany jak z reklamy o "rezervách motoru", který (pro mě dost nepochopitelně) automobilky nevyužívají.

Napsal: 23 čer 2008, 00:46
od marcel.pce
Ahoj, já se s dovolením přimíchám do diskuze.
Všechny teorie znějí dobře a dokonce si myslím, že budou víceméně pravdivé.
Já bych Chiptuning rozdělil na dva druhy, dle záměru "laboranta":
1) optimalizace - maximum výkonu s ohledem na životnost a spotřebu
a když si nějaký zkušený šikula opravdu pohraje s tabulkama...
2) navýšení výkonu - brutální zásah do výkonu bez ohledu na životnost a spotřebu. (To zvládne průměrnej programátor)
Z výše uvedeného vyplívá, že platí první věta...
A na závěr: Máme ve firmě dvě Oktávky TDi, obě načipované a obě taky maj po smrti motor (do 100.000km) - spodek (klika,ojnice,vše co se tam hejbe).

Napsal: 23 čer 2008, 09:36
od Minimaxa
stifmajstrABARTH píše:JA nemam duvod Vam vsem neverit ze mate mensi spotrebu...jestli to opravdu vyuzivate tak jak popisujete tak dobry....ale kdyz uz se tady ohnanite tepelnou ucinosti to jen jedna z mnoha ucinosti ve spal. motoru...a ja si nedokazu predstavit jak zmeni podminky jeho prace a zvysi ucinost tepelneho cyklu...(prosim muzete mi vysvetlit mebo definovat co je to tepelny cyklus?)...a me jenom neni jasny...kdyz automobilka vynalozi obrovsky naklady na vyvoj motoru dela na tom mraky lidi a ten motor stavi z niceho a ladiho tak aby mel nejvyssi ucinost a optimalni prubeh a najedou s tim miliony km a kdo ten motor muze lip naladit nez ti kdo ho zkonstruovali? kdo jinej muze liip vyzdimat vsechen potencial toho motoru nez jeho konstrukter....proto mi neni jasny ze pak nejaka ciptuningova firma jen tak vymysli program kterej motoru vnukne vyssi ucinost a lepsi prubeh a lepsi spotrebu...to mam tenhle nazor jedinej? :lol:
no ono jde o to, že ten motor je naladěn výrobcem univerzálně pro různé státy a regiony světa tak, aby splňoval veškěré normy a emisní limity a výrobce tak nemusel řešil, kam ten který kus auta prodává. výkon je díky těmto podmínkám uškrcen na cca výše zmiňovaných 35%. Proto je taky možný ho změnou programu v RJ upravit na větší výkon bez toho, aniž by se snížila jeho životnost. Samosebou, pokud se to umí a nedělá to nějakej strejda doma v garáži.

Napsal: 23 čer 2008, 11:13
od stifmajstrABARTH
Minimaxa píše:
no ono jde o to, že ten motor je naladěn výrobcem univerzálně pro různé státy a regiony světa tak, aby splňoval veškěré normy a emisní limity a výrobce tak nemusel řešil, kam ten který kus auta prodává. výkon je díky těmto podmínkám uškrcen na cca výše zmiňovaných 35%. Proto je taky možný ho změnou programu v RJ upravit na větší výkon bez toho, aniž by se snížila jeho životnost. Samosebou, pokud se to umí a nedělá to nějakej strejda doma v garáži.
Jo to je jasny auta jsou ruzne naladeni ale myslim ze pro stredni evropu je to staejny jinak je to mozna v usa a v severskych statech.....a nevim jestli ti to je jasny... vykon neni uskrcenej na 35% ....to je ucinost...to je schopnost motoru prevest vsechnu teoreticky ziskatelnou energii z paliva na mechanickou praci primo spojenou s pohybem vozidla...ale jsou tu ztraty tepla(chlazeni,vyfuk,mechanicky ztraty.....atd.) proto je motor schopnej vyuzit k pohybu vozidla jen 35% energie z paliva :wink: samozrejme cca u zazehovych je ucinost mensi

Napsal: 23 čer 2008, 11:24
od Minimaxa
Nejsou různě naladěná, jsou naladěná stejně, většinou tak, aby splňovala limity ve všech zemí kam se dováží - kompromisem. kdyby měl výrobce dělit auta sjíždějící z linky podle toho, kam zrovna vyrobený kus půjde, zbláznil by se z toho. a právě proto motor - díky těmto omezením - nevyužívá svých možností, tak jak by mohl, kdyby byl vyladěn dokonale. A nadruhou stranu, kdyby byl motor vyladěn dokonale, nesplňoval by emisní a provozní podmínky v některých zemích :wink:

Napsal: 24 čer 2008, 00:40
od stifmajstrABARTH
nezblaznil by se z toho..logistika je tak slozita ze tohle by nebyl problem...a tak jak sem to napsal tak se deli......do usa musi byt prizpusobeny na jinej benzin a do severskej statu maj taky nejaky upravy....predehrev,obohacovani pri startu....videl sem to na boxeru(system na predehrev chladici kapaliny) takze i ducato to bude mit....

Napsal: 24 čer 2008, 08:01
od Minimaxa
stífí...? benzín...? no ale fuj :lol: :lol: :lol: benzín patří do zapalovače :P

Napsal: 24 čer 2008, 08:16
od Globusman
:o :shock: co to je "benzín" :shock: :o :?: :?:

Napsal: 24 čer 2008, 12:59
od Minimaxa
:o :idea: nevím, prej je to nějakej odpad co zůstává při výrobě Shell V-Power Dieslu :?: :?: :P