Stránka 2 z 5

Napsal: 16 kvě 2008, 09:42
od 5-ko
Ano, to tiež...

Napsal: 16 kvě 2008, 09:52
od J.kiwi
to 5-ko : někdo má auto jako nutný dopravní prostředek z místa A do B, jiný ho má jako radost a ch ce ho mít OK - to je můj případ.
Myslím si, že včasným odhlalením příčiny problému si nezadělávám na VETŠÍ a SLOŽITĚJŠÍ problém - ale to je pouze můj názor na věc.

Napsal: 16 kvě 2008, 10:19
od 5-ko
J.kiwi píše:to 5-ko : někdo má auto jako nutný dopravní prostředek z místa A do B, jiný ho má jako radost a ch ce ho mít OK - to je můj případ.
Myslím si, že včasným odhlalením příčiny problému si nezadělávám na VETŠÍ a SLOŽITĚJŠÍ problém - ale to je pouze můj názor na věc.
Ja som to v zlom nepísal.... Zložitejšie ani väčšie problémy nenastanú, to mi ver. Nízkoobsahové motory všetky do jedného postupom času trasú. Nech si to všimne každý, kto má motor tak do 1,3 +/-. Je to jav, ktorý sa obmedziť nedá. A postupná výmena od káblov po "voľačo" je o ničom bádanie. Chcel som len napísať, že výmena sviečok, káblov, filtrov, rozvodov a pod vecí by mala byť samozrejmosťou u druhého majiteľa. Vieš na čom si a kedy to máš meniť najbližšie. Výmenou remeňa by si obmedzil hľadanie chyby o ten remeň, ktorý môže a nemusí byť vyťahaný, preskočený. Káble niekto už niektorý menili iný nie, na to sú rôzne názory. Sviečky sú samozrejmosť. Filter na vzduch je "nulová" investícia... Takže ostáva lambda. OK...

Hľadať ale závadu formou výmeny "celého motoru".... Lacnejšie by vyšla diagnostika, ktorú ti po známosti spraví hockto za 500 ako mne. U mňa to cukanie lambda nespôsobuje. Sviečky nové. Káble nové. Krúžky nové. Ojničné ložiská nové. Olej vymenený. Filtre OK. Remeň ako lusk a po 1000 som ho dal skontrolovať a dobre.

Mne zostali silentbloky motoru.... To je čo? ;-)

Napsal: 16 kvě 2008, 10:32
od J.kiwi
to já jsem spořivý a než vyhodím pětikilo tak se radši zeptám zkušených :wink: :idea:

Napsal: 16 kvě 2008, 10:51
od 5-ko
J.kiwi píše:to já jsem spořivý a než vyhodím pětikilo tak se radši zeptám zkušených :wink: :idea:
;-)
Niekedy sa ti stane, že nebudeš rozumieť reči nášho keňa... A 500 nieje moc oproti cene káblov napríklad. Ja mám len "také" inak nejaké nemecké a stáli úžasných 1480 po zľave... Podobne tak aj sporting... A neboli to káble... Sviečky -/+ 100 Skk jena, už to bolo dávno čo som ich kupoval... To máš aspoň u mňa 2000 a problém nevyriešený... Aj keby boli káble za 400 boshity tak cena sviec a šnúr prevyšuje diagnostiku... A tá sa u auta neobmedzuje len na trasenie... Možno ti napovie viac než si myslíš

Napsal: 16 kvě 2008, 11:37
od J.kiwi
toho se začínám trochu bát, ale ve středu to moje Punto čeká spolu s výměnou oleje a filtru a těsnění pod vent. víkem, tak uvidíme :roll:

Napsal: 16 kvě 2008, 12:20
od Fandy
5-ko píše:
J.kiwi píše:to já jsem spořivý a než vyhodím pětikilo tak se radši zeptám zkušených :wink: :idea:
;-)
Niekedy sa ti stane, že nebudeš rozumieť reči nášho keňa... A 500 nieje moc oproti cene káblov napríklad. Ja mám len "také" inak nejaké nemecké a stáli úžasných 1480 po zľave... Podobne tak aj sporting... A neboli to káble... Sviečky -/+ 100 Skk jena, už to bolo dávno čo som ich kupoval... To máš aspoň u mňa 2000 a problém nevyriešený... Aj keby boli káble za 400 boshity tak cena sviec a šnúr prevyšuje diagnostiku... A tá sa u auta neobmedzuje len na trasenie... Možno ti napovie viac než si myslíš
No ta diagnostika taky nedosáhne zdaleka na všechny možný závady(zkušenosti s WV) a tak rada zkušenýho je někdy k nezaplacení :wink: No však se v pondělí ukáže :D

