Stránka 2 z 4

Napsal: 05 úno 2006, 15:39
od jery
kulisa je ta krabice co je v ní vražená řadící páka

kulisa

Napsal: 07 úno 2006, 17:23
od majco
Katy píše:
jery píše:já si nechám dotáhnout spojku vystříkám kulisu pak co celý navazelinuju a na půl roku je klid.
jako babe ktera toho v technice jeste moc newi prosim prozradte co to je "kulisa" ?
jinak od dotahovani spojky mam pokoj pac tam mam samozarezavaci matku ktera uz nepovoli ;)
jinak jsem mohla dotahovat co chvilu :roll: a tu dwojku tam v zime stejne musim drtit..... :wink:
Kulisa je mechanizmus schovaný pod manžetou radiacej páky! Velký vpliv na radenie 2 stupňa to nemá ! ale kto maže ten jede!!! :lol: :lol: :P :oops:

Napsal: 07 úno 2006, 18:14
od Katy
jj, diky diky. vim uz co to je.koukala jsem na to kdyz jsem zkracovala radicku ale nepromazala :oops:
tak priste :))))

Napsal: 13 úno 2007, 13:15
od ygzo
Ja som kupil punto II 12/1999 1.2 16V, 5 stupnova prevodovka a pri radeni dvojky vo vyssich otackach (jednotku vytocim do 4000-5000 otacok) mi to v prevodovke mierne "skrkne". Ked radim v nizsich otackach, je to v pohode. Sere ma to. Ked si dam pozor a davam ju tam pomaly aj vo vyssich otackach, tak neskrkne, ale inak pri takej sportovejsej jazde skoro vzdy skrkne. Co by to mohlo byt? Synchrony?
Neviem ci to mam dat do servisu a ak ano, tak ci do znackoveho alebo niekde inde.

Inak mi vsetky rychlosti, aj dvjka idu lahucko, takze rvat to tam silou nemusim nikdy.

Dakujem za odpoved

Napsal: 15 úno 2007, 14:04
od Victor
Kaufik píše:To já mám 2 bez problémů,
ale zastudena mám problém podřadit z 2-> na 1.
Zkus meziplyn. Občas je potřeba synchronům trochu pomoct.

Napsal: 15 úno 2007, 18:39
od ygzo
Victor píše:
Kaufik píše:To já mám 2 bez problémů,
ale zastudena mám problém podřadit z 2-> na 1.
Zkus meziplyn. Občas je potřeba synchronům trochu pomoct.
No, v zivote som medziplyn nepouzival. Myslel som ze to je treba len na tych velkych nakladnych autach :D
A to sa vlastne ako robi? Stlacim spojku, vyradim rychlost, zoslapnem plynovy pedal, pustim plynovy pedal, zaradim vyssiu rychlost?

Razeni

Napsal: 15 úno 2007, 19:29
od Vasek
Mam stejny problem s razenim - hlavne v ZIME a pri nizsich teplotach a pri razeni hlavne nizsich stupnu. Muj hlavni problem byl pri studenem motoru v zime radit 1 - 2. Doslo to tak daleko, ze jsem se naucil v 95 % rozjizdet na 2. Ted uz to delam uplne automatcky bez ohledu na venkovni teplotu. Dle me je hlavni problem v oleji v prevodovce - myslet si, ze namazanim kulisy radici paky se to vyresi omyl - a dale v synchronech. Vsimnete si ze pri zahratem motoru - olej se zredi - ten problem bud zmizi a nebo se alespon zlepsi. Jedine reseni je nalezeni spravneho oleje - to co tam predepisuji Italy neni zcela vhodne pro nase podminky - myslim klima CR. Dale si myslim, ze to je urcita KONSTRUKCNI slabina techto motoru. Urcite to zlepsi perfektni serizeni prevodovky. Kolik lidi si to ale v domacich podminkach muze dovolit ...

Napsal: 15 úno 2007, 20:48
od Victor
ygzo píše:No, v zivote som medziplyn nepouzival. Myslel som ze to je treba len na tych velkych nakladnych autach :D
A to sa vlastne ako robi? Stlacim spojku, vyradim rychlost, zoslapnem plynovy pedal, pustim plynovy pedal, zaradim vyssiu rychlost?
Sešlápneš spojku - vyřadíš - pustíš spojku - krátce plyn - sešlápneš spojku - zařadíš nižší rychlost - pustíš spojku.
Já vím, vypadá to hrozně složitě, ale na V3S si jinak neřadilo a dá se to naučit docela svižně. Pokud tam nejde nižší rychlost zařadit, opravdu to pomůže i u synchronů. Nakonec za zkoušku nic nedáš. :wink:

Pokud řadíte nahoru, postupuje se podobně, jen se vynechá ten plyn - tedy krátce pustíte spojku na neutrál. Nevím jestli to pomůže, ale zkuste to.

Re: Razeni

Napsal: 16 úno 2007, 01:06
od ygzo
Vasek píše:Mam stejny problem s razenim - hlavne v ZIME a pri nizsich teplotach a pri razeni hlavne nizsich stupnu. Muj hlavni problem byl pri studenem motoru v zime radit 1 - 2. Doslo to tak daleko, ze jsem se naucil v 95 % rozjizdet na 2. Ted uz to delam uplne automatcky bez ohledu na venkovni teplotu. Dle me je hlavni problem v oleji v prevodovce - myslet si, ze namazanim kulisy radici paky se to vyresi omyl - a dale v synchronech. Vsimnete si ze pri zahratem motoru - olej se zredi - ten problem bud zmizi a nebo se alespon zlepsi. Jedine reseni je nalezeni spravneho oleje - to co tam predepisuji Italy neni zcela vhodne pro nase podminky - myslim klima CR. Dale si myslim, ze to je urcita KONSTRUKCNI slabina techto motoru. Urcite to zlepsi perfektni serizeni prevodovky. Kolik lidi si to ale v domacich podminkach muze dovolit ...
Hmmm ja ale problem so zaradenim samotnym nemam, rychlosti tam idu, len ta dvojka pri vyssich otackach tam ide s tym divnym zvukom - skrknutim. Neviem ci by v tomto propade pomohol vymenit olej. Aj by som si ju dal spravit tu prevodovku, ale v servise (neznackovom) mi povedali ze pokial by menili synchrony alebo robili nejaku opravu prevodovky, mozem ratat s nauctovanymi cca 16 hodinami prace a ked je to cca 535Sk za hodinu, to je len 8560 Sk za robotu.... nakoniec to ani nepomoze a budem velmi "spokojny"...
Sakra neviem co s tym. Pri beznom style jazdy to ide uplne v pohode. Ale ked vyrazim z krizovatky plny kotol na jednotke vykrutim na 4-5 tisic otacok a hodim dvojku tak ten to citim a je to neprijemne.

Napsal: 16 úno 2007, 01:07
od ygzo
Victor píše:
ygzo píše:No, v zivote som medziplyn nepouzival. Myslel som ze to je treba len na tych velkych nakladnych autach :D
A to sa vlastne ako robi? Stlacim spojku, vyradim rychlost, zoslapnem plynovy pedal, pustim plynovy pedal, zaradim vyssiu rychlost?
Sešlápneš spojku - vyřadíš - pustíš spojku - krátce plyn - sešlápneš spojku - zařadíš nižší rychlost - pustíš spojku.
Já vím, vypadá to hrozně složitě, ale na V3S si jinak neřadilo a dá se to naučit docela svižně. Pokud tam nejde nižší rychlost zařadit, opravdu to pomůže i u synchronů. Nakonec za zkoušku nic nedáš. :wink:

Pokud řadíte nahoru, postupuje se podobně, jen se vynechá ten plyn - tedy krátce pustíte spojku na neutrál. Nevím jestli to pomůže, ale zkuste to.
hmmm, skusim, ale moc mi to nereze. ziadne auto co som mal v rukach mi nic take nerobilo sakra

Napsal: 16 úno 2007, 10:12
od onc
to ygzo: 535SK za hodinu v neznackovym???? Kolik teda platite ve Fiate???
... ja teda v neznackovym vic jak 200kc nedam ... platim ve fiate 300kc i s dani ...
... je teda pravda ze je to kamos ... :lol:

Napsal: 16 úno 2007, 11:41
od ygzo
onc píše:to ygzo: 535SK za hodinu v neznackovym???? Kolik teda platite ve Fiate???
... ja teda v neznackovym vic jak 200kc nedam ... platim ve fiate 300kc i s dani ...
... je teda pravda ze je to kamos ... :lol:
Jooo jooo, je to taky stredne velky servis BOSCH, teda aspon to si davaju ako logo a su aj na stranke Bosch ako servisne stredisko. Ale kedby som to daval robit, asi vyhladam nejaky mensi servis...

Napsal: 16 úno 2007, 11:54
od onc
ygzo píše:Jooo jooo, je to taky stredne velky servis BOSCH, teda aspon to si davaju ako logo a su aj na stranke Bosch ako servisne stredisko. Ale kedby som to daval robit, asi vyhladam nejaky mensi servis...
... Bosch sice neni znackovy jako Fiat ale furt je to znacka ...

Napsal: 22 úno 2007, 09:51
od marmor
Zdravím všetkých. Zrovna dnes ráno som začal mať problémy s radením aj ja a to so spiatočkou! 1 2 3 4 5 v pohode ale akonáhle chcem dať spiatočku nejde. Dvihnem ten prstenec čo je na MKII 1.2 a nezaradím ani s medziplynom. Na dlhé hranie s medziradením iných stupňov sa mi to podarí ale myslím, že sa to zhoršuje. Čím to može byť? Spojka je nová nema ešte ani 1/2roka. Nejaké tiahlo, poradte. Čo s tým? :roll:

Napsal: 22 úno 2007, 10:26
od Petr UL
možná blbost, ale mě pomáhá dát neutrál vyšlápnout znovu spojku a pak to zkusit ještě jednou. Nebo zařadit rychlost 1 a pak zkusit zpátečku znova...

nevím jak velkej problém máš Ty, ale při běžném ježdění mi tam taky někdy nejde zpátečka na první pokus