Napsal: 16 kvě 2008, 12:53
od 5-ko
Fandy píše:
5-ko píše:
J.kiwi píše:to já jsem spořivý a než vyhodím pětikilo tak se radši zeptám zkušených :wink: :idea:
;-)
Niekedy sa ti stane, že nebudeš rozumieť reči nášho keňa... A 500 nieje moc oproti cene káblov napríklad. Ja mám len "také" inak nejaké nemecké a stáli úžasných 1480 po zľave... Podobne tak aj sporting... A neboli to káble... Sviečky -/+ 100 Skk jena, už to bolo dávno čo som ich kupoval... To máš aspoň u mňa 2000 a problém nevyriešený... Aj keby boli káble za 400 boshity tak cena sviec a šnúr prevyšuje diagnostiku... A tá sa u auta neobmedzuje len na trasenie... Možno ti napovie viac než si myslíš
No ta diagnostika taky nedosáhne zdaleka na všechny možný závady(zkušenosti s WV) a tak rada zkušenýho je někdy k nezaplacení :wink: No však se v pondělí ukáže :D
"Možno ti to napovie viac, ako si myslíš..." bolo napísané tak, ako to bolo myslené. Diagnostika nie je 100% odstránenie závady... To už ale my ostatný vieme...

Výmena všetkého "po ceste" ale tiež nie je zrovna rozumné riešenie... Niekedy je originálny diel vyhotovený kvalitnejšie ako náhrada keď aj priamo od výrobcu...

Napsal: 16 kvě 2008, 12:56
od 5-ko
J.kiwi píše:toho se začínám trochu bát, ale ve středu to moje Punto čeká spolu s výměnou oleje a filtru a těsnění pod vent. víkem, tak uvidíme :roll:
Už keď to budeš riešiť, je moja rada aj kontrola rozvodového remeňa... Za to nič nedáš, kryt je dolu za 10 min ak to robíš 1krát.

Napsal: 16 kvě 2008, 13:55
od J.kiwi
řeknu to svému mechanikovi, ale myslím si, že by to udělal i tak - je to starý praktik a servisival mi i Punto I. a to jezdí bez problémů 13tý rok(pravidelně ho u něj potkávám - ten člověk co ho ode mne koupil začal k němu taky chodit a je spokojený).

Napsal: 16 kvě 2008, 14:33
od 5-ko
J.kiwi píše:řeknu to svému mechanikovi, ale myslím si, že by to udělal i tak - je to starý praktik a servisival mi i Punto I. a to jezdí bez problémů 13tý rok(pravidelně ho u něj potkávám - ten člověk co ho ode mne koupil začal k němu taky chodit a je spokojený).
To je skvelé mať takého mechanika... Ja to poznám, tiež mám svojho...

Takže sa neboj, uvidíš čo ti povie, potom nám napíš...

Napsal: 16 kvě 2008, 21:08
od onc
... raknu to jednoduse - diagnostika ti rekne veskere elektronicke zavady ...
... pokud ti nic neukaze tak jdi po mechanickych vecech ....
... kable svicky tlak paliva atd ...

Napsal: 17 kvě 2008, 18:05
od Fandy
Dobrý mechanik,joj těžko se dnes hledá....málo jich

Napsal: 20 kvě 2008, 07:52
od J.kiwi
tak jsme odhalili jednu z příčin (snad jedinou) cukání motoru - opět mi kuna nakousla kabel od svíček - tentokrát tak dobře, že to pohledem do motoru nebylo vidět(za vzduchovým filtrem), takže se ode dneška ze mně stává lovec kun. :evil:
Ta potvora mě stála už 2 sady kabelů. Už kupuji ty nejlevnější u kellyho za cca 350 Kč. Jinak diagnostika u mechanika bude asi zítra :shock:

Napsal: 22 kvě 2008, 09:59
od J.kiwi
tak další možná příčina cukání motoru byla mechanikem nalezena - probíjející cívlka - za tmy to pěkně jiskřilo - mechanik říkal, že to je poměrně častá závada u Punta. Doufám, že to byla poslední :shock: